Polecane posty

dziobakmp    0

Witam...

Mam takie małe pytanie ad skrzyni biegów w MF 3070...

Otóż ostatnio ciężko wchodzą biegi na reduktorze przód - tył i często trzeba "dobijać" aby wogóle zaskoczyła...

Czy ktoś oriętuje się co może być przyczyną??

 

Z góry dzięki

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MIC    0

O ile dobrze kojarze to może być to kwestia zbyt dużego luzu na tym przegubie kulistym pod podłogą kabiny, chyba że któreś wchodzą lżej wtedy może być to kwestia regulacji. Jeśli to nie pomoże to może być coś ze skrzynią (rozumiem, że do zmiany kierunku jazy zatrzymujesz ciągnik).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziobakmp    0
O ile dobrze kojarze to może być to kwestia zbyt dużego luzu na tym przegubie kulistym pod podłogą kabiny, chyba że któreś wchodzą lżej wtedy może być to kwestia regulacji. Jeśli to nie pomoże to może być coś ze skrzynią (rozumiem, że do zmiany kierunku jazy zatrzymujesz ciągnik).

 

Dzięki za informację :lol: Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") :D

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

Ja się przyłącze do tematu.

U mnie w 3095 jak jest zimny to biegi ciężko wchodzą, jak się rozgrzeje skrzynia to już dobrze.

Czy to jest normalne w MF i czy wy też tak macie?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziobakmp    0
Ja się przyłącze do tematu.

nie dokładnie do tematu ;P

sprawa wygląda tak, że przy reduktorze A/B pękły mi widełki. niestety nie wiem jak je wyjąć, oraz gdzie znajdę wodzik do nich...

Dzięki za jakiekolwiek wskazówki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Ja mam w mf 3095 taką sytuację że nie chce mi wrzucić biegów A. Po wrzuceniu jakiegoś biega na A i puszczeniu sprzęgła słychać dźwięk jak by tryby nie były do siebie dopchnięte ;) Na B wyczystko działa prawidłowo. Co może być tego przyczyną ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

Najprawdopodobniej masz uszkodzony synchronizator i trzeba go będzie wymienić. W moim mf były podobne objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6
Dzięki za informację :D Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") ;)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :)

najprawdopodobniej bedzie trzeba rozpolowić ciągnik i byjąć cała skrzynie i wszystko sie znajdzie przy składaniu uważaj na wałku jest malutki oring musi on wskoczyc w rowek nie możesz go przebić za daleko bo po złozeniu olej bedzie ciekł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Ale biegi tył-przód chyba nie są zsynchronizowane. więc jakim cudem mógł się zepsuć synchronizator??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

PS. Każdy z posiadaczy MF z grupami biegów AB pownien dokonać wymiany tych uszczelnień. Jak widomo ciagniki te mają juz około 20 lat i uszczelnienia te sa dośc wypracowane pomimo braku JESZCZE objawów. Ze wzgledu na ich duze znaczenie nie ma na co czekać.Koszt ich wymiany to kilka złotych (wymiana głównego to 15 minut pracy) a szkody powstałe w wyniku ich uszodzenia czasami siegają sum w tysiącach złotych. NIe radze czekać tylko od razu zabrac się do roboty bo wymiana tych uszczelnień zapewniam że nikogo nie ominie ale czasami może na to byc juz za późno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

Nie wiem nie wnikam w to. Mechanik ,który robił mi skrzynie powiedział, że padł synchronizator na grópie przełożeń. Objawy były identyczne jak u Ciebie tyle, że w moim była to grupa B i R pod B. Części zamawiałem sam i były to części do synchronizatora, mieściły się w dłoni i kosztowały dużo. po naprawie wszystko ok. już 3 rok i 2 tys mtg. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
najprawdopodobniej bedzie trzeba rozpolowić ciągnik i byjąć cała skrzynie i wszystko sie znajdzie przy składaniu uważaj na wałku jest malutki oring musi on wskoczyc w rowek nie możesz go przebić za daleko bo po złozeniu olej bedzie ciekł.

trzeba rozpołowic ciągnik ale nie trzeba wyjmowac skrzyni. wszystko zrobi przez przedni dekiel skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Nie wiem nie wnikam w to. Mechanik ,który robił mi skrzynie powiedział, że padł synchronizator na grópie przełożeń. Objawy były identyczne jak u Ciebie tyle, że w moim była to grupa B i R pod B. Części zamawiałem sam i były to części do synchronizatora, mieściły się w dłoni i kosztowały dużo. po naprawie wszystko ok. już 3 rok i 2 tys mtg. Pozdrawiam

tylko widzisz w twoim przypadku doknywałeś naprawy rewersu a kamilW ma problem z grupami biegów objawy podobne ale przyczyna inna. Wszystko przez to ze grupy biegów sa w tej dzigni co daje takie mylne wrażenie. Tak naprawde kiedy zmienasz grupe biegów z A na B czy odwrotnie ta dziwignia nie zmienia połozenia i nie porusza innego wybieraka ten ruch bocznu słuzy jedynie do uruchominia zaworu sterującego siłownikiem. Grupu biegów mogłyby równie dobrze byc obsługiwane elektrochydraulicznie wystarzyłoby dołózyc elektromagnes do zaworu który jest identyczny jak przy elektrozaworach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

Bardzo możliwe. Nie jestem specem od mf-oskich skrzyń. Mechanik awarię w moim określił jako padnięty synchronizator. Widocznie tak sie znał ;) . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziobakmp    0
KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

rafik256 dzięki za sugestię ;) wczesniej zająłem się tymi widełkiami - nic to nie dało :D

rafik256, możesz napisać gdzie mniej-więcej jest ten synchronizator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Ja też nie znam się na skrzyniach mf-ów. Ten dekiel który trzeba ściągnąć żeby wymienić te uszczelniacze na siłowniku znajduje się bliżej przodu niż dekiel z pompą hydrauliczną?? Dziękuję za sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Ja też nie znam się na skrzyniach mf-ów. Ten dekiel który trzeba ściągnąć żeby wymienić te uszczelniacze na siłowniku znajduje się bliżej przodu niż dekiel z pompą hydrauliczną?? Dziękuję za sugestie.

ten siłownik jest w tym deklu przez który wchodza dzwignie od zmiany biegów do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Na deklu o którym była wcześniej mowa jest śruba od regulacji. Ojciec ją przekręcił tylko nie wiem w którą stronę i jest igła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

zapewne ją wykęcił bo wkecenie raczej pogłąbiłoby objawy lub tez całkowinie rozłaczyło grupę A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur01    0

Witam,

i ja chciałbym sie dołączyć również do tematu ponieważ ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem mf 3090 z 89r. Lecz moje szczęście nie trwało zbyt długo. Problem polega na dzwigni rewersa A/B, tzn., "B"(czyli szybsze) działa bez zarzutu-przód i tył a "A" wogóle nie idzie włączyć. Kiedy traktor postał 2 dni po uruchomieniu udało mi sie włączyć "A" ale po dojechaniu w pole już nie udała mi się ta sztuka. Proszę o pomoc... W czym tkwi problem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
host05    1

Witam

mam problem z MF 3065 mianowicie na przyspieszaczy skrzynia (16x16) pracuje prowidłowo a po wyłączeniu przyspieszacz jest problem z płynnym ruszeniem i zatrzymaniem po wciśnięciu sprzęgła (szarpie) i dodatkowo ciężko jest przełączać biegi 1 2 3 4 nie ma zgrzytu ale poprostu nie wchodzą a nie chcę pchać na siłę. A do tego po wyłączeniu przyspieszacza czasami zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni

z góry dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
minus78    0

Dzięki za informację ;) Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") :)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc ;)

 

Dzięki za informację B) Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") ;)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :D

Dołączę się do tematu: mam mf 3060 dzwignia od reduktora "A/B" pozostała w pozycji R i nie można jej wyluzowac. Proszę o pomoc!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Sprawdz czy dzwignia zmiany biegów nie wyskoczyła ze swojego przegubu (pęknięta kula). może tam się zablokowała i nie może wrócić. Rozbierz to i sprawdź. jeżeli nie to nie ma się tu nad czym zastanawiać tylko trzeba spuszczać olej i zaglądać do skrzyni. Najpierw sam dekiel i układ dźwigienek od rewersu a jeżeli i tam nic nie znajdziesz co wzbudzi twoje wątpliwości to trzeba rozjeżdżać ciągnik i wyciągać cały rewers. Innej opcji nie ma.

 

PS. nie ciągaj dźwigni na siłę bo coś moze pęknąć i będą dodatkowe koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

witam jest taka sytuacja że są tylko biegi terenowe mechanik stwierdził pęknięte widełki i naprawa na nowych częściach 4 tys zł ma wyjść tyle to kosztuje ? czy mechanik chce zarobić jeszcze na częściach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj