Skocz do zawartości

Zdjęcie

ON, PB czy LPG


234 odpowiedzi na ten temat

#201 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 luty 2012 - 22:33

ON, PB czy LPG

Ale czy ty nie rozumiesz że w kręgach ludzi, których na to stać diesel zaczyna byc opciachem. Nawet osiągi nie mają tu znaczenia bo ci ludzie się tym nie interesują. Te auta budowane są raczej dla prezentacji mozliwości firmy. Audi po v 12 dało se spokój. Mercedes raczej też jakoś nie bedzie się udzielał bo mją mocne benzyny i to wszystko.

Edytowałeś posta, odniosę się do reszty zawartości.
V12 TDI został zbudowany po to, żeby pokazać kto ile potrafi. 500 KM dałoby się wycisnąć z 4.2, ale chodzi o prestiż. Z tego samego powodu Veyron nie ma V12 biturbo tylko W16 z poczwórnym turbo. Niemniej osiągi mają znaczenie, jest pewna nisza bardzo bogatych ludzi, którzy to docenią, i właśnie dlatego wybiorą V12 TDI a nie 4.2 FSI.

Mercedes ma w ofercie 2 litrowego diesla 250 cdi o mocy ponad 200 KM i z tego co wiem pracuje nad następcą, Audi też opracowało V6 biturbo. W tej klasie nie chodzi o prestiż, tu liczą się osiągi i ekonomia, stąd ten wyścig zbrojeń. Zobacz na ulice, większość A6 to diesle, chyba, że mieszkasz w okolicy, gdzie diesel to "opciach".

Wydaje mi się jednak, że żadne argumenty Cie nie przekonają, może to pomoże:
http://new.kwejk.pl/...gonna,hate.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 22:58
  •  

#202 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 19:23

ON, PB czy LPG

Nie wiem czemu nie możesz zrozumieć, że niektórym po prostu lepiej się jeździ dieslem, a niższe spalanie to dodatkowy bonus.

z calym szacunkiem, ale dla mnie to tez nie jest zrozumiale :P

wydac tyle kasy i sluchac klekota :lol: :lol:

kuzyn ma 4.0 cdi V8, nie dosc, ze to zadnej radosci nie daje to jeszcze do 110 pali ok 10 litrow, pozniej trzeba 15 liczyc, a i 20 wciagnie jak poniesie fantazja.
oszczednosc jak cholera.

nie wspominajac o tym, ze jednak do dizli wsadzaja zwykle dyfry, hamulce, itd. a te duze benzyniaki z reguly maja juz cos fajniejszego :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#203 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 19:37

ON, PB czy LPG Ja to bym proponował włożyć diesla do :
-Lambo Aventador, do każdego Ferrari
-Bugatti (wiadomo co :D )
-do wszystkich RR
-i do Tesli :D
A co kurna-prestiż musi być !

#204 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 luty 2012 - 19:46

ON, PB czy LPG Nie zauważyliście, że większość nowych A6 to diesle? Podobnie BMW serii 5. Są ludzie którzy to kupują, zamiast jedynej słusznej benzyny.
Z jakiegoś powodu są skłonni wydać nawet więcej na diesla.

m550d ma raczej inne zawieszenie od zwykłego 530, literka m zobowiązuje.

#205 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 19:49

ON, PB czy LPG Ale to w Polsce czy na świecie ?

#206 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 luty 2012 - 19:53

ON, PB czy LPG W PL. Przynajmniej w trójmieście.

#207 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 19:53

ON, PB czy LPG @Mariusz x skoro jest parcie na takie auta to i producenci chca zgarnac jak najwiekszy kawalek tortu, stad wychodza takie posrane konstrukcje i rolnik placi za dizla ponad 5 ziko <_< .

od dawna pisze sie, ze pozorne oszczednosci, sa rzeczywiscie tylko pozorne i jak policzyc wszystkie koszta, to oplaci sie tylko jak ktos robi powyzej 30-40 k km rocznie.

ja w ogole nie uwazam nowych samochodow :P
dzis podobnie jak @jaro widze piekno w pojemnosci i ilosci cylindrow przynajmniej wiekszej od 4, najlepiej pracujacych przeciwsobnie i chlodzonych powietrzem :wub: .

nie chce nikomu udowadniac, ze sie myli, czy jest inny, po prostu nie wiem jak mozna lubic kopciucha, ale to moj subiektywny punkt widzenia :P .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#208 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 20:01

ON, PB czy LPG

W PL. Przynajmniej w trójmieście.

No to faktycznie miarodajne :D .Ja inaczej niż @brzozak nie jestem zagorzałym antyfanem diesla ale jakoś tak lubię czasami leniwie snuć się po jakimś zadupiu z otwartym szyberdachem i słuchać jedynie lekkiego szumu opon i cichego pomruku (niestety tylko ) sześciocylindrówki.
No i tej cholernej tylnej klapy przy której coś majstrował poprzedni właściciel :D

Edytowany przez jaro, 22 luty 2012 - 20:03.


#209 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 luty 2012 - 20:14

ON, PB czy LPG Ok, zmusiliście mnie do przekopania internetu. Statystyki sprzedaży nowej 5 (F10) listopad 2010:

Touring:
523i 2
528i 1
520d 31
525d 2
530d 2
535d 5

Sedan
523i 1
550i 1
520d 42
525d 2
530d 6

GT
535i 3
550i 1
530d 22
535d 14

126 vs 9. Wystarczająco miarodajne? Źródło http://www.bmw-klub....?f=103&t=143300

#210 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 20:20

ON, PB czy LPG Raz że 2010, dwa że to Polska-kto wie czy nie na firmę i na odliczenie...ale ok. jak pisałem nie mam nic do diesli-byleby nie były w moich autach :D (żart)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 22:58
  •  

#211 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 luty 2012 - 20:23

ON, PB czy LPG Możesz poszukać nowszego i udowodnić, że masz racje(jeśli masz). Nie jest niczym nowym, że w klasie wyższej więcej sprzedaje się diesli niż benzyn.

#212 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 21:07

ON, PB czy LPG Pewnie masz rację co i tak nie zmienia mojego zdania że chciałbym abyśmy zarabiali tyle żeby nie musieć przejmować się cenami paliwa a wtedy każdy mógłby wybrać auto z takim silnikiem jaki mu się podoba.Tak właściwie to trzeba byłoby sprawdzić co jest chętniej kupowane w krajach gdzie paliwo jest bardzo tanie !Wtedy mielibyśmy klarowny przegląd sytuacji-logicznym jest że jeżeli paliwo stanowi marginalny wydatek wtedy przy zakupie nie kierujemy się tabelami spalania...

#213 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 22 luty 2012 - 22:11

ON, PB czy LPG Czytając ostatnie posty przypomniały mi się słowa znajomego
"Ropa jest do traktora, gaz do zapalniczki, a do samochodu benzyna"...a zwłaszcz Pb+RWD :wub:
A tak na poważnie to dieslem można jeździć oszczędnie (wujka Skoda Fabia I 1.9TDI 5-6l/100km) ale wydaje mi się że tylko przy trochę piz****tej jeździe. Jeśli zacznie się trochę "deptać" ropniaka to też łyknie co swoje" poza tym wyższe koszty zakupu utrzymania itd.
A co do odpalania w zimę to póki nowy diesel to jeszcze w miare, ale im starszy to już gorzej, benzyniak byle dobrze przekręcił to złapie. Golf ojca (ponad 200tys przebiegu ale nie był oszczędzany: codzienne przejazdy po 2,5km odcinku polnej drogi czasem kilka krotnie) w ostatnie ponad 20 stopniowe mrozy i nocce pod gołym niebem (do tego aku 6 lat) odpalił bez problemu.
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#214 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 luty 2012 - 09:18

ON, PB czy LPG Klasa wyższa jest bardzo rozległa to już raz pisałem. Możesz sobie kupić diesla za 150 tys, albo 3 takie diesle za jedno 550d. Wielu ludzi z taka kasą pójdzie po auto z segmentu luksusowego. W klasie wyższej sprzedaje się więcej diesla to fakt. Kupują je ludzie powiedzmy na dorobku dla których jeszcze ekonomia eksploatacji (pozorna) jest ważna. Podając statystyki poszukajcie może czegoś z normalnych krajów ue a nie z polski na dorobku. Gdzie 5 gt jest brana w leasing na firmę i diesel aby można było z paliwem i vatem kombinować. 520 d to normalka ktoś uciułał trochę szmalu chcial 5 to kupił najmniejszy motor aby kieszeń dała rady. Dlatego też diesle do tego segmentu sa jeszcze rozwijane. Z dieslami do segmentu aut luksusowych juz takiego wyścigu nie ma. Zresztą nie mam czasu aby śledzić takie bzdety na bieżąco.
Teraz o ekonommi, juz podałem przykład 407 hdi. Ostatnio znajomy mówił jak jego kumpel kupił jakieś zjechane 320d. Pomimo, że radzili mu aby kupił benzynę. Bmka się rozkraczyła poszło kilka tys a i tak w morozy nie jeździł bo już na akumulator nie było. Ludzie kupują diesla z filtrem cząstek a potem płacz, że czesto trzeba drogi olej wymieniać lub sam filtr (kilka km dziennie się robi), że dwumasa pada czy turbina się zawiesza od eco drivingu. Przecież kupił diesla by oszczędzać. Juz widze oczami wyobraxni takie 550d w polsce za 15 lat i ich właścicieli z płacą minimalną ale dieslem bo przecież tanio się jeździ. Przykładów jak to ekonomiczny diesel wydrenował kieszeń właściciela znam dziesiątki.
Mariusz kiedyś myślałem takimi schematami jak ty. Chciałem mieć duże auto z bardszo mocnym silnikiem. Tylko żeby mało paliło bo gdzieś tam jakieś resztki realnego myślenia się tliły i wiedziałem, że nie było by mnie stac jeździć nawet jak ktos by mi je za darmo dał. Dzisiaj wiem, że gdyby mnie było stac na auto za 350 tys kupił bym benzynę.

#215 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 23 luty 2012 - 10:24

ON, PB czy LPG z tymi kosztami eksploatacji diesla, to nie jest jakoś przesadnie źle :) Ja na 60 tys km klekotem 530D e39 wymieniłem tylko przepływomierz (pomijam części niezależnie od zasilania ;) ) No ale jak się kupi Peugeota, to do kogo ma się pretensje, że się psuje :P

#216 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 luty 2012 - 10:52

ON, PB czy LPG Mieszkasz poza miastem to nawet gdybys miał pdf to większych problemów by nie było. Na markę nie ma reguły znajomy ma x5 z pdf em mieszka w brukseli. Tradycją jego przyjazdów na urlop na wakacje w rodzinne strony jest czyszczenie pdf a przy pomocy płynu do czyszczenia kominków w zaprzyjaźnionym zakładzie bo taniej. Niektórzy twierdzą, że w 3,0 d stalowy kolektor wydechowy trzeba wymieniac regulanie jak rozrząd w vw. Niestety nowoczesny diesel ze względu na swą komplikacje jest drogi w serwisowaniu i naprawch. Raczej dla tych którzy dużo jeżdżą i więdzą jak się z tym obchodzić. Do miasta na krótkie dojazdy do pracy diesel nie bardzo się nadaje, a już napewno nie jest tak ekonomicznie.

Edytowany przez hubertuss, 23 luty 2012 - 10:55.


#217 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 luty 2012 - 11:08

ON, PB czy LPG Ciekawy jestem ja wygląda kolektor wydechowy w triturbo. W biturbo wygląda tak(dzieło sztuki):
Dodany obrazek

#218 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 23 luty 2012 - 11:10

ON, PB czy LPG Po mojemu era rozwoju diesla staneła na rzędowej 5-ce TDI audi, lepszego silnika już nigdy nie zrobią. To był naprawdę tani w utrzymaniu diesel, wiem że dziś są mocniejsze silniki i mniej palą, ale o takich przebiegach mogą tylko pomarzyć

#219 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 603 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 23 luty 2012 - 11:10

ON, PB czy LPG Znajomego szef w Szwecji jeździ (jeździł) audi A6 z 2008r. Motor 2.0 TDI spalanie 5-6l/100km i 1l oleju na 1000km. Od nowości awarii już nie jest w stanie policzyć ostatnio padła pompa olejowa, która z tego co zrozumiałem jest jakoś zintegrowana z misą olejową tak, że pobiera olej tak jakby z całej powierzchni misy olejowej (przynajmniej ja tak zrozumiałem). Pompa owa kosztuje powiedzmy szczerze sporo na tyle sporo, że szwed jeździ swoim starym volvo a audi jest na sprzedaż obecnie 100tys. koron szwedzkich czyli jakieś 45-50tys zł. ktoś chętny :P ? Aha co do filtra cząstek stałych też już był wymieniany ;) . Aha przebieg niecałe 200tys. km

Edytowany przez kokoman0, 23 luty 2012 - 11:11.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ON, PB czy LPG Dzisiaj, 22:58
  •  

#220 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 luty 2012 - 11:16

ON, PB czy LPG Bo prawda jest taka, że najtrwalsze silniki diesla to te od końca lat 90 tych gdzieś tak do 2005. To był udany kompromis między mocą, trwałością i ekonomią napraw i eksploatacji.

Edytowany przez hubertuss, 23 luty 2012 - 11:23.


Podobne tematy