krzysgolab7

Silnik Ursus C-360 3p

Polecane posty

chuck1807    1

Witam. Planuję pod koniec roku remont silnika w 3p z 86r. Silnik nie tykany od nowości. Przejechane ma 4800 na liczniku i jeszcze ze 2000 bo licznik nie chodził przez parę lat. Mocy mu nie brak, ale kopci na niebiesko i bierze kupę oleju,ciężko stwierdzić  ile bo ciągnik na razie nie robi w polu,ale ostatnio na 1 ha bronowanie zeżarł 0,5 litra oleju. Zastanawiam się czy zakupić całe komplety naprawcze ursusa, czy może tuleje kupić surowe. Wymieniać korbowody czy nie? Doradzicie. Wał raczej do szlifu. Pompa wtryskowa raczej też dobra bo pali od strzała.Będą nowe węże chłodnicy, chłodnica pewnie też bo raczej jej nie wyczyszczę,nowa pompka paliwowa,cały układ wydechowy,świece żarowe,panewki główne i korbowe. Co jeszcze by należało wymienić przy takim remoncie? I jaki olej bo teraz jest tego masa, Fabryka każe lać superol, ale wtedy wyboru nie było za dużego.Co się teraz leje? Najlepiej jakiś całoroczny bo ciągnik zimą też się przyda.

Edytowano przez chuck1807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FaFiK360    0

Witam!

Czy trudno wyregulować zawory w c 360 3p?

Wiem że trzeba ustawić wał z punktami na wale i obudowach, gdzie one się znajdują?


Dzik 21 (1972) 3 właściciel

Ursus C360 3P (1987) 1 właściciel 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Łatwo.

Znak na wale interesuj Cię jeden i na obudowie silnika też jeden.

Poszukaj zaślepki gumowej pod filtrem paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A na jakiego grzyba zmieniać korbowody jeśli wystarczy tulejki zmienić.Jeśli są  korbowody proste wystarczy zmienić tulejki  dać blok do planowania bo to 3P nie równości w silniku i wydmuchuje uszczelkę i  głowica do regeneracji  (gniazda zaworów,prowadnice zaworów,nowe zawory)  olej lać 15W40,nowe końcówki wtryksów dać pompę do sprawdzenia i sprawdzicw jakim stanie wałek rozrządu.Chłodnicy bym nie wymieniał bo dzisiejsze bardzo słabe chłodzą są delikatnie bym wyczyszczał starą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poklm09    54

Witam ja mam takie pytanko jak wcis tuleje do bloku ?

Edytowano przez poklm09

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck1807    1

Najlepiej u mechanika na prasie. A we własnym zakresie to nie wiem czy można zrobić tak jak w c 360, czyli tuleje do zamrażarki i młotkiem przez deseczkę wbijać. Niech się ktoś wypowie czy da radę tym domowym sposobem zmienić? Robił to ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Nie obrażając nikogo ale deską i młotkiem to można siedzenie w składaku wbijać a nie tuleje do silnika... Jeśli musimy to zrobić na ciągniku to ściągaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 3p tuleje przed włożeniem do bloku były schładzane w ciekłym azocie a blok grzany, wchodziły bez problem. Gość brał za tą usługę chyba 50 zł od tuleji, dokładnie nie pamiętam bo to dawno było. Mówią że te silnik są delikatne u mnie wał po 5 szlifie (producent przewiduje 3) panewki dorabiane. Ciągnik pracuje u mnie 13 lat i nie ma lekko a ile pracował u poprzedniego właściciela to tylko Bóg jeden wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ciekłym azotem powiadasz? Wiesz jaka jest temp. przy takim zabiegu? Może to był tylko i aż suchy lód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ciekawe skąd ten wiejski mechanik ciekły azot wziął :-D ktoś się za dużo filmów naogladał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ciekły azot schładza do ok -200*C - ciekawe jak wygląda mikrostruktura tulei po tym zabiegu:)

Do osadzania tulei w profesjonalnych zakładach stosuje się suchy lód ( ok -80*C) lub specjalny spray -45*C.

Spokojnie wystarczy te spray lub porządna zamrażarka. Tych tulei nie wbija się, ona ma sama wpaść, jedynie delikatnie dostukać na koniec aby pewnie osiadła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck1807    1

Post napisany w celach edukacyjnych. Cena remontu silnika 360 3p:

-komplety naprawcze              600zł

-panewki                                200zł

-szlif wału                               150zł

-regeneracja korbowodów      110zł

-regeneracja głowicy               350zł

-pompa oleju                            200zł

-pompa wody                           160zł

-olej i filtry                                 200zł

-wtryskiwacze                            200zł

-robocizna i dojazdy                   550zł

-uszczelki,uszczelniacze,śrubki   200zł

-kolektor wydechowy                   60zł

 

Łącznie +/- 3000zł

 

Tak się mają ceny remontu. Z tym że ja zawiozłem sam silnik do mechanika. Montaż  i demontaż- dodatkowe 300 zł

Edytowano przez chuck1807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matisz    121

To tyle samo co w Paciorkowej woli koło Zwolenia 3tys za zrobienie samego silnika a 3,5 tys za silnik ze sprezarka. No i ta wygoda ze zawozisz rano a po 8-10 h odbierasz zrobiony silnik :) Kilku znajomych robiło tam silniki i kazdy jest zadowolony i kazdy poleca ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

W Woli obok Zwolenia nie trzymali wymiarów, typowa masówka  <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chuck1807    1

Potrzebuję pilnie pomocy. Silnik po kapitalnym remoncie. Na potarciu zrobił 20 mth i z mojej nie uwagi brakło paliwa. teraz odpowietrzony filtr i pompa a zapalić  nie chce. gdy odkręcam przewód od pierwszego wtrysku na pompie nie idzie tam paliwo. Co sie mogło stać? Dodam że pompka paliwowa była nowa założona we wrześniu. Ciągnik był siągany ok 500m. i zapala na plaku.

 

Problem rozwiązałem sam.

Edytowano przez chuck1807

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj