Skocz do zawartości

Zdjęcie

Apetyt na paliwo w Valtrach


166 odpowiedzi na ten temat

#61 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 13:31

Apetyt na paliwo w Valtrach no też masz racje bo większy wentylator czy alternator 120-200A klima czy wtrysk paliwa pompa rozdzielaczowa która wytwarza ciśnienie rzedu 120-400atm a CR 1200-2000 atm przecież to jak sądzę stawia duży opór no i hydraulioka siłowa kiedyś miała wydajność 40-50l/min i moc około10-12KW a teraz wydatek sięgo rzędu 70-160l-min a moc do 25kw toć silnik od trzydziestki takiej pompy nie ukreci

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 19:23
  •  

#62 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 13:39

Apetyt na paliwo w Valtrach Chodziło mi o silnik uzbrojony. Czy recyrkulację spalin w ciągniku da się "obejść" ? Bo ja mam w samochodzie zaślepioną, wcześniej miałem problemy z kopceniem TDI zaciął się EGR. Jeśli w ciągniku dałoby się tak, żeby zaciągał cały czas świeże powietrze to i spalanie byłoby lepsze.

#63 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 13:59

Apetyt na paliwo w Valtrach ktoś tu na forum pisał że w Zetorze zaślepiał ale tam jest jakaś niby prosta rurka a w jakim samochodzie to robiłeś bo korci mnie taką operacje przeprowadzić w Passacie

#64 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 15:14

Apetyt na paliwo w Valtrach nie ma po co tego zaslepiac, nic na tym nie zyskasz poza zwiekszona emitacja toksyn. zawor egr dziala (recyrkuluje) tylko przy malym i srednim obciazeniu silnika, pozniej masz juz tylko "czysty" ladunek :D
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#65 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 17 luty 2010 - 20:15

Apetyt na paliwo w Valtrach Nie lubie ani pisać ani czytać o rzeczach nie sprawdzonych a gdzieś zasłyszanych , ale mimo wszystko :D . Z odłączeniem zewn. recyrkulacji spalin raczej nie było by problemu , ale odłączyć wew. recyrkulacje to już by chyba trzeba było zmieniać wałek rozrządu nie?? EuroIII jak osiągneli ten poziom ?(chyba właśnie przez recyrkulacje ) a skoro każda kreseczka za euro to więkrze spalanie to chyba po odłączeniu recyrkulacji spalanie powinno spaść , z drugiej jednak strony JD na swojej stronie podaje że recyrkulacje zmniejsza spalanie co jest udowodnione naukowo hmmm. Czytałem gdzieś ( wiem w ten sposób powstają niezłe bajki) że koleś kupił nowy ciągnik i po przyjeździe serwisu poprosił serwisantów żeby wyłączyli mu te ekologiczne normy spalin i wyłączyli mu ( coś w ustawieniach kompa pogrzebali podobno) i spalanie spadło. Wiem że mój post może u wielu osób wywołać co najmniej zdenerwowanie ponieważ treść w nim zawarta może mijać sie z prawdą ale cóż tak czytałem to powtarzam ( mi osobiście wydaje sie że w tym wszystkim może być sporo racji)
edit: zewnętrzna recyrkulacja może i nie działa nonstop nie wiem , ale wewn. raczej działa nonstop ponieważ jest to spowodowane rozwiązaniami w rozrządzie silnika(podczas suwu wydechu uchyla sie zawór ssący i do kolektora ssącego zostają wepchnięte niewielkie ilości spalin, a podczas suwu zasysania do komory zostaje zassana mieszanka spalin i powietrza, czyli w tym rozwiązaniu recyrkulacja działa na pewno nonstop tym bardziej dziwi mnie że przy zewn. mogło by być inaczej z technicznego punktu widzenia zewn. recyrkulacja tego nie wyklucza, ale właśnie w recyrkulacji o to chodzi obniża sie temperatura spalin i ta mieszanka wchodzi w jakąś reakcje chemiczną w efekcie której spaliny są czystrze*) Pozdrawiam
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#66 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 20:27

Apetyt na paliwo w Valtrach moze spasc, ale tylko nieznacznie przy malych obciazeniach silnika, kiedy zuzycie paliwa i tak jest niewielkie.
przy duzym obciazeniu zawor jest zamykany by zostal utrzymany stosunek stechiometryczny mieszanki, lub inny zalozony dla tej pracy silnika. gdyby bylo inaczej tlenu by bylo za malo, powstalo by duzo szkodliwych zwiazkow i reaktor katalityczny zostalby szybko zuzyty.

z praktyki wiem, ze zaslepianie zaworu egr jest niezauwazalne dla uzytkownika pod wzgledem zuzycia paliwa, chyba ze jest nieswiadomy jego dzialania i wtedy jakos 0,5 litra mniej wychodzi :D
z kolegami robimy czasem takie rzeczy gdy zalezy komus na "clean looku" silnika, ale jeszcze zaden nie powiedzial, ze auto zuzywa mniej paliwa.

w testach sprawdza sie tak wspaniale, poniewaz podczas testu silnik pracuje na bardzo malych obciazeniach i istotnie bez egr ciezko by bylo spelnic wymogi, albo trzeba by bylo zrobic cos znacznie drozszego. gdyby firmy takie jak jd i inni pisali naprawdę do czego jest egr, to raz nie byloby sie czym pochwalic, dwa nie mieli by jak zaakcentowac spelnienia norm.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#67 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 luty 2010 - 21:44

Apetyt na paliwo w Valtrach Obecnie to można wiele kagańców i kastratów wyłączyć wystarczy dobry soft do kompa i można robić cuda. :D Ciekawie robią z silnikami pracującymi z domieszką AdBlue, jeżeli nie ma "niebieskiego" płynu, to komp ogranicza moc. Jednak to również da się obejść. Jeżeli ludzie to stworzyli i wdrożyli, to nie ma takiej możliwość, aby nie możliwym było to usunąć. :)

#68 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 18 luty 2010 - 08:18

Apetyt na paliwo w Valtrach Zamiast Ad blue podobno wlewają zwykłą wode i jazda ( według kierowców ciężarówek , a to w końcu u nich ten pościg za normami spalin sie zaczął )aha a po za tym włąsnie w katalitycznej redukcji spalin silnik wykazuje o ile sie nie myle 5% mniejszy apetyt na paliwo, w każdym bądź razie oszcządność na paliwie wchodz w koszt zakupu owego AdBlue. Eh w nocy spać nie mogłem tylko myślałem , widzieliście na YT filmy gdzie robią różne silniki odrzutowe np. silniki pulsacyjne na gaz LPG :D lub inne cuda??? ja pare razy oglądałem film na którym był pokazany silnik zrobiony z typowej turbosprężarki od silnika wloty i wyloty były tam gdzie powinny być czyli w osi obrotu wirnika a komorą spalania była rurka łącząca wloty i wyloty te co idą pod kątem prostym do wirnika (normalne podłączenie jak w silniku) i ten silnik działał wykazywał minimalny ciąg może 5kg może więcej w każdym bądź razie wózek upchał. Do czego zmierzam ? w takim razie nie jest powiedziane że w kolektorze ssącym musi być mniejsze ciśnienie niż w kolektorze wydechowym ( przy założeniu że silnik pracuje na stałych obrotach i przy jednostajnym obciążeniu) chodzi mi oto że może i w silniku o wewnętrznej recyrkulacji owa recyrkulacja nie zawsze zachodzi* ( pomijając fakt że w komorze w której następuje ciągłe spalanie niema chwilowych wachnięć* ciśnienia, a w silniku tłokowym są) Kolega Brzozak2 pisze tylko o rec. zewnętrznej , a mnie interesowała wewn. ponieważ jest to inaczej rozwiązane. Ale zboczyliśmy z tematu głównego. Bardzo ciekawe stwierdzenie tutaj wyczytałem "silniki sisu słabjej sobie poradziły z normami spalin" hmm ciekawe .
Edit: to jest ten filmik o silniku odrzutowym zrobionym z turbiny
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#69 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 08:41

Apetyt na paliwo w Valtrach masz i sie nie sadź:
http://www.topagrar....8086&Itemid=497
w innych testach wypadaly jeszcze gorzej.
http://www.dlg-test....a_N121_0209.pdf
czy ostatni test top agrar, w ktorym wystepuje n92

przeczytaj sobie ten tekst i zapewniam ciebie, ze nie bedziesz mial juz zludnych tajemnic co do recyrkulacji :D
http://bc.biblos.pk....J_SystemEgr.pdf

Kolega Brzozak2 pisze tylko o rec. zewnętrznej , a mnie interesowała wewn. ponieważ jest to inaczej rozwiązane.

ktory z producentow ciagnikow rolniczych w swych silnikach wykorzystuje wewnetrzna recyrkulacje spalin?

w samochodach osobowych to zaden problem sterowanie recyrkulacja wewnetrzna, w dobie rozrzadow elektrohydraulicznych multiair, czy calkowicie elektrycznych w lotusie, ale w dieslu?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#70 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 18 luty 2010 - 10:38

Apetyt na paliwo w Valtrach w silnikach deutza :D jest recyrkulacja wewnętrzna cała seria agrotronów K agrotronów M do 640 ( 640 ma już zewn.) i odpowiedniki w grupie SDF i od agrotrona ttv 630 jest zewn. a tak to wewn. jak jest w mniejszych garofarmach agroplusach niewiem. http://roltop.pl/pre...n_K_410_610.pdf
edit: wkradła sie herezja :) wycofuje sie ze stwierdzenia że seria TTV ma recyrkulacje wewnętrzną pomyliło mi sie bo kojażyłem że jak 4 zaw. na cyl to dopiro wtedy rec. jest zewn.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 19:23
  •  

#71 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 14:16

Apetyt na paliwo w Valtrach glupio jest to pomyslane z ta dodatkowa krzywka na walku, ale coz. jednym slowem z wewnetrzna recyrkulacja spalin nic nie zrobimy, a z zewnetrzna nie ma takiej potrzeby i juz.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#72 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 18 luty 2010 - 14:22

Apetyt na paliwo w Valtrach Ale z tych wykresów które są w linku co podawałeś wyżej wynika że to i tak niema większej różnicy, no chyba że źle wykresy odczytałem ( po niemiecku to prawie wogule czytać nie umiem) bo w porównaniu np. z claasem lub fendtem te wykresy prawie identyczne co agrotron k 430. Jak to nieda sie nic zrobić :D a wałek rozrządu zmienić?? (żart :) ) za dużo zachodu. Aha a tak co do tego rozwiązanie z tą krzywką >>> a bo ja wiem czy to jest głupie , na pewno minus że przy takim rozwiązaniu nie ma chłodzenia spalin ,ale jeśli to tylko dobrze zdaje egzamin mam na myśli odpowiedni stopień recyrkulacji itd. to być może jest to leprze rozwiązanie ponieważ jest ono w 100% mechaniczne i niema żadnego dodatkowego sterowania . Wiadomo im prostrze rozwiązania tym leprze i jest mniej do zepsucia ( tylko że w takim układzie zawór ssący dwa razy częściej pracuje)
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#73 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 14:26

Apetyt na paliwo w Valtrach chodzi ci teraz o wykresy valtry w porownaniu do reszty?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#74 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 18 luty 2010 - 14:40

Apetyt na paliwo w Valtrach Nie ,miałem na myśli to że niby K430 ma wewn. recyrkulacje ale wykresami od innych chyba nie odstaje ,są bardzo zbliżone do siebie (te wykresy). Jeśli dobrze je odczytałem.( bo na tych wykresach coś było o recyrkulacji tak ?? Jak wspominałem po niemiecku nic nie umiem ,po angielsku co innego)bo jeśli na tych wykresach nic nie było o recyrkulacji to przepraszam za zamieszanie
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#75 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 15:05

Apetyt na paliwo w Valtrach wykresy przedstawiaja przebiegi krzywych momentu, mocy, spalania jednostkowego i ilosciowego, we wszystkich procz DF zawor egr jest zamkniety, bo wykresy rysuje sie dla max. obciazenia silnika. nie wiem czy w DF jest otwarty, w sensie nie wiadomo dokladnie jak jest krzywka zrobiona, bo widzimy na prezentacji tylko 2 wymiary, a przeciez istnieja przestrzenne krzywki, poza tym w inny sposob moze byc zapewnione ze okno wylotowe sie jednak domknie, nie wiem po prostu jak jest w przypadku deutza.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#76 Share 151e

151e

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 19 marzec 2010 - 21:44

Apetyt na paliwo w Valtrach Witam

Wracając do pierwotnego tematu.

Spalanie mojej 151e przy rozsiewaczu nawozu 24m: 0,6 l/ha.

W tym są wliczone wszelkie dojazdy razem jakieś 50 km.

pozdrawiam

#77 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2010 - 18:57

Apetyt na paliwo w Valtrach akurat zuzycie paliwa w pracy z rozsiewaczem jest bardzo wymowne (oczywiscie napisac jakim, to juz by korona spadla, bo jak powszechnie wiadomo wszystkie maja identyczne zapotrzebowanie na moc).
druga sprawa podawanie zuzycia paliwa na jednostke powierzchni razem z dojazdem :( :( , prosze nie zabijaj smiechem.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#78 Share Rogeryk

Rogeryk

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2010 - 19:06

Apetyt na paliwo w Valtrach zależy teżile tego nwozu na ha rozsiewał. Jeśli była to tona na 20 ha... ale jak po 450 kg to jest różnica

#79 Share 151e

151e

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 23 marzec 2010 - 21:44

Apetyt na paliwo w Valtrach

akurat zuzycie paliwa w pracy z rozsiewaczem jest bardzo wymowne (oczywiscie napisac jakim, to juz by korona spadla, bo jak powszechnie wiadomo wszystkie maja identyczne zapotrzebowanie na moc).
druga sprawa podawanie zuzycia paliwa na jednostke powierzchni razem z dojazdem Dodany obrazek Dodany obrazek , prosze nie zabijaj smiechem.


Rozsiewacz Bogballe M2 24m.

A powiedz mi mądraliński, jak miałem podawać ci spalanie, jeżeli mam w dwie nocki( trwało to dokładnie 15,5 godz ) obsiać 300 ha i przy tym rozsiać 65 ton nawozu i to w obrębie 20 km od domu? Myslisz, że miałem czas sobie tankować na polu za każdym razem? Nie mam czasu na takie pierdoły.
Co w tym jest takiego smiesznego?
A jak ty liczysz zużycie przy rozsiewie nawozu?
Co mi da czyste spalanie na ha, jeśli nie uwzględniam dojazdów?. I do tego jak praktycznie chciałbyś to zrobić, to mnie bardzo interesuje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Apetyt na paliwo w Valtrach Dzisiaj, 19:23
  •  

#80 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 marzec 2010 - 21:57

Apetyt na paliwo w Valtrach jesli nie masz czasu to nie liczysz zuzycia paliwa, proste.
epitety sobie podaruj.
ja nie licze i przynajmniej nie sieje propagandy na forum.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy