Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#101 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 20:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Widocznie moje zdanie na ten temat jest inne niz Twoje... Ale wątpie by Turbo podniosło Ci żywotnosć silnika.... jakoś sliniki mocno wyciśnięte... Wiadomo jak użyje sie lepszych materiałów to silnik dłuzej pochodzi, ale jaki jest tego koszt... Silnik wolnossący jest o wiele tańszy bo materiały ma tańsze... a wyciśniety o wiele droższy... by mógł zrobić tyle samo motogodzin co wolnossący... i proste

Ps. odnosnie MEcra oglądałem ostatnio program na TVN Turbo i wypowiadali sie ich posiadacze.

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 04:50
  •  

#102 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 24 listopad 2009 - 20:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość zabójstwem dla turbiny jest gaszenie silnika po kilku godzinnej pracy i to z wysokich obrotów,a nastepnie odpalanie go,silnik powinien po takim wysiłku popracować kilka minut na niskich obrotach i dopiero gaszenie,tak samo odpalanie zimnego , silnik powinien kilka minut sobie popracować,wynika to z różnej rozszerzalności cieplnej metali które ze sobą współpracują.

#103 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 20:52

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość no wlasnie na biegu jalowym nie powinien pracowac zaraz po odpoleniu (z reszta generalnie nie jest to dla silnika najlepszy zakres obrotow), tylko powinienes wsiasc i ruszyc, byle spokojnie.

zabójstwem dla turbiny jest gaszenie silnika po kilku godzinnej pracy i to z wysokich obrotów

nadal nie rozumiem jak mozna zgasic silnik z wysokich obrotow, tj np. 1700 dla ciagnika. jedziesz sobie do domu, otwierasz brame od garazu, wjezdzasz ciagnikiem, wciskasz sprzeglo, wlaczasz "luz" i co dodajesz gazu by zgasic??????

co do tego, ze mozna chwile poczekac by olej w turbo sie "wymieszal" to sie zgodze.


Widocznie moje zdanie na ten temat jest inne niz Twoje... Ale wątpie by Turbo podniosło Ci żywotnosć silnika.... jakoś sliniki mocno wyciśnięte... np rajdówki za długo nie wytrzymują...;p

nic nie poradze na to, ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem, a powtarzac sie nie bede!!!!!
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 04:50
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#104 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 24 listopad 2009 - 21:16

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Widocznie moje zdanie na ten temat jest inne niz Twoje... Ale wątpie by Turbo podniosło Ci żywotnosć silnika.... jakoś sliniki mocno wyciśnięte... Wiadomo jak użyje sie lepszych materiałów to silnik dłuzej pochodzi, ale jaki jest tego koszt... Silnik wolnossący jest o wiele tańszy bo materiały ma tańsze... a wyciśniety o wiele droższy... by mógł zrobić tyle samo motogodzin co wolnossący... i proste

Ps. odnosnie MEcra oglądałem ostatnio program na TVN Turbo i wypowiadali sie ich posiadacze.

no tak wolnossący silnik o mocy 300KM musiał by mieć pojemność 20 litrów, tak jak napisał kolega Mariusz x. Odpowiedz sobie ile by on palił i jak olbrzymi by był koszt produkcji takiego monstrum, Chyba troszkę taniej wyprodukować R6 7,4 l z turbo i mieć 360KM :(

#105 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 21:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Różnica w spalaniu jest mam takie małe porównanie same-owskie silniki w lambo r4 105 ( 6tka wolnossąca 100km) oraz premium 1050 100km to w prasie różnica 2-3l/godz na korzyść premium :( tak samo w innych lżejszych pracach, tak więc po co na ciągniku wozić dodatkowe kg i marnować paliwo podczas lżejszych prac, silnik turbo jest bardziej uniwersalny do lżejszych prac :)

#106 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 24 listopad 2009 - 21:52

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość kolego brzozak2 nie chodzi mi o takie gaszenie,np silnik w kombajnie,pracuje kilka godzin na wysokich obrotach tak?turbina rozgrzana az fioletowa i go gasisz,zlazłeś z kombajnu obeszłeś go w koło wsiadasz i go odpalasz, wiadomo że po zgaszeniu temperatura silnika wzrasta tak? i tu najcześciej popełniany błąd.

#107 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 22:49

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość e tam zanim wylaczysz mlocarnie, ogarniesz dzojstiki to dawno juz olej w turbo sie wymieni :)
a blok niech tam sie grzeje, co mu przeszkadza, nie ma co sie tak cackac az mocno, tymbardziej w maszynach rolniczych gdzie wspolczynniki bezpieczenstwa nie sa mocno wyśrubowane, wystarczy uzywac z glowa :(
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#108 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 23:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Wyskoczyliście od razu z tym ciagnikiem 300 KM tylko powiedzcie kto z was ma taki ciągnik??? pewnie w Polsce trafi sie jeden taki na 1000. Ja to mówiłem w odwołaniu do normalnych ciagników czesto spotykanych (80-120 KM) przy nich tą moc można śmiało bez Turba osiągać przy pojemności od 4-7 litrów. A te monstra po 300 KM niech sobie mają co tam chcą...:( BiTurbo... kompresory i inne takie ;>

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


#109 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 23:38

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Ja to mówiłem w odwołaniu do normalnych ciagników czesto spotykanych (80-120 KM) przy nich tą moc można śmiało bez Turba osiągać przy pojemności od 4-7 litrów.

mozna, a raczej mozna bylo, bo teraz nie spelnisz juz norm spalin. kiedys byly ciagniki wolnossace bo nie bylo tak opanowanej technologii jak dzis. dzis nawet gdyby zapomniec o normach czystosci spalin byloby idiotycznym uzycie silnika wolnossacego w ciagniku rolniczym, po co gdy nie ma zadnej, ani jednej korzysci??? jest ciezszy, drozszy w produkcji jesli chcialoby sie uzyskac zadowalajace parametry, nie da sie uzyskac optymalnej charakterystyki, spala wiecej paliwa, itd.

wyskakujac z "duzymi" rzeczami latwiej mozna dostrzec ogolne prawdy i uwidocznic czesto niezauwazalne roznice, latwiej zrozumiec. skoro do silnika o mocy 300 km nie zastosowalbys technologii wolnossacej to tak samo nie oplaca sie jej zastosowac dla silnika 100 KM tylko w nim roznice nie sa tak widoczne :) kumasz?

kiedys sie robilo wolnossace bo pomysl byl drogi, dzis jest tani, a odwrotnie materialy drogie. poza tym czy te silniki byly takie nie do zajechania, pewnie tak, ale wezcie pod uwage z jakimi narzedziami pracowaly!!!! dzis co z tego, ze zaluzmy pozyja polowe mniej, ale zrobia 4 razy wiecej za swego zywota :(
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#110 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 23:57

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Jeśli chcesz wiedzieć to silnik wolnossący właśnie nie ma żadnej "tubodziury" Z tego co wiem to właśnie produkcja wolnossących jest tańsza.(poszukaj sobie jakiegoś silnika choćby na allegro z Turbo i bez niego)



Ponadto ciagnik powinien być konstrukcją prostą... czym więcej sprzętu czym więcej do popsucia...

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 04:50
  •  

#111 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2009 - 00:05

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

drozszy w produkcji jesli chcialoby sie uzyskac zadowalajace parametry

kurde wez sie naucz czytac to naprawdę czasem pomaga, czy pisalem, ze wyprodukowanie silnika do komarka jest drozsze niz do fendta 936???

jak chcesz prosto to poki co masz wybor w jakis farmtrakach podczepiasz do tego zagonowy plug 3 skiby, pet do ryja i heja w otchlan skib sie zanurzasz niczym marynarz w spokojne morze popijac rum z poltoralitrowego kufla. parafrazujac nie bedzie wiatru to nie poplynie i jaki szczesliwy bedzie wylegujac sie caly dzien na sloncu popijajac wspomniany wczesniej dar :(
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#112 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 25 listopad 2009 - 00:22

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wszystko można zrobić niskim kosztem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

np. Honda zbudowała już 2000r silnik o poj. 2 litry i mocy prawie 240KM (wolnossący) inni tego nie robią bo nie potrafią nawet po zastosowaniu turbo mają problem. Ponadto honda jest tańsza od konkurencji o podobnej mocy. Wiec wystarczy tylko chcieć....

A czytać potrafię i wiem że chodzi Ci o to by silniki te miały te samą moc!!!


Ps. Jeśli takie wypowiedzi jak wyzej została zamieszczona należą do modelatora forum to jestem pełen podziwu... na szczęście świadczy to tylko o tym co napisał dany post... I o tym jakie to nasze społeczeństwo Polskie jest... Jak wszędzie mówią Polak Polakowi na forum to tylko patrzy ubliżyć... wcześniej myślałem że modelatorzy są od tego by to niwelować... lecz okazuje się coś innego... oni sa bezkarni poprostu!!!!


Napisano dziś, 00:05

Wyświetl postUżytkownik brzozak2 dnia 24 November 2009 - 23:38 napisał
drozszy w produkcji jesli chcialoby sie uzyskac zadowalajace parametry

kurde wez sie naucz czytac to naprawdę czasem pomaga, czy pisalem, ze wyprodukowanie silnika do komarka jest drozsze niz do fendta 936???

jak chcesz prosto to poki co masz wybor w jakis farmtrakach podczepiasz do tego zagonowy plug 3 skiby, pet do ryja i heja w otchlan skib sie zanurzasz niczym marynarz w spokojne morze popijac rum z poltoralitrowego kufla. parafrazujac nie bedzie wiatru to nie poplynie i jaki szczesliwy bedzie wylegujac sie caly dzien na sloncu popijajac wspomniany wczesniej dar

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


#113 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2009 - 01:22

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Przy obecnej technologii silnik z doładowaniem mają wysoką trwałość, tak więc nie zgodzę się, że silnik N/A jest bardziej wytrzymały od silnika z turbo. Często kroć awarie silników turbo wynikają z niewłaściwej eksploatacji, bądź ze słabej jakości samych turbin(cięcie kosztów). Normy emisji spalin zmuszają inżynierów do produkcji coraz bardziej nowoczesnych i bardziej zaawansowanych jednostek napędowych, tak więc jest to całkowicie nieuniknione. Wiele jednostek nie zostało okrojonych z pojemności, jedynie dołożono doń turbiny, intercoolery i nowsze generacyjne układu paliwowe. Nie przekładaj cen silników na allegro, którym daleko brakuje do miana silnika, na koszty wyprodukowania jednostki, bo jedno z drugim ma niewiele wspólnego Zauważ, że turbodziura przy zastosowaniu niewielkiej turbiny nie występuje, przecież żaden z nas nie pracuje w polu ciągnikiem przystosowanym do tractorpullingu, gdzie lag jest przeogromny i elastyczność jest marna. Tak ciskasz po turbinach, a zauważ, że Twój MTZ ma silnik 4,75l i moc około 82KM, dla przykłady JD 80KM ma silnik 4,53l + Turbo. Różnica nie wielka, a patrząc w głąb MTZ ma znacznie mniej Nm, przez to, że nie ma doładowania. To jest to o czym wspominał @brzozak2, że mając do silnika dołożone turbo, można zaplanować, jak będzie przebiegał wykres momentu i mocy. Takiej swobody nie daje N/A, bo zdecydowanie ciężko jest tanim kosztem na szybko zmienić charakterystykę silnika, chyba, że przez zaawansowaną optymalizacje drogą mechaniczną. Dobra tylko ciekawe, która z tych Hond rzeczywiście ma 240KM, gdyby wszystko było cacy to ludzie modyfikowaliby ten silnik, niestety ta konstrukcja ma niską górną granice mocy maksymalnej. Co najlepsze jego młodszy brat K20 jest bardzo popularny i nie sprawia takich kłopotów jak F20C. Cena auta tez nie do końca odzwierciedla koszt wyprodukowania silnika, bo dużo zależy od samej marki i od grupy docelowej klientów. @brzozak2 jest bardzo dosłowny, to jednak dzięki temu trafia do tych, którzy chodź trochę są otwarci na rzeczowe i fachowe posty.

#114 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 25 listopad 2009 - 01:23

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Ale co silnik hondy do tego wogle on nie pasuje do tego tematu. Silnik hondy który wspomniałeś to chyba od hondy S2000 albo jakiegoś Type-R. Po pierwsze jest to silnik benzynowy do osobówki, i ma charakterystykę pracy niezbyt dobrą co do codziennej jazdy i zużycia paliwa. Moc tam się bierze z obrotów, max obroty dochodzą tam chyba nawet do 9 tys albo 8500. Po drugie ten silnik ma więcej mocy niż momentu obrotowego. Taki silnik to najlepiej tylko na tor wyścigowy.
Nie zbudujesz wolnossącego diesla o wysokiej mocy i mom obrotowym z jednostki pojemności, w benzynach to się uzyskuje głównie przez obroty i doładowanie, w turbodieslach przez doładowanie, twin turbo, biturbo w najmocniejszych konstrukcjach. W wolnossącym dieslu zresztą w doładowanym tez nie ma jak podnieść obrotów, nawet audi jeżdżące w LeMans 24h ma max obroty 4-5 tys. Zresztą w ciągnikach max obr są od 2100 do 3000. W osobówkach w dieslu wolnossącym bariera mocy bez czarnej chmury z tyłu to jakieś 70-80 koni ( sdi w vw).
Co do turbodziury to może w osobówkach ona przeszkadza ale w traktorze ja tego wole nie odczuwam.
Przcież i tak pracujesz na obrotach 1600-2200 a nie na obrotach 800-1200

#115 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2009 - 01:37

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Bądźmy szczerzy, wielkość/wydajność turbiny w ciagniku w przeliczeniu czy to na moc, czy to na pojemność jest znacznie niższa, niż w osobówkach.

#116 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2009 - 07:47

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wszystko można zrobić niskim kosztem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

np. Honda zbudowała już 2000r silnik o poj. 2 litry i mocy prawie 240KM (wolnossący) inni tego nie robią bo nie potrafią nawet po zastosowaniu turbo mają problem. Ponadto honda jest tańsza od konkurencji o podobnej mocy. Wiec wystarczy tylko chcieć....

Audi z 2.2 litra wyciskało grubo ponad 600KM(w latach 80), oczywiście z doładowaniem. 120 km z litra to dużo, ale teraz nawet diesle zbliżają się do 100(oczywiście nie te japońskie :( ).

#117 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2009 - 10:32

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość hihi dobrze, ze to AF, a nie jakies dzikie forum i nie musze nic dodawac, bobek, yarecki i mariusz napisali wszystko co potrzeba i maja racke :(

chcialbym jeszcze dodac, ze na tworzenie charakterystyki silnika maja wplyw 3 czynniki w 99%, z czego zastosowanie doladowania jest najwazniejsze i ma najwiekszy wplyw, jesli go pozbawimy to jest naprawde ciezko manipulowac.
silnik hondy s2000, podobno polowa egzemplarzy nawet po przejechaniu 100 k km nie przekroczyla mocy 200 KM :)

W wolnossącym dieslu zresztą w doładowanym tez nie ma jak podnieść obrotów, nawet audi jeżdżące w LeMans 24h ma max obroty 4-5 tys. Zresztą w ciągnikach max obr są od 2100 do 3000.

dokladnie zdaje sie, ze wynika to z czasu potrzenego na spalenie mieszanki i nie ma bata nie przeskoczy sie tego.

Ps. Jeśli takie wypowiedzi jak wyzej została zamieszczona należą do modelatora forum to jestem pełen podziwu... na szczęście świadczy to tylko o tym co napisał dany post... I o tym jakie to nasze społeczeństwo Polskie jest... Jak wszędzie mówią Polak Polakowi na forum to tylko patrzy ubliżyć... wcześniej myślałem że modelatorzy są od tego by to niwelować... lecz okazuje się coś innego... oni sa bezkarni poprostu!!!!

czyli, ze zle o mnie swiadczy :)
wierz mi, ze nie patrze by komus ublizyc :) jesli dla ciebie argumenty to obelgi to wybacz, ale nic nie poradze
po raz setny powtorze prosze zlozyc na mnie skarge i zaapelowac o odwolanie z funkcji moderatora, nie ja sie o nia prosilem i nie ja sie bede z niej zdejmowal
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#118 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 listopad 2009 - 11:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

tak jasne kazdy jeden przejechal dokladnie tyle i ty o wszystkich przypadkach wiesz doskonale :)

Swego czasu bawiłem sie troche tymi silnikami i jeśli trzymać sie stwierdzenia że łańcuch rozrządu wytrzymuje cały żywot silnika to moge określić go na jakieś 500 tys.km :) Trzeba tego pilnować bo motor jest bezobsługowy do czasu :)

Audi z 2.2 litra wyciskało grubo ponad 600KM(w latach 80), oczywiście z doładowaniem. 120 km z litra to dużo, ale teraz nawet diesle zbliżają się do 100(oczywiście nie te japońskie :) ).

W seryjnym aucie? :( Wiesz, zrobić mocne doładowane auto to żadna sztuka, wystarczy odpowiednio dmuchnąć w odpowiednio wytrzymały silnik :) Co to za diesel N/A co ma 100KM z litra pojemności? :)

Zastosowanie doładowania (turbo czy mechanicznego) to poprostu sztuczne zwiększenie pojemności silnika, no może nie tak dosłownie ale to jest główne założenie. Ciągnik z turbo będzie miał lepszą charakterystyke niż wolnossący o tej samej mocy maksymalnej - dodam że w zakresie roboczych prędkości obrotowych, bo niektórzy widzą jeszcze sens walczyć pod obciążeniem przy 500rpm katując panewki, bo przecież jeszcze idzie :) Teraz mamy powershifty i inne bezstopniówki na takie sytuacje. W dobie norm euro wolnossący diesel odszedł do lamusa, można go ciepło wspominać jako w większości idiotoodporne jednostki :)

#119 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 listopad 2009 - 11:59

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Nie odszedł, nie odszedł. Wszystkie urządzenia pracujące na stałych obrotach, stałym obciążeniu, korzystają z silników wolnossących i długo tak będzie. Miernikiem ekonomiczności silnika jest jednostkowe zużycie paliwa. Wielkim producentom wygodniej jest produkować jeden silnik, regulowany na różne moce.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 04:50
  •  

#120 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2009 - 12:18

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość ale my tu mowimy tylko i wylacznie o silnikach stosowanych w pojazdach, a stricte w ciagnikach rolniczych :(

ja cieplo wspominam odglos silnika 6 garowego N/A w jd serii 3x50, gang jest pierwszej klasy, uwielbiam ten dzwiek :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: A może seradela i gryka? zobacz »