Skocz do zawartości

Zdjęcie

ON, PB czy LPG


234 odpowiedzi na ten temat

#81 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 14 kwiecień 2009 - 14:39

ON, PB czy LPG moj kumpel ma ropniaka ale paliwo ma tanio bo bierze ze zbiornikow w ktorych jest dla maszyn i odlicza sobie potem ta rope :)
a co disla na gaz sa sa ale nie oplacalna instalacja i to dopiero nowosc i jest z tym soro komplikacji sa dwa sposoby pierszy ze silnik pobiera troche ropy i troche gazu a drugi (idjotyczny) przerobic disla na benzyniaka trzeba zrobic otwory na swiece załozyc aparat zaplonowy itp..

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 04:02
  •  

#82 Share maverick1803

maverick1803

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska-->powiat Jarociński-->moja miejscowość wieś Kadziak

Napisany 14 kwiecień 2009 - 19:53

ON, PB czy LPG ja uważam że silnik benzynowy jest najlepszy ale to ma swoją cenę...(cena benzyny) nowy disel jest porównywalny mocą do silnika benzynowego,nom a dla rolnika to wg.mnie ON jest najlepszym rozwiązaniem,wiadomo dlaczego,a jeżeli chodzi o instalację LPG jest ok ale autko przy założeni instalacji traci kilka koników,i nie wiem czy np montaż instalacji LPG do małego silnika benzynowego np 1,1 lub 1,2 jest dobrym rozwiązaniem samochody z takimi silnikami przecież i tak są już oszczędne a gdy się zamontuje gaz to i może będą jeszcze bardziej oszczędne,lecz takim autkiem nie polecał bym się pchać na "3"chyba że się wcześniej na PB przełączy :)

#83 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 14 kwiecień 2009 - 19:58

ON, PB czy LPG Ile kosztuje to zależy jaki wtrysk. Jednopunktowy, dwupunktowy czy wielopunktowy? Mój starszy zakłada instalacje LPG tak więc mniej więcej kojarzę jakie są ceny instalacji.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#84 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 14 kwiecień 2009 - 20:04

ON, PB czy LPG i chyba na cene ma tez wpływ ile cylindrów (przy sekwencji) i jak butla duza ma byc .. a czy traci na mocy to nie wiem watpie w to zeby cos tracil ..wiesz jak ktos chce oszczedzac i mu nie zalezy zbytnio na predkosci byle by do 100 to nie zwraca na to uwagi ..

#85 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 14 kwiecień 2009 - 20:17

ON, PB czy LPG No na cenę oczywiście ma jeszcze wpływ jeszcze wiele innych czynników a ja wymieniłem te najważniejsze.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#86 Share ursusik1634

ursusik1634

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie, Oleśnica, Syców

Napisany 14 kwiecień 2009 - 20:20

ON, PB czy LPG

...jeżeli chodzi o instalację LPG jest ok ale autko przy założeni instalacji traci kilka koników,i nie wiem czy np montaż instalacji LPG do małego silnika benzynowego np 1,1 lub 1,2 jest dobrym rozwiązaniem samochody z takimi silnikami przecież i tak są już oszczędne a gdy się zamontuje gaz to i może będą jeszcze bardziej oszczędne...

mój sąsiad ma TICO tam jest taki mały silnik a on jeszcze założył do niego gaz :)

Ile kosztuje to zależy jaki wtrysk. Jednopunktowy, dwupunktowy czy wielopunktowy? Mój starszy zakłada instalacje LPG tak więc mniej więcej kojarzę jakie są ceny instalacji.

a czy opłaca się założyć LPG do poloneza Atu plus 1,6 GSI z silnikiem wielowtryskowym

#87 Share maverick1803

maverick1803

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska-->powiat Jarociński-->moja miejscowość wieś Kadziak

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:04

ON, PB czy LPG Ursusik 1634 to czy się opłaca założyć LPG do tego poloneza to zależy min. od tego ile teraz on spala ci benzyny,podejrzewam że coś ok 10l na 100 ale jeśli się mylę to mnie popraw,nom i czy myślisz o założeniu nowej instalacji czy chcesz może kupić jakąś używaną i przede wszystkim ile kręcisz rocznie tym polonezem kilometrów???i jak długo chcesz jeszcze ten samochód eksploatować,podejrzewam że jeśli chciałbyś go w ciągu 2 lat wymienić a nie kręcisz więcej niż 5tys to nie warto...a podejrzewam że ci pali tą 10 bo mojego kumpla ojciec ma takiego i mówił że mu tyle pali ale on chyba miał coś prze regulowane,nom ale on gaz założył jeździ nim do dziś a instalacje ma już teraz 4 rok kupił używaną za 800zł a rocznie robi ok 10tys nim a gazu też mu chlapnie bo i nawet 12 a z przyczepką 14 ale opłaca mu się ten gaz :)

#88 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:12

ON, PB czy LPG LPG Woj. Kuj-Pom Włocławek 1,60-1,70 zł/l
Bydgoszcz podobno ~1,30zł/l


Naszą Fabią 1,4 przejazd na gazie 100km kosztuje ~13zł (spalanie 8l/100 i gaz 1,7zł/l), bo po wiejskich drogach tyle LPG spali :)

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#89 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:17

ON, PB czy LPG w wąbrzeźnie jest po 1,55-1,60 czesto tam tankuje ..

#90 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:18

ON, PB czy LPG @ursusik1634 Powiem ci że na wielopunkcie to nie za bardzo opłaca się gaz zakładać. Bo on pewnie spala mniej niż moje seicento. A taka instalacja będzie z 3tys kosztować.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 04:02
  •  

#91 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:25

ON, PB czy LPG mnie przejazd 100km kosztuje w granicach 15 zł też skodą, tylko że w dislu, puki co jest zwrot akcyzy i vacik się odlicza to nie jest żle,pozdrawiam

#92 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 kwiecień 2009 - 21:29

ON, PB czy LPG jak dla mnie to tylko benzyna albo diesel. Sam mam diesel'a w audi a4 90KM ale jak się depnie to idzie. robie rocznie ok 18-20 tys km a tankuje na firme wiec dlatego diesel

#93 Share ursusik1634

ursusik1634

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie, Oleśnica, Syców

Napisany 15 kwiecień 2009 - 12:24

ON, PB czy LPG

@ursusik1634 Powiem ci że na wielopunkcie to nie za bardzo opłaca się gaz zakładać. Bo on pewnie spala mniej niż moje seicento. A taka instalacja będzie z 3tys kosztować.

polonez to jest takie auto przewieź jedź... czyli od takiej brudnej roboty. Wydać 3 tys. to nie jest taka prosta sprawa tym bardziej,że zrobiłem nim w 2008 5,5 tys km. Więc po prostych obliczeniach nie opłaca się zakładać LPG.

#94 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 maj 2009 - 14:53

ON, PB czy LPG Przekopując internet znalazłem ciekawy artykuł, http://www.volkswage...tdi-vs-18t-test.
Ktoś pewnie napisze, że 1.8 T jest przestarzałe i stąd duże spalanie, ale TDI też nie jest szczytem techniki. Mimo wszystko widać jaki potencjał drzemie w pompowtryskach ;).

#95 Share vvojtas1

vvojtas1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 777 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 23 maj 2009 - 19:18

ON, PB czy LPG

Naszą Fabią 1,4 przejazd na gazie 100km kosztuje ~13zł (spalanie 8l/100 i gaz 1,7zł/l), bo po wiejskich drogach tyle LPG spali ;)

u mnie podobnie

kiedyś byłem zdania że żeby zaoszczędzić to tylko ON. Z tego względu że instalacje LPG na gaźniku spalały sporo więcej gazu lub mocno osłabiały moc silnika. do tego często coś się rozregulowało lub filterek się zapchał lub coś tam jeszcze. Do tego pierwsze instalacje LPG na wtrysku aby było taniej montowano bez komputerka czyli robiono z wtrysku gaźnik. Z tego względu rozumiem sceptyków LPG no ale trochę się zmieniło...

Jeśli LPG to tylko sekwencyjny (mogę dodać że teraz jest ponoć już 3 generacji więc ciągle robione są postępy)- nie widać różnicy w osiągach samochodu ani w spalaniu (jeśli nie liczy się PB na rozruch).
co do kosztów LPG trzeba dodać że na 1000km powinno się przejechać jakieś 50km na PB aby zapobiec zapiekaniu się wtrysków, do tego spali się i to nie tak mało PB na rozruch czyli tak naprawdę samochód spali średnio LPG tyle samo co by spalił PB i jeszcze około 1-1,5l PB /100km

W moim przypadku (30 000km rocznie) koszt instalacji LPG zwróci się po roku użytkowania (wkalkulowałem także koszt 3 dodatkowych przeglądów których nie musiał bym mieć gdybym nie instalował LPG)
Co do ON to można się spierać, ale i tak w najlepszym przypadku wyjdzie że koszt paliwa jest taki sam w każdym innym LPG wychodzi lepiej. Jednak koszt zakupu nowego auta z silnikiem diesla jest dużo wyższy niźli dodatkowa instalacji LPG. Ryzyko zatankowania trefnego paliwa jest całkiem spore, a benzynowy silnik jest na to o wiele mniej wrażliwy. Jedynym minusem LPG wg mnie jest mniej miejsca w bagażniku ze względu na wożenie dojazduwki.

#96 Share marcin974

marcin974

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice włocławka

Napisany 23 maj 2009 - 20:04

ON, PB czy LPG

W moim przypadku (30 000km rocznie) koszt instalacji LPG zwróci się po roku użytkowania (wkalkulowałem także koszt 3 dodatkowych przeglądów których nie musiał bym mieć gdybym nie instalował LPG)

Naszą jak kupiliśmy w 05r. to miała przejechane niecałe 100 000km -teraz ma 140 000km i przez ten przebieg raz pod głowicą poszła uszczelka, a raz pod pompą wodną, no i chyba 2 filterki po 7zł były zmienione ;)

Jeśli LPG to tylko sekwencyjny (mogę dodać że teraz jest ponoć już 3 generacji więc ciągle robione są postępy)- nie widać różnicy w osiągach samochodu ani w spalaniu (jeśli nie liczy się PB na rozruch).
co do kosztów LPG trzeba dodać że na 1000km powinno się przejechać jakieś 50km na PB aby zapobiec zapiekaniu się wtrysków

Tak. Niektóre auta tak mają ze z PB na LPG przełączy jak silnik osiągnie ponad 40OC -u nas jest tak ze przy jakis obr silnika zmienia...


Jedynym minusem LPG wg mnie jest mniej miejsca w bagażniku ze względu na wożenie objazdówki.

Eh nie dosyć ze mały to 3/4 koło zajmuje....

Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047


#97 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 23 maj 2009 - 21:15

ON, PB czy LPG To zależy jaki masz przełącznik. Bo jeżeli automatyczny to zazwyczaj 40 stopni jest warunkiem przejścia na LPG. Ale jeżeli masz ręczny przełącznik to na 1 ustawieniu masz ciągle benzynę, położenie środkowe to ciągle LPG a na ost położeniu jest benzyna po przegazowaniu przełącza się na LPG.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#98 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 maj 2009 - 21:38

ON, PB czy LPG Nawet ten automatyczny ma swoja regulacje. Kumpel ma Astre i ma ustawione na 8 stopni, mnie sie nie daje ustawic.

#99 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 maj 2009 - 01:06

ON, PB czy LPG

Przekopując internet znalazłem ciekawy artykuł, http://www.volkswage...tdi-vs-18t-test.
Ktoś pewnie napisze, że 1.8 T jest przestarzałe i stąd duże spalanie, ale TDI też nie jest szczytem techniki. Mimo wszystko widać jaki potencjał drzemie w pompowtryskach ;).

Ciekawe porównanie :) ale...

"W przeciwieństwie do benzyniaka ma prawie o 50% większy moment obrotowy co prowadzi do lepszego, subiektywnie, odczucia mocy"

Subiektywnie lepsze odczucie mocy autor tego obiektywnego artykułu czuje głównie dzięki sześciobiegowej skrzyni w dieslu, wrzucić mu piątke ze słabszych wersji to już nie będzie taki fajny :) Nawet w tabelce widać że przy większych prędkościach diesel traci nieco w porównaniu do benzyny, przyspieszenie 140-180 zajmuje mu o 0,7 sek więcej a przecierz ma taki wielki moment i 6 biegów :) Autor chyba nie do końca rozumie pojęcie momentu obrotowego i niepotrzebnie podnieca sie jego szczytową wartością na silniku :) Zapewne zdziwiłby sie bardzo gdyby zobaczył jak wolnossące auto podobnej wielkości z maks. momentem ok. 170Nm wciąga oba te VW :) Plus TDI to stosunkowo mniejsze zużycie paliwa.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 04:02
  •  

#100 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 24 maj 2009 - 07:26

ON, PB czy LPG no no w LPG robia postepy a nie tylko w sekwencji juz nie widac roznice jak zwykly dobrze jest zalozony to tez nie widac roznicy..
a nawet wymyslili disla z LPG chociasz to moim zdaniem jest nie oplacalna taka instalacja w dislu.. sa 2 typy tych instalacji czytalem kiedys o tym jedna DUOcos tam polega na tym ze silnik bierze troche ropy i troche gazu nie pamietam w jakich stosunkach .. a druga ze disla trzeba przerobic na bezyniaka musi miec swiece itp

Podobne tematy