Gość Profil usunięty

Problem z elekryką

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam mam taki problem niedawno założyłem nową instalację i po ok 2 miesiącach spaliły mi się te dwa kable co idą od prądnicy do regulatora. Czego to może byc przyczyną? Dodam że saliły one się tylko do regulatora wymieniłem je i narazie jest dobrze ale czego to może byś przyczyną???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spaker    0

Z elektryki nie jestem dobry ale moim zdaniem to chyba duże napięcie było a słabe kable i się spaliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Taa duży prąd ładowania a kabelki 1 mm.Wiem bo w C-330 mam nową ale założyłem alternator i tam kabel powinien być conajmniej 2,5 mm i narazie problemu nie ma.Ale powodem są zbyt cienkie kabelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Grubosc przewodu jest bardzo ważna dla przepływu pradu. Ale co mogło u ciebie spowodować przepływ takiego prądu który spowodował spalenie tych przewodów. Może regulator napiecia szfankuje.

Jakie to przewody dokładnie sie spaliły? Do jakich styków były przykręcaone albo jakie miały kolory??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
;):o A z kąd wiesz w którą stronę plynie prąd w tych przewodach?? A jak by napisał że przewody od regulatora do prądnicy. To co by było winne?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

No to jest jedno i to samo co z prądnicy do regulatora.No ale powiedz prawde czy regulator ma coś do tego żeby przepaliły się kable na tym odcinku?Jak np. z regulatora do stacyjki np. to ja rozumiem że by mógł być regulator ale jak z prądnicy do regulatora i regulator winny to nie rozumiem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotereK    0

Spaliły się tylko i wyłącznie dlatego że miały za mały przekrój. Regulator nie ma nic do tego bo spaliły się przed nim. Popłynął przez nie za duży prąd i nie wytrzymały... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak myślałem wymieniłem teraz na troche gróbsze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    4
Tak myślałem wymieniłem teraz na troche gróbsze:)

Jeżeli chodzi o prądnicę to regulator prądnicy jest wyposażony w tzw odłącznik. Działa on tak, że jeżeli prądnica osiągnie już napięcie ładowania to ten styk załącza prąd do ładowania. Mogło być tak że styki się się skleiły, obrotu spadły i akumulatory - ponieważ napięcie na aku było wyższe - aku próbowało napędzać prądnicę jako silnik i przewody spłonęły. Jak odkręcisz obudowę regulatora - to jest ta trzecia cewka albo druga - w każdym razie prawa skarajna owinięta kilkama zwojami grubego drutu. W reg. elektronicznych zastąpiono ten temat diodą i jest spokój ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Z wyjasnieniem wyprzedzoł mnie kolega @hedonity. ;)

Mówiąc że winny bedzie regulartor miałem własnie na mysli sklejenie sie styków.

To że założyłes gróbsze przewody to sytuacja może sie powtórzyc jeśli nie sprawdzisz i skorygujesz styków regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie, kolega @mtracz ma rację. Grubsze przewody nie wyeliminują sklejania styków. Nawet zaszkodzą ponieważ gdy styki się skleją i przewody wytrzymają spalić się może prądnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj