Skocz do zawartości

Zdjęcie

ON, PB czy LPG


234 odpowiedzi na ten temat

#101 Share caseon

caseon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 329 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie
  • Zainteresowania:ROLNICTWO
    SAMOCHODY

Napisany 24 maj 2009 - 07:48

ON, PB czy LPG Diesle w LPG to juz byly 10 lat temu tzn.mozna juz bylo zalozyc do Diesla LPG tylko po co

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 07:26
  •  

#102 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 maj 2009 - 09:44

ON, PB czy LPG

Ciekawe porównanie :) ale...

"W przeciwieństwie do benzyniaka ma prawie o 50% większy moment obrotowy co prowadzi do lepszego, subiektywnie, odczucia mocy"

Subiektywnie lepsze odczucie mocy autor tego obiektywnego artykułu czuje głównie dzięki sześciobiegowej skrzyni w dieslu, wrzucić mu piątke ze słabszych wersji to już nie będzie taki fajny :) Nawet w tabelce widać że przy większych prędkościach diesel traci nieco w porównaniu do benzyny, przyspieszenie 140-180 zajmuje mu o 0,7 sek więcej a przecierz ma taki wielki moment i 6 biegów :) Autor chyba nie do końca rozumie pojęcie momentu obrotowego i niepotrzebnie podnieca sie jego szczytową wartością na silniku ;) Zapewne zdziwiłby sie bardzo gdyby zobaczył jak wolnossące auto podobnej wielkości z maks. momentem ok. 170Nm wciąga oba te VW :) Plus TDI to stosunkowo mniejsze zużycie paliwa.

Osiągi generalnie mają bardzo zbliżone, w normalnych warunkach nie będzie czuć różnicy bo niezbyt często jeździ się 200 km/h. Co innego spalanie 9,2 vs 14,2 litra, jak dla mnie wybór jest jasny :) .
Moment obrotowy to ciągle tajemnicza wartość, i tak liczy się moment na kołach, a ten zależny jest od biegu na którym jedziemy.

#103 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 czerwiec 2009 - 19:17

ON, PB czy LPG Ostatnio miałem okazję jeździć VW Passatem b6 2.0 TDI z DSG. Kapitalna sprawa .;) Nie martwisz się o zmianę, sama redukuje przy wyprzedzaniu nawet o 2 biegi w dół. Dwoistość natury tej skrzyni ma źródło w dwóch trybach stylu jazdy zwykły i sport. W komforcie biegi w przypadki trubotraktora zmieniały się przy około 2tyś, zaś w sporcie skrzynia zwlekała aż do około 4 tyś. Z tą skrzynią wiązała się też pewnego rodzaju oszczędność w ruchu miejskim, bo DSG wrzucało 6 bieg przy 60km/h.

#104 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 czerwiec 2009 - 20:14

ON, PB czy LPG bez lopatek dsg to dalej zwykly automat, wiem ze przyspiesza lepiej od manuala, ale radosci z jazdy nie daje. z lopatkami to genialna sprawa bo nie trzebe miec opanowanych tak dobrze nóg by z powodzeniem redukowac przed zakretami :P
dzis jadac autobusem (golfiarz na kolkach stoi) mialem okazje przeczytac bardzo ciekawy artykul z ktorym sie w 99% procentach zgadzam:
http://www.technikaj...oment-obrotowy/
1% watpliwosci wnosi wstep, po ktorym mozna sie spodziewac nieprawdy, ale za chwile sie wszystko wyjasnia - polecam ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#105 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 czerwiec 2009 - 19:33

ON, PB czy LPG Dziennikarze w gazetach motoryzacyjnych zachwycają się dieslem Hondy. Jednak dla mnie ten silnik to lipa. Moment jest tak nisko, że jazda samochodem po mieście to ciągłe wajchowanie. ;) Strzałki do zmiany górę każą momentalnie zmieniać biegi. Po przekroczeniu 2 tyś. silnik gwałtownie zwiększał obroty i robiło się głośno. Poza tym dolata 14-18tyś zł za diesla to przesada. Wersja benzynowa jest znacznie bardziej komfortowa, silnik ma duży zakres obrotów i mimo zmiany według wskazań strzałek mamy większą elastyczność co do wybory ekonomicznych obrotów. :P Co więcej benzyna jest znacznie cichsza w porównaniu do A4 (b8) i Passat (b6) z silnikami 2.0TDI głoś silnika we wnętrzu jest wręcz taki sam. :)

#106 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 czerwiec 2009 - 19:47

ON, PB czy LPG Dzisiaj w TVN Turbo usłyszałem, że 1.9 TDI 105 KM można bezpiecznie podkręcić do 200 KM ;) . Chyba się trochę zagalopowali...
Odnośnie 1.9, silnik 110 KM w A4 (b5) jest na pompie rotacyjnej? Czy osiągi są dużo lepsze niż wersji 90 KM? Jeśli ktoś miał kontakt z tymi samochodami prosiłbym o opinie :P .

#107 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 czerwiec 2009 - 02:56

ON, PB czy LPG mozna tylko ile $$$$ idzie ;) :P mam paru znajomych co pociagneli te muly do 170 KM, tylko co z tego jak wydali na nie czasem bagatelne sumy dochodzace do 50 000 pln, bo to choroba i caly czas ciagnie gotowke, tak wiec krecic go do 200 KM mozna, tylko po co??
zarowno silnik 90 i 110 KM posiadaja pompe paliwa rotacyjna (rozdzielaczowa). roznia sie glownie wtryskami i turbo. osiagi sa o tyle lepsze o ile podaja parametry tu nie zadnych codow.
wiekszym cudem mozna nazwac silniki na pompowtryskach (od 130 KM), tam mozna dojsc do 300 KM na seryjnym dole :) , ale powyzej 220 to juz sie zaczyna droga zabawa i mnostwo problemow zwiazanych z ukladem napedowym.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#108 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 05:58

ON, PB czy LPG @brzozak2 jak obcykany w VAG-u, mam pewną prośbę. Mógłbyś napisać coś na temat 2.0TDI?

#109 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 czerwiec 2009 - 08:15

ON, PB czy LPG moglbym, najwazniejsze, ze nie ma praktycznie osoby w polsce ktora by ogarniala elektronike tego silnika, dlatego na razie jest ich jak na lekarstwo i wszyscy montuja nadal 1.9 z ktorym mozna zrobic wszystko ;)
jesli chodzi o silnik w postaci seryjnej to nic niezwykłego, kupujesz lejesz paliwo i jezdzisz, ale niczym szczegolnym sie nie wyroznia :P
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#110 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 07 czerwiec 2009 - 09:25

ON, PB czy LPG

@brzozak2 jak obcykany w VAG-u, mam pewną prośbę. Mógłbyś napisać coś na temat 2.0TDI?

o ile silniki 1.9TDI to wdzięczny temat, to 2.0TDI, szczególnie z początków produkcji, to totalna porażka, miał poważne wady konstrukcyjne. Znajomy w swojej salonowej Altei 2.0TDI DSG na gwarancji 3 razy silnik wymienił, poza tym w tych silnikach wypalają się uszczelki pod głowicą, pękała głowica, pada turbina (bardzo szybko), połyka olbrzymie ilości oleju silnikowego. U znajomego w warsztacie stoja dwa silniki z rozbitków na podmianę części... cały czas cos si przydaje. Od roku 2007 znacznie je poprawiono

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 07:26
  •  

#111 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 09:44

ON, PB czy LPG

mozna tylko ile $$$$ idzie ;) :P mam paru znajomych co pociagneli te muly do 170 KM, tylko co z tego jak wydali na nie czasem bagatelne sumy dochodzace do 50 000 pln, bo to choroba i caly czas ciagnie gotowke, tak wiec krecic go do 200 KM mozna, tylko po co??
zarowno silnik 90 i 110 KM posiadaja pompe paliwa rotacyjna (rozdzielaczowa). roznia sie glownie wtryskami i turbo. osiagi sa o tyle lepsze o ile podaja parametry tu nie zadnych codow.
wiekszym cudem mozna nazwac silniki na pompowtryskach (od 130 KM), tam mozna dojsc do 300 KM na seryjnym dole :) , ale powyzej 220 to juz sie zaczyna droga zabawa i mnostwo problemow zwiazanych z ukladem napedowym.

No rozumiem, że da się tyle wyciągnąć, ale wiąże sie to ze zmianą prawie wszystkich części, bo na seryjnych podzespołach długo nie pochodzi. Co innego AWX, AVF, one wyjściowo mają 130 KM i większy potencjał.

#112 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:04

ON, PB czy LPG Co do silniczków 2.0TDI z początków produkcji to jeszcze koło zamachowe dwu masowe regularnie się sypało

Honda - The Power of Dreams :)


#113 Share Luke16

Luke16

    Zaawansowany

  • AgroTeam
  • PipPipPip
  • 1961 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:33

ON, PB czy LPG ja mam w fiacie bravo 1.9 JTD 105KM ojciec w golfie TDI 90KM... Co do TDI a JTD jest przepaiść mianowicie jtd ma znacznie lepsze przyspieszenie, nie czuć tak tej turbo dziury, no i kultura prac... przecież tdi po odpaleniu chodzi jak traktor jak ojciec odpali golfa przy oknie w domu to całe okno drży.... zaś jtd działa ciut inaczej mianowicie często wracałem z dyskotek to nawet nikt nie wiedział że do garażu wjeżdżam w przeciwieństwie do tego jak wracałem golfem cały dom się budził.... No i o wyścigach jakie przeprowadziłem moim autkiem nie wspomnę ;) I miny tych z wieśniackich bmw czy calibr :P

#114 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:42

ON, PB czy LPG Słyszałem, że obecnie produkowane 2.0 TDI z CR są bardziej trwałe. ;)

#115 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:42

ON, PB czy LPG Po pierwsze to porównuj te same moce, 15 KM to duża różnica...Po drugie TDI 90 w golfie jest na pompie, JTD na CR to wiadomo, że golf będzie głośniejszy. Za 15 lat pojawią się na wsi TDI CR także będzie ciszej ;) Po trzecie to jakie BMW objeżdżałeś? 316 lpg czy może 318 d?

#116 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:47

ON, PB czy LPG Obecny TDI z CR jest bardzo cichy nie zależnie czy siedzisz w Audi czy w VW. )

#117 Share bartus16

bartus16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1285 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:54

ON, PB czy LPG może i TDI z CR sa ciche ale kupując diesla ze stajni VW i tak bym zdecydował sie na głośnego i klekoczącego TDi na pompowtryskach ;)
Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

#118 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:59

ON, PB czy LPG Bobek: pozwól, że zapytam; Chcesz sobie kupić jakieś nowe wozidło ze stajni VAG ?? ;)

Honda - The Power of Dreams :)


#119 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 czerwiec 2009 - 11:04

ON, PB czy LPG Skąd taki wniosek???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 07:26
  •  

#120 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 07 czerwiec 2009 - 11:08

ON, PB czy LPG A choćby i ta wypowiedź ;) ale oczywiście są to domysły i człowieczek może się mylić :P
Sam rozglądam się za samochodzikiem i szukam, pytam, czytam i co tylko :)

@brzozak2 jak obcykany w VAG-u, mam pewną prośbę. Mógłbyś napisać coś na temat 2.0TDI?


Honda - The Power of Dreams :)


Podobne tematy