Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Krystianrolnik

Krystianrolnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 luty 2010 - 20:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Co do tego aby sprawdzić czy z turbiną jest wszystko ok to wydaje mi się że jest potrzebny jakiś sprzęt a więc zakład np. diagnostyczny.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 09:49
  •  

#142 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 05 luty 2010 - 20:32

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Z tego co wiem to Turbo powinno pogwizdywać, im wyższe obroty tym większy gwizd .:blink:

#143 Share lukesz

lukesz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 05 luty 2010 - 21:33

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość w turbo powinno być wyjście gdzie podłącza się zegar mierzący ciśnienie wskazania określają zużycie

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 09:49
  •  

#144 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 05 luty 2010 - 21:45

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Arkowi chodzi zapewne o luz a nie cisnienie.

#145 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 luty 2010 - 12:22

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Co do luzu, to na sucho, bez oleju na łożyskach, może być wyczuwalny. W zasadzie turbiny do remontu kwalifikuje zaolejony kolektor dolotowy i nadzwyczaj głośna praca, wibracje związane z uszkodzeniem łopatek.

#146 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 06 luty 2010 - 14:58

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Z tego co mi wiadomo to na sucho może być blisko 1mm luzu poprzecznego ale osiowego nie powinno być nic... Śladowe ilości oleju w wylocie z turbiny też są w normie tylko nie powinno być go być zbyt dużo.

#147 Share inginio

inginio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów

Napisany 21 luty 2010 - 22:57

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość BMW już bardzo dawno przekroczylo magiczną moc 100km z litra a bylo to jeszcze w latach 90-tych w BMW E-36 M3 silnik 3201cm i moc 321km.Co do turbinki to ogólnie jestem za... choć wiadomo jeśli padnie to koszta są niemale. Ogólnie zajmuje się troche dieslami i mialem kiedyś taki przypadek że dmuchawka byla już tak padnięta a olej do kolektora to szedl przez nią ciurkiem aż silnik dostal takich wścieklyh obrotów iż myślalem że się rozleci. Nie można bylo go zgasić. Pomoglo jedynie wrzucenie najwyższego biegu i "zaduszenie" go. Zapalil się olej.

#148 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 21 luty 2010 - 23:53

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Widowiskowo jest w automacie, bo nic nie można zrobić. Wtedy albo korba wylatuje bokiem albo wypija sobie cały olej i się zaciera :(

...a może i można, zatkać dolot jak się zdąży :P

#149 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 23 listopad 2010 - 21:45

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Witam
Śledzę ten wątek od początku dla twórcy 912 turbo 4x4 wielki szacunek.
Sam posiadam ursusa po takim przeszczepie 1222 turbo 4x4 jednak nie jestem zadowolony z pracy silnika. Powinien być mocniejszy a jednak nie jest podejrzewam pompę wtryskową dlatego czytam to co wszyscy tutaj piszą może się dowiem czegoś ciekawego jak uzdrowić mój traktor.
Kolego dzarjan 8111 turbosprężarka zawsze korzysta z energii kinetycznej (inaczej energii ruchu spalin) dlatego montowana jest tak blisko zaworów wydechowych.
Kolego Andrzej 24871 piszesz w rozsławionym poście 74
” A więc błędnie jest głoszone wszem i wobec przez nie uświadomionych znawców* że turbo odzyskuje energie ze spalin, to jest nieprawda ona nie odzyskuje tylko czerpie tą energie spaliny nie opuszczają silnika swobodnie to jest dodatkowe obciążenie dla silnika ”
Dobrze się zastanów i pomyśl spaliny opuszczając komorę spalania niosą ze sobą impuls energii kinetycznej, kręcą wirnikiem całkiem za darmo w momencie otwarcia zaworu wydechowego potem gdy tłok wypycha resztkę spalin co mogło by obciążać silnik ich prędkość jest zbyt mała aby odpowiednio szybko kręcić wirnikiem turbiny. W ten właśnie sposób odzyskujemy ten szczątek energii która w innym przypadku idzie po prostu w rurę tworząc „wystrzały” po kolejnym cyklu spalania –hałas, warkot silnika.

