edzio

AWARYJNOŚĆ VALTRY

Polecane posty

Przemo85    14

Jak był u mnie przegląd na 100mth robiony to serwisant mi powiedział ze zna przypadek rolnika który zamiast oleju Valtry kupił shella niby o tych samych parametrach a jak to stwierdził serwisant zrobiło mu się w skrzyni z tego oleju toffi. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć poza tym oni sami używają w serwisie smarów shella zamiast oryginalnych Vatry. najlepsze jest to że serwisant sprzedał mi jedną tubkę za 30zł jak się później okazało 100% drożej niż bym normalnie kupił

http://hand-all.pl/sklep/retinax-04kg-p-335.html

 

@lukas120 możesz podać dokładną nazwę tego oleju shella?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goldzio    0

tez mam valtre m120 u niej byl w jesieni przeglad 1000:) awaryjnosc bylo troche lecz sprzet nie do zabicia cos zwarcie bylo w skrzynce z bezpiecznikami bo jak sie naciskalo stop to swiatla sie wlaczaly lecz od sobola przyjechali na przeglad to i to zrobili:) dalej won sie ukrecil z tylu przyczyna nie wiadoma:) oraz blad wyskoczyl ze sie sprzeglo slizgalo lecz serwis przyjechal i jest ok:) a ona stale pracuje lato zima....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

Jak był u mnie przegląd na 100mth robiony to serwisant mi powiedział ze zna przypadek rolnika który zamiast oleju Valtry kupił shella niby o tych samych parametrach a jak to stwierdził serwisant zrobiło mu się w skrzyni z tego oleju toffi. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć poza tym oni sami używają w serwisie smarów shella zamiast oryginalnych Vatry. najlepsze jest to że serwisant sprzedał mi jedną tubkę za 30zł jak się później okazało 100% drożej niż bym normalnie kupił

http://hand-all.pl/sklep/retinax-04kg-p-335.html

 

@lukas120 możesz podać dokładną nazwę tego oleju shella?

Zamiast Valtra engine E15W-40 Rimula R3 X 15W-40

zamiat do skrzyni biegów Valtra Transmisin HT 100 Donax TD 10W-30

do przedniej osi zamiast LS 80W-90 Spirax 90LS

A dilera Shella ta się musicie dowiedzieć gdzie najblizej ja biorę z firmy Pro-Oil z Opola

Opowiadają bajki że z oleju shella robi się emilsja a przecież oleje valtry są od shella a własnie różnica cen smaru retinax HD2 W vALTRZE I SHELLU dała mi do myślenia 7zł/kartiszu

Z innych ciekawostek to na oleju fuchsa rozlatują się sprzęgła :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

To o tym rozlatywaniu się to oczywiście zdanie konkurencji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Co daje? :D Też słyszałem o rozpuszczaniu się tarczek w sprzęgłach,ale to może po zmieszaniu różnych olei.Ciekawe ile mtg wytrzymają w normalnej eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

Analfabeta ze mnie miało być ta gadka daje pensyjkę znajomy podłącza do valtry sprzęt co pracuje z ursusami ten olej jest mętny a dalej ciągnik pracuje normalnie

widziałem w warsztacie valtrę z przebiegiem grubo powyżej 10tyś mth to chciaż z jakiegoś wypadku był pęknięty wałek WOMu to tarczki szprzęgłowe jeszcze miały nadruki :D

a usłyszane od znajomego serwisanta że w jednej waltrze przy 8tyś mth sciągał głowice bo się upaliła końcówka wtryskiwacza to z układu spuścił 15 litrów płyny a mimo to tuleje były jak nowe i ten ciagnik dalej pojechał w pole bo nie mieli czau na wymianę oleju wymieszanego z paliwem w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Najlepiej jak ciągnik jest z tymi samymi maszynami i na odwrót,wtedy jest spokój z olejem.Kiedyś wiosną przyjechał facet valmetem 8850,bo pękły mu paski w takiej mulczarce,którą pracował w lesie,to był ciągnik z2004r,chyba ostatni wypust miał nabite 16000mtg.Silnik nie ruszany,ale mówił,że troszkę oleju podciąga :P Jedynie ta przystawka od WOM była rozbierana,bo coś się tam ukręciło.Gościu mówił,że mieli różne ciągniki,ale wszystkie klękają w tej robocie,tylko valmet jakoś się trzyma.Wałek przekażnika do tej maszyny to jakiś dorabiany z półośki od czołgu-normalnie szok.Wogóle to myślę że ciągniki z lat 90tych były lepsze jakościowo-dotyczy to wszystkich marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no właśnie duzo się takich opini słyszy jak dłużej popracujemy naszymi maszynami to zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Dzisiaj zobaczyłem lekki wyciek oleju w moście napędowym,tam gdzie są przeguby.Odkrciłem korek wlewu i było tam duże ciśnienie powietrza.Czy niema tam odpowietrznika.I zastanawiam się,czy symering się nie uszkodził.Mieliście takie przypadki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

nie z czym takim się nie spotkałem wiem że jest odpowietznik w tylnym moście ale w przednich zwolnicach raczej czegoś takiego niema przynajmniej nie zauważyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Nie chodzi mi o zwolnice tylko o most.Już się dowiedziałem od serwisanta,ze niema odpowietrznika i ,że mogło być za dużo oleju.Jak go postawiłem na równym to wyleciało z korka z 1,5l.Tylko niewiem co z tym symeringiem ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikv    0

Witam wszystkich mam valtre N 111 .Chcialbym wymienic olej w skrzyni na jakis polski odpowiednik , czy taka zamiana jest wogole realna ,czy lepiej wymienic na jakis drozszy np. z shella? Jezeli tak to jaki olej moglki byscie mi polecic .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

przestan kombinowac z olejami:)

zaoszczedzisz na wymianie 100zł a podzespoly dostana po d*p...

ja popieram stosowanie wysokiej klasy olejow, fabrycznie zalakowanych a nie rozlewnych, nie raz mialem z tym problemy


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

wszystko można zrobić żaden z producentów maszyn nie jest producentem olejów dużo pisałem o tym parę postów wyżej i nie zauważyłem zadnych kłopotów w pracy sprzętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VarioSpeed    1

przestan kombinowac z olejami:)

zaoszczedzisz na wymianie 100zł a podzespoly dostana po d*p...

ja popieram stosowanie wysokiej klasy olejow, fabrycznie zalakowanych a nie rozlewnych, nie raz mialem z tym problemy

No i wtedy 30tyś w plecy... Ostatnio w moich okolicach w dwóch Valtrach poszła skrzynia biegów :) Ale w Valtrze podobno jest gwarancja na 3 lata i jednemu wymienili skrzynie na gwarancji a drugi musiał za nią już płacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemo85    14

Możesz napisać w których modelach padły te skrzynie? Wiadomo jaka były przyczyny awarii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Jak już ktoś wspomniał o skrzynkach biegów w Valtrach, to się podepnę pod temat o awaryjności bo interesują mnie opinie o skrzyni biegów w modelach Versu. Póki co się rozglądam po różnych markach i zbieram wszelkie informacje. Wiem, że to nowa konstrukcja ale pewnie już ktoś miał styczność z tą przekładnią. Jak ona się zachowuje? Obsługa jest w miarę łatwa?


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Konstrukcja zachowuje się bdb, u nas pracują Versu nie tylko w gospodarstwie ale i także w transporcie także już niedługo druga wymiana oleju. Ogólnie to bardzo dobry power shift o intuicyjnej obsłudze po kilku minutach wiesz o co biega i spokojnie jeździsz


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1306

Moze sie ktoś wypowiedzieć o Versu (powershift w Valtrze) który miałby przepracowane już kilka tysiecy mth? Chodzi mi o awaryjność już po kilku- 6-8tys mth. Versu to dość nowe modele ale moze ktoś już nabił sporo na licznik... @ Lukasz1987 ile Twoje Valtry mają już przechodzone?

Czy może sie ktos jeszcze wypowiedzieć n/t kopcenia, dymienia w Valtrach, widzialem jakąś N i A w okolicy i wydawalo mi sie ze lekko przykopca/dymi równomiernie, nie tylko przy ruszaniu, tak bym to nazwał...Tzn. bardziej niż np. Case, JD. Smieszne pytanie, ale chce o to zapytać.


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm...Raczej nikt się nie wypowie zbytnio na temat Versu,bo nikt tyle mtg nie nastukał (i nie wiem czy w ogóle ktoś ma taką na af).Ale sądzę że przy dobrej konserwacji,częstej wymianie oleju,i zalecanym serwisowaniu,powinna tobie posłużyć kilka ładnych tys.mtg... :D

Co do tego kopcenia,jak się zapytałem dealera dlaczego tak się dzieje odpowiedział "że to tylko przez kilka mtg.Bo finowie tym valtrom co płyną promami nalewają coś do tłumnika,żeby zwalczało wodę"hehe.Widziałem już dwie valtry po ok.200 i 450mtg,i obie nie kopciły... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raz    0

n/t kopcenia serwisant udzielił takiej informacji - brak turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek i koniecznością przestrzegania emisji norm spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tego braku przestrzegania emisji norm spalin to bym się nie zgodził...Wystarczy spojrzeć na serię S,a raczej na układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR),czyli prościej mówiąc AdBlue...Przecież te systemy zaczną obowiązywać dopiero za kilka lat,a valtra (chyba MF 8000 i nowy Fendt 800) już coś takiego mają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Jedna ma 1100 godzin (stan z dziś bo jeździłem) druga ma bardzo blisko tej wartości bo to bliźniaczki i praktycznie to samo zawsze robią.

Żadna Versu nie będzie miała 6-8 tyś godzin bo są za krótko na rynku (od grudnia 09) jak 2 tyś znajdziesz to będzie dobrze, nasze chodzą po kilka godzin dziennie a są jednymi z pierwszych w RP


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maniek0987
      Poszukuje opini o skrzyni direct, czy jest ona wytrzymała? Mało jest opini w internecie na temat tych skrzyń. Może lepiej sobie ja odpuścić i brać versu? 
    • Przez robert1226
      Witam wszystkich użytkowników tego modelu , piszcie swoje uwagi  spostrzeżenia o opinie .
    • Przez Sławomir111
      Dzień dobry Mam problem z Valtrą 6850 hi wyświetla mi błąd h 118 i nie podnosi tylni podnośnik . Kable są całe i mają prąd. Nie moge znaleźć przyczyny,  proszę o pomoc 
       
       
    • Przez Adam35
      Witam, przychodzę z problem podczas postoju kontrolka temperatury oleju w skrzyni świeci się a podczas jazdy miga, oraz kontrolka stopu miga cały czas niezależnie czy na zaciągniętym ręczny czy nie przed tem migala tylko na pozycji P a po wrzucenie rewersem kierunku gasła. Obstawiam że oznacza to jakiś bład lecz nie mam dostępu do instrukcji. Pacjent valtra c110

    • Przez dominik96
      Witam, 
      podpowie ktoś, gdzie szukać przyczyny Valtra t174E, wywala dwa błędy 6010 02 03 i 6010 10 03. Nie można załączyć WOM.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj