Polecane posty

maniek183    9

Dawno tu nie pisałem kiedyś uzupełnię o foty

 

Koszt padł mi wał i blok ale pomijając te pierdoły, koszt jest jak dla zwykłego remontu 3p + ok 2tys  różnica ceny tłoków, wałek rozrządu oraz turbina i trochę węży.

 

Co do oleju nic nie kombinuje olej według instrukcji AT3 nie bierze chodzi pięknie.

 

Niż praca na stałych obrotach bez obciążenia, chyba tak miało być?

 

Po sezonie zdejmę miskę żeby lekko zmienić natrysk oleju  na tłoki, zajrzy się do panewek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    20

Panowie jeśli ktoś robił remont mf 255 to niech napisze ile kosztuje kapitalny remont silnika,skrzyni bez blacharki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Bzdura 

Instrukcja zaleca oleje od 10W30 do 20W50 powiązane ze średnią temperaturą w jakiej użytkowany jest ciągnik. Czyli jeśli często użytkujesz ciągnik zimą to zaleca olej 10W30, to samo tyczy wysokich temperatur ( ciepłe strefy klimatyczne ) czyli 20W50. Najbardziej standardowy olej w naszej strefie klimatycznej to 15W40. Ze względu na wał korbowy zaleca się dobry olej i regularną wymianę oraz nie przeciążanie ciągnika na małych obrotach a nie zalewanie olejem syntetycznym :).

A ja w MF 590 mam fabryczną naklejkę z zaleceniem stosowania super traktor universal oil 10w30 , w życiu bym nie wlał do silnika w bdb kondycji 20w50 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tak podaje instrukcja obsługi z Ursusa. Co byś wlał lub czego nie to mało mnie to obchodzi. Instrukcja obsługi do MF 590 podaje to samo ( od 10W30 do 20W50 w zależności od warunków eksploatacji ). W afryce nie potrzebują oleju do -15*C tam raczej potrzeba aby wytrzymywał dużo na plus więc instrukcja podaje 20W50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279
Napisano (edytowany)

Nawet latem u nas nocą potrafi być grubo poniżej 5 st C, odpal ciągnik rankiem na 20w50 to zobaczysz o czym mówię.... Nie wiem z jakich rejonów Afryki pochodzisz ale i tam potrafi być poniżej 5 st C 

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Przestań bajki wciskać. Doucz się trochę a później edukuj innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

A co mieli pisać w polskich instrukcjach? "Ze względu iż nie posiadamy angielskiego oleju X zalecamy lać polski Y a jak kontrolka gaśnie po 30 sekundach bo mróz ścisnął olej to polski Z? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Dalej ślepo brniesz do przodu. Poczytaj trochę o olejach, a rozróżnisz więcej niż polskie i zagraniczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Huk odrobinę nieprzyjemnych odgłosów, trzask zegar ciśnienia oleju wskazał 0 bar.  Dziś rozbieram, silnik pracował do końca. Pewnie mimo zgaszenia panewki oberwały...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Niema tragedii nawaliła pompa oleju Hylmet Tuchola przytarte panewki cały silnik do mycia z opiłków. 

Wysunął się sworzeń koła pośredniego pompy oleju, stracił osiowość zmieliło tryby pompy i lekko uszkodziło zęby koła na wale, pompa pękła...

wstawię jakieś foto, nigdy więcej Hylmet to druga taka wtopa ich pomp kiedyś w U-1222 też rozleciała się bez przyczyny.

 

Mam jeszcze na nią gwarancję xD ciekawe co powiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey-255    0

Panowie zna ktoś jakiś dobry zakład który obrobi blok od mf 255 czyli wstawi surowe tuleje roztoczy ,osiowanie itp, i ogarnąć gwinty w bloku od dokręcania głowicy .Najlepiej sprawdzoną firmę.Jak ktoś w ostatnim czasie  remontował mf to niech napisze jaki koszt był u niego za obróbkę bloku, i jaki termin był od zdania silnika do odbioru.

 

 

Edytowano przez massey-255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zaxson
      Witam! Jak ustawic pompe commonrail perkins 1104d wiadomo rozrzad na znaki a pompe zablokowac w pkt zero ale skąd wiadomo czy aby nie jeszcze jeden pelny obrót wału korbowego🤔 bo 4 suw do pelnego cyklu pracy jednego tloka  potrzebuje 2 pelne obroty wału sa dwa czujniki  jeden na pompie drugi na wale 



    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj