Skocz do zawartości

Zdjęcie

Apetyt na paliwo w Valtrach


166 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 styczeń 2011 - 21:51

Apetyt na paliwo w Valtrach Wiesz...pierwsze wrażenie pozostawił kiepskie :P ale jestem świadomy że to Renault był pomalowany
Brzozak@ Axion to inna liga... bardziej bym ją porównywał do Valtry S

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 23:28
  •  

#142 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2011 - 22:11

Apetyt na paliwo w Valtrach :blink: :blink: zakres mocy 160-220 KM, to S (270-360 KM) nawet sie nie zaczyna, dziwne te twoje porownania :P .
wczesniej jest arion, ktory masa jest porownywalny do valtry, a rozlozenie ma korzystniejsze.

EDIT

nie moja wina, ze za taka cene je tak przypakowali (oprocz masy moment w 850 - 1050 Nm), dlatego stawiam je na 3 miejscu (subiektywnie oczywiscie, bo obiektywnie wczesniej przeze mnie wymienione sa na nim), w testach modele cebis tez ciesza sie bardzo duzym uznaniem.

szkoda, ze nie maja konstrukcji ramowej, ale wtedy byliby mniej konkurencyjni w grupie klientow w ktora celuja.
bo z rama musieliby celowac w tych co szukaja miedzy jd, a fendtem, a to dosc ryzykowne.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#143 Share karol19

karol19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2011 - 22:54

Apetyt na paliwo w Valtrach jesli chodzi o uciąg to najlepszy maja john deery poniewaz mają konstrukcję pełno ramową co zwieksza trakcję, a mój subiektywny ranking traktorów to ;
1 - john deere, fendt
2 - deutz fahr
3 - valtra
4 - case, mf
5 - claas, new holland

#144 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 styczeń 2011 - 23:07

Apetyt na paliwo w Valtrach Na jakie normy mocy patrzysz? Jak sam pisałeś Axion w standardzie z dociążeniem 12t, wnioskuję że sam ok 10t czyli tyle samo co Valtra S Moc Valtry podałeś maksymalną bo najmniejsza ESKA ma 230km.

126-180 to przedział mocy Valtry T więc też ma się nijak do 160-220 Axiona z tym że Axion waży 10t a Valtra 6t

Myślę że Axiona nie można porównać ani do T ani do S

Szczerze powiedziawszy nigdy nie brałem pod uwagę Claasa przy zakupie ciagnika i jest to dla mnie czarna magia.

A jak cenowo wypada Axion względem Valtry T ?

#145 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2011 - 23:28

Apetyt na paliwo w Valtrach podalem moc maksymalna valtry s i claasa axiona, nawet jak masz 10 KM roznicy miedzy normami to nic to nie znaczy.

claas bez obciazenia wazy 8 ton, a nie 10 i to z miekka osia, bo bez 7 z czyms.

mowilem, ze do miejszych valtr mozesz wziac ariona 600 wypada przynajmniej tak samo korzystnie, a serie axion obciac na modelu 830 i masz idealnie odwzorowana serie T ;) . natomiast z S nie ma nic wspolnego, totalny kosmos ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#146 Share andrew64003

andrew64003

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 11 styczeń 2011 - 23:50

Apetyt na paliwo w Valtrach panowie widzę ze temat zszedł :} ale ja jeszcze dorzucę takie pytanie mając wybierać między JD 6930 premium DF m620 profiline i Valtra t152 versu co byście wybrali liczę na obiektywne opinie :) wiadomo do pracy w pługu agregacie uprawowo siewnym ogólnie jako główny ciągnik sorry za ten post w dziale poswięconym czemuś innemu pozdro

#147 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 styczeń 2011 - 11:15

Apetyt na paliwo w Valtrach

podalem moc maksymalna valtry s i claasa axiona, nawet jak masz 10 KM roznicy miedzy normami to nic to nie znaczy.

claas bez obciazenia wazy 8 ton, a nie 10 i to z miekka osia, bo bez 7 z czyms.

mowilem, ze do miejszych valtr mozesz wziac ariona 600 wypada przynajmniej tak samo korzystnie, a serie axion obciac na modelu 830 i masz idealnie odwzorowana serie T ;) . natomiast z S nie ma nic wspolnego, totalny kosmos ;) .


OK, masz rację.

Powiem szczerze że Axion to jednak ciekawa alternatywa dla innych firm. Ja - słabo uświadomiony człowiek nie mogę się wypowiadać o Claasach bo nie znam tych maszyn. No ale dzieki za nawrócenie mnie. Napewno kiedyś mi się przydadzą te liczby ;)


@ANDREW poszukaj na forum - jest naprawdę dużo napisane na temat tych ciągników. Co byś nie wybrał będziesz zadowolony

Edytowany przez HubertOjdana, 12 styczeń 2011 - 11:16.


#148 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2011 - 12:19

Apetyt na paliwo w Valtrach dokladnie jest bardzo ciekawa alternatywa i dlatego sie na niego z ojcem zdecydowalem. nie ma ramy, ale reszta parametrow niezle odskakuje od sredniej, oprocz juz wczesniej omowionych masa dopuszczalna 14 ton ;) , przy 8 wlasnej daje 6 ton uzytecznej B) .
gdzie np. johan deer ;) ma z tym zawsze problemy. tu wlasnie powstaje paradoks, bo na johna mozna by zapakowac wiecej jesli chodzi o rozwiazania konstrukcyjne, ale tym samym producent nie przewiduje takiej mozliwosc ustawiajac obciazenie dodatkowe np. na poziomie 3-4 ton. pod tym wzgledem chyba fendt najlepiej wypada, ze wszystkich ciagnikow, ma i rame i zapas, zeby dzwigac ciezary.
z kolei tam gdzie masa wlasna sie przydaje bardziej, czyli do maszyn ciaganych nie potrzebna juz jest rama, dlatego jako fan maszyn niezawieszanych wybralem axiona :) .

pozostaje jeszcze kwestia obciazania hakow i zaczepow, no ale trudno nie mozna miec wszystkiego ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#149 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2011 - 12:39

Apetyt na paliwo w Valtrach Pamiętam że szkopy to jeszcze inaczej obliczają-oprócz tego co pisze fabryka to oni patrzą na max. nośność osi a wtedy ponoć JD aż tak źle nie wypada.

#150 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 styczeń 2011 - 12:58

Apetyt na paliwo w Valtrach Nie zaprzeczę, że JD to lekkie ciągniki oczywiscie w segmencie 120-200km. Mój JD 6830 waży trochę ponad 5500kg co przy wąskich oponach 420/85 52/85 jest koszmarem w pracy pod względem uciągu i poślizgu kół. Mocy nigdy mu nie brakuje ( poza przygodą z 6x50 Kvernelanda B) ) ale za to uciągu strasznie. Nie zliczę ile razy trzeba było go ratować przy wtopach. Niby ma na przodzie 600kg ale co to jest? Maksymalnie można dociążyć do 10t.
Na wiosnę planuję zmianę ogumienia na szersze i bardziej do transportu przystosowane. Chętnie bym widział obciążniki na kołach ale oryginalne JD to kosmos cenowy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 23:28
  •  

#151 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 12 styczeń 2011 - 13:36

Apetyt na paliwo w Valtrach mój Df waży ok 7 ton z przednim balastem który waży tone.przy pługu 4x50 na ekstremalnie mokrej glinie pod góre miewałem problemy z trakcją .

#152 Share szeryff

szeryff

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów

Napisany 12 styczeń 2011 - 18:31

Apetyt na paliwo w Valtrach Kiedyś ważyłem swoją T 151e z przednim TUZ ale bez balastu i wykazało6850kg w zbiorniku jakies 50l paliwa.Jak zatankujemy do pełna330l+balast 650kg to nabiera masy.Valtra ma dosyć długi "dziób"co poprawia stabilność przy ciężkich maszynach zawieszanych.

#153 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 12 styczeń 2011 - 22:14

Apetyt na paliwo w Valtrach

czy wg ciebie 5900 na ciagnik prawie 200 KM to duza masa?

brzozak bez urazy ale Ja sam nie wiem jak oni te niecale 6t złapali Dodany obrazek nasze versu niby zaczynają się od 6090 a nie 5900, a jak na wagę wjedziesz ciągnikiem z min ilością paliwa w baku bez balastu robi się 7t a jak zalejesz zalożysz balast jaki mamy to 8,4 t murowane, oni je chyba nawet bez kół ważą Dodany obrazek
Edit:
karol co ma piernik do wiatraka? jak rama pomaga w trakcji? jak w uciągu?
Co do Axiona to szczególnie model 850 jest ciekawy parametry mocy, uciągu dzięki masie, silnikowi i skrzynii, jak klasa cięzka jednak gabarytowo to klasa średnia

Edytowany przez Lukasz1987, 12 styczeń 2011 - 22:20.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#154 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 styczeń 2011 - 22:53

Apetyt na paliwo w Valtrach W trakcji i uciągu jedynie może pomóc amortyzacja przedniej osi

#155 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2011 - 00:20

Apetyt na paliwo w Valtrach tak @Lukaszu masz racje producenci manipuluja podajac parametry szczegolnie mase. zanizaja ja specjalnie, bo mniejsza masa to mniej energii do przemieszczenia (teoretycznie, bo kto ciagnikiem jezdzi na wycieczki?), to mniejsze ugniatanie gleby, to wieksze obciazenie uzyteczne, to mniejsze zuzycie opon, ewentualnie ukladu napedowego.
sa normy okreslajace mierzenie masy ciagnikow, w niektorych podaje sie wlasnie mase bez kol, problem tylko w tym, ze zaden producent nie podaje wg jakiej normy wazyl swoj ciagnik <_< <_< .
jak sie wazylem z t190 to tez wyszlo jej 8 ton, no ale tyle to wazy moj pusty :) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#156 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 styczeń 2011 - 16:30

Apetyt na paliwo w Valtrach tylko, że Axion 850 jest tak jakby o pół numeru większy Dodany obrazek do Valtry T190 należy porównać model 810 lub 820 bo z normami ISO one będą miały porównywalną moc a w tedy 8 ton na pusto robi się 7,1-7,3t w zależności od wyposażenia. Rożnica pomiędzy 810 a 840 to niecałe 300kg, a 840 i 850 to dobre 600kg.
Co do spalania:
Valtra T182 Versu + 2x Autosan D-616 ( ładunek ok14t) spalanie godzinowe 20 l/h
trasa: plac utwardzony - nawierzchnie asfaltowe - plac utwardzony
liczba kursów: 700
wzniesienia: jak to na wyżynie się zdarzały
prędkość średnia: 30km/h
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#157 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 styczeń 2011 - 16:39

Apetyt na paliwo w Valtrach Czyli podobnie jak kazdy inny..

#158 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 styczeń 2011 - 19:04

Apetyt na paliwo w Valtrach 810 z pelnym obciazeniem (model 2011) wazy rowniez 11 ton. nalezy doliczyc 300 kg za oske i dodatkowe 600 za obciazenie na kolach, ktore moze wyniesc 1,4 tony w stosunku do mojego 0,8.
czyli nie podobnie jak kazdy inny ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#159 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 styczeń 2011 - 21:53

Apetyt na paliwo w Valtrach Jak swoją valterkę zakuję w bliźniaki i dam max balast to 11 łapie bez problemu Dodany obrazek
Sąsiad dziś Axiona przyprowadził, zerknę jaki model i zważymy go zobaczymy ile on tam w standardzie waży Dodany obrazek
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 23:28
  •  

#160 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2011 - 22:11

Apetyt na paliwo w Valtrach no ale
te nowe valtry teraz to max mase mają 12 ton to dość ładnie zwłaszcza biorąc pod uwagę że niejest to konstrukcja w pełni ramowa

Podobne tematy