Skocz do zawartości

Zdjęcie

Bizon Rekord Z058 (niebieski)


35 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Krystianoo92

Krystianoo92

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipno

Napisany 24 czerwiec 2009 - 23:29

Bizon Rekord Z058 (niebieski) Witam!
Mam Bizona rekorda normalnego czerwonego i chcialem sie zapytac o turbine?
a dokladnie chcialbym sie dowiedziec czy jezeli ja wyjme to sie cos stanie czy moga byc jakies awarie przez to?
Bo juz slyszalem ze jezeli ja wyjme to kombajn straci 15% mocy a jak ona jest to pali 2 litry wiecej paliwa i jego zywotnosc jest o polowe krotsza.
Czy to prawda??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bizon Rekord Z058 (niebieski) Dzisiaj, 18:03
  •  

#22 Share Tomek32

Tomek32

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 29 czerwiec 2009 - 13:02

Bizon Rekord Z058 (niebieski) Raczej żaden silnik, który jest przystosowany do pracy z turbiną, nie bedzie dobrze bez niej działał. Nie wiem akurat jak to jest w silniku rekorda, ale na logike tak to wyglada. Moge sie wypowiedziec na przykladzie silnika VW 1.9 TDI (90-130PS) z padnietym / wyjetym turbem, który nagle nie zamienia sie w SDI (ten sam slinik, ale bez turba 68 KM), tylko ledwo jest w stanie uciagnac samochod, wiec podejrzewam ze efekt w Rekordzie bedzie podobny. Po za tym to bzdura, że przez turbo pada silnik, to są dawne stare mity. Dziś nawet jak Ci padnie turbo to da sie je zregenerowac itd, wiec strach przed tym minal. Turbina jest po to, zeby wycisnac z silnika dodatkową moc bez zwiekszania zużycia paliwa. Powiedz mi np ktore auto czy nowy ciagnik, kombajn teraz nie ma Turbiny ? Jest to juz tak powszechne urządzenie, że nawet w benzynowych silnikach 1.4 VW dołozył turbo + kompressor co dalo efekt 122 a nawet 170 KM przy normalbym spalaniu 1.4...



Nie widze w ogole sensu ani żadnej logiki w tym.... Po za tym podobno w Rekordzie, bardziej przydatny byłby wzrost mocy,a nie jej spadek :D

#23 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 29 czerwiec 2009 - 21:30

Bizon Rekord Z058 (niebieski) jak wyjmiesz turbo to nic się nie stanie bo silniki w suprach to to samo tylko że w rekordzie wzmocnili wał i korbowody no i najprawdopodobniej sa trochę inne pierścieni i większe zawory nie jestem pewny jak jest w tym silniku ale większość silników jak dostaje turbo to ma większe zawory i inne tłoki z pierścieniami ma to swoja logikę ale do rzeczy będziesz jeździł normalnie tylko ze będzie słabszy a to wielki minus, bo w suprze silnik bez turbo jak dostaje sieczkarnie to jest za słaby i pewnie będziesz miał ten sam efekt bo rekord a super to żadna różnica, a spalanie to możesz mieć większe nawet bez turbo bo jak silnik ma ciężko to dopiero sobie nie żałuje paliwa, jeśli ci za dużo spala w porównaniu do innych kombajnów bizona to sprawdz pompę paliwową i wtryski bo mogą być już na kresie żywotności i leja a więc więcej palą, a jeśli masz turbinę walniętą i chcesz załatwić sprawę tanim kosztem to kup nową i wyjdzie ci najtaniej, bo regeneracja to dobre dla wytrwałych i próbujących zaoszczędzić co w konsekwencji kończy się zazwyczaj albo jazdą na popsutej po regeneracji i wyzywaniu palantów co ją rzekomo regenerowali albo kupnie nowej i też wyzywaniu że po h.. była ta regenerowana brana tylko kasa psu w d.... a przerabiać kolektory to cena prawie taka jak na zakup nowej turbiny. Odnośnie żywotności to fakt zwiększeni mocy zawsze wiąże się ze spadkiem żywotności to tak jak by do samochodu o mocy 90 koni wstawić oprogramowanie do komputera żeby miał 300 koni czyli fajnie szybko poszalejesz ale niedługo bo silnik został tak opracowany żeby materiały w nim zastosowane wytrzymały te 90 koni, ale o żywotność silnika w bizonie sie nie martw bo jak napisałem wcześniej jest on wzmocniony w porównaniu do zwykłego czyli ta moc jaką generuje jest dla niego jak najbardziej optymalna i musi chodzić no chyba że ktoś robił remont na chińskich częściach to pójdzie ale na złom bo made in china równa się gówno niesamowite.

Ps. ale się rozpisałem ale może ktoś to przeczyta i się mu przyda pozdrawiam

#24 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 29 czerwiec 2009 - 22:59

Bizon Rekord Z058 (niebieski) rafal, bez obrazy, ale bzdury piszesz (w większości)
Muszę się z Tobą niezgodzić odnośnie zdjęcia turbiny. Mi padła w trakcie sezonu i kombajn przepalał 5 litrów oleju silnikowego na hektar (w przybliżeniu) i strasznie dymił na błękitno...

Więc ją zdjąłem, bo nie było czasu na wożenie do regeneracji, zaślepiłem korkiem wyjście przewodu olejowego na filtrze, a w miejsce turbo na kolektorze założyłem dotoczony 'na poczekaniu' 'krążek', tak aby nie wylatywały spaliny.
Kombajn żniwa dokończył, ale strasznie dymił (na czarno), wyrzucał iskry (a w nocy to ogień) no i się grzał.
A spadek mocy był zaje..., to nie tak, że się zrobił z niego zwykły SW 400, ja nie wiem czy on tam miał z 80KM bez tego turbo, (strasznie powoli musiałem kosić, zwłaszcza pod górę).

Tak więc nie wal takiego kitu koledze, on musiałby przestawiać cały rozrząd i pompę wtryskową, a to kupa roboty i totalnie nieopłacalne.

Nie zgodzę się też z Twoją opinią odnośnie regeneracji. Nie wiem jakie tam macie u Was warsztaty (wnioskuję z tego, że straszne lamusy tam pracują), ale ja dałem swoją, a wziąłem drugą na wymianę i kosztowało mnie to chyba 1/3 ceny nowej a do dziś nie narzekam (trzy sezony zrobiła). Nie chcę walić reklamy, ale robiłem to w firmie 'Turbo Julita' we Wrocku i nic do nich nie mam, gwarancję dali, a korzystać nie musiałem z niej wcale.

Tomek32 ma rację, a Ty chyba jednak nigdy tego nie robiłeś.
good God damn and other such phrases...

#25 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 30 czerwiec 2009 - 20:23

Bizon Rekord Z058 (niebieski) to że spadek mocy był to normalna rzecz też o tym pisałem kolego K1ROVEZ tylko musisz wiedzieć że rekord jest troszkę cięższy od supra i ma większy zbiornik więc temu ma oryginalnie turbo żeby jakos jeździł a o moją wiedzę się nie martw bo troszkę w życiu się takimi rzeczami zajmowałem ale to nie miejsce na przechwałki, fakt faktem zapomniałem o bardzo ważnej rzeczy jaką są wtryski i pompa więc sorry bo wtryski nie wiem dokładnie jak w tym modelu ale zazwyczaj mają jedną dziurkę więcej a pompa jest inna owszem ale idzie ustawić na niej ciśnienie odpowiednie do zwykłego.
a odnośnie regeneracji turbiny to życzę jak najdłuższej eksploatacji ale jak byś kiedyś w życiu rozbierał turbinę kolego K1ROVEZ to byś pewnie wiedział że regeneracja polega na wytoczeniu tulejek bo rzadko zmienia się wiatraczki które też się mimo wszystko w jakimś stopniu wycierają i na starych nie ma tej mocy w pełni a tulejki są robione najczęściej na tokarkach z materiału który zostawie bez komentarza.

#26 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 30 czerwiec 2009 - 20:35

Bizon Rekord Z058 (niebieski) Wiadomo jak to jest po regeneracji, wszystko będzie działać tylko niewiadomo jak długo, może działać dzień, a moze i kilka sezonów. Ale jeżeli silnik jest przystosowany do pracy z turbiną to nie powinno się jej usuwać, bo to negatywnie wpływa na moc, pracę silnika i spalanie. Dla przykładu mój sąsiad w samochodzie miał regenerowaną turbinę, fakt samochód chodził dobrze tylko szkoda, że tak krótko, "aż" tydzień i tylko 70km. I dlatego jakoś nie mam zaufania do regenerowanych rzeczy.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#27 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 30 czerwiec 2009 - 22:22

Bizon Rekord Z058 (niebieski) rafal, spoko, nie twierdziłem, że się nie znasz, tylko, że nie robiłeś takiego 'eksperymentu', a ja opisałem swoje doświadczenia w tym temacie.
Wiem też na czym polega regeneracja turbo. Ja swoją oddałem, a wziąłem zupełnie inną, według opini mechanika to wirniki w tej mojej też nadawały się do wymiany (czyli jednak tu też mechanik twierdził to samo co Ty... :) ), dlatego musiałem za to troszkę więcej dopłacić.
Nie wiem jakie macie doświadczenia z regenerowanymi częściami, ja piszę jakie mam ze swoimi. Ta firma w której to robiłem to jedna z większych we Wrocławiu (a co za tym idzie w województwie), warsztat był wyposażony profesjonalnie, a różnica w cenie duża (bardzo) tak więc nie wahałem się ani chwili. Oni robią sprężarki we wszystkim, od nietkniętych myślą techniczną silników Kirowca i KrAZ-a, po Merce z CDI, a specjalizują się w silnikach ciężarówek (głównie TIR-y, wiadomo), tak więc turbo z Andorii to chyba nie jest dla nich wyzwanie. Z tego co piszesz wynika natomiast, że u Was jest gorzej z dobrymi fachowcami, więc współczuję :D , jeśli u Was robią łożyska ślizgowe na zwykłych tokarkach...

Odnośnie przestawiania, to pompa i wtryski to jedno, a rozrząd to drugie, nie wiem czy nie ważniejsze. A jeśli chodzi o pompę to chyba raczej ważniejsza jest dawka i moment wtrysku, nie uważasz?
Czy w turbo jest wyższe ciśnienie wtrysku niż w zwykłym to nie wiem, ono chyba akurat wcale nie musi być większe.

Aha, wiem też czym się różni Rekord, od 'Superaka' :)
good God damn and other such phrases...

#28 Share Tomek32

Tomek32

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 30 czerwiec 2009 - 23:37

Bizon Rekord Z058 (niebieski) Jeśli turbina regenerowana jest w specjalistycznym zakładzie w technologii teflonowej, nie ma się czego obawiać. Po za tym tak jak i samochodzie, tak i w kombajnie o turbinę trzeba dbać. Zabójstwem Turbiny w aucie, jest momentalne zgaszenie silnika po dojechaniu do celu. Mianowicie, turbo wtedy wiruje bardzo nagrzane bez smarowania, co powoduje odkształcanie łopatek oraz zacieranie. Dlatego TurboDiesel zawsze powinien sobie pochodzić te 30-60 sek na wolnych obrotach i dopiero wtedy może być zgaszony. To samo będzie w pojazdach rolniczych.... Często starsze pokolenie zmechanizowanych rolników, podczas gaszenia naszego Ursusa C330 czy Bizona Z056 dodaje gazu, specjalnie żeby pompa pociągła więcej paliwa, aby na drugi dzień maszynę było łatwiej "odpalić"... Hmm no ok, tutaj nie ma problemu, bo te historyczne pojazdy nie mają turba... Lecz wiele takich osób stosuje te metody wsiadając za stery John Deera czy wymarzonego Claasa i zapomina, że w naszym silniku podczas tej operacji turbo dostaje za swoje... O efektach nie trzeba mówić... Więc jeśli będziemy się odpowiednio umiejętnie obchodzić z "turbinką", ona sama wynagrodzi nam długoletnią bezawaryjną pracą.


Troche nie na temat:


Nasze Polskie pokolenie, ma trochę wybujała wyobraźnie na temat "żywotności Turbin", nie ważne czy to jest auto, czy maszyna rolnicza... Ale większość np użytkowników pojazdów (laików) kupuje Golfa 3/4 z silnikiem 1.9 TDI z "przebiegiem" 150-200tys km (LOL), po czym nagle pada im turbo... Później oczywiście historie, bajki piszę sie na forach, ludzie to czytają itd... Więc w efekcie każdy jest wystraszony "Turbem", lecz większość zapomina lub nawet nie jest świadoma, że np w takich autach liczniki kręcone są już kilku krotnie... Podam przykład realnie Golf 4 1.9 TDI od "niemca" rocznik 2000/2001, powtarzam REALNIE ma przejechane około 350-400 tys km, więc gdy do Polski trafi już z "przebiegiem" 130 tyś km, coś tam po "stu tysiącach" dzieje się z turbo, wtedy jest wielka panika, że "przy golfie pada turbo już przy 200 tyś km"... To samo jest z maszynami rolniczymi, czytając tutaj niektóre wypowiedzi, ktoś kieruje się doradzając tym, że w ogłoszeniu na allegro podane jest, że nasz przyszły kombajn ma tyle i tyle mtg, a tamtem ma nie podane więc jest doniczego... nie raz czytam "Ten bizon jest dobry ponieważ ma mało mtg najechane"... Hmm a czy ktoś myśli że w pojazdach rolniczych nie da się cofnąć licznika ? Jaki to problem ? Niech mi ktoś powie, czy polak popatrzyłby na auto na giełdzie gdzie np przebieg wynosi 400tyś km ? Każdy by tylko mówił "o boże, to musiało być taxi, to już jest złom"... Więc na giełdzie spotykamy auta tylko do "250 tyś km" nie ważne że np 3-letni OPEL Astra III ma przejechane 150 tyś km (to jest powiedzmy bliskie realności), a 10 letni poprzednik (Astra II), ma już tylko 180 tyś, albo max do 200tyś... (Hmm no tak, bo w niemczech stało przez te 7 lat... W sumie bardzo możliwe (LOL)...) Także przy wyborze maszyn rolniczych sugerujcie się ICH STANEM, a nie ilością mtg, które można prawie zawsze pomnożyć razy 3 ! :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bizon Rekord Z058 (niebieski) Dzisiaj, 18:03
  •  

#29 Share bezeta10

bezeta10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 186 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 01 lipiec 2009 - 07:29

Bizon Rekord Z058 (niebieski) Zgadzam sie z Tomkiem 32 w 100% mam 8 letni samochod , ktory ma nakrecone 440 tys orginał diesel z turbina i nie ma zadnych problemów, w kombajnie mam 3800 mth i patrzac na jego stan mysle ze tam nikt sie nie bawił w krecenie, zreszta silniki tej generacji w takich maszynach powinny wytrzymac spokojnie około 25 tys godzin a sa i wyjadki w ciapku mam przez 19 lat zrobione 1900 mth i pewnie ktos by powiedział ze krecony lub zegar wymieniany a nie.

#30 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 01 lipiec 2009 - 22:17

Bizon Rekord Z058 (niebieski) mth to fakt polak potrafi w październiku oglądałem kombajn który miał rzekomo coś ponad 3800 a niedawno widziałem w internecie ten sam kombajn który ma już nieco ponad 2700 a porównując go do innych jakie oglądałem tej samej marki oczywiście to wyglądał jak by miał zrobione minimum 5000 i to w kukurydzy bo złom totalny a niby 1997 rok.
K1ROVEZ a jeśli jest u ciebie zakład który robi i to robi dobrze to masz farta bo jak na taki w życiu nie trafiłem i pewnie nie trafię bo do trzech razy sztuka szukać a ja już swoje wykorzystałem i się przejechałem bo człowiek chciał parę groszy zaoszczędzić :D z doświadczenia taty i może nie za długiego ale swojego też no i paru znajomych wiem nie stać mnie na tanie rzeczy

#31 Share 1614

1614

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2012 - 20:29

Bizon Rekord Z058 (niebieski) długie gardło a wienc problemy ze stołem do rzepaku słabo to podnosi to jest wada noeych rekorduw a po zatym git

#32 Share Dario23

Dario23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk

Napisany 23 luty 2012 - 22:16

Bizon Rekord Z058 (niebieski) A na jakie silowniki wymienialiscie? Mozecie podac ile moze kosztowac taka modernizacja, bo tez mam na dlugiej gardzieli niebieskiego rekorda i te silowniki, ktore sa jakos jeszcze daja rade, ale ciezko im.

Pozdro

#33 Share dymus512728

dymus512728

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 kwiecień 2012 - 21:53

Bizon Rekord Z058 (niebieski) To oprócz chłodzenia wypusty rekordów niczym wiecej nie różnią się?

#34 Share Dario23

Dario23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk

Napisany 20 maj 2012 - 11:24

Bizon Rekord Z058 (niebieski) przepraszam, ale nie rozumiem Twojego pytania. Jakie wypusty i od czego mają się różnić?Jeśli chodzi Ci o porównanie rekorda niebieskiego do starszych czerwonych rekordów to różnic jest sporo, a najłatwiejsze do zaobserwowania to długa gardziel, nowa kabina, sterowanie zespołem żniwnym przy pomocy joysticka, duża chłodnica, w moim przypadku jeszcze 300 litorowy bak paliwa. Jeśli chodzi o silnik to pewnie ktoś bardziej znający się na sprawie może Ci dokładniej opisać co się tam pozmieniało.

Pozdrawiam

#35 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 20 maj 2012 - 11:46

Bizon Rekord Z058 (niebieski) mylisz kolego niebieskiego z wersja milenium i wlasnie takiego opisales a to inna bajka

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Bizon Rekord Z058 (niebieski) Dzisiaj, 18:03
  •  

#36 Share Dario23

Dario23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk

Napisany 20 maj 2012 - 15:09

Bizon Rekord Z058 (niebieski) A teraz ja mam pytanie: jakiego koloru jest rekord "milenijny"?
Czerwonego nie widzialem jeszcze ani jednego, wiec nie rozumiem gdzie tu ja sie "myle".
Masz natomiast racje, ze nie sprecyzowalem swojej wypowiedzi piszac, ze wiekszosc tych rzeczy plus jeszcze kilka znajdzie w wersji "milenijnej".
Jakie kolega zadal pytanie taka dostal odpowiedz.

Niebieskie rekordy produkowane sa od 1995 roku. Najwieksze zmiany zaszyl w roku 2000 (przynajmniej wizualnie), ale nie mozna mowic tutaj o tym ze to inny kombajn, bo tak naprawde kazdy jeden roznil sie od drugiego, czy to silnikiem (120-150KM), czy to jakimis detalami. Jesli kolega dymus512728 sprecyzuje pytanie np. o jaki rocznik mu chodzi to moze znajdzie sie tu na forum paru pasjonatow bizonow, ktorzy beda mu w stanie z duza precyzja powiedziec co w danym roku zostalo zmienione.

Pozdrawiam

Podobne tematy bizon rekord z058 różnice