Skocz do zawartości

Zdjęcie

ON, PB czy LPG


234 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 luty 2009 - 21:00

ON, PB czy LPG

edit
1,9 tdi i 2.0tdi to najpopularniejsze jednostki jednak nie naleza do az tak trwałych najtwardsza konstrukcja silnika jest silnik mercedesa 2.0d z wersji w124 i 3.0d z w 123 potrafia dojsc do 800tys km bez remontu niestety 1.9 i 2.0tdi gora 600tys km

Stare diesle Merca są bardzo twarde, zasilane rzędowymi pompami spalą najgorszy gnój, praktycznie bezobsługowe - łańcuch rozrządu wytrzymuje 400-500 tys.km, prosta regulacja zaworów. Dość odporne na przegrzanie. Pisze o OM616 i OM617 (2.4d i 3.0d z w123) bo z takimi sie bawiłem, nie wiem jak nowsze w w124 ale widuje na nich przebiegi blisko 500 tys.km i mają sie dobrze.

Silniki w taksówkach zrobią może i z milion kilometrów, jakie one mają obciążenie? Ani w trasie na obrotach ani z przyczepą tylko zawsze lekka noga taksiarza.

Znajomy ma blaszaka Hiace 2.4d (2L), ma nalatane ponad 800 tys.km, silnik w super stanie bez zadnych remontów i jeździ dalej B)

PS: mój diesel kręci sie tylko do 4800rpm, coś z nim nie tak? :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 03:25
  •  

#42 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 07 luty 2009 - 21:13

ON, PB czy LPG jeśli temat zszedł trochę na diesle to chciałbym się zapytać który silnik w VW jest żywotniejszy, bardziej ekonomiczny i tańszy w obsłudze sdi czy tdi ?

#43 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2009 - 21:15

ON, PB czy LPG ja pierdziu ze im nie szkoda zycia na takie przebiegi :lol:
hiluxa krecisz do 4800 bardzo wysoko jak na malowysilonego starszego diesla, pamietam jak kiedys benzyniaki w autach terenowych wykrecyly ma ok. 4500 obrotow.
golfa do 4300 krece, bo ulamek sekundy pozniej juz go zmulka lapie

@binek zywotniejszy i tanszy obsludze pewno sdi, czy jest ekonomiczniejszy to juz zalezy gdzie i jak bedziesz jezdzil
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#44 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 luty 2009 - 21:19

ON, PB czy LPG brzozak mozesz mi wyjasnic jaka głupote popełniłem bo sam uzywam disli 1.9tdi, 2.0tdi i 2,5tdi i niewiem oco ci chodzi 1.9 tdi niema odciecia i do 5 tys obrotów dojdzie spokojnie przy 4 tys jest juz wielki szum silnika a 2,5 tdi to najwiecej 4 tysie miałem i to jak na moje oo to na disla sa to duze obroty a jesli ty brzozak wiesz cos innego to sie podziel wiadomosciami chetnie posłucham

#45 Share DPro1993

DPro1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja Informatyka Sport Nauka Dziewczyny ;D

Napisany 07 luty 2009 - 21:22

ON, PB czy LPG

jeśli temat zszedł trochę na diesle to chciałbym się zapytać który silnik w VW jest żywotniejszy, bardziej ekonomiczny i tańszy w obsłudze sdi czy tdi ?

nie wiem który jest żywotniejszy bo z żadnym nie miałem awarii, ale TDi ładniej chodzi :lol:
Zetor Nr 1 w Polsce!
Proxima z turem czy bez zawsze piękna jest ;)

#46 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 luty 2009 - 21:35

ON, PB czy LPG sdi jest na pompowtryskach i nie lubi kiepskiego paliwa i mniej wiecej co 100-150tys trrzeba je wymienic

#47 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 07 luty 2009 - 21:40

ON, PB czy LPG tu się chyba mylisz o ile wiem to tdi jest na pompowtryskach

#48 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 luty 2009 - 22:02

ON, PB czy LPG oj sory tdi ma pompowtryski sdi to zwykły silnik disla bez turba

#49 Share Kamil9540i10641

Kamil9540i10641

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 luty 2009 - 22:12

ON, PB czy LPG Witam ja mam rocznio Octavie i A4 Octavia jest w Bęzynie 2.0 turbo pali jakieś 7-8l. przy spokojnej jeździe w trasie jak jej ciśniesz to pali już 12-13 ale idzie jak głupia:-) a A4 mam w 1.9 TDI pali jakieś 4-5 l przy spokojnej w trasie to bardzo mało sam sie dziwie a jak jej ciśniesz to potrafi spalić 7-8l. Ale bym powiedział że to już nie to co bęzyna na bęzynie jest lepsze przyśpieszenie i wogóle samochód jest cichszy z tego co zauważyłem.

#50 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 07 luty 2009 - 22:14

ON, PB czy LPG wg najlepsza jest benzyna. Silniki diesla to już nie to mimo że spalanie dużo mniejsze. A LPG to się nadaje tylko do silników większych jak 1,4. Do mniejszych nie jest warto zakładać gazu. No i jeszcze jak @bartus16 napisał na sekwencji dużo lepiej samochód chodzi. Dla mnie LPG strasznie niszczy silnik.
Ojciec zakłada instalacje LPG to trochę wykładów od niego dostałem.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 03:25
  •  

#51 Share Kamil9540i10641

Kamil9540i10641

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 luty 2009 - 22:17

ON, PB czy LPG Wogóle jeśli chodzi o ON to w polsce jest krytyczny samochód nie idzie na nim tylko kontrolka łypie że złe paliwo jak zatankujesz we Francji Niemczech Dani to nie świeci się i samochód odrazu inaczej idzie.

#52 Share DPro1993

DPro1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja Informatyka Sport Nauka Dziewczyny ;D

Napisany 07 luty 2009 - 22:23

ON, PB czy LPG ba chcą na nas zarobić mieszają dziadostwo z dobrym przez to rozwalił mi się skuter najpierw zaczął jeździć o 10 km/h wolniej ledwo odpalał i tracił moc aż w ogóle przestał jeździć :angry: zostało wszystko oczyszczone i już tam nie tankuje i jest ok :lol:
Zetor Nr 1 w Polsce!
Proxima z turem czy bez zawsze piękna jest ;)

#53 Share Dadam

Dadam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LRA

Napisany 07 luty 2009 - 22:26

ON, PB czy LPG ojciec miał beczke mercedesa 123 i przy 640 000 km pękł łańcuszek rozrzadu jak go mechanik rozbierał to mówił że miska nie była odkrecana.

#54 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 07 luty 2009 - 22:31

ON, PB czy LPG @DPro1993 nie cytuj poprzedniego posta.
Ost robili badania paliw na polskich stacjach. Ok 5% polskich stacji ma paliwo chrzczone. No to co tu się dziwić że chodzić nie chcą. A to że na zachodzie mają lepsze paliwo to się zgodzę.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#55 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 luty 2009 - 22:31

ON, PB czy LPG

ja pierdziu ze im nie szkoda zycia na takie przebiegi :lol:
hiluxa krecisz do 4800 bardzo wysoko jak na malowysilonego starszego diesla, pamietam jak kiedys benzyniaki w autach terenowych wykrecyly ma ok. 4500 obrotow.
golfa do 4300 krece, bo ulamek sekundy pozniej juz go zmulka lapie

Zapomniałem dodać że na luzie B) w czasie jazdy to bez sensu, optymalnie 1500-3000, max 3500rpm, wyżej bardziej wyje niż jedzie B) Jedynie w terenie zdarza sie przekraczać 4000rpm. Oryginalny benzynowy UMZ w Uazie osiąga max. moc w okolicach 4000rpm, swoją drogą bardzo elastyczny motor z "mocnym" dołem.

Zamułka łapie bo przeskakujesz pik mocy B) dlatego nie ma sensu kręcić wyżej bo masz szeroki zakres wysokiej mocy na kołach (popa na wykresy z hamowni) i wbijając następny bieg nie wypadasz poza niego. Benzyniak o "sportowej" charakterystyce ma odwrotnie i w tym przypadku opłaca sie kręcić ponad pik mocy pod odcinke żeby przy następnym biegu nie spaść z zakresu wysokiej mocy na kołach który jest zwylke węższy niż w dieslu.

#56 Share Kamil9540i10641

Kamil9540i10641

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 luty 2009 - 22:31

ON, PB czy LPG 'DPro1993' to ty masz skutera na ON?:-)

#57 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 luty 2009 - 22:32

ON, PB czy LPG od niedawna uzytkuje skode superb z 2.0tdi 140KM i silnik nawet ma fajna dynamike jak na ta pake, spalanie pod mija noga
9l na 100km mam tez samochody z silnikiem (audi b4) 1.9tdi i tam ponizej 6 litrów nie zszedłema na maxa to jakies 9l łyknie bo o 2.5tdi nie bede sie rozpisywał a co do paliwa to jak narazie superb tankuje na orlenie i bliskiej i chodzi jak burza raz we frampolu zalałem i musiałem serwis odwiedzic

#58 Share DPro1993

DPro1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mławy
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja Informatyka Sport Nauka Dziewczyny ;D

Napisany 07 luty 2009 - 22:36

ON, PB czy LPG

'DPro1993' to ty masz skutera na ON?:-)

:lol: niestety nie B)
na tvn turbo ostatnio był test paliw BP Shell i z super marketów np. Carrefour może ktoś z was to oglądał
Zetor Nr 1 w Polsce!
Proxima z turem czy bez zawsze piękna jest ;)

#59 Share Kamil9540i10641

Kamil9540i10641

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 07 luty 2009 - 22:36

ON, PB czy LPG Szczeże mówiąc to Skody są dobrymi samoczodami nawet bardzo dobrymi moja Octavia RS to jest na prostej tajfun jak jej dociśniesz:-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 03:25
  •  

#60 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 luty 2009 - 22:50

ON, PB czy LPG Czemu tylko na prostej? :lol:

Podobne tematy