krzysgolab7

Silnik Ursus C-360 3p

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysgolab7    0

witam wszystkich!!! potrzebuje pomocy kupiłem ursusa 360m3p i gdy go odpaliłem oczywiście na zaciąg bo były podejrzenia że silnik jest zatarty,ciągnik odpalił i była taka reakcja że tam gdzie jest bagnet oleju i na dole z tej rórki od silnika strasznie kopci dymem i po chwili zgasł prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to masz kolego silnik do remontu. Jeżeli dymi ze skrzyni korbowej to zużyte są pierścienie tłokowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeśli w silniku diesla nie masz oleju to odpali tylko na zaciag i nie bedzie długo chodził i zgasnie. Olej poprawia kompresje, bez niej ten silnik nie bedzie chodził. Sprawdz wiec ten olej i jesli był i tak sie działo to silnik napewno do remontu. Jesli nie było to zaryzykuj wlej i spróbój może tragedji jeszcze nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

tak jak wspomnieli koledzy silniczek masz do remontu a co do wymiany pierscieni to ja jak bym juz to rozdzierał to wymieniał bym wszystko


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Przy takich przedmuchach to tuleje ,nowe tłoki i pierscienie zakladaj od razu.Wał do szlifu,nowe panewki głowne i na korby tez nie zawadzi.Tylko zrob ten remont porzadnie bo te silniki nie lubia mechanikow-artystów(rzeźbiarzy).... ;) Zrobisz raz i porzadnie to bedziesz miał spokoj na kilka lat a tak sie bedziesz paprał z nim w kółko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Jak możesz podłącz zegar ze skalą do 6 atm zamiast czujnika ciśnienia oleju i odpal go ponownie, sprawdź ciśnienie. Nie wpadaj w panikę podjechane silniki perkinsa tak mają, że przedmuchują do miski olejowej, a przyczyn może być wiele niekoniecznie będziesz się musiał wpędzać w duże koszty. Jak masz ciśnienie powyżej 2 atm to motorek jeszcze nie umarł, "bądź dobrej myśli". Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Nie wiem jaki przebieg ma twój ciągnik, ale jeżeli ma powyżej 6000 mth to polecam zrobić szlif wału. Koszt niewielki (u mnie około 140 zł za szlif + 20 zł spasowanie panewek) i będziesz miał spokój przez co najmniej 5000 mth (na dobrym oleju). Oczywiście wymiana tłoków, pierścieni i cylindrów jest konieczna. Nie zaszkodzi też zrobić głowicę (wymiana zaworów i prowadnic, frezowanie gniazd). Silnik i tak musisz rozebrać do wymiany cylindrów więc pracy nie będzie dużo więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysgolab7    0

dzieki panowie ale teraz mam dylemat bo gdy dostalem zegar zeby sprawdzic cicnienie oleju to juz nie moge go odpalic stanol i walem nie moge obrucic nie wiem czy lepiej nie kupic drugiego silnika czy remontowac ten po tym pierwszym odpaleniu stanol czy moze zlapal na wale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

No kolego ten silnik to już możesz rozebrać na kawałki bo on już nie będzie pracował Chyba że dasz mu nowy wał bo jak tego prześlifujesz to ci pęknie. i wymienisz tłoki tuleje i głowicę zrobisz blok splanujesz i głowicę. taki remont u silnika 3p kręci sie w granicach od 4 do 5 tysięcy złotych no i cał układ zasilania paliwem do zrobienia . Po takim remoncie pojedziesz na nim kupe lat a jak zrobisz byle było to to ze dwie godziny. jak kupisz inny mozesz trafić nic nie lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18

No kolego ten silnik to już możesz rozebrać na kawałki bo on już nie będzie pracował Chyba że dasz mu nowy wał bo jak tego prześlifujesz to ci pęknie. i wymienisz tłoki tuleje i głowicę zrobisz blok splanujesz i głowicę. taki remont u silnika 3p kręci sie w granicach od 4 do 5 tysięcy złotych no i cał układ zasilania paliwem do zrobienia . Po takim remoncie pojedziesz na nim kupe lat a jak zrobisz byle było to to ze dwie godziny. jak kupisz inny mozesz trafić nic nie lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Dokladnie jak mowi kolega. Blok oddasz do zrobienia w jakims zakladzie, a czesci kupuj porzadniejsze, nie jakies tanie. Pozniej to zlozyc wielka filozofia nie jest, uklad paliwowy tez nie jest skomplikowany. Po takim remoncie jesli nie bedziesz meczyl silnika posluzy ci przez dlugie lata. ;)


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Mój sąsiad robil rok temu remont kapitalny

silnika w c360 3p

2800 zl

cena remontu razem ze szlifem walu

nowe prowadnice zawory

gniazda frezowane

nowe zestawy naprawcze

pompa olejowa

glowica i blok honowane


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Dodam tylko ze pompa wtryskowa nie byla ruszana

Sam mam 3p i ma juz 6100 mth i powoli trzeba bedzie myslec juz o remonciku

narazie widze ze tylko pompa zaczyna mi szwankowac

albo regulacja albo glowiczka szalejeto drugie z robota kolo 400 zl


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33
No kolego ten silnik to już możesz rozebrać na kawałki bo on już nie będzie pracował Chyba że dasz mu nowy wał bo jak tego prześlifujesz to ci pęknie. i wymienisz tłoki tuleje i głowicę zrobisz blok splanujesz i głowicę. taki remont u silnika 3p kręci sie w granicach od 4 do 5 tysięcy złotych no i cał układ zasilania paliwem do zrobienia . Po takim remoncie pojedziesz na nim kupe lat a jak zrobisz byle było to to ze dwie godziny. jak kupisz inny mozesz trafić nic nie lepszy.

A dlaczego wał ma peknąc????Moj 3p jest po szlifie i wal nie pekł a w dupe dostaje niewąsko. Lepiej oryginalny wał przeszlifowac nic kupowac nowy ktory nadaje sie tylko na smietnik bo jakos wykonywanych teraz czesci stawia wiele do zyczenia. Znajomy tez tak mowil wymienił 3 wały ,w koncu oryginalny przeszlifował i ciagnik chodzi do dzis. Duzo zalezy tez od mechanika ktory bedzie skladal owy silnik. Jesli to jakich "fachowiec" co całe zycie w Pgr-ze naprawial ciagniki i zawsze miał kupe roboty to odradzam takich. Juz przerabiałem taki temat kiedys...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zepewne Kolega @jktuning odradza zakładanie z powrotem starego wału bo jeśli zatarł sie na panewce to została osłabiona jego struktura i długo może nie wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukano    0

trzeba przeszlifować blok i wtedy wał na pewno nie pęknie


Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Umnie tez była nie ciekawa historia z remontem mianowicie zawiezliśmy wal do szlifowania , nowe komplety naprawcze,panewki itp. wszystko było by ok żeby nie spaprana robota mechanika (jak skladał silnik to baran nie wyczyścił części i zlożył z różnym syfem) po 10 mth zaczeła mrugać kontrolka od oleju,zaprowadziliśmy 3p do poprawki i okazalo się , że wal zostal przegrzany i "mechanik" kazał kupić drugi ,ale tata wzioł stary wal i pojechal do szlifierni a oni powiedzieli , że to już nie pierwsza reklamacja pod adresem tego"mechanika". Przez ten incydent odechcialo mi sie już kolejnych inwestycji w 3p (bo silnik nadal nie pracuje tak jak powinien) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Też mam szlifowany wał i nic się znim nie dzieje. Nie rozumiem dlaczego wał po szlifie może pęknąć, jeżeli producent przwidział 3 szlify. Podwymiar naprawczy na tym wale wynosi 0,254 mm, a ta wielkość nie spowoduje takiego osłabienia struktury, że wał pęknie. Co do nowych wałów to występują zwykłe i azotowane. Te ostatnie są mocniejsze ale dwa razy droższe. Oryginalny wał jest azotowany. Mnie remont kosztował 1600 zł (szlif wału, nowe cylindry, tłoki, pierścienie, szlif bloku, planowanie głowicy, nowe zawory, nowe prowadnice, regulacja wtryskiwaczy). Rozbierałem i składałem silnik sam. Nie wiem natomiast gdzie remont silnika kosztuje 5000 zł, wydaje mi się to trochę dużo chyba, że wliczona jest w to naprawa pompy wtryskowej.

 

PS. Ja robiłem remont w styczniu tego roku. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysgolab7    0

witam panow!!! rozebralem sam silnik i jest zatary wał złapał na środkowej panewce chyba dam do szlifu bo to orginał i jestem tego samego zdania że co orginał to orginał a do tych nowych nie mam zaufania ale dziekuje za pomoc jak zrobie szlif i złoże silnik to opisze. mam jeszcze jedno pytanko jak ustawić zawory mam nadzieje że pomożecie pozdrawiam was wszystkich!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

krecisz kolem zamachowym[najlepiej kluczem na srubie od kola pasowego kompresora]az na pierwszym cylindrze nastapi zmiana kierunku ruchu zaworow-momen miedzy tym jak jeden pojdzie w gore a drugi w dol-markerem zaznaczasz punkt na kole zamachowym i silniku,obraczasz w kolo , na ten sam punkt i wtedy ustawiasz luz[nie pamietam ile .a nie chce mi sie isc do garazu,gdzies juz byl podany]nastepnie okrecasz troche i znajdujesz wahanie na drugim cylindrze i tak dalej do konca


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do @krzysgolab7.

Aby wyregulować luzy należy:

- obrócić kołem zamachowym aż znak na kole znajdzie sie na jednej linii ze znakiem na obudowie, a tłok pierwszego cylindra zajmie położenie GMP (obydwa zawory całkowicie zmknięte)

- wyregulować luz zaworów: pierwszego, drugiego, trzeciego i piątego, (licząc od strony rozrządu)

-obrócić wałemo jeden obrót, zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż znak na kole zamachowym będzieznowu widoczny w otworze kontrolnym

- ustawić luz zaworów: czwartego i szóstego

Wielkość luzu wynosi:

- 0,25 mm dla zaworu ssącego

- 0,30 mm dla zaworu wydechowego

 

Do @330CUrsus.

Blok szlifowałem w takiej firmie w Kostrzynie Wielkopolskim. Ale było to tylko planowanie powierzchni przylegania głowicy bo tuleje mam wstawione nominalne, ponieważ są one tak cienkie, że nie można zrobić szlifu cylindrów. Koszt tego planowania to 80 zł.

Natomiast szlif wału i wciskanie tulei robił mi znajomy szlifierz. Same koszty robocizny wyniosły około 400 zł, natomiast koszt części (tłoki, pierścienie, cylindry, panewki)

to 800 zł (260 zł na cylinder).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Wielkość luzu wynosi:

- 0,25 mm dla zaworu ssącego

- 0,30 mm dla zaworu wydechowego

 

Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd. W C 360 3P wielkość luzu jest taka sama dla zaworów ssących i wydechowych i wynosi 0,3 mm dla zimnego silnika a 0,25 mm dla gorącego. Sam nie wiem dlaczego tak napisałem. Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj