ADAM84

Dlaczego Zetory palą więcej niż Ursusy?

Polecane posty

milanreal1    319
dzis w nocy orałem zaorałem jakieś 4 ha spalił mi paliwa 42 l spusciłem z baku nalałem do pełna mierzyłem ile leje potem spuściłem i mam wynik czyli wychodzi mi 10,5 litra na ha i nie było to skrobanie orka na 30 cm nie miał ciężko ale było kilka miejsc gdzie glina zatrzymała ciągniczek. co co bedziecie mówili ze strasznie duzo poli 385 albo zetor 8011 max w orce takiejgdzie koła cały czas praktycznie mi boksują to 13 l a 15 na opale

jeździsz na opale?jak to silnik wytrzymuje?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

kazdy znajomy na opale nawala chyba ze ma nowy ciagniczek to z początku boja sie a potem po jakims czasie leją i do nich. jak wytrzymuje normalnie jedynyminus to ze ciut wiecej pali jak koncówki w 360 do regeneracji woziłem to gość który w serwisie mi to robił mówił ze w dzisiejszych czasach to opał leprzy niz na wiekszości stacji paliw chrzczone normalne. wszystkie ciagniki u mnie chodza na opale kombajn wszystko co ma diesla silnik. czasem jak chłopaki z ukrainy przywiozą ropy to sie tam wleje normalnej

jak tu nie jezdzic na opale jak ma sie dojscie po 2,90 tylko wieksze ilości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To po 2,9 trzeba mieć dojście?????????

 

Mi do pieca w zeszłym tygodniu przywieźli po 2,7 zł/l.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

u mnie kiedyś ojciec spróbował opału i zrezygnował ze względu że jak stwierdził ciągnik był słabszy trochę więcej palił no i gdzieś się nasłuchał że to takie szkodliwe jest.zresztą dziś gmina daje dopłaty do paliwa i litr ropy wychodzi po tyle co opał.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

nie wiem jak u was ale w moich stronach 2,90 to juz jest najtniej wszedzie ponad 3 zł wołają srednio 3,40 max 3,70

 

a ja zauwazyłem odwrotnie z ojcem i kilkoma znajomymi ciągnik ciut mocniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Mój wujas miał problemy z zetorem 7211 (tzn strasznie dużo chlał) i sprowadził mechaników, którzy mu założyli pompę od c385, wyregulowali i teraz pali o połowę mniej przy tej samej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

może lepszej jakości masz tą opałówkę.ja w tym roku kupiłem ropy przed orką siewną no i ciągnik okropnie się męczył dęba stawał a glebę mam lekką.czasami ropa taki syf się trafi że opał taki szkodliwy nie jest.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jeśli opał jest dobrej jakości to wcale nie jest szkodliwy (nie dotyczy silników na PD i CR), jak ktoś nei wierzy to niech sobie sprawdzi skład chemiczny opału i ropy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laraks    26

My opał lejemy do wszystkiego zwyjatkiem 1 samochodu bo to juz nie taka pompa. Jeden dobry mechanik mówił ze opał można śmialo lać tylko aby po nalaniu do szklanki byl przezroczysty nie metny (czyli czysty;)) mówił ze przewaznie opał jest leprz od ON miedzy innymi w opale nie ma wody(mamy szuszarnie kontenerowa do tytoni na olej opałowy i przez cztery lata nie zgromadziła się ani jedna kropelka wody)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pejus94    1

Jestem ciekaw ile na ha czy na mtg spali 12 przy ciężkiej lub lżejszej pracy?


W moim gospodarstwie żądzą MF 255 i URSUS C330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Co do pierwszego posta to powiem wam na tak.

Zdarza się że zetor 10145 spali więcej niż ursus 1014.

Pisałem o tym w jednym z postów ale napisze jeszcze raz bo nie chce mi się szukać.

Mam sciąganiętego zetorka 10145.

Turbinka itp ale na pompie paliwowej nie miał korektora - pompa taka jak w 8145.

Efekt - przy wyjeżdżaniu z bruzdy nie tracił obrotów tylko ciemniejszy dymek był, podobnie przy ciąganiu przyczep -obrotów nie tracił przy górkach tylko ciemniejszy dymek. Efektem było to, że w baku paliwo troche szybciej sie zużywało (ledwo do zauważenia).

Pompa na stół do testowania, montaż korektora, ustawienie sekcji (i ponoć tutaj jest jeszcze pole do popisu jeśli idzie o oszczędność paliwa ale będzie mułowaty).

Ciągniczek chodzi jak ta lala, dymku nie ma przy mocnym obciążeniu ale widać po obrotach minimalnie, że spadają jak ma bardzo ciężko.

 

Spalanie jak w 1014.

 

Podejrzewam że zagranicą wstawili taką pompę jaką mieli lub tę która była tańsza lub ktoś świadomie wstawił zwykłą pompę żeby ciągnik "szedł" w każdych warunkach.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13091993    0

W sumie to samo , zależy jaką turbinkę ma , w tych sprowadzanych widziałem inne niż nasze krajowe 10245 i 1014 .


Wiosna nadchodzi !!! Mówisz masz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Dlaczego Zetory palą więcej niż Ursusy?, URSUS 1014 a ZETOR 10145 lub 10245?dlaczego czarny kot przynosi pecha?dlaczego polak to złodziej i pijak?itp;bo zetor 7211 palił więcej niż c-360 w tym samym parku maszynowym ponieważ był niewykorzystany i tak opinia poszła w kraj,i tak długo będzie dużo palił jak długo ludzie będą takie stereotypy pielęgnować-powtarzać:mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

moim zdaniem to ta różnica w spalaniu to jedna wielka bujda bo to są te same silniki nawet na starszych ursusach (nie wiem jak w nowszych modelach) na silniku jest znaczek zetora, pewnie ktoś stworzył bajkę bo porównał zajeżdzonego zetora w którym pompa lała jak wariatka do nowego ursusa który chodził jak należy i poszło w świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

w ursusach np 902 na tabliczce znamionowej silnika jest logo ZTS'a.

 

a co do turbinek:

http://www.allegro.pl/item664292445_zestaw...arka_c_385.html

Założy jeden z drugim coś takiego ale nie przerobi pompy paliwowej i spalanie będzie miał wyższe (moc oczywiście też).

W aukcji brakuje kilku rzeczy m.in przewodu do smarowania turbiny.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030

Kurde przecież Polacy robiąc Ursusa, zgapili wszystko od Czechów. Dlatego każda skrzynia w Ursusie ma logo Zetora. Zetor od Ursusa się różni w wykonaniu i komforcie. Na przykład jako ciekawostkę powiem, że Zetory są lepiej wyważone od Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MWCHUDY    0

Witam, zgapili? Poprostu ciągniki ciężkie powstały na podstawie "połączonej myśli technicznej" My produkowaliśmy skrzynie a oni silniki i oba komponenty mijały się jadąc do docelowej fabryki ;)(wykończenie np kabina w Polsce nie była rozwijana, modernizowana). Moskwa chciała aby Czechosłowacja była zagłębiem w produkcji ciągników na blok wschodni my mieliśmy produkowac czołki ale w nagrode za zryw wolnościowy Czechosłowacjia utraciła poważanie i nasze wszechwiedzące władze przypomniały sobie o Ursusie i rozbudowały fabrykę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od roku 1990r do 2005r posiadaliśmy w swoim gospodarstwie zetora 7211 a potem kupiliśmy U 902 i zetor palił bardzo minimalnie mniej... A jednak trochę koni różnicy. Nie wiem jak te nowe zetorki.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

A czy ten 902 ma silnik nowego typu?Ja jeżdżąc z turem spaliłem 4-5l/ha zetorem 8145, a to chyba to samo.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj