ktomek154

John Deere 6155m Wybór skrzyni i wyposażenia seria 6 m 6155 m

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ktomek154    5

Witam wszystkich, na dniach ( do końca roku 2016 na pewno) planuje zakup nowego ciągnika. Wybór był między NH t7 , a JD 6155.  Wybór padł na JD. Dokładnie w serii 6m. Proszę użytkowników o podzielenie się informacjami na temat tego ciągnika jak i pomoc w wyborze skrzyni. Myślałem nad zwykłą skrzynią z 5 biegami zmienianymi ze sprzęgłem i 4 połbiegii na każdym przełożeniu. Ciągnik ma być wyposażony dodatkowo w przedni tuz, wzmocniony tylny podnośnik i chyba tyle z ważniejszych rzeczy (klima, dodatkowe oświetlenie itp itd oczywiście też).  Bardzo proszę o opinie, rady oraz pomoc w wyborze skrzyni.

 

Z góry dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Ja na twoim miejscu bym się zastanowił nad dopłaceniem i brał John Deere 6155 R lepiej wyposażony, lepszą ma skrzynię biegów i tylko trochę droższa. No chyba że masz ograniczony budżet.


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktomek154    5

Ale R ma znowu więcej elektronik którą chcę ograniczyć w miarę możliwości... Jeszcze jedno pytanie, jakie macie zdanie na temat amortyzowanej przedniej osi TLS? Warto? Kiedy używać i jak?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mij168    12

Jesli chcesz jak najmniej elektroniki to bierz t6.175. Gabarytowo mniejszy, zalezy z czym ma pracowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

Pracuje w serwisie JD i mogę powiedzieć coś o tym ciagniku. Masz do wyboru skrzynię, albo Power quad, albo commandquad . Ta i ta polecam, jeżeli chcesz ograniczyć elektronikę to najlepsza będzie Power quad. Jeśli chodzi o hydraulika to bierz pompę tloczkowa 114L wtedy masz największy wydatek i największy udźwig. TLS obowiązkowo. Wiadomo w tej M-ce będziesz miał już Ad Blue. Ogólnie traktor prosty w budowie i obsłudze. Masz więcej pytań. pisz pw
nie wspomialem jeszcze o mechanicznie amortyzoanej kabinie. Malina normalnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeśli 30tys zł jest dla ciebie do przebolenia to bierz Rke. Nie żadne power czy command tylko AutoQuad Plus Eco Shift 20x20 lub 24x24 jeśli ta wieksza to 6 biegów 4 połówki w trybie auto. Ostatni bieg działa w trybie Eco i przy 1700-1750 masz 43km/h. Co do amortyzacji, jak to amortyzacja działa i warto dopłacić te pare tyś.

Bierz lepsze wyjścia hydrauliczne i wzmocniony wydatek pompy bo sie przydaje. Ogólnie Mka a Rka to inna bajka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    324

Kolego ja pracuje na farmie w UK i od 5 lat jezdzimy tylko JD .Jesli masz mozliwosc wez R-ke jest naprawde duzo zwawszy od M .Mielismy 6M150 3 szt i duzo slabsze od R wrecz padaczka.Elektroniki troche jest ale nie ma co sie tak bac .Mamy ponad 20 ciagnikow ekspoatowanych w mega trudnych warunkach 1000 godz srednio w 3 m-ce (oraz jezdza mlodzi )i raczej w kazdym cos tam sie dzieje mniej lub bardziej powaznego ale ciagniki robia duzo godzin a porownujac do innych marek co mielismy wypadaja bardzo dobrze .Wszystko co chcesz wlaczyc robisz przez komputer WOM ust.podnosnika nawet swiatla ktore maja swiecic .Czesto pojawiaja sie jakies kody komunikaty itp wystarczy ze spali sie zarowka w lampie i juz bedziesz mial na kompie ze usterka albo podniesiesz tylek z siedzenia i traktor pika wiec jest tych kabli troche .Zreszta maszyny nie dbane i przez nas i przez serwis .Wiele razy prowadzilem ciagniki na serwis na pierwsze 500 godz. i jedyne co bylo robione to wymiana oleju w silniku .Amortyzacja kabiny niby jest niby dziala ale to nie to co ma np MF czy CLAAS .TLS fajna sprawa mozesz ustawic i na miekko i na twardo i na auto zalezy z czym i co robisz polecam .Skrzynie wybralbym zwykla z 4 polbiegami W R masz i sprzeglo w przycisku i funkcje AUTO w dzwigni .Przez tyle lat i tysiacach godzin raz mi sie zdarzylo ze podczas duzego obciazenia silnika (silnik az przygasl)wcisnelem sprzeglo i w tym samym czasie zmienilem polbieg i niestety polowki zginely .Troche ciezko wchodza biegi ale to we wszystkich JD i raczej trzeba sie do tego przyzwyczaic .naprawde skrzynia nie do zajechania .Faktem tez jest ze to juz nie ten JD co byl kilka lat temu kanciaki lub seria 6xxx nie do zdarcia ale wiadomo ze wszysci producenci robia coraz gorsze g... Osobiscie w 6R125 na 900 godzin urwal mi sie zawor w silniku jadac na pusto i rozwalilo caly silnik .Na wiosne dostalismy kilka 6R135 w jednym na 400 godz.rozlecialo sie sprzego a ciagal jedynie kombajn ziemniaczany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Słuchaj elektroniki nie masz się czego bać bo jeżeli będziesz dbał to ci nic nie siądzie. Nie unikniesz jej bo jest wszędzie. Mówię ci lepiej wziąć R niż M ale to twój wybór.


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nowy ciągnik, tej klasy i mocy, bez amortyzowanej osi?? No chyba tylko jak potrzebujesz go do postawienia pod wiatą ze śrutownikiem na WOM czy coś w tym stylu.

Jeśli nie to obowiązkowo bierz amortyzację osi. Kolejna sprawa to wybór serii R zamiast M, tak jak wyżej każdy ci poleca.

 

Mam JD starszej serii wersja premium czyli to co dzisiejsza R, oraz mam nowego JD serii M. I ta emka to nawet się nie umywa do tego starszego premium. Chodzi mi np. o jakoś w kabinie a nawet taka pierdoła jak regulacja podnośnika, przesuwa od podnoszenia w starszym jest tak wy kalibrowana, tak dopracowana że można by podnośnikiem precyzyjną operację na ludziach robić. A w M, który zaznaczam jest nowym ciągnikiem, to podnośnik tak działa że zabić można kogoś kto pomaga podczepiać... Sprzęgło tak samo, w ogóle w M nie można go wyczuć a tym starszym można ściany podpierać przyczepami.

 

Nie ma co się oszukiwać, JD chciał być konkurencyjny na rynku i wypuścił serię M, nazywam to seria dla ubogich :D . Więc gdzieś coś zaoszczędzono.

Na dziś dzień trochę żałuję że nie wziąłem R, tylko że u mnie jest to ciągnik pomocniczy pracujący główne w obejściu z ładowaczem więc idzie przeboleć.

 

Jeśli u ciebie ma być główny to raczej skup się na R i amortyzowanej osi. A elektroniki dzisiaj to w każdym jest naćkane że za 15 lat jak się zacznie to sypać i tak nikt ładu nie dojdzie. Bez elektroniki to jakiś belarus może jest.

 

Krzysiek ciekawa sprawa z tymi mułowatymi M. Mój ma niby 115 KM ale strasznie słaby na mniejszych obrotach jest. Myślałem że to może wina tego filtra cząstek i że R i M tak samo mają. Bo już zastanawiam się nad zwiększeniem mu mocy, bo cały czas mi gaśnie podczas zmieniania kierunku jazdy gdy jeżdżę z pełną łyżką towaru po placu. Strasznie to irytujące bo za każde zmienienie kierunku jazdy muszę dodawać gazu albo sprzęgłem go przytrzymywać. Oczywiście nic nie jest popsute bo ja jeżdżę na nominalnych obrotach bez gazu. Ale ten starszy to jak gniotę kukurydzę u znajomego to też jeżdżę bez gazu i zmieniam kierunek jazdy i ma siłę ruszyć bez gazu nic nie gaśnie. Tylko starszy to 6 cylindrów a nowszy 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    324

Kolego jak pisalem mielismy 3 szt 6M150 tylko przez lato i wszyscy traktorzysci na nie narzekali ze takie muly .I juz nasz szef powiedzial ze dopuki wspolpracujemy z JD zadnej M-ki nie chce widziec na farmie .Nie raz ciagnelem przyczepe 18 ton z ziemniakiem po 100km i ledwo pod gorki jechal .A moj na ktorym pracuje codziennie 6R125 w czterech cylindrach i polowe mniejszy nie wiele gorzej radzil sobie na tej samej trasie.

A propo teraz mamy 3 szt R130 i mialy pomiar mocy na WOM wynik to 127KM 129KM 139KM bardzo duza rozbieznosc mocy ciekawe jak to wyglada w M-ce. Predkosci na szosie tez sa inne bo nieraz wyjezdzamy w kilku na szose i jeden zasuwa a 2-gi daleko z tylu .A o tej dzwigni od biegow w M nie wspomne daleko az reki brak i za dluga .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maskin    7

Kolego ja pracuje na farmie w UK i od 5 lat jezdzimy tylko JD .Jesli masz mozliwosc wez R-ke jest naprawde duzo zwawszy od M .Mielismy 6M150 3 szt i duzo slabsze od R wrecz padaczka.Elektroniki troche jest ale nie ma co sie tak bac .Mamy ponad 20 ciagnikow ekspoatowanych w mega trudnych warunkach 1000 godz srednio w 3 m-ce (oraz jezdza mlodzi )i raczej w kazdym cos tam sie dzieje mniej lub bardziej powaznego ale ciagniki robia duzo godzin a porownujac do innych marek co mielismy wypadaja bardzo dobrze .Wszystko co chcesz wlaczyc robisz przez komputer WOM ust.podnosnika nawet swiatla ktore maja swiecic .Czesto pojawiaja sie jakies kody komunikaty itp wystarczy ze spali sie zarowka w lampie i juz bedziesz mial na kompie ze usterka albo podniesiesz tylek z siedzenia i traktor pika wiec jest tych kabli troche .Zreszta maszyny nie dbane i przez nas i przez serwis .Wiele razy prowadzilem ciagniki na serwis na pierwsze 500 godz. i jedyne co bylo robione to wymiana oleju w silniku .Amortyzacja kabiny niby jest niby dziala ale to nie to co ma np MF czy CLAAS .TLS fajna sprawa mozesz ustawic i na miekko i na twardo i na auto zalezy z czym i co robisz polecam .Skrzynie wybralbym zwykla z 4 polbiegami W R masz i sprzeglo w przycisku i funkcje AUTO w dzwigni .Przez tyle lat i tysiacach godzin raz mi sie zdarzylo ze podczas duzego obciazenia silnika (silnik az przygasl)wcisnelem sprzeglo i w tym samym czasie zmienilem polbieg i niestety polowki zginely .Troche ciezko wchodza biegi ale to we wszystkich JD i raczej trzeba sie do tego przyzwyczaic .naprawde skrzynia nie do zajechania .Faktem tez jest ze to juz nie ten JD co byl kilka lat temu kanciaki lub seria 6xxx nie do zdarcia ale wiadomo ze wszysci producenci robia coraz gorsze g... Osobiscie w 6R125 na 900 godzin urwal mi sie zawor w silniku jadac na pusto i rozwalilo caly silnik .Na wiosne dostalismy kilka 6R135 w jednym na 400 godz.rozlecialo sie sprzego a ciagal jedynie kombajn ziemniaczany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@damianzbr mam podobne odczucia co do pracy podnośnika w R vs. M. Mka czy starszy JD 6430 comfort strasznie agresywnie reaguje na nacisnięcie przycisku góra/dół. Reguluję przestawiam szybkość reakcji ale to i tak nie jest precyzja jak w R. Przykładowo u nas starszym JD tylko ja podczepiam maszyny bo trzeba uważać. 

Ciekawi mnie kiedy JD wprowadzi nowy Joystick do mniejszych modeli. Interesująco się to zapowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

Co do Mki to prosty ciągnik bez dodatkowej elektroniki.

 

Wyposażenie to obowiązkowo TLS, skrzynia AutoQuad Plus ECO Shift 24/24, pompa 114 L i wzmocniony podnośnik, tylnie zawory serii 450 najlepiej 3 pary, hamulce Powerfill no i bierz miękką kabine. Mam 6120M praktycznie na full opcji. Nie mam wyświetlacza i nawigacji :D 

 

A co do silników M i R to są chyba takie same tylko że w R jest doładowanie + kilka koni jak obciążony. W moim 6120M są 2 turbosprężarki przez co nie ma tzw turbo dziury jak jest w modelach z jedna turbosprężarką.

 

Masz pytania to pisz.

 

A co do podnośnika to prace precyzyjne robisz suwakiem ustawiając czujnik dociążania (pokrętło) na 0. Tak mi się wydaje.


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

czujnik jest ustawiony odpowiednio, ale precyzji takiej jak w premium wraz nie osiągniesz.

 

A czy M to ciągnik prosty bez dodatkowej elektroniki w porównaniu do R, to nie powiedział bym. WOM, wiązka do wyświetlacza i komp sterujący powiązany z wyświetlaczem tyle więcej tej elektroniki mi się wydaje że jest. Czyli całe nic, oba ciągniki R i M są naszpikowane tysiącem czujników i przekaźników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

Dalej nie wiem o jaką precyzję podnośnika Ci chodzi. Chcesz kupić ciągnik z elektryką to kup Belarusa tam jedyna wiązka to od świateł hehe. Sam podnośnik jest przecież identyczny więc nie wiem skąd wynikają takie różnice.


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie wiem czy jest identyczny i nie wiem jak działa podnośnik w R. Ja porównałem premium do serii M. I operując suwakiem w JD premium mogę wywoływać bardzo delikatne ruchy mierzone może i w mm, a w ciągniku nowym serii M ruch suwakiem powoduje niewyczute szybkie i niespodziewane ruchy ramion o kilka cm. Może 2 może 4 nie mierzyłem tego ale działa strasznie ,,nerwowo,, bardzo mnie to irytuje.

 

Najpierw mówisz że M to prosty ciągnik bez dodatkowej elektroniki, a następnie stwierdzasz że jak się chce traktor bez elektryki to trzeba brać belarusa.

Więc ostatecznie przy którym stwierdzeniu ostajesz?

 

Bo mówiąc czysto przykładowo 1000 elementów elektroniki R w stosunku do 950 elementów elektroniki M to moim zdaniem żadna różnica nie warta uwagi.

Czego nie można powiedzieć o belarusie bo może on wykazuje się stosunkiem elektroniki do ww. JD jak 1000 - 950 do 150.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

O co walczysz chłopie? I dalej zostaje przy stwierdzeniu że Rka ma więcej bajerów czyli elektryki i elektroniki niż Mka. W Rce masz jeszcze więcej gadżetów niż w Mce. To jest kwestia bezdyskusyjna. No chyba że bierzesz biedna Rke to może i tak heh. U mnie na mam problemów z nieokiełznanym podnośnikiem. Nie chcę się kłócić. W Mce jest tylko to co jest potrzebne do normalnej pracy dla przeciętnego zjadacza chleba jak to mówi mój znajomy bez zbędnych ustawień parametrów silnika i ogólnie ciągnika. A w Rce to już bajerów mnóstwo. Nie mówię że to źle, wręcz przeciwnie. 


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja o nic nie walczę, ale ty widzę że czujesz jakieś nie zadowolenie z tego powodu że jadę po M-ce jak po starej szkapie.

 

Jakich to bajerów ma więcej R od M? Przecież wszystko to samo co w M jest sterowane manualnie czyli elektrycznymi pokrętłami w R jest sterowane z wyświetlacza ot cała różnica.

WOM załączasz dźwigną w M i na siłę znajdziesz mi jeszcze kilka szczegół. Ale tempomat, kultura przełączania pracy biegów na automacie, podnośnik, szybkość opadania wysokość podnoszenia przecież to wszystko jest regulowane za równo w R jak i M elektronicznym impulsem. Tylko że w R po przez dotykowy wyświetlacz a M pokrętłami.

 

Czekam, wypunktuj mi niezliczoną rzeszę rzeczy występujących w R a których nie ma w M które są bajerami zwiększającymi ilość elektroniki w R-ce a tym samy różnicę w ilości na sztuki czy kila elektroniki w R-ce porównanej do M-ki. 

Bo nie bajery a normalne urządzenie poprawiające komfort obsługi nie występujący w M-ce to elektrozawory i manualna obsługa TLS nic po za tym.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    20

Szczerze to nie chce mi się pisać i jedyne co mnie zastanawia to czemu kupiłeś M skoro wcześniej zaznałeś miodu Premium. :) Skoro taka ogromna różnica :) I już nie biorę dyskusji w tym temacie.


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    324

W pierwszych M nie bylo nawet w kabinie zegarka a kolor plastikow brazowy .Jak z lat 90 .Dla mnie R jest duzo lepsza a o uciagu juz nie wspomne bo jest kosmiczna roznica. Teraz na wiosne w pracy dostane 6R135 zobaczy jak bedzie sie spisywala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Szczerze to nie chce mi się pisać i jedyne co mnie zastanawia to czemu kupiłeś M skoro wcześniej zaznałeś miodu Premium. :) Skoro taka ogromna różnica :) I już nie biorę dyskusji w tym temacie.

 

Z bardzo prostego powodu. Zaznałem miodu premium, ale nie przypuszczałem że po tylu tatach niby uboższa wersja wraz tak nisko ma postawioną poprzeczkę, a nie ma co ukrywać zwracałem uwagę na kasę, M-ka była po prostu tańsza a ciągnik miał być ciągnikiem pomocniczym. 

 

Na dziś dzień jako pomocniczy zastanawiał bym się co wybrać bo jednak mniejsza kasa kusi, ale wybierając główny zdecydowanie tylko R-ka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chillout89    1

Przy obecnych problemach ze spełnieniem norm emisji spalin JD nie opłaca się wogóle brać pod uwagę ( filtr plus adblue). Psuje się to na potęgę, co chwilę serwis na placu posiadam 6150M. Sto razy bardziej opłaca się kupic  case/nh !!! Nie wspomne o spalaniu które jest kosmiczne!!!

Edytowano przez chillout89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A jakie są te obecne normy i do kiedy obowiązują? Inni nie mają jeszcze adblue i filtra łącznie?

To nie jest żadna sugestia, pytam z ciekawości bo nie w temacie jestem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

    • Przez toooomaszewski
      Mam problem z nawiewem w kabinie, działa tylko na ostatnim biegu. Wymieniłem rezystor na nowy, było ok, i po kilku dniach z powrotem chyba padł, bo znowu działa tylko na najwyższym biegu. Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny 🤔 załączam zdjęcie panelu nawiewu. Kabina jest identyko jak w serii R, M, E.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj