Skocz do zawartości

Ursus C-385 turbo


78 odpowiedzi na ten temat

#61 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 24 listopad 2009 - 19:36

Ursus C-385 turbo Mi sie wydaje ze te ciezki korbowody zaczeto montowac w 1988r.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 05:22
  •  

#62 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 24 listopad 2009 - 19:44

Ursus C-385 turbo A czy ta różnica w tłokach itp nie ma na celu zwiększenia objętości komory spalania? bo w wersji turbo powietrze jest wstępnie sprężone także w normalnej komorze miało by większe ciśnienie sprężania co nie jest tak pożądane bo trzeba zużyć więcej mocy aby je sprężyć.
A chodzi o to aby do komory wstrzyknąć więcej paliwa, a żeby ono się w całości spaliło trzeba mieć więcej powietrza(i to daje turbo) a ciśnienie wystarczy takie jak w wolnossącym dieslu bo chodzi o samo zapłon.

refleksja zaczerpnięta z praktyk uturbiania silników benzynowych, bo tam stosuje się uszczelki odprężające pod głowicę.
Ale to nie diesel więc mogę być w błędzie

#63 Share przem14

przem14

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 06 marzec 2010 - 16:14

Ursus C-385 turbo ile powinno wynosić cisnienie w tlokach prz ursusie 1014 ??

#64 Share C385Owner

C385Owner

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 18 marzec 2010 - 22:46

Ursus C-385 turbo Panowie,

Przymierzam się do założenia turbiny do C-385. Wnętrze ma przygotowane (korbowody, tłoki, pierścienie, głowica). Chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem. W związku z bardzo duzym wyborem używanych części dostępnych na złomowiskach, pomyślałem, że zamiast wydawać 1400zł na turbo i drugie tyle na kolektory, mógłbym kupic jakiś "zamiennik". Do zamiennika wyspawałbym przejściówki z dobrej stali, tak jak to było często robione z ursusami na zachodzie.
Czy ktoś z Was orientuje się jakie turbiny pasowałyby to tego silnika? Widziałem gdzieś na forum, że turbo z SW400 pasuje. Wydaje mi się, że będzie za duze. Może jakis konkretny model auta osobowo-dostawczego? Dodatkowy plus takiego rozwiązania to możliwość włożenia nowocześniejszej turbiny z zaworem upustowym. Zastanawiam się też nad oryginalną turbiną do MTZa, w koncu ma prawie te samą pojemność co C-385 a kosztuje połowę. Co o tym sądzicie?

Pozdrawaim

#65 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 18 marzec 2010 - 22:56

Ursus C-385 turbo tylko pozornie zaoszczędzisz, taką rzecz jak turbinę kup sobie oryginalną czeską to będziesz jeździł, nie baw się w żadne używki z samochodów bo wydasz kasę w błoto, a jak masz robić to zrób to porządnie bo później będziesz narzekał że ciągnik nie chodzi tak jak ma, tylko jak byś zakładał turbo to zalej jo olejem przed skreceniem tak aby w chwili odpalania nie musiało pracować na sucho zanim olej z obiegu do niego dotrze

#66 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 marzec 2010 - 23:11

Ursus C-385 turbo Poza tym nie wiesz jaką charakterystykę pracy może mieć zakupiona turbina, w konsekwencji wydasz kasę, a przyrost będzie znikomy. Nie ma co przecierać szlaków, postaw na sprawdzone części.

#67 Share bigos123456

bigos123456

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kościan

Napisany 06 kwiecień 2010 - 08:24

Ursus C-385 turbo Witam. Mamy C-385 z silnikiem Z8401. Podczas remontu silnika okazało się że były pozakładane różne tłoki - 2 z 4 pierścieniami i 2 z 3 pierścieniami. Czy w tym typie silnika zakładali kiedyś turbo, bo wg tego to tak
http://www.tractoor....1214-turbo.html

#68 Share PALAX

PALAX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 06 kwiecień 2010 - 09:07

Ursus C-385 turbo Do swego zetora 8145 zakupionego w agromie Białystok w 1990 roku założyliśmy turbinę sami. Było to uproszczone dlatego bo ciągnik był wstępnie przygotowany do modernizacji takiej. Bak górny miał wnękę na kolektor powietrzny, tłoki były 3 pierścieniowe. Dokupiliśmy turbinę, kolektory dwa, tłumik, filtr powietrza, rurkę do smarowania olejem z pompyu paliwowej łożysk wirnika turbiny, rurkę do powrotu oleju do misy olejowej. Pompy paliwowej nie wymienialismy, tylko wywierciliśmy otwór w pompie na zaślepce pod śrubę. Tak by można było przykręcić rurkę i doprowadzić olej do turbiny. Zapłonu także nie przestawialiśmy i chodził super do 4500h. Do czasu jak przegrzaliśmy silnik bo chłodnica się zabiła mleczami, a wskażnik był brudny bo tylnia szyba wyleciała kilka dni wcześniej. Po remoncie silnika w ciągu roku tłoki były robione jescze 2 razy i awaria powracała. W końcu korbanek wzioł naszego zetora w rozliczeniu i po kłopocie.
Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

#69 Share koonanreal

koonanreal

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubuskie

Napisany 20 kwiecień 2010 - 16:20

Ursus C-385 turbo

Prawidłowo to są inne tłoki korbowody pompa wtryskiwacze kolektor ssący i wydechowy filtr powietrza tłumnik i chyba tyle


dochodzi jeszcze inny zbiornik i chlodnica.

#70 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 29 lipiec 2010 - 09:26

Ursus C-385 turbo Właśnie sprawdziłem przed chwilą w oryginalnym katalogu Ursusa i wszystkie bebechy są te same w 912 i 1014. (W c385 jest tylko inaczej) Wał, tłoki, korbowody, głowica mają takie same numery katalogowe! Jest tylko różnica w pompie wtryskowej (trzeba dołożyć tam jakiś regulator dawki paliwa w zależności od stopnia doładowania turbo)i inne są końcówki wtrysku (z 5 dziurkami). Według katalogu reszta jest ta sama. Jeśli ktoś ma w 912 tak, że tłumik jest w masce nawet nie musi wymieniać kolektorów! Można zamontować turbinę tak jak była w serii Finn pomiędzy chłodnicą a bakiem paliwa. Tak jak tu: http://www.agrofoto....n-914-dl-turbo/ albo tu: http://www.agrofoto....n-914-dl-turbo/ Zamierzam tak zrobić w swoim 914 kiedyś.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 05:22
  •  

#71 Share dzarjan8111

dzarjan8111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Lubelskie

Napisany 25 listopad 2010 - 14:36

Ursus C-385 turbo gdzie należy wiercić otwory w bloku 385 do smarowania turbiny i spływu oleju ? z gory dzieki

#72 Share Chudini

Chudini

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Smogolice

Napisany 04 październik 2012 - 13:48

Ursus C-385 turbo jeśli ktoś może to niech zrobi zdjęcia gdzie te otwory się znajdują i wrzuci je na forum. Dzięki

Edytowany przez Marcin91, 25 październik 2012 - 21:48.
cytowanie poprzedniego posta


#73 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2013 - 11:18

Ursus C-385 turbo

jeśli ktoś może to niech zrobi zdjęcia gdzie te otwory się znajdują i wrzuci je na forum. Dzięki

Ja mam w swoim ursusie 385A przywiezionym z zachodu silnik Z8002 czyli od modelu 10011zetor lub wersji z napędem 10045 lub ursus 1004 z napędem ,i one miały turbo ale jak ta turbina była smarowana to nie wiem bo nigdzie otworów w bloku nie widzę ,może ktoś wie?

#74 Share ogrodnik70

ogrodnik70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wałdowo

Napisany 13 lipiec 2013 - 12:11

Ursus C-385 turbo Tematy połączone

Witam wszystkich zdał bi mi się remont silnika w c-385 :( i tak się zastanawiam czy od razu zrobić go na turbinkę zawsze więcej mocy ;) . I tu moje pytanie co trzeba zmienić w takim silniku żeby założyć turbo :unsure: . Na pewno kolektory , pompę paliwowa i wtryski, oraz tuleje od turbo ,co jeszcze proszę o podpowiedzi żeby to ładnie chodziło :) Z góry dziękuje

Edytowany przez KRISTOFORn, 13 lipiec 2013 - 12:26.


#75 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 13 lipiec 2013 - 13:36

Ursus C-385 turbo jest temat o zakładaniu turbo do ursusa i zetora.
Poszukaj dobrze, ktoś odwalił dobrą robotę bo jest sporo fotek.

Jeżeli robisz ciągnik dla siebie to wg mnie warto założyć turbinę.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#76 Share artur10145

artur10145

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 18 sierpień 2013 - 09:42

Ursus C-385 turbo Witam mam pytanie dotyczące skąd mam podłączyć smarowanie turbiny i gdzie wywiercic otwór pod spływ oleju smarującego turbinę. Ponieważ zakładam turbo do zetora 8145 i nie wiem gdzie podłączyć to smarowanie. Poprosze o zdjęcia jeżeli nie byłoby z tym problemów.

#77 Share piotr63a

piotr63a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 04 grudzień 2014 - 10:19

Ursus C-385 turbo

witam

podpinam sie do tego tematu moze ktos cos doradzi.

posiadam zetora 12245 kilka lat temu jak robilem maly remoncik silnika okazalo sie ze silnik w nim ma tłoki 3 pierscieniwe jak w turbo. zalozylem w nim wtedy nowe pierścienie i pare lat jeżdzil, w koncu przyszedl czas na remont kapitalny. z racji tego ze pewna firma zrobila mi dobrze remont silnika w bizonie ( chodzi juz 4 sezon) to postanowilem oddac im rownież silnik z zetora. po uruchomieniu silnika bylo ok ladnie chodzil ale po krutkim czasie docierania zaczął źle zapalac na zimnym. przyjeżdżali kombinowali mialo byc lepiej, przyszla wiosna cieplo sie zrobilo ino i palił dobrze. po 2 latach musialem zrobic pope wtryskowa 1600 na orginalnych czesciach motorpal chodzi ladnie ma moc nie dymi ale zapala slabo na zimnym. to juz jednak moim zdaniem wina slabego spreżania według mnie ponieaż gdy stoi pod gorke na 1 szosowej z pusta przyczepa przełamuje go i cofa sie, stad moja opinia. dodam tylko ze przed remontem mowili mi ze zakładaja orginalne zetorowskie zestawy, ale jeszcze jak byl na gwarancji wydmuchało uszczelke pod głowica i okazalo sie ze wsadzili thm.

i teraz moje pytanie zeżeli zdecyduje sie na remont, oczywiscie juz teraz sam to bede robił to jakie zestawy naprawcze wstawic takie jak byly orginalnie od turbo 3 pierścieniowe czy 4 pierścieniowe od wolnossącego?

 z gory dziekuje za porady i opinie



#78 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 04 grudzień 2014 - 18:51

Ursus C-385 turbo

Ja bym na twoim miejscu założył takie jak były czyli 3 pierścieniowe. Może kiedyś powiększy Ci się areał i będziesz potrzebował więcej mocy w ciągniku to wtedy dołożysz mu turbinę i będzie śmigać.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 05:22
  •  

#79 Share piotr63a

piotr63a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 04 grudzień 2014 - 20:16

Ursus C-385 turbo

też tak mysle ze te 3 pierścieniowe zalożyc a co do turba to nie mam tego zamiaru ten ciagn ik i tak juz jest za maly obrabia grubo ponad 70 ha lus hodowla, wiec ma co robic a jezeli by wyszla by z tego 16 to nie wiele da. jedynie kupno ciagnika o wiekzej mocy i wieksyzych gabarytach, ale dziekuje za opinie



Podobne tematy przerobka silnik turbo