Skocz do zawartości

Zdjęcie

Carraro


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 21 wrzesień 2008 - 17:14

Carraro czy John Deere ,mają moze mosty carraro, obiło mi sie o uszy ze 6330 ma, ale niejestem pewnien
moze ktos wie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Carraro Dzisiaj, 15:41
  •  

#2 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 wrzesień 2008 - 19:04

Carraro Mają,mają-np. u mnie ma-tyle że akurat tego modelu (00.16) nie ma na stronie Carraro :lol: .
Może być też tak (a obiło mi się kiedyś o uszy ) że Carraro wykupiło dział ZF-a produkujący osie napędowe (wiem że pierwsze modele serii 5020 miały most ZF)-więc być może Carraro w JD pochodzi z Niemiec (znaczy pojęcia nie mam :D)

#3 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 21 wrzesień 2008 - 19:37

Carraro a co sądzisz o tych mostach,bo wiem ze fendt mają takze mosty carraro moze nie wszystkie ale przynajmiej jeden model ma na 100%, mocne są?

#4 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 21 wrzesień 2008 - 19:41

Carraro Seria 6030 to ma przedni most ZF. Ten most z serii 5020 czyli Carraro 00.16 jest taki sam z wyglądu jak w Proximie (Carraro 20.16). Może jest on specjalnie przeznaczony tylko do JD (lepsza jakość?)

Tu jego zdjątko:
http://www.carraro.c...grit-2007_c.jpg

#5 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 22 wrzesień 2008 - 14:53

Carraro no ale przeciez 6330 ma podobno carraro,
tak kiedys ktos pisał pod jedym profilem na nk ze na 100% 6330 ma carraro

#6 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2008 - 14:57

Carraro carraro to carraro i tyle przecież to jd to by gó*na nie wsadził widziałem w 5820 to solidnie wyglądał, taka gadka jak to z farmerami i farmtrackami, że farmer to ma carraro brazylijskie a farmer włoskie a sprzedawca farmera mówi że farmtrac ma w iniach robione te cararo, a te cararo jak w jd to chyba dopiero w tych najnowszych proximach jest?

ps. jak to w końcu jest z tym samoblokowaniem się przednich mostów to jest ta blokada przedniego mostu w tych tańszych cararro czy nie, bo na pytanie serwisant śmiał się że w farmtracku nie ma żadnej blokady przedniego mostu

#7 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 wrzesień 2008 - 15:22

Carraro Jeśli posiada samoblokujący dyfer to jest, zależy jeszcze jaki to rodzaj blokady, LSD czy Torsen? Zwykle w ciągnikach montuje sie LSD (np. w niektórych osiach ZF), wtedy najczęściej nie ma pełnej mechanicznej blokady. Rozwiązanie tańsze i mniej skuteczne.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Carraro Dzisiaj, 15:41
  •  

#8 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 22 wrzesień 2008 - 18:16

Carraro zgodzę sie z tobą ze carraro to niesą takie złe mosty, skoro nawet fendt to ma,

#9 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 wrzesień 2008 - 18:25

Carraro Więc tak-przetarłem z lejtka tabliczkę znamionową na przednim moście i znalazłem tam m.in typ-Limited Slip(czyli zapewne LSD ) tudzież kraj produkcji-jednak most pochodzi z krainy pizzą i Fiatem płynącej :lol:.
@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :D

#10 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 22 wrzesień 2008 - 18:53

Carraro fendt to raczej na ZF jeździ...widziałem kiedyś Farmera 308 z ok 90r

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#11 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 wrzesień 2008 - 21:04

Carraro

@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :lol:

Skrót od nazwy ma wybitnie dwuznaczny - Limited Slip Differential :D czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, komu sie nie chce szukać w google napisze że miedzy koszem a kołami koronowymi są pakiety tarczek (zwykle dwa rodzaje ułożone naprzemian) które dociskane są sprężyną. Tworzą takie jakby półsprzęgło dzięki któremu część momentu obrotowego trafia na koło o większej trakcji (normalnie uleciał by w poślizgu drugiego koła o mniejszej przyczepności - ale to chyba każdy wie). Siła blokowania zależy od zastosowanych tarczek (powierzchnia styku i materiał) i sprężyny dociskającej.

Wady takiego rozwiązania to przede wszystkim brak 100% zblokowania dyfra, druga wada to stałe naprężenia półosi wynikające z permanentnego działania mechanizmu, nawet gdy przedni napęd nie jest załączony. Kolejna wada to zużycie eksploatacyjne, po pewnym czasie tarczki sie ścierają (zwykle co drugie pokryte są specjalną frakcją cierną) i blokowanie stopniowo słabnie - w moście ZF po 10000mth LSD nie trzymało zupełnie, opór tarczek mogłem swobodnie pokonać ręką.

Mechanizm ten wymaga specjalnego oleju (LS) lub dodatku Mopara. Wlanie zwykłego smarowidła spowoduje nieprawidłowe jego działanie i szybkie zużycie tarczek. Z zalet to tak jak pisałem, rozwiązanie tańsze w produkcji oraz bezobsługowe w działaniu. Naturalnie LSD może występować w połączeniu z klasyczną pełną blokadą, uzupełniając ją gdy nie jest aktywna.

#12 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 22 wrzesień 2008 - 22:24

Carraro Most z serii 5020 http://jdpc.deere.co...__UN02JUN04.gif
Blokada dyfferencjału w tym moście, tu dokładnie widać te tarczki: http://jdpc.deere.co...__UN01SEP03.gif


Przedni most serii 6030: http://jdpc.deere.co...__UN26MAY06.gif
Blokada dyfferencjału w tym moście: http://jdpc.deere.co...__UN02MAR05.gif

#13 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 wrzesień 2008 - 11:36

Carraro Ja spotkałem sie z rozwiązaniem gdzie tarczki dociskała jeszcze sprężyna rozpierająca przeprowadzona przez środek dyfra, niwelowało to w pewien sposób ich minimalne zużycie oraz wzmacniało blokowanie.

Z rysunków wynika że JD tej większej serii ma tylko dwusatelitowy dyfer, co mnie troche zdziwiło :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Carraro Dzisiaj, 15:41
  •  

#14 Share klocek

klocek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 285 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze

Napisany 23 wrzesień 2008 - 14:43

Carraro @pioter fendty starsze moze miały zf ale teraz mają carraro ,niewiem czy wszystkie ale mają


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy