nemo1

QUADRISHIFT

Polecane posty

nemo1    3

QUADRISHIFT 16/16 w class arion 430  czy 2-biegowa przekładnia Powershift 24x24 w case maxxum 110.  Która jest mniej awaryjna?. Pewnie zadaje durne pytanie ale waham się pomiędzy tymi dwoma ciągnikami z ww. przekładniami. Nie wiem co wybrać. Nigdy nie miałem z takim rodzajem ciągników styczności (posiadam starego złoma). 

Edytowano przez nemo1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Molq    6

mam case takiego jak opisujesz i niezbyt mi ta skrzynia pasuje begi ciężko wchodzą niby miało się wyrobić a tu 1000mth i nic. w pracach polowych niezbyt przełożenia pasują do zadanej prędkości roboczej ale to moje prywatne odczucie ważnym bądź razie drugi raz bym nie wybrał i polecam coś na 6 baniakach bo np daje rade z plusami 1.8 metra lecz za lekki tym bardziej jak mass jakieś cięższe pługi
plugami nie plusami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

W Gimie (czyt. Quadro, Hexashift) jedyną rzeczą która będzie do wymiany po jakiś 3-4tyś. h przy normalnej eksploatacji będzie tłumik drgań (to jest element eksploatacyjny, który producent przewiduje do wymiany). Czasem z niewyjaśnionych powodów może pęknąć talerzyk w koszu jazdy do przodu i kosz może pociągać, ale są to naprawdę sporadyczne przypadki. Tak poza tym nie będziesz wiedział o żadnych remontach. Bardziej bym tu zwrócił uwagę na silnik JD, ponieważ liche paliwo i możesz podnosić wtryski (zacznie bujać silnikiem, nie będzie równo pracował itd.).   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

Panowie, teraz jestem na zakupie ariona 430 i z hexashift i z tego co wiem tam już siedzi silnik ftp ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Tylko Arion 500/600 mają JD, dalej Axion 800/900 FPT, odpowiednio NEF/Cursor 9. A Xerion to już Mercedes.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino84    4

A jaka skrzynia lepsza w arionie 440 quadro czy hexa shift?  Hexa jest w opcji w tym modelu. Mowia ze ta z 4 krotnym shiftem ma jakies za slabe lozysko w skrzyni i po 4tys zwlaszcza w ladowaczu siada skrzynia wiecie cos o tym? No i jaka doplata moze byc ten hexashift

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Kiedyś pytałem o Dyna 6 u Korbanków, z tego co pamiętam, to dopłata miała wynosić około 18 tys. zł netto. Ale mi handlowiec odradzał Dyna 6 - powód to sporo wyższe koszty zakupu oraz jej większe rozbudowanie (więcej potencjalnych elementów do wymiany), a przez to większe koszty ewentualnych napraw w przyszłości, nic nie jest wieczne.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino84    4

To jest ten sam producent tylko nazwy skrzyn inne. Ale czemu do wiekszych claasow daja 6 a do malych 4? A w serwisie tez stoja ariony z 4 moze poprostu wiecej sprzedaja z 4

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

W dużych Arionach jest możliwość wyboru - "dyna" 4 lub 6. Po części jest to na pewno zabieg marketingowy, zastosowany w takim celu, aby tacy trochę zapaleńcy, którzy chcą mieć wszystko na max., nie zapomnieli też o wybraniu modelu o generalnie nie najmniejszej mocy, tylko co najmniej średniej, który też kosztuje odpowiednio więcej.

Dyna 6 według artykułów jest rozbudowaną skrzynią dyna 4. Czy warto do niej dopłacić - gdyby faktycznie była to jakaś wzmocniona konstrukcja to pewnie tak, w przeciwnym razie - tylko w razie takiej potrzeby.

Po około 4 tys. h pracy ja z kolei przeczytałem, nie o awarii skrzyni, tylko że tłumik drgań skrętnych potrafi już być do naprawy (i w Claasie Arion, i w MF-ie). W tym topiku też jest o tym mowa (na początku). Są też zdjęcia Ariona w galerii. Ale dotyczą one Ariona jeszcze z silnikiem JD, czy podobnie jest dla silnika FPT - nie wiem.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

A arionie 400 jest skrzynia 16x16 opcjonalnie 24/24 a w 600 jest w standardzie 24/24 a w opcji cmatic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino84    4

Tak w serii 500 i 600 jest hexashift w standardzie. W 400 opcja. Przedstawiciele tak gadaja ze nie warto doplacac bo w wiekszych arionach z 6 cylindrowcami jest hexa potrzebny. Poprostu jest wieksze pokrycie biegami zakresu roboczego predkosci. Czyli lepiej miec hexa ale czy jest to warte 20k?  Gaga a Ty masz tego ariona 430 na hexashifcie?

Edytowano przez marcino84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzesss    35

jaki jest koszt naprawy tego koszyka od pół biegów? jak czuć ze już pociąga kturyś i w kalibracje nie chce przejść  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Jak pociąga to napewno nie półbiegi, bo tam nie masz kosza, tylko sprzęgło blokujące satelity przekładni planetarnej.  Jak już to na 90% kosz jazdy do przodu, bo do tyłu to rzadko się zdarzało. Jeśli zauważyłeś w porę szarpanie to pękła tylko podkładka rozprężna tłoka kosza i taki komplet kosztuje coś koło 350zł, natomiast jeśli lekceważyłeś to w najlepszym przypadku tylko tarcze, a nawet może dojść do tego, że kosz się pozadziera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzesss    35

a te sprzegło blokujące satelity i te tarcze to znajdują sie w pierwszej części skrzyni od silnika? polecił byś kogoś do naprawy ? podlaskie powiat grajewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    109

U mnie w axionie 850 jest szarpnięcie przy zmianie półbiegów 4-5 (zwłaszcza przy zrzucaniu az słychac taki odgłos) i lżejsze szarpnięcie miedzy 2-3 pozostałe półbiegi płynnie,, serwis twierdzi że tyle to norma i dmuchaj im do,, a mi to nie daje spokoju jak nim jeżdże . Poza tym rewers do tyłu bierze bardzo ostro na zakresie C, na B jest ok-czemu? niby jest to ustawianie agresywnosci ale to troche lipa niby dłużej zwalnia ale do tylu nadal zbiera z kopyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Taki odgłos i lekkie zejście z obrotów silnika podczas zmiany półbiegów to normalne. Jak bierze ostro to trzeba skalibrować, no chyba, że nie przejdzie kalibracji to trochę więcej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Xabarx
      witam mam problem z ogrzewaniem, gdy traktor jest nagrzany a pokrętło jest ustawione na zimne powietrze cały czas dmucha ciepłe, linka jest sprawna , mechanizm do którego jest podłączona linka tez się przekręca, czy ktoś wie co może być tego powodem ?
    • Przez korbolix88
      Szukam ogarnietego mechanika. Debica, Tarnow okolice. Skrzynia do remontu. Polecacie kogos? Bede wdzieczny za namiary. 
    • Przez Huzi
      Witam mam problem z ładowarką clas scorpion cały czas piszczy i święci czujnik przeciążenia i nie można wysunąć teleskopu 
    • Przez AlbertBert
      Witam. Od niedawna mam problem w ciągniku, pacjentem jest Claas Ares 617atz. Więc tak Traktor zapala, pochodzi sobie z 5-10minut i gaśnie, pokazuje się błąd 414. Wykręcałem moduł silnika i z powrotem wkręciłem, traktor zapalal i chodzil jak nalezy. Teraz gdy to robie nic nie daje nie chce nawet dymka puscic. Nie mam spisu tresci kodow błędów i nie wiem od czego sa. Może ktoś wie o co chodzi, bardzo proszę o pomoc.
    • Przez piorasss
      Witam. Borykam się z problemem sprzęgła w Aresie. Mianowicie po rozgrzaniu oleju w skrzyni zanika sprzęgło. Podczas jazdy jest ok do póki nie wcisnę sprzęgła. Sprzegło hydrauliczne z rewersem mechanicznym. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj