Tyfo89

Jak załączyć WOM w zetorze

Polecane posty

Tyfo89    525

Witam interesuje mnie jak się załącz wom w zetorze 8011 wiem ,że są podobne tematy ale jakoś nie mogę odszukać tych wiadomości. Pytanie nie jest zadane bo mi się nudzi tylko chcę się tego dowiedzieć. Dzięki za pomoc  :)

Edytowano przez Tyfo89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No z tego co mi wiadomo to była jakaś z tych wajch przy kierownicy jedna jest od gazu druga od WOM-u. Nie mam ale z tego co wiedziałem to właśnie tak to się robiło wszystkie Ursusa czy Zetora ciężkiej serii miały właśnie włączniki od WOM-u przy kierownicy. Pozdrawiam i myślę że pomogłem.

 

 

 

 

PS. Od WOM-u to chyba ta lewa wajcha a prawa od gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyfo89    525

No tak można załączać przy kierownicy ale też jest dzwignia pod siedzeniem i o to mi chodzi bo słyszałem ,że tą dzwigniął pod siedzeniem tylko na wyłączonym silniku można włączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    5859

No tak można załączać przy kierownicy ale też jest dzwignia pod siedzeniem i o to mi chodzi bo słyszałem ,że tą dzwigniął pod siedzeniem tylko na wyłączonym silniku można włączać.

I dobrze słyszałeś ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    14

ale jeżeli nie włączy tej pod siedzeniem to ta przy kierownicy nie zadziała. musi być najpierw włączony pod siedzeniem a potem przy kierownicy się włącza i wyłącza. A ta dźwignia na dole to można nią regulować obroty czy coś? bo można ją dać na dol lub do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    5859

Tą dźwignią załącza się pompe która napędza wałek ;) wajcha do góry pompa wyłączona wajcha na dół pompa włączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

dźwignia pod siedzeniem ma pozycje: załącz, wyłącz, zależny - opcja bo nie wszystkie mają. zmiana prędkości wom jest z prawej strony ciągnika tam musisz odkręcić dekielek wyciągnąć kawałek wałka włożyć coś do dziurki i poskręcać wszystko z powrotem. Przy kierownicy jest tylko załącz wyłącz.


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyfo89    525

Czyli jak dzwignia pod siedzeniem jest wyłączona to ani wom ani podnośnik nie będzie działać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

wom niema nic wspólnego z podnośnikiem. na tej pionowej ściance koło ręcznego masz pokrętło do blokowania podnośnika jak jedziesz np daleko z ciężką maszyną to zakręcasz i nie cierpi tak rozdzielacz.


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    5859

Czyli jak dzwignia pod siedzeniem jest wyłączona to ani wom ani podnośnik nie będzie działać ?

do tuza jest inna pompa ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maximus8269    0

koledzy tak czytam te wasze komenty i postanowiłem sprecyzować

a) dźwignia z prawej strony siedziska załącza napęd WOM ze skrzyni  ma trzy położenia : do przodu WOM niezależny, środek wyłączone , do tyłu WOM zależny od skrzyni, włączać lepiej przy zgaszonym silniku

B) lewa dźwignia przy kierownicy: do przodu wyłączony WOM, do siebie włączony WOM, realizowane hydraulicznie

c) zmiana obrotów WOM 540 na 1000 i na odwrót, poprzez wymianę wałka z prawej strony skrzyni pośredniej  gruby frez 1000 obr,  drobny frez 540 obr. (może być bez wałka będzie 540 obr.) zamieniamy wałki więc powinny być dwa na wyposażeniu

d) włączenie pompy hydraulicznej odbywa się za pomocą dźwigni z lewej strony skrzyni pośredniej (jak się stanie przodem do stopni to na wprost pod kabiną) do przodu włączony do tyłu wyłączony, jak się WOM-u nie używa lepiej wyłączyć pompa się nie zużywa i jak jest zimno ciągnik ma lżej przy rozruchu.

 

w razie pytań walcie śmiało jak wiem to pomogę

Edytowano przez maximus8269

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyfo89    525

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie ile wasze zetory 8011 lub ursus c-385 ile palą na hektar orki w necie jest coś napisane ale nie zbyt dokładnie to wy powiedzcie ile wam te ciągniki palą. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maximus8269    0

Mój brat ma U 912, dawno nim nie orałem bo ma zastępcę w postaci zetora 16245, ale na glebie klasy 3-4 średniej zwięzłości to tak 10-14 litrów na 2 szosowej z 4 skibowym unii przy głębokości 18-22 cm, ale to też zależy od nogi operatora wg moich obserwacji optymalne obroty to tak 1600 do 1800.Nie ma sensu cisnąć w podłogę chyba że chcesz sąsiada pownerwiać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyfo89    525

No wiadomo im bardziej wciskasz gaz tym większa dawka paliwa idzie i więcej pali a mocy i tak to mu nie da, takie optymalne obroty to 1700 to bez problem idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter55    4

Co zrobic gdy dzwignia przy kierownicy od włanczania wałka wom nie działa (nie wyłancza  wałek ) tylko dźwignią pod siedzeniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj