Polecane posty

dajmen41    1

Co myslicie o przerobieniu dzwigni sprzegła ,pedałow chamulców ,i gazu by zrobić podłoge jak w 3512 tam jest bajka niby wszyscy narzekają ze to ursus ale w mf ktos nie pomyslał przy projektowaniu i wsiada sie jak jakis dziad. I to beznadziejne naciskanie od gory na dzwignie to pomyłka ,ja wychowalem sie na 3p ale teraz mam mf 255 i odrazu czuc zmiane oczywiscie na gorsze. Juz wszystko przemyslalem sprzeglo przerobie na silownik hydrauliczny tak samo z hamulcami jedynie gaz zrobie na dzwignie mechaniczne. troche to zajmnie ale nie jest trudne.Jak myslicie czy oplaca sie i westowac w wygode?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

Gaz też bym przerobił na np. elektroniczny.. Do tego oczywiście elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a jeszcze lepiej przerobić na Common Rail. Ależ by ten Ferdek wtedy targał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Skoro wszystko masz obcykane to po o ten temat? Zrób jak piszesz i ciesz się. 

MF255 to konstrukcja z lat 70-tych a Ursus 3512 nie wiele się różni. Jak chcesz go porównać to ze względu na datę produkcji porównaj MF355 i Urusa 3512:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Napisz jeszcze raz co chcesz i jak zmienić bo zarówno w MF jak i Ursusie były kabiny z płaską podłogą jak i bez. Z opisu zrozumiałem, że masz płaską czyli kabinę komfort?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

Źle mnie zrozumieliscie. Ja nie mam podłogi i mam kabine z drzwiami otwierającymi sie do kierunku jazdy .
w mf 255 oryginalnie mialy podloge?jakie roczniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Trudno mi powiedzieć, ogólnie końcówka lat 80-tych tylko, że była w opcji. Myślałem, że chodzi może o taką kabinę bo tu są inaczej pedały i nie każdemu może pasować bo wyżej nogę trzeba podnieść. Przeróbka na hydrauliczne w przypadku hamulców ok ale w sprzęgle będzie gorzej 2 stopień wyczuć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ursus 3512 i MF 255 mają takie same pedały, jedynie wersja z kabiną Agro ma podłogę i inne pedały które nadal są mechaniczne.

Skoro kolega na siłę chce mieć hydrauliczne sprzęgło, które w dodatku jest dwustopniowe to proszę bardzo niech przerabia. Akurat w tym MF sprzęgło dość lekko się wyciska to że noga z góry to nie wiem co to przeszkadza poza wchodzeniem do kabiny.

Na forum każdy coś modyfikuje, to gaz elektryczny, teraz sprzęgło hydrauliczne a na końcu silnik turboodrzutowy. 

Podłoga w kabinie nie wymusza zmiany rodzaju sterowania sprzęgłem, spokojnie można pozostawić mechaniczne i najlepiej na cięgłach lub linka ( ale jak to z linką ).

Druga sprawa to podłoga nie musi być płaska, lepiej wyprofiluj podłogę pod skrzynię i obecne podesty tak jak w MF serii 300 z kabiną LoProfile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stannis    0

Jak ostatnio jeździłem 3512 znajomego to powiem ze w kabinie przyjemniej niż w moim mf 255. Jak masz środki to moźesz pomyśleć o zmianie kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Jak chcesz sobie polepszyć komfort pracy to załóż wspomaganie kierownicy, efekt taki że na pewno nie będziesz żałował ani jednej złotówki z 3 tyś wydanych na taki zestaw, a jak sobie pokierujesz takim mf-em to zapomnisz o tak nieistotnych bzdetach jak to czy są tam jakieś dziury w podłodze czy jest płaska a tym bardziej o takich bzdurach jak wciskanie sprzęgła w podłogę czy tak jak w 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

kabiny nie zmieniam bo to nic nie da dalej podłogi miał nie będe. Ale będe poszezał od konca blotnika do do konca blotnika by w 2 osoby komfortowo jezdzic a szyby dokupie przod i tył reszta zostanie. koszt przerobki niewielki a zysk miejsca bezcenny. dodatkowo jak bedzie podloga bedzie szczelnie i zaloze nagrzewnice i to będzie wisienka na torcie.
O co chodzi z 2 stopniem sprzegła po co mam je czuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    35

co za bzdury.... w mf 255 ciężko chodzi kierownica? nasmaruj sobie zwrotnice kolego bo chyba od nowości nie tykane. Ja mam taki ciągniczek i takie rozwiazanie pedału to jest mega plus. Nigdy bym nie przerabiał tego co jest a robię rocznie do 500 mth głównie w glebogryzarce i rotacyjnej więc wiem co to 1 i 2 stopień sprzęgła.... Brat ma 3512 to tak hoyowo się wciskają te pedały że szkoda gadać, nie wspomnę o wiecznym problemie tj, o zapierdylonej błotem dzwigni od gazu czy mechanizmu różnicowego w podłodze . W stanach sprzedawali matrycę od mf  kupił ja zakład w ursusie i naklepali zajechaną matrycą krzywych podzespołów.....że chcieli ukryć nierówności przykryli to blachą i od tak powstała podłoga w ciągniku :)

Edytowano przez Marco82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

Czy ktoś umie wyjaśnic co to 1,2 stopien sprzęgła?
Ja nie moge sie przyzwyczaic do mf moze jak wiecej z nim pobęde to bardziej mi przypasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    35

1 stopień obsługuje układ jezdny

2 stopień to sprzęgło womu,

 

Jak wciśniesz do połowy sprzęgło powinieneś poczuć lekki opór to znak ze jesteś przy 2 stopniu, jeżeli ne ma oporu to powodzenia w ustawaniu lub wymianie tarcz.

 

a jeszcze info. Po co masz je czuć, no właśnie pasuje rozpędzić rotacyjną na postoju przed koszeniem i jak byś to chciał zrobić bez takich rozwiązań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Proponuję lepszą modyfikację:

1. Silnik, Biturbo - aby nie czuć turbo dziury, Intercooler, System CR na wtryska piezo, 

2. Skrzynia 32+32 z 4 półbiegami pod obciążeniem i rewersem

3. Niezależna hydraulika z łączniem wydatków plus EHR

4. Inne: tu możesz wpisać swoje fantazje:)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

ja nie czuje 2 stopnia.Czyli by rozpedzic rotacyjna puszczam sprzeglo do polowy jak sie rozpedzi to puszczam do konca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

"Puszczasz" aż WOM zacznie działać rozpędzasz kosiarkę, ciągnik stoi w miejscu, "puszczasz" dalej ciągnik rusza.

Zasadnicze pytanie- pracowałeś kiedyś z maszyną wymagającą WOM-u?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

ok rozumiem .tak pracowalem z kosiarkami ale listwowymi.rozrzutnikami,zgrabiarkami nigdy nie zwracalem uwagi na rozpedzenie maszyny poprostu właczam i jade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj