Skocz do zawartości

Ursus C-385 turbo


78 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2009 - 19:32

Ursus C-385 turbo Szczególnie jak zwiększasz obroty ale trochę też powinno go być na większych. acha, sprawdź jeszcze szczelność obwodu doładowania tzn. czy sprężone powietrze nie ucieka gdzieś na gumowych łączeniach, opaskach,uszczelkach. Jeśli będzie uciekać w z tego układu, wtedy też ciągnik będzie kopcić, ale skoro nie słychać gwizdu to najpierw zajmij się turbiną.
PS:
Skoro końcówki lały (nawet i na wolnych obrotach) ja bym ich nie wsadzał.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 21:54
  •  

#42 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 10 listopad 2009 - 18:22

Ursus C-385 turbo Witam. ostatnio przyszła mi na myśl pewna przeróbka... nie wiem czy będzie dobra czy nie ale postanowiłem się zapytać. Otóż ostatnio usłyszałem że zwiększenie mocy odbywa się za pomocą dodania sprężarek a sprężarki na mój rozum wtłaczają powietrze. Pomyślałem żeby wykorzystać sprężarkę standardową z ursusa w 385. Otóż dodać jeszcze jeden zbiornik na powietrze i połączyć je a następnie żeby nie odłączać hamulców (choć i tak rzadko używam pneumatyki) dać trójnik żeby było rozdzielenie powietrza z jednej strony na hamulce a z drugiej strony zamontować zawór i doprowadzić go do kolektora ssącego w którym wywiercić otwór i zamontować wąż. I takie moje pytania odnośnie takiej przeróbki. Jak myślicie Czy wprowadzenie dodatkowego zasilenia powietrzem spowoduje jakiś wzrost mocy?
wiadomo że sprężarka by miała za małą wydajność i dostarczanie powietrza byłaby tylko w trudnych momentach miałaby tylko służyć tylko do chwilowego zwiększenia mocy.
proszę o wypowiedzenie waszych opinii..

#43 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2009 - 20:30

Ursus C-385 turbo Hehe, dobre sobie...takiego czegoś jeszcze nie słyszałem. Pomysłowość ludzka nie zna granic...ale czego się nie robi żeby zabłysnąć etc... Po pierwsze (z wykonalnej strony) to powietrze które wtłoczysz w kolektor ucieknie ci przez filtr powietrza na zewnątrz, po drugie,sama sprężarka to nie znaczy turbosprężarka czyli w silnikach (w ursusach) wyposażonych w turbosprężarki tłoki.cylindry i korbowody różnią się od tych części w zwykłych silnikach, a najważniejszą różnicą jest pompa paliwowa, która posiada specjalny ''bębenek" (nie wiem jak to się fachowo nazywa) który zwiększa dawkę paliwa gdy turbina zaczyna pracować, ( w ciągnikach z importu bardzo często spotyka się rozwiązanie gdzie jest "turbo-sprężarka" ale całe doładowanie się tylko na niej kończy i ktoś kto się odrobinę na mechanice nie zna, taki ciągnik kupuje i myśli że ma np.150 km a tak naprawdę ma 120km tylko zmieniony głos podczas zwiększania obrotów i zwiększania obciążenia)

#44 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 10 listopad 2009 - 22:46

Ursus C-385 turbo W sumie nie jest to zły pomysł, przecież są silniki w samochodach np mercedesa że mają kompresor, czyli taka jakby turbina napędzana od koła pasowego a nie od spalin, tylko trzeba pokombinować aby tę sprężarkę istniejącą przerobić na taki kompresor, jest to do wykonania, myślę że nie byłoby wtedy dużego ciśnienia doładowania i nie spowoduje to zbytniego skrócenia żywotności jednostki napędowej

#45 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 11 listopad 2009 - 09:22

Ursus C-385 turbo Lukasz1 po pierwsze ja nie napisałem że chcę zrobić turbosprężarkę. po drugie wiadomo że filtry stożkowe same podnoszą moc kilka KM choć ja nie zamierzam czegoś takiego montować ani do samochodu ani do ciągnika heh... tylko do przykładu daje bo filtr daje więcej powietrza po prostu i to dodaje troszkę mocy. Ja to tak rozumiem. jeśli powietrze by uciekało zamontowałbym w kolektorze czy przy filtrze jakby taką zaślepkę która tylko umożliwia wprowadzenie powietrze w jedną stronę ewentualnie wywiercił 4 otwory i w każdy otwór wmontował rureczkę żeby powietrze było dostarczane jak najbliżej głowicy.
nie chodzi mi żeby dodać mu z 20KM i to przez cały okres gdy ciągnik chodzi tylko dodanie mu max z 10KM i to w danej chwili np w orce żeby miał lżej w orce pod górkę czy na ciężkim terenie.

p.s Lukasz1 jeśli ty myślisz że ludzie robią różne rzeczy tylko żeby zabłysnąć to sie mylisz.. owszem zdarzają się ale zawsze jest to ale. gdyby ludzie nic nie robili i nie głowili to ludzkość byłaby chyba nadal w epoce kamienia.

#46 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2081 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 11 listopad 2009 - 09:46

Ursus C-385 turbo matenia 19 masz rację stosuje się tagże inne wersje doładowania niż turbo chociarz rzadziej np sprężarki z napędem od silnika ale one nie są tłokowe

Więc tak sprężarka tłokowa ma zbyt małą wydajność więc Ty nie dodasz powietrza a raczej je wstrzymasz

Co do 380 do niej turbo się nie nadaje konstrukcyjnie (tłoki, korbowody,) ponieważ konstruktorzy nie myśleli wtedy o turbo co innego nowsze wersje powinny być przystosowane gdy weszły do produkcji 1014 to 914 mogą mieć takie same tłoki , korbowody tylko właśnie trzeba mieć katalog by sprawdzić

#47 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 11 listopad 2009 - 16:35

Ursus C-385 turbo Mam katalog, bebechy są te same. Jeśli dobrze pamiętam to różnica jest tylko w pierścieniach tłokowych. Pisze o 912, 1014, itd... Część osprzętu silnika jest inna (pompa, kolektor, itp...), jak ktoś chce to sprawdze dokładnie.

Sprężarką tłokową nie doładuje sie silnika, to jest totalna abstrakcja :)

#48 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 11 listopad 2009 - 16:36

Ursus C-385 turbo Sebe1033 ja wiem ze ona będzie miała małą wydajność ale jeśli dwa zbiorniki z powietrzem będą nabite na max to ciśnienie powietrza byłaby wystarczalne przez pewien moment. Ja nie widzę jakbym mógł wstrzymać powietrze skoro układ wdechowy nie zmieni się praktycznie zostanie wywiercona tylko jeden ewentualnie cztery otwory doprowadzające powietrze. dzięki za opinie..

#49 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 11 listopad 2009 - 16:50

Ursus C-385 turbo

Sprężarką tłokową nie doładuje sie silnika, to jest totalna abstrakcja :)


Hehe, no właśnie, przecież w autach są sprężarki wirnikowe podobne do turbin

#50 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2009 - 18:44

Ursus C-385 turbo mateunia19 skoro piszesz że niedawno dowiedziałeś się do czego służą turbosprężarki, to sory, ale za bardzo nie mamy o czym rozmawiać... najprawdopodobniej chciałbyś żeby to było coś w stylu "nitro" (jak w grach komputerowych czy w filmach sf.), ale rzeczywistość to nie film ani gra. Jeśli chcesz zajmować się przeróbkami w ciągnikach lub w czymkolwiek, to proponuję ci najpierw zaczerpnąć inormacji o podstawowych działaniach mechanizmów np z podręczników czy informacji zawartych w internecie, a potem dopytywać innych o opinię w sprawach ponadpodstawowych (bo to o co ty się pytasz to są właśnie podstawy)

Ps: czy warto zadawać sobie tyle trudu i kosztów aby zwiększyć moc o nawet 10 km?
Lepiej kupić i zamontować magnetyzer koszt ok. 100 zł. (podobno zmniejsza zużycie paliwa i minimalnie zwiększa moc ale to są opinie znajomych a nie moje.)

Psps: napisałem "żeby zabłysnąć etc" bo nic innego mi na myśl sęsownego nie przyszło.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 21:54
  •  

#51 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2081 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 11 listopad 2009 - 20:28

Ursus C-385 turbo ciekawie kombinujesz mateunia 19 z tymi butlami ale je się dlugo nabija i szybko zużyjesz taką butle 20 l może na 8-16 obrotów wału i jedno ale jest jak Ty dopuścisz te powietrze ??? Dorobisz dziurki w kolektorze tylko że wszysko Ci wyleci poprzez filtr bo bedzie ujście chyba że zastosujesz zamyknięcie od filtra tylko kto to wszysko skoordynuje :) :) :)

#52 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 12 listopad 2009 - 16:34

Ursus C-385 turbo Lukasz1 wiesz co to jest wtórny analfabetyzm? ja nigdzie nie napisałem że niedawno dowiedziałem się do czego służy turbosprężarka, tylko że w samochodach do zwiększania mocy używa się sprężarek. A to jest różnica. Jakbyś dokładnie mój pierwszy post przeczytał to byś to zauważył. I rzeczywiście nie mamy o czym rozmawiać.
Owszem nie czytałem żadnej książki na temat mechaniki ale nie rób z siebie nie wiadomo jakiej osoby która wszystko potrafi i że tak powiem amatorami nie gadasz. Wiec tak to co Ty tutaj robisz?? A forum jest po to żeby uzyskać informacje i ja takie chciałem uzyskać. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za opinie...

#53 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2009 - 19:34

Ursus C-385 turbo mateunia19
To twoje spostrzeżenie:
"Otóż ostatnio usłyszałem że zwiększenie mocy odbywa się za pomocą dodania sprężarek a sprężarki na mój rozum wtłaczają powietrze"
A to jest......................?(no właśnie co to jest?)
"ja nigdzie nie napisałem że niedawno dowiedziałem się do czego służy turbosprężarka"

Te dwa słowa nie różnią się aż tak bardzo swoim znaczeniem, a te dwie odpowiedzi mówią same za siebie...

Mogę zrozumieć że ktoś się nie zna ,ale publicznego błaznowania nie mogę pojąć.
Z amatorami raczej nie gadam bo na tej stronie nie znajdę ludzi którzy z wsią i pracą na gospodarstwie nie mają nic wspólnego.
Wszystkiego nie potrafię, co udowodnić można moimi wątpliwościami na forum AF, lecz jakieś podstawy mam.
Na tej stronie udzielam opinii i spostrzeżeń innym osobom, które mają jakieś ,,sensowne" pytania. (ty tu jesteś wyjątkiem)
Tak nawiasem, to już ci kilku wskazówek i opinii udzieliłem ale, niestety trzeba je przeczytać (dzięki za podziękowanie)
Co do twojego zapytania odnośnie analfabetyzmu "wtórnego" ,się dowiedziałem co to jest i mam nadzieję ze ty też wiesz o co chodzi, jeśli jednak się mylę,(a mam ku temu powody) to masz tu informacje dotyczące tego nietypowego i wyjątkowego schorzenia.
Analfabetyzm â�" Wikipedia, wolna encyklopedia

#54 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 12 listopad 2009 - 20:07

Ursus C-385 turbo wiem co to jest wtórny analfabetyzm lukasz1. Ja cały czas piszę o sprężarkach a Ty mi cały czas o turbosprężarce. Sprężarka od turbosprężarki jednak różni się istotnie. Ale przecież to wiesz.
Pytanie się o najprostsze rzeczy nawet według kogoś głupie to nie jest błaznowanie. To jest poszukiwanie czegoś nowego... Błaznowanie to jest wyśmiewanie się z czyiś pomysłów (mój może nie jest najmądrzejszy) ale przynajmniej jest, przynajmniej chcę coś zmienić, przynajmniej błądzę i pytam. Jeśli się wyśmiewasz z czyiś pomysłów to nie dziw się że nie jesteś pozytywnie akceptowany. można wyrazić Swój sprzeciw ale z szacunkiem dla drugiej osoby.
nie zamierzam kontynuować tej głupiej rozmowy. pozdrawiam.

#55 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2009 - 20:31

Ursus C-385 turbo Miło mi bo już mi się to znudziło, ale z twojego pomysłu na pewno się nie wyśmiewam (no może na początku trochę) i przyznaj że potraktowałem cię z należytym szacunkiem bo można sobie nabluzgać i nic to nie załatwi.
Błaznowanie to nie pytanie lecz upieranie się w błędzie. Bardzo dobrze że ktoś coś myśli i chce unowocześniać istniejące już maszyny bo tylko w taki sposób świat się rozwijał i nadal się rozwija.
Pozdrawiam.

#56 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 13 listopad 2009 - 07:53

Ursus C-385 turbo Przynajmniej w jednym się zgadzamy: że to nudne wzajemne obrzucanie się... heh...
dzięki. pozdrawiam.

#57 Share krycha094

krycha094

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PSZ
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo maszyny rolnicze :)

Napisany 22 listopad 2009 - 09:51

Ursus C-385 turbo mirasek tłoki są chyba inne bo przy remoncie do turbo kupiłem i wtryski są inne maja chyba 5 dziurek

lukasz1 dzięki :D sprawdziłem turbinę czy ma luz na wirniku i niestety ma jeszcze wójek przyjedzie (mechanik od tych spraw) to się wypowie co o tym sądzi :)

#58 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 listopad 2009 - 19:03

Ursus C-385 turbo Jutro jak znajde katalog (co nie jest łatwe w moim feng shui :)) sprawdze różnice, w pamięci coś mi świtało że tłoki są takie same w nowszych seriach :D

#59 Share krycha094

krycha094

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PSZ
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo maszyny rolnicze :)

Napisany 22 listopad 2009 - 22:19

Ursus C-385 turbo nowsze serie czyli jakie ja mam z 94 roku może i nowsze 80 też miały te mocniejsze

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-385 turbo Dzisiaj, 21:54
  •  

#60 Share Lukasz1

Lukasz1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2009 - 18:51

Ursus C-385 turbo Tłoki do turba mają 3 pierścienie a tłoki bez turba mają 4 pierścienie i nie ma różnicy z którego roku jest ciągnik jeśli o nie chodzi. Co innego odnośnie korbowodów, które muszą być cięższe w silnikach z doładowaniem i które są montowane w nowszych ciągnikach bez względu na obecność turbosprężarki.(co do momentu w którym zaczęto seryjnie montować ciężkie korbowody nie jestem pewien)
Wtryskiwacze też się różnią.

Podobne tematy przerobka silnik turbo