#150 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 23 listopad 2010 - 22:17

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Dobrze się zastanów i pomyśl spaliny opuszczając komorę spalania niosą ze sobą impuls energii potencjalnej, kręcą wirnikiem całkiem za darmo w momencie otwarcia zaworu wydechowego potem gdy tłok wypycha resztkę spalin co mogło by obciążać silnik ich prędkość jest zbyt mała aby odpowiednio szybko kręcić wirnikiem turbiny. W ten właśnie sposób odzyskujemy ten szczątek energii która w innym przypadku idzie po prostu w rurę tworząc „wystrzały” po kolejnym cyklu spalania –hałas, warkot silnika.


Zgadzam się 100%
Co do twojego problemu z mocą "szóstki" to pompa może być winna bo żeby turbo dmuchało musi być dawka. Masz zalozoną pompę od turbo z LDA czyli zaworem zwiększającym dawkę przy doładowaniu.
Dobrym rozwiązaniem jest wpięcie w kolektor zegara i obserwowanie co się z ciśnieniem dzieje.
Może w turbinie być zapieczony lub źle wyregulowany zawór upustowy west gate

Co do kwestii wyżyłowania silników to 100km z litra z turbo to dużo ??
To chyba o motocyklach japońskich zapomnieliście w drugiej połowie lat 90 wyciągali 100km z 600cm co prawda przy obrotach rzędu 10-13 tyś
i znikomym momencie ale za to z tych obrotów przekładnia robiła ładny moment na kole
Trwałość moje Kawasaki gpz 500 miało 80tyś i ciągło Vmax więc to dobry wynik jak na szlifierkę poszło do ludzi i przekroczyło 100k

pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 09:49
  •  

#151 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 24 listopad 2010 - 15:24

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość pompa jest taka jak trzeba tak myslę że może to rozrząd. Pompa niby była u mechaniora ustawiał mialo być ok

#152 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 listopad 2010 - 10:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Niestety silnik spalinowy ma taką wadę, że najwięcej energi wytworzonej ze spalenia paliwa tracone jest przez ciepło czytaj układ chłodzenia następna duża porcja ucieka przez rurę wydechową ze spalinami. Na energię mechaniczną zamieniana jest mniejsza część nie pamiętam proporcji procentowych. Tak więc turbo wykorzystuje energię spalin'
Nie ma co porównywac silników motocykolowych tam jest inna charakterystyka inny pojazd inna ekonomia to tak pobieżnie.

#153 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 29 listopad 2010 - 11:35

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Około 30 %.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#154 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 listopad 2010 - 11:44

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dla porónania maszyna parowa miała sprawność ok 5% :rolleyes: .

#155 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2010 - 13:20

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość co daje wam wypisywanie tej teorii?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#156 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 listopad 2010 - 11:40

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Co dają te komentaże? Po to jest forum, aby sobie podyskutować jak ktoś nie ma nic do powiedzenia wcale nie musi się udzielać.

#157 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 listopad 2010 - 12:07

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość no wlasnie...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#158 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 listopad 2010 - 12:16

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Cieszę się że mnie dobrze zrozumiałeś.

#159 Share Rafal122

Rafal122

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 10 grudzień 2013 - 19:30

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość A co myślicie o silnikach trubodoładowanych pracujących z wozem paszowym?
W zimę to jest największa męczarnia dla turbiny bo ciągnik z paszowozem po wyjechaniu z garażu przejedzie max kilkaset metrów i już musi mieszać a olej w tym czasie nie zdąży się nagrzać.Datego w naszym klimacie nie powinno się używać przy paszowozie ciągników z turbem ale teraz bardzo mało jest ich w ofercie i jakoś trzeba to znosić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 09:49
  •  

#160 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 grudzień 2013 - 19:42

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Belarus odnośnie silnika z turbina zaleca po odpaleniu utrzymywać 1200-1300 obrotów silnika i ma pracować bez obciążenia. Więc przynajmniej w ich przypadku nie jest to specjalnie problemem. Zimny olej raczej nie szkodzi turbinie. Jej praca bez oleju już tak co często ma miejsce gasząc silnik zaraz po pracy na wysokich obrotach.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: A może seradela i gryka? zobacz »