Zaloguj się, aby obserwować  
LUMIKA119

Zetor9540

Polecane posty

LUMIKA119    0

Mam od niedawna Zetora 9540 - rok 1995. Mam ogromną prośbę do właścicieli takich samych ciągników.

Proszę Was o kilka podpowiedzi, gdyż nie mam książki (instrukcji).

Wymieniłem w silniku olej i filtr oraz wymieniłem olej w przednim moście.

Pracuję nim od sierpnia i do tej pory wszystko było ok. Od kilku dni ze skrzyni biegów zaczął się lać olej jak ze starego wiadra. Cały kadłub od spodu jest zaolejony, aż kapie.

W skrzynce brakuje oleju, a nie wiem gdzie jest otwór wlewowy.

Powiedzcie mi, czy gdzieś jeszcze dolewa się olej. Od spodu jest kilka korków spustowych( tylny most, pod skrzynią są aż dwa korki)

a nigdzie nie widzę miejsca na zalewanie.

Wiem, że bez mechanika się nie obędzie, ale mam jeszcze do zaorania 6 hektarów pola i zanim postawię go do roboty, dolałbym oleju

i pokończyłbym robotę w polu. Muszę zrobić skrzynię biegów, bo paskudnie wchodzą biegi ( trzeba się bardzo starać aby nie zazgrzytało przy zmianie biegu a i tak nie zawsze się to udaje) więc przy okazji uszczelni się ją.

Może ktoś wie co trzeba w tej skrzyni wymienić aby biegi płynnie "chodziły" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Trudno powiedziec ja mam Proksime i u mie wlew jest z tyłu tylnego mostu a skszynia jest połączona z tylnym mostem tak więc jak dolewam to od razu razem tu i tu.A dokładniej to przy zaczepie rolniczym tak miej więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam519    6

u mnie na wsi koleś miał właśnie to cudo chodziło mu to z początku nawet nawet ale jak sie zaczeło psuć to katastrofa.... kupił go za 65tyś. a nie mógł sprzedać nawet za 30tyś a jak sie zaczoł psuć to ile jeszcze kasy do niego dołożył.... moim zdaniem to katastrofa te ciągniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Italiano90    0

Witam ;) Korek wlewu oleju do skrzyni biegów w 9540 jest pod kabiną za lewymi schodkami koło pompy olejowej. ;) To jest taka duża nakrętka chyba na klucz 27 i w nim jest zaraz bagnet do sprawdzania poziomu oleju ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj