lukaczmarek

Pronar 82sa problem z elektryką

Polecane posty

mtracz    76

Przesłona chłodnicy to zapewne używana jest zima aby zasłonic chłodnice aby była słabiej chłodzona a co za tym idzie ciągnik szybciej sie zagrzewał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To zależy jakie masz radio. Ale 8 A powinien wystarczyć, koniecznie ceramiczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dokładnie tak zależy od radia. Może być od 5 do 10 amperów.

Aby naljepiej zabezpieczyc radio załuż najmniejszy. Włącz radio i podgłos na maxa. Jesli go nie spali to może zostać. Taki bezpiecznik zadział najszybciej. Jesli go jednak spali to załuz toszkę wiekszy i bedzie git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynka bezpieczników powinna być po lewej stronie z boku tablicy rozdzielczej. A który to bezpiecznik musisz zobaczyć w schemacie lub instrukcji obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

u mnie jest radio w 82 SA było radio w standardzie i chyba jest bez bezpiecznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

U mnie był ten sam problem z elektryką

wom blokada i światła działały przy dużych obrotach (SA)

powodem było uszkodzone uzwojenie

elektryk za 100 zrobił alternator (wsadził nową część tą na środku) ale teraz patrze że bardziej chyba opłaca się kupić nowy alternator


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Też mam pronara 82 TSA już 10 lat i o jego części elektrycznej wiem już niemal wszystko, łącznie z rozbieraniem i naprawianiem tablicy wskaźników. Światła tylne, jedna para przednich i elektryczne zaączanie WOM jest zasilane poprzez mały przekaźnik. Przekaźnikiem tym steruje alternator poprzez specjalne wyjście, na którym pojawia się napięcie, gdy alternator zaczyna ładować. Więc w przypadku uszkodzenia alternatora nie będzie można uruchomić tych urządzeń, bądź uruchomią się dopiero na najwyższych obrotach. Również z alternatora pobierany jest sygnał do obrotomierza. Czyli jak nagle podczas jazdy obroty spadają do zera to świadczy o uszkodzeniu alternatora (najczęściej).


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a niedziałającego podgrzewania świec żarowych gdzie byś szukał?

Pytam bo jakoś mam wrażenie że mój 952.3 gorzej pali jak się ochłodziło.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Tu jak patrzę na schemat mojego ciągnika to albo przepalona sama świeca żarowa (można wykręcić i wizualnie zobaczyć albo sam przycisk załączania uszkodzony. Myślę że bezpiecznik już dawno sprawdziłeś.


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

tak - bezpiecznik sprawdzony.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czy pronar ma taka samą inst. jak mtz? . Mogą być dwie opcje jeśli chodzi o sama świece, albo nie działa sam żarnik albo nie otwiera sie zaworek puszczający paliwo. Mi się zapchał jakimś syfem i też robił jaja. Moze być klawisz, kabelki gdzieś po drodze albo przekaznik.Daj znać jak z tą inst. to wstawie fote z mtz-ta.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gczester    0

Czy pronar ma taka samą inst. jak mtz? . Mogą być dwie opcje jeśli chodzi o sama świece, albo nie działa sam żarnik albo nie otwiera sie zaworek puszczający paliwo. Mi się zapchał jakimś syfem i też robił jaja. Moze być klawisz, kabelki gdzieś po drodze albo przekaznik.Daj znać jak z tą inst. to wstawie fote z mtz-ta.

kolego bardzo bym prosił o jakieś wskazówki poniważ kupiłem mtz i ma trochę po przerabianą jnstalację stycznik od załanczania bendiksa rozrusznika pominięty do tego doszedłem sam ale świeca płomieniowa też podłączona jest na krótko i tego rozwikłać już nie mogę czy tam też jest jakiś stycznik? Płomieniówka grzeje ale nie załancza się żarnik na desce nie otwiera się też zaworek e świecy ale to chyba wina cewki w świecy bo nawet po podłączeniu na krótko nie chce pykać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po włączeniu prądu masz możliwość włączyć tylko żarnik. Dopiero gdy przekręcasz stacujke na rozrusznik otwiera się zaworek ale w dalszym ciągu musisz trzymać włącznik grzania żarnika. Jest za to odpowiedzialny przekaznik. A jeśli się nie myle to dwa. jeden tzw przekaznik silnik stop i drugi od rozrusznika. Jak tu masz coś grzebane to w tym może tkwić przyczyna. Jeśli chcesz moge ci wstawić schemat elektryczny i opis do niego. Nie ma tam specjalnie folozofi.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gczester    0

jakiś schemat to by się przydał dzisiaj znalazłem orginalną kostkę od włącznika świecy (nie była podpięta do włącznika pewnie dlatego że włącznik jest stopiony i ciągle zamyka obwód)po podpięciu na krótko zapalił się żarnik niestety nie miałem czasu aby sprawdzić czy płomieniówka też grzeje z wcześniejszego postu wnioskuję że zaworek w płomieniówce otworzy się dopiero wtedy gdy będzie prąd na obu jej zaciskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak dokładnie. Pstryczek zamyka dwa osobne obwody. jeden to żarnik a drugi zaworek w świecy. Ale zaworek otworzy się dopiero po przekręceniu stacyjki a guzik od świecy w tym czasie należy ciągle trzymać. Jutro rano wstawie schemat.

 

Masz schemat i opis. Co prawdza to do mtz-ta ale możlewe że to to samo jedynie koloru mogą byc inne ale jakoś to zgrasz.

 

http://zapodaj.net/160bb33eb444.jpg.html

 

http://zapodaj.net/54705a7bbba1.jpg.html

 

 

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gczester    0

czegoś takiego szukałem jutro sobie wydrukuje na kartce i przestudiuje w razie jakiś nie jasności jeszcze się odezwę a puki co wielkie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem z elektryką w pronarze 82sa ponieważ po przekręceniu kluczyka nie świeci się deska rozdzielcza i nic nie działa i nie da się zapalić, przekaźnik wymieniliśmy i nic nie dało prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Po pierwsze pytanie czy masz podłączone akumulatory. Nie wiem czy masz 12, 24 czy 12/24 i ile akumulatorów.

Może połączenie miedzy akumulatorami nie łączy, brak masy,

Musisz sprawdzić czy prąd jest na stacyjce.

Masz jakiś prosty miernik albo probówkę do instalacji samochodowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akumulatory podłączone dwie 12 w stacyjce raczej prądu nie ma bo wygląda na to tak jakby w całęj kabinie nie było. Ale jutro dla pewnośći sprawdze stacyjkę i połaczenie miedzy akumulatorami dzięki za rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigi    1

Masz przepalony bezpiecznik który jest przed kabiną na obudowie hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj