Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#81 Share ursus1395

ursus1395

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Torunia .Lipno,Czernikowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo. Muzyka

Napisany 10 maj 2009 - 20:13

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Więc tak nie wiedziałem gdzie dać ten temat więc dałem tu do tego działu. Mam do was pytanie jak to jest z tym turbo zakładanym do ciągników które orginalnie nie miały go założonego. Czy to prawda że taka turbina daje około 20 koni mechanicznych dodatkowo? Czy taka turbina potrzebuje smarowania ? Czy dało by rade założyć takie cudo np do c 360? W którym miejscu silnika zakłada się turbinę ? Czy w silniku trzeba wymieniać coś np. tuleje czy tłoki ? Wszystkim udzielającym się dziękuje z góry i proszę o dużo postów na temat oczywiście.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 15:12
  •  

#82 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2009 - 20:35

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość 20km :P :P - kto ci to nagadał (to by musiała być turbina o zmiennej geometrii, ale silnik i skrzynia to by takiego przybytku mocy nie wytrzymały). Na drugie pytanie odpowiem ci że potrzebuje smarowania!!! Trzecie pyt. jedna część turbo do wylotu z kolektora wydechowego a druga część do kolektora ssącego. A dalej szkoda gadać: tłoki, korbowody, wał, koło zamachowe, głowica, itd. Taka zabawa to dla tych co mają kupe kasy i nie wiedzą co mają z nią zrobić (czysta rozrywka lub pasja)

#83 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 10 maj 2009 - 21:20

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Turbina daje moc daje moment obrotowy w zależności od ciśnienia doładowania, zazwyczaj zwiększa moc o 20-30%. Moim zdaniem do małych ciągników jest to nieopłacalna inwestycja , jeżeli mamy kasę na nowe części do silnika to lepiej sprzedać ciągnik i kupić silniejszy.

Chociaż widziałem na AF kilka starych małych ursusów z turbinami np. C-4011 usera @gintek. http://www.agrofoto....image83088.html
Wieczny kawaler ;)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 15:12
  •  

#84 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 11 maj 2009 - 13:55

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość ciekawe ile ten silnik wytrzyma :P

#85 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 11 maj 2009 - 18:33

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość O turbinie w C-360 masz tutaj: http://www.agrofoto....t...0&start=120 .
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#86 Share ursus1395

ursus1395

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Torunia .Lipno,Czernikowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo. Muzyka

Napisany 16 maj 2009 - 20:19

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość to dzięki za odp.

#87 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 20 maj 2009 - 20:02

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

20km :) ;) - kto ci to nagadał (to by musiała być turbina o zmiennej geometrii


Kolego chyba nie wiesz po co stosuje się zmienną geometrie łopatek. Turbiną bez zmiennej geometrii można uzyskać nawet i 100% przyrostu mocy.

#88 Share ursus1395

ursus1395

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Torunia .Lipno,Czernikowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo. Muzyka

Napisany 08 czerwiec 2009 - 14:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Arek@ jak bym wiedział to bym tego tematu nie dodawął co nie ?????? można zamknąć ten temat

#89 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 19 listopad 2009 - 18:19

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Jest to mój pierwszy post , tak więc proszę o wyrozumiałość;). Jak w temacie mity i prawdy co do turbiny* . A więc błędnie jest głoszone wszem i wobec przez nie uświadomionych znawców* że turbo odzyskuje energie ze spalin, to jest nieprawda ona nie odzyskuje tylko czerpie tą energie spaliny nie opuszczają silnika swobodnie to jest dodatkowe obciążenie dla silnika. Tak więc w jaki sposób turbo dodaje energi . Kolejność jest taka , naciskamy na pedał gazu > zwiększa się obciążenie silnika, ilość wtryskiwanego paliwa zwiększa się temperatura jak i ilość spalin zwiększa się mimo że obroty silnika są takie same turbina szybciej się kręci więcej wtłacza powietrza do silnika , wzrasta ciśnienie w kolektorze ssącym , i teraz uwaga ;) kolektor ssący jest połaczony wężykiem z pompą wtryskową (nie zawsze może być to np. jakiś czujnik) wzrastające ciśnienie przesuwa pszepone na pompie wtryskowej>> pompa wtruskuje więcej paliwa do silnika jest produkowanych więcej spalin turbina kręci się jeszcze szybciej tłoczy jeszcze więcej powietrza do silnika . Efekt >>>przy tej samej pojemności skokowej silnik może zassać* więcej powietrza, dzięki czemu może spalić więcej paliwa>> wyprodukować więcej energi. Turbina to nie jest magiczne cudo które dodaje powera . Moim zdaniem jest to urządzenie które zwiękrza zdolność zasysanie więkrzej ilośći powietrza a przez to spalania więkrzej ilości paliwa i na końcu wyprodukowania więkrzej ilośći energij. Czy silnik z turbo* zużywa się szybciej ?? Jest to uzależnione od samego silnika silnik turbodoładowany jest wzmocniony to niejest zwykły wolnossący tylko dołożone turbo to są kompletnie inne silniki tam jest wzmocnione wszystko ewentualnie blok jest taki sam. Czy silnik pali więcej? tak pali więcej ale na moto godzine nie na wyprodukowaną energie . Czy silniki z turbinami są dobre ? moim zdaniem bardzo dobre ponieważ zyskujemy elastyczność, turbina pracuje* tylko wtedy kiedy jest to wymagane ona nie pracuje nonstop , kręci sie zawsze ale nie zawsze jest to praca gdy jedziemy np. na pole turbina kręci się ruchem jałowym dopiero gdy przekroczymy pewien próg obciązenia turbina dotłacza* powietrza i pompa paliwowa zaczyna podawać* więcej paliwa itd. . Jst to moja opinia na ten temat nikt nie musi się z nią zgadzać ( toczyłem podobne kłutnie na temat czy bez włączonej blokadzie ciągną* obydwa koła czy jedno[ja wiem że obydwa niektórzy tego niewiedzą])Pozdrawiam
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#90 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 listopad 2009 - 19:52

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Merytorycznie nie jest źle. Pod względem ortografii, to tragedia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 15:12
  •  

#91 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 24 listopad 2009 - 18:52

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Merytorycznie nie jest źle. Pod względem ortografii, to tragedia.

Wiem starałem sie sry za tą ortografie. To moja pięta achillesowa :( ,walcze jak moge ale ona jest silniejsza. >>> sry za spam i post niezwiązany z tematem
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#92 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 19:16

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość wg. mnie Turbiny są dobre do samochodów bo tam chodzi o mała masę silnika a dużą moc. Przy ciągniku jest inaczej. Masa jest bardzo potrzebna. Po co wyciągać z jakiegoś małego silnika Bóg wie ile koni... a potem zaczepiać mu na przedni tuz jakieś dodatkowe obiążenia by poprawić jego stabilność. Przy ciągniku silnik powinien być duży dzięki czemu miał by wielką masa... co dla ciągnika jest bardzo ważne... a ponadto by wytrzymał wiele tys motogodzin.
A obecnie koncerny robią zupełnie coś innego. Ja osobiscie w stosunku do turbiny przy ciagniku jestem na NIE!!

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


#93 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2009 - 19:43

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Porównaj sobie promień skrętu ciągnika z silnikiem 4 i 6 cylindrowym. Druga sprawa to silniki o mocach ponad 300 KM, silnik wolnossący musiałby mieć chyba 20 litrów pojemności. Doładowanie pozwala też obniżyć spalanie, silnik 4T ma mniejsze opory wewnętrzne niż 6 cyl tej samej mocy.

#94 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 24 listopad 2009 - 20:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Wiem starałem sie sry za tą ortografie. To moja pięta achillesowa :( ,walcze jak moge ale ona jest silniejsza. >>> sry za spam i post niezwiązany z tematem

Włącz słownik i będziesz widział gdzie źle napisałeś.

#95 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 20:24

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Wątpię czy te doładowane nowe ciągniki są faktycznie takie oszczędne... a co do promieniem skrętu można nad tym popracować, wystarczy chcieć, albo wstawić silnik V i po sprawie.

A tak w ogóle to 6 cyl. jest jednym z najlepszych silników np. bardzo równa praca i sam głos jaki on wydaje... muzyka dla uszu...

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


#96 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 20:27

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość powiedzcie mi jedna rzecz jak mozna gasic silnik (zakladam, ze za pomoca stacyjki) z wysokich obrotow?? :) :)
to takie troche nie naturalne, to tak jakby startowac "z hamulca" :(

@ferdek07 w Same w tym roku ukrecila sie oska zdaje sie, ze po stronie goracej, ale dokladnie nie pamietam. sa podejzenia co do tego, ale pewnosci nie mam. chodzi o to, ze chlopaki troche remontowali ciagnik i przy okazji zajrzeli do silnika tj. wymiana koncowek wtryskiwaczy, i regeneracja turbo.
koncowki zamowil sasiad (nie raczyl mnie jednak poinformowac, ze nie bylo takich jak potrzeba tylko nr wieksze, przez co caly czas dymi), turbo mowilem, ze oddam do zakladu w markusach, ale jakos przekabacil sasiad szefa i wzial je pod swoja opieke.
ciagnik dostal nowego ducha po tych zabiegach, niestety nie na dlugo, gdyz po tygodniu owa oska sie ukrecila. wniosek jest taki: albo na wskutek uszczelnienia wzrosly opory na tyle mocno, ze poddal sie material, co by wskazywalo na zuzycie turbo, albo ten paprak cos spiepszyl :)

nie mniej w calej rozciaglosci zgadzam sie z chlopakami, ktorzy zapatruje sie pozytywnie na stosowanie silnikow doladowanych :)


Wątpię czy te doładowane nowe ciągniki są faktycznie takie oszczędne...

sa :) wynika to z termoobiegu takiego silnika, po prostu maja wieksza sprawnosc. to jest wiedza elementarna z ktora nie ma bata, nie wygrasz.
osobna sprawa sa dodatkowe odbiorniki mocy, ktorych uzycie determinuja np. normy spalin, komfort.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#97 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 20:36

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dla przykładu wystarczy podać ile w lekkich pracach spala ciągnik z turbo i takiej samej mocy i pojemności bzy turbo :(

#98 Share DominikPocisk

DominikPocisk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zębowo

Napisany 24 listopad 2009 - 20:37

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Tylko coś te nowe generacje silników nie potrafią juz tego co te stare. Wg mnie zakłada się te wszystkie urządzenia turba itp by pokazać co to nady koncern ma do zaoferowania, lecz to tylko obniża żywotnosć silnika

Ps. Stary Merc Beczka 70 lata jeździły po 2-3 mln km. a obenie Merc ile przejedzie?? może na da rade 500 tys... Tak samo jest przy ciągnikach.

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056


#99 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 20:39

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość ha ha ha, włąsnie że jest odwrotnie kolego :(
ps. silnik merca beczki wystrzymywał max 800-1 mln, a z 2gim silnikiem może dokłatał by tych 2 miln

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 15:12
  •  

#100 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 20:47

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość zywotnosc silnika zalezy bardzo mocno od uzytych materialow, a nie od sposobu zasilania (wiadomo, ze jest powiazanie, ale bardzo niebezpośrednie).

@ferdek nie znajdziesz takich 2 silnikow o jakich opowiadasz, w dodatku nie zmierzysz ich zuzycia paliwa w wystarczajaco porownywalnych warunkach, wiec to utopia i mozesz sie tylko przekonac o swoim bledzie, chyba ze wypaczysz wyniki co mozna zrobic nawet nieumyslnie.

firma mercedes-benz stanela na skaju bankuctwa wlasnie poprzez model W-123 i po tej nauczce zaden koncern samochodowy nie wazyl sie zrobic tak bezawaryjego auta.
dzis strategia bezawaryjnosci auta jest jeszcze inna (jesli kupujecie nowe auta to lepiej je sprzedajcie przed uplywem 7 lat :) ), ale to nie ten temat!!!!!

ps. silnik merca beczki wystrzymywał max 800-1 mln, a z 2gim silnikiem może dokłatał by tych 2 miln

tak jasne kazdy jeden przejechal dokladnie tyle i ty o wszystkich przypadkach wiesz doskonale :(
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »