Skocz do zawartości

Zdjęcie

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]


129 odpowiedzi na ten temat

#1 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 wrzesień 2008 - 23:26

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Witam
Posiadam zetora 11441 od dwóch lat.Silnik słabo reagował na pedał gazu poniżej 1500 obr/min ale znalazłem na to sposób.
Wszystkiemu winna rurka od kolektora wydechowego do ssącego.
Ten wynalazek powoduje turbodziurę .Przy niskich obrotach w kolektorze wydechowym jest małe ciśnienie by poruszyć turbinę
dodatkowo obniżone przez wspomnianą rurkę. Ciągnik dymi czarnym dymem i nie wchodzi na obroty.Najlepiej byłoby zaślepić ?ą rurkę ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 15:07
  •  

#2 Share Darekk310

Darekk310

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 wrzesień 2008 - 21:41

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] I co jest odczuwalna różnica??

#3 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 09:17

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

I co jest odczuwalna różnica??

Same plusy zero minusów
Lepsza praca silnika na wolnych obrotach
Mniej czarnego dymu
Lepsza dynamika ,szybciej wchodzi na obroty
łatwiej ruszyć z obciążeniem
jeszcze min nie orałem z tą podkładką , ale z 6mm bo taką założyłem wcześniej palił odczuwalnie mniej .Myślę ,że z 5 będzie jeszcze lepiej .
Polecam założyć 5 lub w ostateczności 4 tak żeby wilk był syty a owca cała.
podkładka musi mieć wystarczającą średnicę zewnętrzną tak by niedostała się do środka kolektora .

Przekonaj się sam.

#4 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 10:02

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] sądze ze to to powoduje zwiększenie ciśnienia doładowania i paliwa i w tym przypadku ma to swoke granice compromisu zużycie paliwa a moc swoja drogą jakby taki ciągnik przeszedł na przegladzie gdyby takowy był wykonany należycie.
ja się nie czepiam tylko się zastanawiam.
Jak mieliśmy zetora 7211 to też kombinowaliśmy z dawką paliwa i dopiero po którymś razie osiagnelismy to co chcieliśmy .
Brawo dla Krzysztofa za pomysł.
jak bedziesz miał jakieś dane z pracy tym zetorem to się z nami podziel

#5 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 11:51

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

sądze ze to to powoduje zwiększenie ciśnienia doładowania i paliwa i w tym przypadku ma to swoke granice compromisu zużycie paliwa a moc swoja drogą jakby taki ciągnik przeszedł na przegladzie gdyby takowy był wykonany należycie.
ja się nie czepiam tylko się zastanawiam.
Jak mieliśmy zetora 7211 to też kombinowaliśmy z dawką paliwa i dopiero po którymś razie osiagnelismy to co chcieliśmy .
Brawo dla Krzysztofa za pomysł.
jak bedziesz miał jakieś dane z pracy tym zetorem to się z nami podziel

Myślę że moc silnika pozostanie bez zmiam.
Chodzi tylko o odczuwalne wrażenia z pracy.
Paliwa idzie mniej bo spala się w czystym powietrzu a nie w spalinach
W starych zetorach np 9540 niema żadnej rurki a ciągniki spisują się lepiej . Wiem bo sąsiad ma takiego i widzę że w polu rusza z pełną hl 8 bez problemu z wolnych obrotów. ja też mam 7211 i też nim można ruszyć w polu z zagłębionym pługiem bez problemu z wolnych obrotów . natomiast w 11441 w wykonaniu fabrycznym trzeba mocno wcisnąć gaz zanim się ruszy

#6 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2008 - 13:15

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Wszystkiemu winna ekologia , norma euro 2,?tórą zetor osiągnął wprowadzając rurkę od kolektora wydechowego do ssącego.

Między kolektorami jest tylko rurka czy może jeszcze jakiś zawór? Podejżewam że to rurka od zaworu EGR :P

Jeśli faktycznie jest to sama rurka łącząca kolektory to Zetor wymyślił jakąś parodie, cylindry nie moga być stale, niezależnie od warunków pracy, napełniane częściowo spalinami - dało by to objawy takie jak w silniku z uszkodzonym EGR! Poza tym to dziadostwo nawet jak działa prawidłowo to zawala kolektor ssący sadzą i innym syfem wylatującym z wydechu - zdejmowałem kiedyś taki kolektor, w środku wyglądał tak samo jak wydechowy :P

Tak czy inaczej warto to zaślepić całkiem, jedyny negatywny skutek to zwiększona emisja tlenków azotu :)

#7 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 13:26

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] A ja zawsze się dziwiłem czemu te Forterry tak kopcą i z wolnych obrotów ruszyć to nieporozumienie :P Zaślepienie EGR-u to też znany trik z silników TDI. Do silnika dostaję się tylko czyste powietrze bez żadnych spalin, przez co dynamika jest lepsza. W silnikach TDI trzeba dodatkowo czyścić EGR bo syfem załazi.

Czyli omijamy ekologię, nie wiem czy to dobry sposób ale jeśli ja mam zaślepiony to bardzo to nie wpłynie na klimat :) Gorzej jesli wszyscy tak zrobią :P

#8 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 01 październik 2008 - 13:32

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] ten wynalazek nie powoduje turbodziury!to wynika z konstrukcji turbiny. nie chcesz miec dziury- wymien turbo na lzejsze. to ustrojstwo pogarsza nieco osiagi i dymienie moze zwiekszyc ale jak dajesz buta uklad sie wylacza. tak samo kiedy silnik jest zimny. ma tez swoja zalete- dobrze wplywa na zywotnosc silnika.

"paliwa idzie mniej bo spala sie w czystych spalinach" - uklad dziala przy malych i srednich obciazeniach i cieplym silniku. dawkowane jest tyle spalin aby w cylindrze bylo dosc tlenu do spalenia mieszanki. no chyba ze zawor nie dziala jak trzeba- czesto zdarza sie, ze jest brudny i nie domyka sie.

ale z was truciciele - tylko myslicie jakby tu katalizator wyjac z auta albo EGR w Zetorze zatykac :P

#9 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 13:59

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Między kolektorami jest tylko rurka czy może jeszcze jakiś zawór? Podejżewam że to rurka od zaworu EGR :P

Jeśli faktycznie jest to sama rurka łącząca kolektory to Zetor wymyślił jakąś parodie, cylindry nie moga być stale, niezależnie od warunków pracy, napełniane częściowo spalinami - dało by to objawy takie jak w silniku z uszkodzonym EGR! Poza tym to dziadostwo nawet jak działa prawidłowo to zawala kolektor ssący sadzą i innym syfem wylatującym z wydechu - zdejmowałem kiedyś taki kolektor, w środku wyglądał tak samo jak wydechowy :P

Tak czy inaczej warto to zaślepić całkiem, jedyny negatywny skutek to zwiększona emisja tlenków azotu :)

Miedzy cylindrami jest tylko rurka , niema żadnego zaworu. elektrozawór jest w euro 3.
To działa na wolnych i średnich obrotach.
Cylindry nie są równe bo rurka jest mała.
Na wysokich obrotach to chyba niema znaczenia.
Co to jest egr bo nie jestem mechanikiem
Z tym syfem to nie wiem ale pewnie masz rację
Na turbinie jest zawór ale to inna bajka .Ogranicza ciśnienie całkowite a nie te w rurce na niskich obrotach.

#10 Share radson

radson

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:G-styń
  • Zainteresowania:Nowoczesne rolnictwo,motoryzacja,sport

Napisany 01 październik 2008 - 14:07

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] A czy w Proximie 8441 z EURO II idzie taki tuning zrobic , dodam że silnik bez intercolera . No i co to jest to Egr bo nie wiem co to . Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 15:07
  •  

#11 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 14:15

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] EGR to nic innego jak recylkulacja spalin, a jako, że te spaliny są recyrkulowane :P do kolektora ssącego to nic dobrego z tego nie wyjdzie.Sprawa wygląda tak: przy kolektorach znajduje się zawór EGR, który to zawór łaczy oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany (otwierany) poprzez doprowadzenie do niego podciśnienia. W momencie gdy doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.

W jaki sposób jest doprowadzane to podciśnienie? Ano mamy jeszcze jeden zawór sterujący, który "zamyka i otwiera podciśnienie". Jest on sterowany elektrycznie, zamyka go i otwiera w odpowiednim momencie (przy dodawaniu gazu) komputer wtrysku poprzez przekaźnik.

Po co to wszystko? Ano po to żeby ograniczyc ilość tlenków azotu w spalinach. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego powietrza silnik dostaje też spaliny co jak wiadomo nie wpłynie korzystnie na jego osiągi. Najlepszym wyjściem by było jakby do kolektora ssącego dostawał się czysty tlen i paliwo, normalnie dostaje się do niego powietrze (innego wyjścia nie mamy :P), a dostarczanie tam jeszcze gazów wylotowych jest już poronionym pomysłem. :)) Oczywiście zawór nie jest otwarty przez cały czas, jeśli zaś jest to odczujemy to dość wyraźnie podczas jazdy, gdy spaliny cały czas będą się dostawały do kolektora ssącego, silnik będzie "przymulony", będzie się dusił przy przyspieszaniu.

Jeśli zawór EGR jest sprawny (zamknięty w pozycji spoczynkowej) to zdejmij z niego przewód podciśnienia i voila. Jeśli zaś występują objawy jakie opisałem to wiesz już co jest nie tak. Uruchom zawór (zamknij go) i odłącz rurkę podciśnienia. Wskutek poczynionych "poprawek" może tylko poprawić się dynamika naszego samochodu, nic więcej. Pozatym zawsze można założyć rurkę z powrotem.... :))

#12 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2008 - 14:20

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Miedzy cylindrami jest tylko rurka , niema żadnego zaworu. elektrozawór jest w euro 3.
To działa na wolnych i średnich obrotach.
Cylindry nie są równe bo rurka jest mała.
Na wysokich obrotach to chyba niema znaczenia.
Co to jest egr bo nie jestem mechanikiem
Z tym syfem to nie wiem ale pewnie masz rację

Jeśli jest to sama rurka to jak może działać tylko na wolnych i średnich obrotach? Jak nie ma zaworu to przelot jest zawsze i szczególnie na wysokich obrotach działa niekorzystnie. Turbodziura to inna bajka.

#13 Share radson

radson

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:G-styń
  • Zainteresowania:Nowoczesne rolnictwo,motoryzacja,sport

Napisany 01 październik 2008 - 15:02

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] No Robert dzięki za fachowe objaśnienie :P :P

#14 Share Darekk310

Darekk310

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 15:35

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Jeśli jest to sama rurka to jak może działać tylko na wolnych i średnich obrotach? Jak nie ma zaworu to przelot jest zawsze i szczególnie na wysokich obrotach działa niekorzystnie. Turbodziura to inna bajka.



Działa działa , masz mało spali a jeszcze coś uieka przez tą rurke co powoduje to te turbina nie potrafi się wkręcić na obroty. przy wysokich obrotach masz już tyle spalin że turbina spokojnie daje rade.

Ja mam 10641 forterra ale tam chyba tego jeszcze nie ma a i tak mógłby lepiej zbierać się z dołu

#15 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 01 październik 2008 - 15:55

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] ja nie wiem czy tak do konca ten przewod zabiera cisnienie z kolektora wylotowego skoro oddaje go z powrotem do dolotowego. podejrzewam ze gdyby tak bylo to stosowano by tylko takie uklady, ktore pobieraja spaliny juz za turbina- a sa chyba takie.

gdyby tam byla sama rurka bez zadnego zaworu regulacyjnego to ja nie wiem jak by taki silnik zapalal i chodzil pod pelnym obciazeniem...

#16 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2008 - 16:24

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] @Darekk310
Żadne turbo na małych obrotach nie daje "roboczego" ciśnienia. W przypadku rurki bez żadnego zaworu, na wysokich obrotach w dolot idzie jeszcze więcej spalin, nie mówiąc już o pracy pod obciążeniem gdzie mieszanka jest bogata. To nie ma na celu spowolnić turbine tylko recyrkulować spaliny, zresztą Robert dokładnie opisał jak to działa.

Tam musi być EGR, inaczej to jakaś parodia :P

#17 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 01 październik 2008 - 18:10

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] a ja dzisiaj obejrzałęm dokładnie silnik mf'a i nie ma tam żadnej rurki łączącej kolektory, a szkoda bo z chęcią bym ją zatkał :P

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#18 Share chłop z mazur

chłop z mazur

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 październik 2008 - 18:30

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR]

Tam musi być EGR, inaczej to jakaś parodia :P


Z czystej ciekawości pozwoliłem sobie się temu przyjrzeć, i faktycznie znalazłem tam parodię. Rurka odchodzi od kolektora wydechowego tuż przed turbina i wchodzi do kolektora ssącego na połowie jego długości. Pomiędzy kolektorami nie ma żadnego zaworu czy też czegokolwiek co mogło by regulować przepływ spalin, nic jeno rurka. A że na ok 2/3 długości farba na niej się spaliła czyli przepływa przez nią coś gorącego czyli spaliny.
Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

#19 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 19:21

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Polecam filmik na youtube ZETOR RACE

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] Dzisiaj, 15:07
  •  

#20 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 01 październik 2008 - 19:28

zetor 11441 słaby silnik poniżej 1500 obr/min [EGR] być możliwe że żadnych zaworów nie trzeba (między kolektorami) bo to nie silnik wyczynowy utrzymuje stałe obroty z małą zmiennością .Małe obroty mało spalin słabe ssanie ,średnie obroty więcej ssie spalin ,duże obroty nie ssie dużo więcej (a może tyle samo co przy średnich )spalin bo przekrój rurki nie pozwala na to ,za to pewnie pomogła podkładka im mniejsza tym lepiej (ale to już stwierdzono.
W zetorze jest pompa tłoczkowa tak ,a w MFie?

Podobne tematy odlaczyc egr zetor forterra slaby silnik zawór zetor forrtera 11441 zawór egr