Zaloguj się, aby obserwować  
batim

Zetor 5340 cos stuka

Polecane posty

batim    7

O pomoc prosi mój kolega

jadąc zetorem z przyczepom po odbyciu 40 kilometrów zaczął słyszeć dziwne stukanie wyszedł i zauważył że pompa olejowa jest gorąca tylny most tu koło złączy też jest gorący przystawka od przedniego napędu da na dole od skrzyni też gorąca

to stukanie trwa kilka sekund i przestaje i po chwili znów dźwięk dochodzi z tyłu kabiny

dodam że ciągnik pracuje z turem a tur jest podpięty pod złącza i dźwignia ta w kabinie była cały czas załączona ( jak do kiprowania )

co morze być przyczynom tego włączona pompa cały czas czy coś poważniejszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zasłabo opisałeś to stukanie, ale jeśli pompa cały czas chodziła na darmo i jeszcze pod ciśnieniem przewody ,to niema się co dziwić że olej się zagrzał (przystawka i tył też) ale co to za stukanie opisz dokładniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batim    7

coś podobnego do drgań to wyglądało a możliwe że stukać mógł rozdzielacz ten co jest pod siedzeniem ( z powodu rozgrzanego oleju )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

może po prostu jakiś zawór przeciążeniowy w starych on był właśnie z tyłu przy pompie a wnowych niewiem ,a teraz wróciło wszystko do normy ,działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
batim    7

nic z tego dziś byłem i jak jedzie na każdym biegu coś czeszczy nie wiadomo co jak sie go rozpędzi i na luz też czeszczy

co może być przyczynom

tego odgłosu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to albo coś z mechanizmem różnicowym ,napędem przekładni głównej ,albo najprędzej coś z tą przystawką od przedniego napędu niech ją odłączy najpierw wał i zostawi wyłączony przedni napęd i wtedy niech pojeździ .Nie jeździł nz przednim napędem włączonym na drodze czasem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi się zdaje że to nie od tego ze pompa była załączona ja mam zetora 5340 z turem i nieraz całe dnie chodzi z załączoną pompą i wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

na mój gust to coś z mechanizmem różnicowym, jeśli tak trzeszczy nawet na luzie to na bank (na luzie powinno go nawet głośniej i wyraźniej słchać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj