Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#21 Share nowy1989

nowy1989

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2007 - 22:33

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Obecnie turbiny są po to by zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić elastyczność silnika. Na przykładzie samochodów: kiedyś
diesel kojarzył się z dymiącym, klekoczącym, zamulonym silnikiem. Jak jest obecnie, kiedy w każdym dieselu są
turbosprężarki?- ciche, oszczędne, czyste i mocne.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 07:42
  •  

#22 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 19 kwiecień 2007 - 09:09

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Eh, wszystko zależy od nastawów pompy, ciśnienia doładowania i bezwładności turbiny. Silnik z turbo może palić tyle samo albo więcej (chodzi o konkretną robote a nie ciąganie grabacza po łące przy 1200rpm). Może palić mniej w porównaniu do wiekszych jednostek wolnossących o podobnej mocy. W prospektach silniki turbo mają mniejsze zużycie g/kWh niż ich wolnossące odpowiedniki, ale przecierz maja więcej kW przy tych samych obrotach więc w rzeczywistości jest j.w.

Co do trwałości to zależy z czy dany silnik projektowano pod kątem turbiny, ew. odpowiednio zmodyfikowano z wersji wolnossącej. Zazwyczaj silniki turbo są odprężone (mają mniejszy stopień sprężania), mocniejsze korbowody, ew. chłodzenie tłoków (oil jet), itd... Rzemieślnicze uturbienie wolnossącego motoru jest ryzykowne i skraca jego trwałość. Co do skrzyń to głupotą jest dla mnie takie oszczędzanie, skoro ciągnik ma xxxKM to jego skrzynia powinna wytrzymać taką moc, a jak nie da rady to do luftu z takim sprzętem :wacko:

#23 Share ralf

ralf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 19 kwiecień 2007 - 20:28

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość a mnie rozwaliło to ze w turbinie powstala szkodliwe gazy :wacko: dla kogo szkodliwe ?? turbine napedzaja spaliny :P

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 07:42
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#24 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2007 - 21:25

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość pijesz do mnie ja tego z palca nie wyssalem wiem ze turbina napedzana jest spalinami ale pod wplywem wysokiej temperatury i tych wlasnie spalin wytwarza sie gaz ktory jest szkodliwy wlasnie dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

poza tym istnieje doładowanie mechaniczne - sprężarka napedzana paskiem np.: VW G60,

#25 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 19 kwiecień 2007 - 21:37

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

...dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

a ja myślałem dlatego że nie gasi się gorącego bo olej który tam się znajduje (smaruje łożyska turbiny) zaczyna się przypalać i łożyska podczas następnego odpalania nie mają smarowania(przez chwilę) i to wystarczy aby się zatarły(nie od razu oczywiście)

#26 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2007 - 22:00

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość gaszac silnik na wysokich obrotach spada cisnienie smarowania turbiny a ona jeszcze pracuje i to powoduje jej zuzycie a co do kolejnego odpalania to tez przezchwile jest slabo smarowana bo zanim olej pod cisnieniem dotrze do turbiny mija chwila nie wiem czy ten olej sie przepala ale i tak musi byc icsnienie zeby smarowalo turbine wiec jezeli silnik jest zgaszony to raczej i tak nic to nie zmienia czy ten olej sie przepali czy nie ps jeze;li chodzi o to co pisze to nie sa moje przemyslenia tylko informacje ktore uzyskalem od mechanikow w serwisie turbosprezarek w olsztynie pozdro

#27 Share ralf

ralf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 20 kwiecień 2007 - 18:04

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość wszedzie mówia nawet w programach motoryzacyjnyn np na TVN Turbo o tym ze sie olej przypala i powstaje nagar taki ale to chyba jakaś nowa teoria jak mozna zgasic silnik na wysokich obrotach ??? chyba zeby zgasic obroty spadna i tak :wacko: głupe gadanie i tyle

#28 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 20 kwiecień 2007 - 18:17

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość ralf dlaczego jak puścisz gaz w rozpedzającym samochodzie nie zatrzyma ci sie tylko sie toczy? udajesz, że nie wiesz o co chodzi czy specjalnie piszesz?

#29 Share nowy1989

nowy1989

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2007 - 18:48

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Po prostu jak piszą o tym ludzie którzy się na tym znają to coś w tym jest

#30 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 20 kwiecień 2007 - 19:58

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Turbinę wymyślono po to żeby uzyskać większą moc silnika,tzn,wprowadzając do komory spalania większą dawkę paliwa rośnie nam moc,ale jak pojawia się zadymienie to znaczy że mamy przepał.Dlatego montuje się turbosprężarkę lub kompresor,którego zadaniem jest wprowadzenie większej ilości powietrza potrzebnej do całkowitego spalenia paliwa.

ralf masz tu stronke http://www.hoffman.a...osprezarki.html przeczytaj drugi punkt

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 07:42
  •  

#31 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2007 - 22:45

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość "nie należy wyłączać silnika pracującego na wysokich obrotach ponieważ turbosprężarka jeszcze pracuje, a nie jest prawidłowo smarowana" jest to cytat z tej stronki a strona jest firmy zajmujacej sie regeneracja turbin

#32 Share ralf

ralf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 21 kwiecień 2007 - 18:21

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość edit moze bys zrobił ?>? ale nic nie pisza o szkodliwych gazach ??

#33 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 kwiecień 2007 - 16:53

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

gaszac silnik na wysokich obrotach spada cisnienie smarowania turbiny a ona jeszcze pracuje i to powoduje jej zuzycie a co do kolejnego odpalania to tez przezchwile jest slabo smarowana bo zanim olej pod cisnieniem dotrze do turbiny mija chwila


Wkońcu prawidłowa odpowiedz, brawo dla tego Pana :wacko:
Turbina może obracać sie kilkanascie tysięcy obrotów na minute. Wirnik turbiny posiada duża bezwładnosć i dlatego po zgaszeniu z wysokich obrotów może sie jeszcze jąkaś chwile obracać na sucho czyli bez smarowania, a to drastycznie skraca żywotnosc łożysk i ośki turbiny. Dlatego powinno gasić sie turbodoładowany silnik z niskich obrotów, uspokojony. Przy odpalaniu (szczególnie zimnego silnika) sytuacja jest odwrotna, turbina zaczyna pracować odrazu a olej do jej smarowania jest jeszcze gęsty i nie ma odpowiedniego cisnienia więc zanim damy gaz w podłoge trzeba toche poczekać :P

#34 Share pokemon

pokemon

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bydgoszcz

Napisany 22 kwiecień 2007 - 19:20

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość mirasek ma rację. Tak własnię jest z turbinami. Wszystkie inne "teorie" są nie prawdziwe.
jestem uzależniony od AF! :)

#35 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 22 kwiecień 2007 - 19:32

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość W dzisiejszych czasach technika budowy turbiny nie oznacza gwałtownego pogorszenia się żywotności silnika. Jeśli ktoś eksperymentuje z dodaniem turbo do swojego leciwego Ursusa (może być też inny ciągnik-daję dla przykładu) to powiniem liczyc się z tym, że żywotność się pogorszy. W nowych ciągnikach straty te są zminimalizowane do minimum (zwiększenie żywotności silnika uzyskuje się dzięki mocniejszym podzespołom-mającym "rezerwy" w wytrzymałości), dzięki czemu otrzymujemu produkt wytrzymały i ekonomiczny.

#36 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2007 - 21:18

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość ralf jak cos zrobilem nie tak to sorki nie wiem jeszcze dokladnie poruszac sie na tym forum co do tych gazow mowilem juz ze te slowa cytowalem a jak ale o ile sie orjetuje z tym przepalonym olejem o ktorym pisales to nie prawda..... czy dalej pdtrzymujesz swoje zdanie?

#37 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2007 - 21:20

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość mirasek dzieki za brawa o ile byly dla mnie hehehe pozdro :wacko:

#38 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 18 grudzień 2007 - 20:51

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość a jak jest ze samrowaniem turbiny po długich postojach, np. 3 m-ce w zimie nie będzie używana. czy warto ją po takim czasie przesmarować przed odpaleniem???

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#39 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 grudzień 2007 - 21:06

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

a jak jest ze samrowaniem turbiny po długich postojach, np. 3 m-ce w zimie nie będzie używana. czy warto ją po takim czasie przesmarować przed odpaleniem???

Nie ma możliwości smarowania turbiny, jest smarowana z magistrali olejowej silnika. Turbina ma swoją bezwładność i w niskich obrotach silnika nie działa, tzn. może obracać
się swobodnie ale nie spręża powietrza. Jeśli ktoś myśli o założeniu turbiny a silnik ma wysoki stopień sprężania, to aby wydłużyć jego żywotność można go nieco odprężyć dając grubszą uszczelkę pod głowicę. Tak kiedyś zrobił autosan w małym leylandzie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 07:42
  •  

#40 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 18 grudzień 2007 - 21:11

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

a jak jest ze samrowaniem turbiny po długich postojach, np. 3 m-ce w zimie nie będzie używana. czy warto ją po takim czasie przesmarować przed odpaleniem???

Przesmarowanie będzie kłopotliwe a nie wiele pomoże jeśli wogóle ma w czymś pomagać bo rozchodzi sie o ciśnienie smarowania przy starcie zimnego silnika. Tu największe znaczenie ma lepkość oleju (najszybciej po rozruchu zaczynają smarować turbine rzadkie syntetyki)

Nie ma możliwości smarowania turbiny, jest smarowana z magistrali olejowej silnika.

Jest możliwość, odkręcasz rurke olejową i możesz nalać oleju na ośke ale to nic nie da, musi być odpowiednie ciśnienie.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: A może seradela i gryka? zobacz »