piasekmoto

prędkość Ursusa 382

Polecane posty

piasekmoto    0

witam, koledzy chciałbym zakupić Ursusa c 382. potrzebuję ciągnik głównie do transportu i na 15h gospodarstwo. i tu moje pytanie do użytkownik tego traktory - ile tak naprawdę osiąga km na h ten ciągnik? W transporcie dostanie max 15t i czy z tym ciężarem będzie można się swobodnie poruszać? Ciągnik jest już 2 lata w sprzedaży więc może ktoś już coś o nim podpowie. Z góry dzięki☺️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10

z tymi 15t to on ledwo co ruszy..a jak bedziesz miał z górki to sądze że licznik zamknie ze 2 razy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Skrzynia jest 40 km/h, ale z takim obciążeniem to po równym max. 30 km/h, a pod górkę to pewnie trzeba sporo redukować. Mam bliźniaczego Farmtraca z skrzynią 30  i 15 t to po równym rozpędzi ale ciężko ma, także będzie jeździł ale lekko nie będzie miał i dużo spali. Jeszcze zależy czy te 15 t to na 1 czy 2 przyczepach, na jakich kołach itp. Ja ciągam 2 przyczepy na kołach 11,5 to ma ciężko, a w 1 przyczepie na dużych kołach powinien mieć lżej,

Do takiego obciążenia to lepiej weź Pronara 5340 dopóki jest dostępny, ten sobie spokojnie da radę, albo poszukaj jakoś używkę ok. 100 km. 

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer15555    85

ja Mtz 82 dwie pronarki 8t jak zaczepiłem to najtrudniej się rozpędzić a później jakoś tam idzie ;) do takiego ciężaru to tak 100 km idalnie by było jeszcze jak skrzynia z polbiegami to bajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

te 15ton szacuje już z przyczepa tzn przyczepa plus 10t ładunku. Używek z zagranicy to się troszkę obawiam bo za te cenę to mogę dostać ponad 10letni ciągnik a przez 10lat to nie uwierzę że zrobił np 4000mth. Jak ktoś kupuje ciągnik za taką kasę to go uzytkuje do oporu, a naprawy w takich ciągnikach sporo kosztują i jeszcze dobrych mechaników brak. Rozwazalem Belarus 952 ale jeśli Rusek to ze skrzynia zsynchronizowana 14/4 i tu jest problem bo niby producent twierdzi że osiąga 36km/h a jak czytałem forum to użytkownicy piszą że 28 no ktoś tam max 30. a to troszkę mało tymbardziej że to na pełnych obrotach. Jechałem też pronarem 82tsa to z górki na Maxa nawigacja pokazała 30km/h. Taki Ursusik to może chociaż z pusta przyczepa troszkę szybciej pojedzie. Biorę jeszcze pod uwagę proxima 100 ale to małe 15tys dopłaty. Ogólnie byłem nastawiony na Belarusa tylko ta predkosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejo360    27

Nie kieruj się prędkością podaną przez nawigację. Z doświadczenia Ci powiem że Pronar o którym wspomniałeś, tylko że 82SA (bez turbo) z przyczepą o ładowności 12t, zboża było chyba 12.200 leciał po płaskim średnio 32-34 pod górki też sobie nieźle radził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

wszystko fajnie ale Pronar SA ma większe obroty i też większą prędkość osiągnie. TSA osiąga max 1950obr. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Ja NH T 5060  105 km z przyczepą Wielton 12 t pełną pszenicy 14 ton, czyli zestaw  waży 18 ton.

To do 40 km jest problem, ale ledwo daję rady, gorzej jak górki zobaczy. Po zalozeniu gazu daje rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

te 15ton szacuje już z przyczepa tzn przyczepa plus 10t ładunku. Używek z zagranicy to się troszkę obawiam bo za te cenę to mogę dostać ponad 10letni ciągnik a przez 10lat to nie uwierzę że zrobił np 4000mth. Jak ktoś kupuje ciągnik za taką kasę to go uzytkuje do oporu, a naprawy w takich ciągnikach sporo kosztują i jeszcze dobrych mechaników brak. Rozwazalem Belarus 952 ale jeśli Rusek to ze skrzynia zsynchronizowana 14/4 i tu jest problem bo niby producent twierdzi że osiąga 36km/h a jak czytałem forum to użytkownicy piszą że 28 no ktoś tam max 30. a to troszkę mało tymbardziej że to na pełnych obrotach. Jechałem też pronarem 82tsa to z górki na Maxa nawigacja pokazała 30km/h. Taki Ursusik to może chociaż z pusta przyczepa troszkę szybciej pojedzie. Biorę jeszcze pod uwagę proxima 100 ale to małe 15tys dopłaty. Ogólnie byłem nastawiony na Belarusa tylko ta predkosc

 

ja kupilem 10 latka 135 koni w cenie nowego ursusa c 380, moze nawet troche ponizej bo nie wiem ile dokladnie teraz stoi i nie zaluje, przez rok nic sie nie dzieje,  i w zyciu bym go na tego chinczyka nie zamienil. Co do pronara to mialem i lecial 40km/h spokojnie tyle ze krecil do 2500 rpm, i najwiecej to bylo 25 ton - ciagnik i 2 przyczepy razem wazyly to pod gorki musialem wzmacniacz dawac, a tak to szlo jako tako, choc rozpedzic to na tej niedorobionej skrzyni o ktorej piszesz 14/4 to byla masakra, jak piszesz ze jechal ok. 30 to moze byl wzmacniacz walczony, bo z tego co pamietam to wlasnie na ostatnim biegu na wzmacniaczu gaz w podloge to tak ponad 25 łapał. A co do tej 14/4 to masakra, przelozenia tragiczne, juz predzej sie c 360 z 2 przyczepami bujne do max predkosci niz ruskim, bo w c 360 zaczne od 1 i za chwile lece na 5, oczywiscie po rownym, a ruski albo nie zdazysz pprzelaczyc biegu, albo zdazysz i Ci sie zmuli, jak duzy ladunek, a jak pod gorke to mozna zapomniec o przewaleniu z 3 na 4, ewentualnie wajhowanie wzmacniaczem co tez nie bylo latwe.

A jeszcze co do urususa, jak tam siedzi ten chinski prekins 4 bez turba to demon mocy to jednak to nie bedzie i z dolu nie bedzie mial tego przyjebania co MMZ z ruskiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piasekmoto    0

a co rozumiesz pod pojęciem wzmacniacz? Chodzi Ci o reduktor żółw zająć? a jaki miałeś model pronar? w Ursusie w tym perkinsie jest turbinka, zdaje sobie sprawę że z ładunkiem to nie poleci jak szalony ale chociaż powrót będzie przyjemny. A ile zrobiłeś mth ta uzywka w rok? bo zazwyczaj jakiś czas jest ok a później płacz i płac, chociaż nie powiem bo po głowie takie pomysły też krążyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Kupiłem w tym roku najmniejszego Renault Celtis 426 używkę i przy max obrotach leci 46 km/h, więc spokojnie bez kręcenia można jeździć 40 km/h, przy większym obciążeniu bieg niżej ze 35 km/h. Także jak wsiadam później do Farmtraca ze skrzynią 30 km/h to jakbym w ogóle nie jechał. Oba ciągniki tej samej mocy 74 km.  Jak kupisz na spokojnie i trochę poszukasz to i z używki będziesz zadowolony. Rolnictwo nie może być stylem życie, a interesem i z ekonomicznego punktu widzenia zakup nowego ciągnika na taki areał jest nieuzasadniony. Sam mam 30 ha i Farmtrac był ostatnim nowym ciągnikiem jaki kupiłem, teraz idę w używane maszyny. Zawsze trochę trzeba dołożyć, ale w sumie to i tak wychodzi dużo taniej, a masz lepsza maszynę. Bo nową to pewnie kupiłbym jakąś polską z niższej półki, a używaną kupuję zachodnią i lepsza jest robota. Kupiłbyś jakiegoś większego Celtisa ze 100 km i na pewno byłbyś bardziej zadowolony niż z tego Ursusa, trzeba mieć tylko porównanie. Jak się przesiadałem z C-360 do Zetora 8045 to było super, później do Farmtraca było lepiej, Celtis jeszcze lepiej, jakbym kupił coś nowszego byłoby pewnie podobnie, ale że boję się elektroniki w nowych ciągnikach, to na razie nic bardziej zaawansowanego nie planuję.

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

a co rozumiesz pod pojęciem wzmacniacz? Chodzi Ci o reduktor żółw zająć? a jaki miałeś model pronar? w Ursusie w tym perkinsie jest turbinka, zdaje sobie sprawę że z ładunkiem to nie poleci jak szalony ale chociaż powrót będzie przyjemny. A ile zrobiłeś mth ta uzywka w rok? bo zazwyczaj jakiś czas jest ok a później płacz i płac, chociaż nie powiem bo po głowie takie pomysły też krążyły

 

tak, chodzi mi o reduktor, ja na to potocznie mowie wzmacniacz, jak zwał tak zwał, jak ktos ma ruska to wie o co chodzi. Miałem 82Sa z dolozona turbina. Duzo nie zrobil, bo cos ponad 100h, ale porownujac ile rzeczy przez 100h mi sie w ruskim popsulo to masakra, co bedzie pozniej to sie okarze, na razie jest okej, jak zacznie sie sypac niemilosiernie to sprzedam jak mtz, ruskie wszystko wezma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96

Na you tubie jest filmik z 380M, napisz do autora i popytaj jak się sprawuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
    • Przez MarcinStroka
      Witam, 
      Ciągnik na ten moment ma wypracowane 1040 mth. 
      Jest coraz gorzej z mocą silnika.
      Już sam jadąc bez osprzętu nie ma siły jechać pod górkę. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Gdzie szukać przyczyny?. P.s od nowości był mułowaty ale teraz to tragedia..
      Proszę o pomoc...
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      http://www.ursus.com/Ciagniki-rolnicze/URSUS#URSUS-11054
       
      Kiedys starego typu ursusy np 1224 prawie tej samej mocy ciagaja 4 obrotówki, 3 metrowe zestawy uprawo-siewne a ten bedzie mial raczej znaczaco ciezej:( a z wygladu i wyposazenia nie jest taki zly:)
    • Przez Antoni
      Witam.Czy ktoś z forumowiczów zdejmowł kabine i pokrywe podnośnika w ursusie c 380.Nie włancza się wom i trzeba coś z tym zrobić.Prosze napisać jeśli ktos miał taką awarje i jak stego wybrnął
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj