Polecane posty

Darekk310    1

Dokładnie trzeba by był założyć kompesor ale to już marzenia.

turbo dziura będzie i nic nie poradzimy.

Jeszcze jedno mnie tylko nurtuje. W niektórych zetorach 10540 które oglądam na allegro zamiast tłumnika jest sama rura, przypomina mi to przelotowy układ wydechowy :P

W samochodach TDI po wywaleniu tłumników i katalizatora turbo szybciej wkręca się na obroty nie trzeba tak długo czekać na moc, wiem z własnego dośwaitczenia :P . Może ktoś ma na forum zetora bez tłumnika >> i opisze nam jak tam z turbo dziurą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Próbował ktoś zdjąć rurke od korektora na pompie wtryskowej , ja jak w 1014 ją zdjołem to odrazu inny silnik

 

A to że dymi znaczy ma co robić

 

Znajomy kupił 1014 i siadłem no mół w porównaniu z moim mówie mu sprawdź korektor , ale on mądrzejszy kupił sobie tłumik emaliowany a miał rure z kwasiaka i nic nie dało (tak mu znawcy podpowiedzieli ) potem wreszcie zawiózł pompe do pompiarza i była za słaba sprężyna w korektorze

 

Odnośnie "Duńskiego" wydechu to 1224 jeździłem z takim i jakby żywszy był silnik i gwizdał jak z Turbo ,

Chętnie kupiłby sobie taki do MFa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
passat1    0

Krzysztof możesz zrobić fotki tej rurki? Mam 10641 z silnikiem 1304 ale żadnej rurki łączącej kolektor wydechowy z ssącym nie znalazłem. W którym miejscu u ciebie dokładnie się znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Rurka wychodzi poniżej turbiny od przodu ciągnika i idzie nad pompą wodną na drugą stronę i wchodzi do kolektora ssącego w połowie jego długości obok cienkiego przewodu do pompy wtryskowej . Zdjęć nie zrobię bo nie mam aparatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Właśnie wydaje mi się ,że Euro 1 , dopiero pózniej były wprowadzane modele z Euro 2 . Ale tu pytanie dlaczego mój choć nie posiada tej rurki to też do 1500 obr . min jest mułowaty i ma małą moc ??

PS. Sprawdzałem przed chwilą w świadectwie homologacji i nie ma tam norm spalin jest tylko typ silnika 1303 ,a w necie znalazłem coś takiego http://pl.wikipedia.org/wiki/Zetor_10641 .

Napisane jest jak wół, norma TIERII, to jest odpowiednik Euro 2 w samochodach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Ktoś z Was, oprócz @krzysztofz14 zatkał tą rurkę?? Bo mnie już mocno paluchy swędzą :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roobercik    0

A nie wiecie czy forterry z 2007 mają Euro 2 czy 3, bo mam takiego i tez posiada ta rurkę. A jesli ma euro 3 to czy mozna kombinowac z jej zaślepieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roobercik    0

no właśnie i jest również tam jakiś czujnik przy kolektorze wydechowym i nie wiem jak zaślepię tą rurkę czy nie zacznie coś wariować - próbował ktoś może tak robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75
no właśnie i jest również tam jakiś czujnik przy kolektorze wydechowym i nie wiem jak zaślepię tą rurkę czy nie zacznie coś wariować - próbował ktoś może tak robić?

Jeśli masz zetora z euro 3 to proszę napisz jak się sprawuję. Chodzi mi o reakcje na gaz i czy też dymi czarnym dymem. To nie czujnik a zawór tak myślę połączony z jakimś czujnikiem na kolektorze ssącym .Jeśli możesz to przyjrzyj się tego powiedzmy czujnikowi i napisz co zaobserwowałeś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Max11441    0

Z euro 3 jest tak samo jak u wszystkich forter,kopci przy ruszaniu puzniej przestaje.Silnik też jest słaby poniżej 1500obr/min. Sądzę że to jest wina turbiny tzn.turbodziura, nic na to sie nie poradzi. Powyżej tych obrotuw jest już dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam frotke 115 2009 r. i tez taki mol ponizej 1500 ze szok, panowie jak myslicie czy w moim zetku tez mozna zatkac ta rurke


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

ja tez mam frotke 115 2009 r. i tez taki mol ponizej 1500 ze szok, panowie jak myslicie czy w moim zetku tez mozna zatkac ta rurke

 

 

własnie ja mam forterre 125 i tez mnie to denerwoje troche... u nas sa silniki euro 3... a da sie to zatkac??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marventur    3

A więc tak.. przyjrzałem się całemu tematowi bo również mam forterre 12441 z 2009r.

forterra posiada zawór EGR sterowany elektromagnesem, te kable pod "kolektorem" (a raczej chłodnicą EGR-u) są od sterowania zaworem i ich zdjęcie spowoduje że zawór nie będzie się otwierał i dymił do kolektora ssącego :-), ale jest jeszcze mały obieg spalin który dymi cały czas od momentu odpalenia (to ta mała rurka w EGR). Zawór połączony jest kabelkami z pompą wtryskową i to ona nim steruje.

 

Samo zdjęcie kabli nie poprawi dynamiki silnika ponieważ zawór EGR-u otwierany jest powyżej 1500 obr( wiem z autopsji zdjąłem rurke z egr i sobie pogazowałem) zawór zamyka się również w momencie hamowania silnikiem.

cały patent egr w zetorze ma dwa obiegi "duży" i "mały", duży to zawór a mały to ta rurka nad zaworem.

Zaślepienie tej małej rurki spowoduje większe ciśnienie w kolektorze wydechowym na wolnych obrotach więc większe obroty turbo i wtedy dopiero silnik się zwija do życia. Nie czuje się tego przeskoku powyżej 1500 obr..

Z jednej strony egr działa jak drugie turbo bo również razem z turbiną dostarcza jakieś ( zatrute) ciśnienie do kolektora ssącego, ale jego wyrzucenie spowoduje zwiększenie obrotów turbo i większe ciśnienie, mało tego turbo będzie podawać więcej zimnego powietrza na tłoki bo mamy intercolera a zimnego powietrza zmieści się więcej jak ciepłych spalin.

Chyba jedyna wada zaślepienia egr to dłuższe nagrzewanie się silnika ponieważ przez chłodnicę spalin , spaliny już nie będą płyneły.

 

 

ja w moim ciągniczku zaspawałem tę rurkę co wchodzi do kolektora ssącego :-) tak żeby szło to ustrojstwo reanimować wrazie czego. Wiem że poprawiła się dynamika i myślę że pare koników mu to dodało przynajmniej takie mam wrażenie. za tydzień wyjadę gruberem to będę wiedział.

 

optymalnym rozwiązaniem było by na tę małą rurkę założyć jakiś zaworek i można by wtedy go np. zimą otwierać a z zaworu zawsze można zdejmować kable to też nie problem.

 

Nasuwa się pytanie o ile zwiększą się obroty turbo na wysokich obrotach i czy turbo to wytrzyma.

 

jeśli się mylę z tymi ciśnieniami i temperaturą powietrza dostarczanego do cylindra to niech mnie ktoś poprawi. i sorki że troszkę bazgrolę ale próbowałem to opisać "prosto"..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdynand    0

Jest pare osób które to zatkało?? Mam 9641 2007r, noi tak jak mowicie tier2,moze ktos kto to zrobil jak to sie spisuje,bo mozna by sprobowac taki tuning opdalic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

mnie to już ręce szwędzą;p jutro bede grzebał :D

tylko powiedzcie mi tak w wersji rozszerzonej co mam zrobic po koleji :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

no i ja w koncu skusilem sie na mała modernizacje swojego zetorka, mianowicie zaspawałem tę rurkę i zdjełem kable z zaworu EGR

Wrażenia:

ciagnik nie jest mułem jak do tej pory ponizej 1500 obr, wiem bo akurat orałem pod pszenzyto, 1 dzien bez modyfikacji, drugi dzien z modyfikacja, teraz to poprostu poezja, zlikwidowałem rzecz która mnie w tym ciągniku najbardziej denerwowała

Paliwo:

na temat zużycia nie moge sie wypowiedzieć, ale wydaje mi sie ze pali odczuwalnie mniej, ale to moze byc roznica spowodowana parametrami orki, 1 dnia orałem ciezsze kawałki

Ztykać czy nie zatykać:

nie zastanawiać sie nawet minuty, zaspawac to ustrojstwo, sam zrobilem to chociaz mam prawie jeszcze rok gwarancji.

Pozdrawiam i życze powodzenia w modyfikacjach


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moryc    0

ma może ktoś fotkę tej rurki którą trzeba zaślepić? podeślijcie linka dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

To chyba tylko Polak potrafi.

Edison wymyslił zarówkę, a polacy nadal twierdzą, że lampa naftowa lepsza.

Niemcy mercedesa, a placy że maluch lepszy.

Fendt skrzynię Vario, a polacy że stare Ursusy i Zetory lepsze.

Aż w końcu i zetor zastosował EGR w silnikach, a polacy zaspawać to świństwo.

 

Ludzie.

Nikt juz nie produkuje silnika samochodu bez systemu EGR.

EGR jest systemem powtórnego obiegu spalin do komory spalania silnika po to aby oszczędzać:

-środowiosko,

-paliwo,

-podzespoły silnika i skrzyni biegów.

 

Działa to w ten sposób, że:

jeśli silnik pracuje bez obciążenia to nie potrzebuje tyle tlenu do spalenia mniejszej ilości paliwa więc część spalin wraca do komory spalania mieszając się ze świeżym powietrzem.

jeśli podczas jazdy zdejmujemy nogę z gazu a pojazd toczy się, to pompa całkowicie ucina paliwo a do komory spalania idą same ciepłe spaliny i wychodzą tłumnikiem. Nie ma tak gwałtownego hamowania rozpędzonego pojazdu silnikiem jak by było gdyby do silnika trafiało świerze simne powietrze.

 

poniatno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj