Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


169 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wojtas

wojtas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 12:26

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość byłem dzisiaj świadkiem rozmowy trzech pracowników warsztatu naprawiającego ciągniki. jeden twierdził że silniki turbo mają w stosunku do wolnossących 15%większe zużycie paliwa ale uzyskują 30% większą moc , drugi że chyba odwrotnie , a trzeci że w nowoczesnych ciągnikach nie ma większego zużycia paliwa w silnikach z turbiną a nawet mniejsze. co wy sądzicie na ten temat

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 20:20
  •  

#2 Share peres100 peres100

peres100
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 luty 2007 - 12:55

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość według mnie na przykladzie 1614 te ciagniki duzo wiecej pala od 1224 a moca prawie wogole sie nie roznia.1614 maja tez skrzynie 3 wiec jak dla mnie to 1224 jest duzo lepsze od 1614, a jak to jest w zachodnich ciagnikach to niewiem u nas jeden kupil w 2006 nowego new hollanda 90 km z turbina to spisuje sie dobrze pali malo ale jest na te swoje konie za lekki bo nim oralem to z 2 skibowym obrotowym ibisem 550kg ledwo dawal rade plug troche glebiej to sie kopal

#3 Share szczupak

szczupak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kozia Wola :)

Napisany 20 luty 2007 - 18:40

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość no nie gadaj że 155 km to jest "prawie" tyle co 117 km. W 1614 skrzynia jest 3 biegowa to też nie oznacza że jest ciągnikiem gorszym. Jest przez to wzmocniona, bo ta z 1224 pewnie by się rozpadła :)
,,Nigdy nie podpisałbym się własnym nazwiskiem pod produktem, który nie ma w sobie tego, co jest najlepsze we mnie'' - John Deere :)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 20:20
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#4 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 20 luty 2007 - 19:07

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Na 100% że skrzynia od 1224 by się rozleciała w 1614.A codo turbiny w silniku to ja bym się raczej zgodził z opinią tego trzeciego mechanika.

#5 Share peres100 peres100

peres100
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 luty 2007 - 19:43

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość nie twierdze ze skrzynia 3 jest gorsza od 4 ale mogli zrobic w 1614 skrzynie 4 tak samo mocna jak 3 bo gdy jezdze 1614 to nigdy nie mozna znalezc odpowiedniego biegu albo jest za wolno albo za szybko i ciagnik nie daje rady a przez turbine napewno wiecej pali co nie jest proporcjonalne do mocy jaka ona mu daje.niewiem czy tak mozna zrobic ale mogli by mu poprostu dolazyc 2 gary moc byla by taka sama a spalanie pewnie mniejsze i byla by 8

#6 Share Hvb3000

Hvb3000

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska/ok. Leszna

Napisany 20 luty 2007 - 20:23

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Z turbiną:
+ mniej pali
+ zwiększa moc silników o małej pojemności
- szybsze zużycie silnika

#7 Share Miki7211

Miki7211

    Rolas z Wielkopolski

  • V.I.P.
  • rank
  • 1743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolskie. Gostkowo

Napisany 20 luty 2007 - 20:29

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Ja bym do minusów dodał jeszcze szybsze zużycie skrzyni biegów przynajmniej tak słyszałem.

Moje Filmiki

Pozdrawiam


#8 Share kserkses

kserkses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 652 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 20:46

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Ja bym do minusów dodał jeszcze szybsze zużycie skrzyni biegów przynajmniej tak słyszałem.

Co ma piernik, do wiatraka ??? chyba że wadą jest to że silnik wytwarza większą moc ???

Dla mnie jedyną wadą TURBO jest to, że jest kolejną częścią która może się zepsuć. Wiadomo że nie psuje się to czego nie ma !!!
<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

#9 Share Miki7211

Miki7211

    Rolas z Wielkopolski

  • V.I.P.
  • rank
  • 1743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolskie. Gostkowo

Napisany 20 luty 2007 - 20:54

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dokładnie o ta moc chodzi. Jeden u nas ma przy zetorze(nie wiem jaki model) ale tak oszczedza ten ciągnik i tylko mówi ze sie boi zeby mu skrzynia nie strzeliła.

Moje Filmiki

Pozdrawiam


#10 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 21:01

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość według danych producenta starsze URSUSY z turbiną paliły troszkę więcej niepamiętam 5-10g/KWg trzy biegowa skrzynia w 1614 jest atrudnieniem a znam rolników którzy zamontowali turbo do1214 i te skrzynie wytrzymują a aktualnie większość silników posiada turbo jest to wykorzystywanie energi która ulatuje w powietrze :) to pomaga sprostać nornie EURO2

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 20:20
  •  

#11 Share kserkses

kserkses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 652 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 21:05

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Jeden u nas ma przy zetorze(nie wiem jaki model) ale tak oszczedza ten ciągnik i tylko mówi ze sie boi zeby mu skrzynia nie strzeliła.

Są tacy oszczędni, miałem sąsiada co tak oszczędzał samochód - już dawno, dużego fiata - że przy 30km/h włączał czwórkę. Zajeżdził silnik tak, że po 30 tysiącach wał korbowy już nawet do szlifu się nie nadawał :) .

Przy turbo najważniejsza zasada to żeby nie gasić bardzo rozgrzanego silnika, trzeba by trochę pochodził bez obciążenia. Gasząc bardzo rozgrzany, może się olej w turbo spalić i wtedy póżniej będzie problem ze smarowaniem i po TURBO. Z tego względu i olej powinien być pożądny.
<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

#12 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 20 luty 2007 - 21:35

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość same roller 70 ma turbine w porownaniu do rollera 60 bez turbo roznicy w spalaniu nie ma z turbo wieksza moc przy nizszych obrotach a trwałosc napewno podobna jezeli sie dba

#13 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 21:39

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość no może tłoki i korbowody są bardziej obciążone ale czy jest większa różnica w obciążeniach 120km 6cylindrów z i bez turbo?

#14 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 20 luty 2007 - 21:57

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość co wy gadacie turbo jest po to zeby zmniejszyc zuzycie paliwa g/kwh oto dowod !!!
http://farmphoto.com...i...0912 - 1214


z turbo pala 238g/..
wolnossace 245g/..
jest roznica?
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#15 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 22:15

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość jak pamiętam w instrukcji były inne dane ale może to było w starszych modelach

#16 Share Turbina

Turbina

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 880 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tuchola

Napisany 20 luty 2007 - 22:19

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość @xsc-wytłumacz mi to na chłopski rozum bo ja twojej teorii nie rozumie.

#17 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 22:27

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość w g/kWh zmniejszy spalanie ale w litrach raczej nie ja miałem 1014 silnik robiłem jak go kupiłem po zrobieniu 1500 mth juz ciągnoł olej przez turbine do kolektora i luzy były na wirniku ale miał kilku kierowców , ( przygazówki na zimnym , gaszenie z dużych obrotów , podczas orki w nocy łącznik między turbiną a wspornikiem do tłumika robił się czerwony ) , poniżej 1500 obr nie ma czym jechać starsznie mółowaty jest

Mnie palił max 10 l / mth przy oryginalnym nadajniku do obrotów jak założyłem od 360 to szybciej nabijał mth i większe obroty pokazywał i wtedy mniej na mth wychodziło

#18 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2007 - 22:41

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość to normalne turbina nie dmucha korektor dymienia zmniejsza dawkę paliwa i ja ciągnik ma mieć ducha w starszych silnikach turbo działa przy wyrzszych obrotach w nowych turbina jest mniejsza sprawniejsza i wydajniejsza :)

#19 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2007 - 22:14

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość sa rozne rodzaje turbo sprezarek te ktore nie sa zasilane dodatkowa dawka paliwa nie zwiekszaja zuzycia paliwa a nawet je zmniejszaja po przez doprowadzenie wiekszej ilosci paliwa do cilindrow i lepsze spalanie paliwa jednak nie daja duzego wzroztu mocu z kolei te ktore maja dodatkowy silownik przy pompie wtryskowej do podawania wiekszej ilosci paliwa do cilindrow zuzywaja wiecej paliwa i daja wieksza moc a co do szybszego zuzywania to z silnikiem turbo doladowanym trzeba sie odpowiednio obchodzic tzn kiedy silnik jest zimny powinien pochodzi okolo 40 do 60sek na wolnych obrotach a kiedy silnik jest cieply tez powinien pochodzic chwile na wolnych obrotach bo podczas ciezkiej pracy w turbinie wytwarzaja sie gazy ktore niszcza silnik dlatego przed zgaszeniemsilnik powinien ochlonac i oczyscic sie z tych gazow

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość Dzisiaj, 20:20
  •  

#20 Share laktok

laktok

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2007 - 22:17

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość bynajmniej tak jest w silnikach turbo diesla w samochodach osobowych ale mysle ze w ciagnikach jest bardzo podobnie :wacko:


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »