kamil555

regulacja sprzęgła

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Kolega wyżej nie napisał wprost, że akurat C360 to padaczka. Napisał o innych tego typu starych konstrukcyjnie ciągnikach. 60-tka występuje w jego wypowiedzi oddzielnie. Zresztą tu nie temat o tym

 

Mam pytanie. Wyłączacie napęd WOM w MTZ i Jumzach przy wyrzucaniu beli z prasy?

Bo ja nie wyłączam, bo wtedy szybciej wyskakuje.

Moim zdaniem radzieccy inżynierowie lepiej to pomyśleli z tym WOMem, bo jadąc z prasą (obojętnie jaką) kiesy trafi sie kupa materiału i wciśniemy sprzęgło w C360 za głęboko, zacznie tarcza ślizgać i nastąpi zapchanie, co W MTZ nie będzie miało nigdy miejsca :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Sam w to nie wierzyłem ale miałem okazję pracować z rozrzutnikiem obornika i bardzo to sobie chwalę. Wcześniej miałem mieszane uczucia.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio35    1

Ja bym chciał przeregulować sprzęgło w swoim c-360 bo załanczanie wałka bardzo ciężko wchodzi Dodam że tarcza ma pół roku.

Może mi ktoś podpowiedzieć w kturą strone śruby dokręcić czy odkręcić i ile obrotu? myślę że pół obrotu dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Witam, chciałbym dowiedzieć się które z cięgien nalezy skręcić lub rozkręcić.Są dwa. Jedno idzie tak jakby w skrzynie i to drugie długie. Objawy sa takie. Cięzko wrzucić bieg gdyż zgrzyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To długie. Krótkie jest od hamulca sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0
Napisano (edytowany)

Patrzyłem Sewerynie już wcześniej na to, ale mam dziwne wrażenie jakby u mnie było jakoś inaczej z tymi cięgnami.

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej nie. Możesz mieć takie wrażenie bo na rysunku nie są zachowane proporcje odnośnie odległości. 

Zawsze możesz dać fotkę i się obejrzy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

 Jeżeli pedał wpada w podłogę, to jest opcja zmniejszenia luzu między ł. wyciskowym a łapkami sprzęgła. Rozkręcasz cięgno 7, to najdłuższe fi14 popuszczając nakrętki 12 możesz je wydłużyć, wykręcając z widełek.Jeżeli nie ma zbytniego luzu to jest możliwość wyciągnięcia pedału wyżej nad podłogę śruba 10.http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://agrotrade.home.pl/zdjecia/g1596.jpg&imgrefurl=http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g%3D707&h=563&w=548&tbnid=diPxNxeAnf4MaM:&zoom=1&docid=_vZsdKDvqe-agM&ei=qINpVYabHefNygOt-oKgBA&tbm=isch&ved=0CIoBEDMoYTBh  Jedna dźwignia z dodatkowych odciąża układ druga służy do uruchamiania hamulca wałka głównego skrzyni, taka namiastka synchronizatorów.

 


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0
Napisano (edytowany)

A jeszcze taka kwestia. Jak łapki są te 2-3 mm od łożyska to jest "brak sprzęgła" zgrzyty jak skurczybyk. Natomiast jeśli ustawię łapki tak że łożysko się ciągle kręci to elegansio wchodzą biegi. Jaka diagnoza? Tak wygląda jakby za mały skok pedała był ale to chyba jest niemożliwe. Tylko że u mnie długie cięgno jak zresztą widzicie na zdjęciu jest inaczej zaczepione niż w katalogu

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jest jeszcze jedno miejsce regulacji, śrubami na docisku. Nimi można wychylić łapki w stronę łożyska oporowego. Pewno właśnie tej regulacji Twoje sprzęgło potrzebuje.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jeszcze szwagier dołożył swoje pięć groszy do wszystkiego, ale chyba sprawa się wyjaśni. Na pozór moja debilna teoria z małym skokiem pedała chyba będzie miała zastosowanie. Z ojcem na to nie wpadliśmy ale szwagier odepchnął rurkę od wyjścia hydraulicznego i pedał dodatkowo wychodzi 5 cm do góry. Czyli tak na moje oko tyle ile brakowało tego żeby dobrze wysprzęglało jeśli łapki były ustawione na te 2-3 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj