PronarekP5

Ciągniki FORD

Polecane posty

ptaszyna    170

Różne dziwne są zabezpieczenia w tych zachodnich sprzętach, które mogą nas dziwić, tak że jeszcze może cię coś zaskoczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Cóż ciągnik w którym skrzynia po zgaszeniu nie daje połączenia silnika z kołami wiec jedyny sposób zabezpieczenia przed stoczeniem jest hamulec ręczny. Coś musi o tym przypominać.

Mariusz przy najbliższej nadarzającej okazji zrób kalibracje skrzyni, chyba że robiłeś przed zakupem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Handlarz  twierdził że traktor  był po przeglądzie w  serwisie , nie  wiem czy  była  robiona  kalibracja , a na  czym  to konkretnie  polega?  bo  nie  za  bardzo wiem .......

Ustawia  sie  ciśnienie  oleju  , na  poszczególnych  biegach  z tego  co  się  orientuję , ale  to trzeba  robić  jak  sie coś  złego  dzieje  czy systematycznie? 

 

tak  się  to  robi? 

EC 4 (error clutch 4)oznacza brak kalibracji sprzegiełka cztery w skrzyni biegów.Pewnie szarpie na niektórych przełożeniach podczas przełaczania. Powód-prace przy nim(sprzegiełku), odłączenie akumulatora
W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford. 
-zagrzany olej(ok 15 min) 
-wyłączyc silnik 
-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 
-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 
puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 
silnik na ok 1240 obr 
-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 
nacisnąc zająca i trzymać 
-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 
jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 
-to samo do żółwia. 
-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 
na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 
WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji ! 
TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !. 
Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]: 

 

 

W  tym  temacie  nie mogę dodać foto , jak  się to zmieni  to spróbuję  wstawić  

 

 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    110

witam dalej borykam sie z dwoma problemami w fordzie nie odlacza mi do konca przedniego napedu oraz slabo dziala wspomaganie a ciagnik z turem to nie mozna ukrecic kierownica moze ktos wie co trzeba zrobic bo ja juz nie mam pomyslu pozdrawiam

 

Podpowiem tak:wspomaganie-prawdopodobnie mało oleju w zbiorniku-dolej na zapalonym motorze.

                         przedni napęd-rozbierz przystawkę od przodka i prawdopodobnie masz zabrudzony cylinder z tarczkami (wyczyść przeważnie opiłki) tam jest problem z rozebraniem wiąże się ze zniszczeniem simeringa (trzeba nowy) może tobie uda się rozebrać,ja musiałem zniszczyć.

Robiłem to parę lat temu ale trochę pamiętam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Mariusz, widzę że znalazłeś. ;)

Tylko że temu opisowi kalibracji brakuje jeszcze kalibracji 2 sprzęgieł. Ciągnik ma ich w sumie 4 : C1,C2,C3,C4.

Do you read in english. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Nie  znam  angielskiego ,  to jak  to zrobić  żeby było dobrze? I  czy  trzeba  to  robić profilaktycznie  ?  czy jak  coś  zacznie  szwankować? 

 

Jak  wspominałem sprzedawca  mówił że ciągnik  brany z  serwisu  i jest po przeglądzie  , 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kalibrację przeprowadza się po naprawach,gdy odczuwamy szarpania przy zmianie biegów, gdy sterownik zgubi pamięć np. po odpięciu akumulator, a także można profilaktycznie.

Kalibracja daje użytkownikowi wgląd w stan sprzęgieł, grubość tarczek jak i szczelność układu.

No cóż trzeba zacząć uczyć się języków mając zachodni sprzęt. ;) Pani nauczycielka angielskiego nie miała by tak łatwo z językiem technicznym instrukcji obsługi i napraw.

Podaj e-mail to coś podeślę w wolnej chwili, akurat mam coś od tej serii ciągników, może się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Brak znajomości języka nie jest dziś dużym problemem, można skorzystać (często to robię ) z tłumacza google, trochę koślawo tłumaczy nie które zwroty ale przy odrobinie chęci i logiki można zrozumieć sens. Najważniejsze żeby była książka do sprzętu, nie ważne w jakim języku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Trochę  podstawowych informacji  mam  tu 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.astro.uni.torun.pl%2F~kb%2FBooks%2FPodrecznikTraktorzysty.pdf&ei=VRGLVPKSOYL7ywODiYHYAw&usg=AFQjCNFrPHX-ye_p3Pw1u45HVUspyDVIZQ

 

co  prawda  to  do  traktora  z  94 roku , mój  jest  rok  młodszy[ 1  rejestracja  28  grudzień 1995]  ale  wielkich  zmian  nie  było 

 

biegi  zmieniają  się płynnie ,  są  tam 4 połówki  pod  obciążeniem , kalibracja sposobem który  wyżej  wkleiłem  raczej  dotyczy  traktora  z  2  półbiegami ,  czy jak  to  wygląda?

  na  razie  nie  szarpie  itp , jak  zajechałem  go oglądać  to  akumulator  był odpięty ,  ale komputer  chyba  nie  pogubił  ustawień..... 

Podobno kalibrację  najlepiej przeprowadzać  jak  jest  ciepło  , olej  powinien  miec  ok  60 stopni 

mtracz

adres  email  mariuszd93@wp.pl

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kalibrację przeprowadza się kiedy pasuje nie tylko latem, kwestia rozgrzania oleju. Pojeździć trochę, powarczeć na podwórku i można kalibrować.

Z tymi językami to były oczywiście tylko żarty. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

To  jak  robi sie kalibrację takiej  skrzyni? 

 

I  jeszcze  jedno  pytanie  , jak  to jest  z  licznikiem  motogodzin? liczba  motogodzin  to  wartość  która  wyświetla  się  przy  symbolu klepsydry [ z lewej strony]? czy  jest  inna  wartość  która  wyświetla  się przy  skrócie  MTH  [ z  prwaej  strony wyświetlacza ]  /? 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przepracowane godziny silnika pokazują się na środkowym wyświetlaczu, po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku lub po przekręceniu kluczyka, później może tam pokazywać obroty silnika chociaż są widoczne na tym wyświetlaczu powyżej.

Na prawym wyświetlaczu będą wyświetlane godziny pracy w polu i areał jaki został w tedy uprawiony. Czyli hektaromierz, współpracuje on z ramionami podnośnika, liczy gdy zostaną opuszczone i wyłączy liczydło po podniesieniu narzędzia.

Mariusz, odbierz e-maila, chyba w końcu udało mi się go wysłać.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Odebrałem  ,  dzięki  kolego , sporo  tam  danych :)

.Tylko trzeba  sie  będzie  języków  uczyć........  ;)

Wiem  że  motogodziny  wyświetlają  sie  na  środkowym wyświetlaczu .

Tylko pytam  czy  symbol  przy  motogodzinach  to  klepsydra  z  lewej  strony , czy skrót  MTH   z prawej  strony ? [  środkowego  wyświetlacza ]

Pytam  bo swoim traktorem  pojeździłem  może  ze  4  godziny  ,[ na  różnych obrotach ] a  przybyło  około 600 tego  czegoś  przy  symbolu klepsydry . 

Przed  uruchomieniem  silnika  [ po przekręceniu kluczyka] następuje  test  kontrolek  i  wyświetlaczy i  stąd  wiem że  po prawej  stronie jest  między innymi  skrót  MTH 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Wstawiam kilka  zdjęć  , sory  za  jakość  , ale  nie  da się  w  tym temacie  wstawić  z  komputera  ,  więc  dałem  na  chwilę fikcyjne  ogłoszenie  na  olx  i  wysłałem tam  kilka  zdjęć  MMS-em ,  dlatego taka  jakość 

 

 

 

 

 

To  traktor 

207656307_6_644x461_zamienie-_rev002.jpg

207656307_5_644x461_zamienie-lubelskie_r

207656307_4_644x461_zamienie-rolnictwo_r

207656307_3_644x461_zamienie-ciagniki_re

207656307_1_644x461_zamienie-chelm_rev00

207656307_2_644x461_zamienie-dodaj-zdjec

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ciągnik widać że poszanowany, tur fajny. Cena myślę że nie była z tych niższych.

Może czasem warto skorzystać z galerii by wstawić zdjęcia  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Motogodziny  są  wyświetlane  przy  symbolu  klepsydry jednak. Miałem  dziwna  sytuacje  , jak  kupiłem  traktor  na  liczniku  było  około  6240 motogodzin ,  jak  pojeździłem  nim  kilka  godzin  nagle  pokazało się  6840 ........ ale  teraz  już  liczy  normalnie .

Skrót MPH  to  mile  na godzinę  ;)


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    15

witam koledzy mam forda 5610 i nie wiem co zrobic bo mi pękł odlew od przedniego układu kierowniczego pod chłodnica a to jest cały odlew, cala rama przednia i możne wiecie co to za materiał i czy da się pospawać niżej linki do zdjęć prosiłbym o szybka pomoc bo nie mam czy wozić balotów do obory. tego kawalka co widac to wlasnie tez brakuje :(

http://zapodaj.net/d29a53303d41e.jpg.html

http://zapodaj.net/adc609d23caff.jpg.html

http://zapodaj.net/bb08d5a6c8b75.jpg.html

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford. 
-zagrzany olej(ok 15 min) 
-wyłączyc silnik 
-wszystkie dzwignie skrzyni na środek 
-nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik 
puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja) 
silnik na ok 1240 obr 
-wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy) 
nacisnąc zająca i trzymać 
-na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa... 
jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk. 
-to samo do żółwia. 
-wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec. 
na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220. 
WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji ! 
TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !. 

 

 

 

 

 

 

odpowie  ktoś  czy  to prawidłowy  sposób  kalibracji dla  skrzynie  16x16  ? 

 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Kolega którego podałeś  ostatnio  udzielał  się  ponad 2  miesiące  temu ........... więc  na  szybką  odpowiedź  nie  ma  co liczyć ......

Może  ktoś  się  wypowie? 

Są  tam  4  półbiegi  ,  a  ta  metoda  mi  podchodzi  pod  wersję  z  2  ....... 

Mam  instrukcję po  angielsku  , próbowałem  ją  tłumaczyć,  ale  jakiś  dziwne  rzeczy  mi  wychodzą.........


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Napisałem , kilka  miesięcy  temu  i  dziś  znowu  - nikt  nie  odpisuje ........


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak skalibrujesz sprzęgła zgodnie z instrukcja to nie kończysz gaszeniem silnika tylko przestawiasz dźwignię pierwszą od szyby Żółw - Zając na środek. Potem postępujesz tak samo jak te pierwsze sprzęgła i dopiero gasisz silnik.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj