Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2008 - 12:29

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Spoko Hinco, ale mi nie chodzi o odpalanie i za chwile gaszenei ciągnika zimnego, zauwazyłem teraz jak było chłodniej wyjechałem tylko z garażu i musiałem zgasić to ciągnik jak zachamowany silnik moment i zgaszony, tak samo jak rypał w polu to nie zgasze od razu jak z bruzdy wyjade, jak jade z pola staram się już 100-200m przed wjazdem na podwórku już na wolnych obr jechać i chwile zanim powylączam wszystko żeby popracował na wolnych obr, a jak jest rozgrzany to krótkotrwałe gaszenie chyba jest juz bez znaczenia?

A mam jeszcze inne pyatnie jak odpalacie ciągniki i zaraza macie ruszać w poel to jak rozgrzewacie?> bo w instrukcji mam żeby nie przekraczać 1800 obr ale i żeby unikać wolnych obr, zauważyłęm że jak odpale i staram się unikać obciążenia to dość długo się nagrzewa, a jak normalnei odpale i od rzu wysokie biegi i heja to w moment się nagrzewa i wskazówka od temp. jest na odpowiednim poziomie,

no i -03cie jesli taka turbina jest delikatna to moze wcale nie odpalać ciągnika z turbem jak jest z -10 -15stC?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 05:20
  •  

#62 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 listopad 2008 - 15:34

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

A mam jeszcze inne pyatnie jak odpalacie ciągniki i zaraza macie ruszać w poel to jak rozgrzewacie?

Jak wjeżdżam w pole a silnik nie złapał jeszcze właściwej temperatury to zaczynam pracować ale jade np. mniejszym biegiem nie obciążając mocno silnika, no i nie szaleje z obrotami w obie strony :) tzn. utrzymuje średnie 1600-1800. I to nie ze względu na turbo tylko cały silnik.

Aha, dodam że optymalna temperatura cieczy chłodzącej nie zawsze równa sie optymalnej temperaturze oleju który "roboczą" temp. łapie zawsze troche później.

no i -03cie jesli taka turbina jest delikatna to moze wcale nie odpalać ciągnika z turbem jak jest z -10 -15stC?

Eee tam, już nie przesadzajmy... Najlepiej wogóle nie odpalać to nigdy sie nie zużyje :) Wiesz jakie mrozy bywają w naszej okolicy, którejś zimy było coś koło -25 st.C, byłem umówiony zawieźć zboże do mieszalni i Ferguson musiał odpalić, i to z rozrusznika bo inaczej sie nie da :) Nie mam zamiaru pitolić sie przez jakąś turbine która i tak kiedyś padnie, a jak ktoś chce chuchać i dmuchać na nią to już jego problem :) Dwie ogólne zasady napisałem w tym temacie, post 33 i tego sie będe trzymał.

#63 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2008 - 16:09

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość jeszcze jedno, jeśli mój ciągnik dostaje "kopa" przekraczając 1500 obr to czy mogę obciążać silnikw transporcie np. schodząc na wysokim biegu z łądunkiem do 1200-1300 obr na początku troche się na tym łapałem jak pod górę zwalniałem na wybojach, ale jak nie jest przesadnie obciążony to czy można jeździc na niskich obr, serwisant twierdził że niby nic się nie dzieje, ale czy to się nie przekłada negatywnie na ekonomikę tzn na spalanie no i moze ktoś mi wytłumaczy skąd ten kop po przekroczeniu 1500 obr pzrecież poniżej tych obr sprężarka również się kręci więc dlaczego na niższych obr silnik jest zamulony czy regulator zmniejsza ciśnienie doładowania czy sprężarka nie daje odpiwedniego ciśnienia żeby było to odczuwalne w mocy? no i jakim cudem silnik ma maksymalny moment obr od 1300 czy tam 1400 obr jak sprężarka daje kopa powyzej 1500 obr?

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 05:20
  •  

#64 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 01 listopad 2008 - 17:26

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Koledzy mam ciągnik i samochód z turbiną ale jak zapalę ciągnik to nigdy go nie rozgrzewam jak jest zatankowany z wieczora to sprzęt do góry i w pole. I w ciągniku już 20 lat tak pracuje i bez problemu.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#65 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 01 listopad 2008 - 17:31

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Wg mnie to ogólnie jakie kolwiek urządzenia z silnikiem spalinowym nie czują sie za dobrze jak są zimne i wtedy nie nalezy im dawać w gwizdek, a jak sie ostro po pałuje to i chwile trzeba poczekać niech sie wszystko uspokoi a jak jest turbo to sie troche schłodzi i powoli schodząc z obrotów gasimy. Nie ma sie co cackać z turbo, to ma dmuchac i tyle! A ile usprawnia robota albo frajdy daje (w samochodach)! Dbać trzeba o silnik, a turbo to tylko dodatek.. Wiem jedno, chciałbym w 5211 turbo, ale to długa i kosztowna droga więc nie wiem czy mi uda sie tak kiedyś zrobic :)
@ Ferdek07- jeżeli dobrze rozumiem to musiałbyć sie zagłębić w definicje momentu, nie jestem w stanie tego dokłądnie wytłumaczyć..

#66 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 listopad 2008 - 21:37

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość nie należy łączyć max momentu z "kopem" jak ma max moment przy 1300 to i wtedy jest najmniejsze spalanie i pewnie najmniejsze zużycie ,a że kopa ma dopiero powyżej 1500 to pewnie dlatego że wtedy jest wystarczająca ilość powietrza by szybko przyśpieszyć ,a i możliwe że tak jest ustawiona pompa mało powietrza czyli do 1500 obr powoli przyśpiesza a powyżej szybciej bo jest w czym spalić paliwa przez te pierwsze 30 s .A nie tak jak w ursusach da w gaz to idzie przez te 30 s czarna chmura (mówie o turbo)

A turbina najszybciej się zużyje nie przy opalaniu a przy gaszeniu odrazu gdy jest rozgrzana albo i gorąca co spowoduje smażenie /pieczenie oleju i jeszcze możliwe zmiany wlaściwości materialów ,dodatkowo jeszcze gasi się z dużych obrotów co powoduje że ustaje dopływ oleju i turbina kręci się dość długo na sucho

#67 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 listopad 2008 - 23:09

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość A może mi ktoś powiedzieć czy Ursusy turbo mają korektor doładowania? W MF na pompie jest siłownik pneumatyczny podłączony pod kolektor ssący, jeśli ciśnienie powietrza wzrasta to pompa zwiększa dawkę. Dzięki temu pompa nie poda nadmiaru paliwa jeśli ciśnienie doładowania jest za niskie. Wpływa to zapewne na zużycie paliwa.

Co do samej turbiny to w instrukcji do MFa zalecają po długim postoju rozłączyć elektromagnes pompy i kręcić rozrusznikiem bez zapalania. Dopiero gdy zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju można podłączyć pompę i zapalić.

#68 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 01 listopad 2008 - 23:45

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość W zetorze serii 77 jest to tak rozwiązanie że jest na regulatorze obrotów taki negatywny korektor mechaniczny, nie jest to połączone z turbiną w żaden sposób, ten korektor ustala na sztywno i nie zależenie od ciśnienia doładowania dawke paliwa, sądze że w ursusach jest tak samo, chociaż moge sie mylić. Tym sposobem jak turo zaczyna nie domagać ciagnik staje sie ciuchcią bo korektor nie wie ile jest powietrza w cylindrze tylko wie ile powinno być.. stąd może być dymienie..
[OT]
Co ciekawe ten korektor można zamontoweać do pomp bez niego, wymienia się jeden element i już, czyli do takiej pompy z 72XX czy 52XX można założyć korektor, dołożyć turbo i mamy regulacje dawki paliwa i dmuchanie, nawet skrzynia i dół silnika są takie same, nie wiadomo jak z korbami, i czy tłoki mają jakieś dodatkowe natryski olejowe, napewno mają większą komórke spalania..
[/OT]

#69 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2008 - 08:53

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość a ja mam takie pytanko czy może ktoś na AF przyzna sie że w nowym ciągniku padło turbo? bo tak przeglądałem tematy i jakoś nie znalazłem żeby ktoś miał problem z turbem w nowym ciągniku czy kilkulatku, także może wcale nie jest taka delikatna ta turbinka?

#70 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 02 listopad 2008 - 09:17

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość U mnie w MTZ po 10 latach padło turbo, ale to przyznając się bez bicia przez zaniedbanie :angry: Gdy mnie w domu nie było dziadek pracował na rusku(uprawki pożniwne itp.) na filtrze wyraźnie pisze ze co 20mth czyścić filtr. Jednak dziadek o tym nie pomyślał i tak sobie jeździł. Wyszło na to, że turbinka pociągnęła sporą ilość paprochów które ją uszkodziły tj. zrobił się mały młynek do kawy :) :angry:

Honda - The Power of Dreams :)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 05:20
  •  

#71 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2008 - 09:51

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość przecież tam jest filtr mokry chyba? a jak często czyścicie papierowe filtry, ja zauważyłem ze kabinowy i tak 2 razy szybciej się syfi jak powietrza więc czy jest sens jak tylko lekko "poszarzeje" dmuchać sprężarką? bo przecież każde czyszczenie i tak wbija pewną częsć kurzu głębiej,

#72 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 listopad 2008 - 09:57

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

a ja mam takie pytanko czy może ktoś na AF przyzna sie że w nowym ciągniku padło turbo? bo tak przeglądałem tematy i jakoś nie znalazłem żeby ktoś miał problem z turbem w nowym ciągniku czy kilkulatku, także może wcale nie jest taka delikatna ta turbinka?

Bo nie jest! Ludzie granatem od C360 oderwani popularyzują tą bajke :) Turbiny w ciągnikach śmigają po 10000mth i nic sie nie dzieje przy właściwej eksploatacji (o którą często trudno w polskiej kulturze technicznej)...

Filtr przedmuchuje sie w kierunku przeciwnym do przepływu zasysanego powietrza. W ciągnikach wkład ma dużą powierzchnie po to żeby nie czyścić go co godzine, bo nigdy nie będzie taki jak w samochodzie i nie ma co przesadzać z nadmiernym czyszczeniem. Jak sie zapcha to zapali sie kontrolka.

#73 Share MTZ1

MTZ1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko-Mazurskie

Napisany 02 listopad 2008 - 10:09

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Znajomy ma Pronara 1,5 roku i olej mu przecieka z turbiny,miał serwis to naprawić ale jeszcze nie dotarł.

#74 Share skrok18

skrok18

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSU

Napisany 26 marzec 2009 - 19:54

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Nie znalazłem takiego tematu więc zakładam nowy. Witam mam pytanie , w jaki sposób można zregenerować oś na wirniku bo są luzy...............??Proszę o pomoc . Pozdrawiam skrok18 :) :)

#75 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 26 marzec 2009 - 19:59

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Oddać do specjalistycznego zakładu.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#76 Share skrok18

skrok18

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSU

Napisany 26 marzec 2009 - 20:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Ale właśnie nie wiem do jakiego ?? Widzę jesteś z podlaskiego może wiesz gdzie coś takiego robią??

#77 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 26 marzec 2009 - 20:52

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Zadzwoń do THM w CHoroszczy. Oni zajmują się sprzedażą a być może też regeneracją.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#78 Share skrok18

skrok18

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSU

Napisany 26 marzec 2009 - 21:21

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Ty a masz może numer do nich ?? Mógłbyś mi dać jakiś kontakt do nich??

#79 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 26 marzec 2009 - 21:26

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość http://www.techmot.c...bosprezarki.php

Poszukaj na tej stronie.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 05:20
  •  

#80 Share skrok18

skrok18

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSU

Napisany 26 marzec 2009 - 21:30

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Wielkie dzieki o to mi właśnie chodziło . Dzięki i pozdrawiam :D :blink:


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: A może seradela i gryka? zobacz »