Gość Profil usunięty

Niskie ciśnienie w gniazdach hydraulicznych -Belarus 1025

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. W pronarze 1025 na wolnych obrotach silnika występuje małe ciśnienie na złączach hydrauliki zewnętrznej. Wynosi ono około 50 bar. Przy takim ciśnieniu komorę prasy zwijającej trzeba podnosić przy 2000 obrotów silnika. Przed awarią ciśnienie wynosiło 160 bar nawet na biegu jałowym silnika. Dodam, że rgulowany był zawór bezpieczeństwa oraz wymieniona pompa hydrauliczna. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Skoro po wymianie pompy nadal jest niskie cisnienie to tak jak w temacie winny jest rozdzielacz.

A filtr hydrauliki czysciłeś??

A jak jest z TUZ-em? Dziła prawidłowo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

TUZ działa prawidłowo. Chodzi mi o to co konkretnie jest uszkodzone w rozdzielaczu. Czytałem na forum, że od spodu rozdzielacza jest taki zawór przeciążeniowy. Wyjąłem go, wymyłem ale nic to nie dało. Filtr hydrauliczny wymieniono na nowy. Dodam, że ciągnik ma 2 lata i 1100 motogodzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jesli zawór przeciażeniowy jest ok czyli nie otwiera sie za wczesnie to winna jest sekcja w rozdzielaczu.

Ale to że wymyłeś ten zawór to nie oznacza że jest on dobry może trzeba go wyregulowac, czyli zwiekszyc mu cisnienie przy którym sie otwiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

A moze gniazdo lub wtyk którejś ze szybkozlączek juz sie wysłużył?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zawór jest wyregulowany na ciśnienie 160 bar, ale to ciśnienie uzyskiwane jest dopiero przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli chodzi o sekcje to przypuszczam, że są sprawne ponieważ na wszystkich trzech sekcjach są takie same objawy czyli niskie ciśnienie. Wymieniłem też grzybek i sprężynę zaworu bezpieczeństwa i nadal nic. A zużycie gniazd odpada bo przednie złącza nie były nigdy używane i na nich również jest niskie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wiec dziwne. Pompa nowa, rozdzielacz sprawny, zawór bezpieczeństwa też, czysty filtr oleju. Podejrzewam że poziom oleju był sparwdzany i jest własciwy.

 

 

Ale mi to wyglada na niedokonca otwierajacą sie sekcje w rozdzielaczu albo uszkodzony rozdzielacz.

chyba że problem tkwi w tym że pompa nie dostaje ospowiedniej ilosci oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawne są sekcje w rozdzielaczu. Uszkodzony może być jedynie zawór przelewowy lub ten zawór pod spodem rozdzielacza. Swoją drogą do czego on służy? Masz rację poziom oleju jest dobry. Piszesz, że nie do końca otwiera się sekcja. Jednak było by to możliwe na jednej sekcji a nie na wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chciałem oddać do regeneracji tylko, że żaden fachowiec niechce się podjąć naprawy tego rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

sprawdź ten zawór w rozdzielaczu albo wymień ,on jest w rozdzielaczu to i pewnie reguluje też ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymieniłem ten zawór który znajduje się od spodu rozdzielacza pod pokrywką z dwiema śrubami i nadal nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam01    0

a sprawdź filtr w prasie może on jest zapchany jak tak miałem albo siłownika puszcza na komorze , wiec może to nie być wina ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj