kamis

nie działa hydraulika w belarusie

Polecane posty

Witam u wujka jest podobny problem, a właściwie taki sam, tylko kolega na początku opisał, ze to stało się os tak, a u wujka stopniowo zacinał się i w końcu przestał podnosi tylko na pusto ledwo ledwo podniesie, a tak nic zero. I moje pytanie jest takie same czy to wina pompy czy rozdzielacza bo powiedziano mi, że jakby to był rozdzielacz to tylko podnośnik by nie chodził, a hydraulika zewnętrzna by działała bez zarzutu i teraz nie wiadomo do czego się zabrać i od czego zacząć. Proszę o rady :P


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy mała ilość oleju w pompie hydraulicznej (chodzi mi o tą zaraz za kabiną w tylniej częsci maski) może być przyczyną słabego kiprowania przyczep i czy ma ona coś wspólnego z podnośnikiem tzn. jeśli ona nie chodzi to nie chodzi też podnośnik??


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Tak mała ilość oleju ma wpływ na słabe kipowanie tzn podniesie tylko tyle ile bedzie oleju. Jezeli pozostaje tam tyle oleju ze starczy podnisnikowi to bedzie dzialal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy jeżeli filtr instalacji hydraulicznej (chodzi o ten co znajduje się w pompie w tylnej części maski) jest zapchany to może to być przyczyną słabego podnoszenia i małej siły kiprowania?? Bo już słyszałem parę takich opinii i nie wiem czy to właśnie może być przyczyną, bo jeśli nie to to już chyba tylko pompa pozostaje...


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Ja uzytkuje mtz 550 pod fotelem ma klapke a pod nia jest regulator są tam 2 dzwigienki dolna to wybor regulacji;siłowa albo pozycyjna natomiast górna ma wpływ na siłę kipowania może to jest rozwiazanie problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest, ale raczej to nie to bo nikt tam nie grzebał....

Na dniach będziemy rozbierali więc dowiem się co jest przyczyną


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

no to mam teraz dla wszystkich zagadke bo hydraulika działa, działa, i powoli siadała ze było wyczuwalne spadek mocy na hydraulice az doszło do takiego stopnia ze miał problem podnosic samego tura :)

stwierdzilismy ze wkoncu padła pompa i wymiana jej sie nalezy.ciagnik w turze cały czas chodzi wiec moze i tak (98 rok MTZ 82).wymiana pompy i wszystko ładnie pięknie ale za tydzień czasu wywaliło dekiel od pompy o własnie tak:

post-4779-126514344982_thumb.jpg

podjechałem do znajomego i powiedział ze mam za duze cisnienie i wywaliło dekiel wiec znalazłem zaworek który jest na rozdzielaczu od góry z lewej strony.Był wkrecony do połowy wiec stwierdziłem ze moze ktos go wkrecił jak była stara pompa a jak nowa to wywaliła dekiel i popusciłem prawie na min.(wyjmowany i sprawdzony,żadnych zadziorów, oznak wybicia wiec nie był wypracowany)

 

hydraulika chodziła bardzo dobrze az do dzis(około 3 miechów) i powtórka z rozrywki bo znowu wywalony dekiel i teraz sie robie głupi.majster mówi ze mogło ci cos podejsc i zablokowac zawór typu paproch,kawałek oringa lub silikon i wszystko.moze ktos cos doradzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

Zwracałeś uwagę na kierunek obrotów nowej pompy?

 

w sklepie zwracał na to uwage i ja tez jak brałem

 

kierunek obrotów to jak cos to simeringi puszczaja a tu dekiel wysadza.Wszystko sprawnie chodzi i 3 miechy i poszło znowu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39

Czy podczas montażu weszła lekko, dobrze jest przed dokręceniem śrub zakręcić rozrusznikiem żeby pompa ułożyła się i przykręcić bez naprężeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

Czy podczas montażu weszła lekko, dobrze jest przed dokręceniem śrub zakręcić rozrusznikiem żeby pompa ułożyła się i przykręcić bez naprężeń.

 

podejrzewam ze jest cos z zaworem cisnieniowym.tylko ten od góry z lewej strony jest na rozdzielaczu jest przelewowy(utrzymuje cisnienie na biegu jałowym ??) a jest jeszcze zawór który utrzymuje cisnienie na sekcji(cisnienie robocze) ale nie wiem gdzie jest(jesli mozna powiedziec gdzie sie znajduje i jak sie go wymontowuje) byłbym wdzieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39

ten zawór o którym piszesz to właśnie jest od sekcji,przelewowy jest z tej samej strony ale od dołu (owalny dekielek przykręcany na dwie śruby)te zawory lubią się blokować , na twoim miejscu zastanowiłbym się nad nowym rozdzielaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

mi niekiedy wyłącza się hydraulika to wyciągam ten zawór z dołu i zaczyna działać.Trzeba odkręcić ten dekielek z dołu ,dwie śruby na klucz 14,wkręcić śrubę 10 od dołu i wyciągnąć zawór, póżniej złożyć i to wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Malotwgo    0
Dnia 10.10.2008 o 08:47, kamilo1 napisał:

Witam

 

Nie wiem czy w czyś pomogę , ale mam Białorusa 50 (starszy rocznik) i u mnie było to samo , wszystko było sprawne lecz nie działała cała hydraulika . Zawołałem znajomego mechanika który na Białorusach zjadł zęby . Znajomy sprawdził tylko jakiś zaworek który odcina i otwiera dopływ oleju do na cały układ . Jak mi pokazał między wyżłobiony w nim rowek wcisnął się jakiś paproch wielkości połowy najmniejszego paznokcia i to wystarczyło. Jak mi tłumaczył ten zawór się zaciął i olej krążył po układzie i nie wytwarzał ciśnienia ( ja to tak zrozumiałem ), po przeczyszczeni papierem ściernym , jak ręką odjął. Hydraulika działa bez zarzutów. Nie wiem czy w tym modelu ten zawór występuje . Jeśli trzeba to mogę przekręcić do znajomego i dokładnie dowiem się jak ten zawór się 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Malotwgo    0

Witam gdzie znajduje się ten zawór? Mam taki sam problem brak ciśnienia w pompie dokładnie 0...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj