Polecane posty

Witam, w zetorze 7211 wyskakuje mi 5 bieg. Zlokalizowana została usterka w postaci sprzęgła 4 i 5 biegu. Pytanie jest takie czy można dostać takie sprzęgło? Bo na aukcjach znajduje tylko takie sprzęgło do zetora 5211 może być to samo? Drugie pytanie czy trzeba rozpoławiać traktor miedzy silnikiem a skrzynią czy miedzy skrzynią a tylnym mostem? No i oczywiście czy trzeba zdejmować kabinę? Kolejne pytanie to brak WOM podczas gdy dźwignia jest położona w maksymalnym górnym położeniu? na pozostałych przełożeniach wszystko działa spotkał się ktoś z tym? jakieś wskazówki co to może być? Dziękuję z góry za wszystkie rady i pozdrawiam :)

 

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Pokrywe skrzyni zdjales? Cos jest uszkodzone? Co masz na mysli piszac sprzeglo 4-5 biegu? Chodzi Ci o synchronizator? Jesli tak to kompletny ori zetorowski 1500zl, ale mozna kupic elementy skladowe. Jak wyskakuje, to moze wystarczy podregulowac na wodziku, bo ten od 4-5 biegu ma regulacje. O robienie skrzyni juz w paru tematach pytali - kabiny niby nie trzeba zdejmowac calkowicie, ale musisz ciagnik rozjechac - czyli rozlaczanie wszystkiego - instalacji, hamulcow, sprzeglo womu, reczny, drzaki, bak, skrzynka aku itd - masa roboty, no i z jednej strony podniesc kabine. Ja u siebie zdejmowalem cala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Jakby w bezpieczniku pekla sprezyna to chyba 4tez by mogla wyskakiwać, tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cypis92    14

daron64 w sumie masz rację 4 też by wyskakiwala, a jak nie wyskakuje to przyczyna może być inna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

A bezpieczniki to grosze, możesz wymienić przy okazji. Ja jak mialem zdjeta pokrywę to poprawilem w niej gwinty, bo już na starych bezpiecznikach byly wyrobione i slabo sie wkręcaly i wymienilem je-cos kolo25-30zl za komplet chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cypis92    14

Ale powiem wam że parę lat temu też miałem problem z wyskakujacyn biegiem 2 ,tylko wyskakiwala ona nie pod obciążeniem tylko jak jechałem z ładunkiem z góry. A na 3 biegu tego nie było i po wymianie korka wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa z tym WOM. na tej listwie są cztery rowki w które wpada bezpiecznik. Otóż przy zakładaniu pokrywy drążek od WOM-u ustawiony był max do góry jednak podczas montażu notorycznie wpada w 3 rowek i wtedy nie ma samego WOM-u inne opcje działają. Gdy ustawiłem max drążek do góry i wpadł mi bezpiecznik w 4 rowek WOM po uruchomieniu działał lecz dźwignia później nie chciała ani drgnąć do pozycji neutralnej ani żadnej innej. Te listwę można jakoś regulować? Bezpiecznik od 5 założony nowy ale na razie nie sprawdzałem czy to coś pomogło.

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Jak wyskakuje to tez bylo od razu ten bezpiecznik podmienić. Na listwie rowki nie są wyrobione?. A co z tym sprzeglem? Patrzyles na zdjęcie z tematu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Hmm..to jakby element w synchronizatorze? A co pęknięte jest? Dzwon do kalosza do zetora, albo do agrozeto kalisz i zamawiaj jak uszkodzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

A z czego jest ten skan? 7211 czy 5211? W jakimś temacie chlopaki pisali, ze 5211 nie każdy mial synchronizację 4-5 biegu, to może te sprzęglo wtedy występowalo, w modelach bez synchronizacji? Aczkolwiek mechanik ze mnie żaden, wiec to takie tylko moje rozmyślania laika :)
W ogóle rozjechales już ciągnik? Rozebrales skrzynie?
A z womem doszedles do czegoś? Ręczne sprzęglo masz zaciągnięte i pomimo to dzwignia nie chce sie przesunąć w dol? U mnie czasami ciężko się przesuwa ze skrajnej pozycji, ale idzie zawsze. Jak w środku nie jest nic uszkodzone, to poza wyrobieniem frezu w listwie/wyrobieniem bezpiecznika nie mam pojęcia. Tylko bezpiecznik jakby byl wyrobiony, czy sprezynka, to nie tylko z 4na3by wyskakiwalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tabelce z numerami części jest wyraźnie zaznaczone ze występuje w modelu 5211 i 5245. Po prostu niedokładnie spojrzałem :) Mam pytanie co do tego stożka z poprzedniego postu jest on rozbieralny? Chodzi o to że uszkodzone jest wnętrze i jestem ciekaw czy można by dokupić samo wnętrze w katalogu na stronie 78 jest schemat tego ale kolejnej strony nie mam i nie wiem jak to nawet nazwać. Co do womu to jest taka sytuacja ze traktor jest w czasie remontu i miedzy innymi były zakładane nowe uszczelnienia dla głównego siłownika podnośnika wiec wszystkie linki są pozdejmowane podłoga też :) próbowałem załączyć te sprzęgło mocując zwykła linkę albo dociskając od spodu te miejsce mocowania linki ale szło tylko trochę do góry mimo to nie wysprzęgliło tego womu. Traktora jeszcze nie rozjechaliśmy. Wogóle do tej pory na gospodarstwie był tylko T25 narazie docieramy się z zetorem dlatego sam mało o nim wiem :)

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

@cypis
Mowa byka o listwie od womu i frezach na niej, nie o 3-4biegu :)

@misza
Jak ciągnik jest wylaczony, to dzwignia o przemaczania womu powinna iść bez zaciągania sprzegla recznego
Sorry za bledy, ale autokorekta w telefonie jest nieublagana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Na wlaczonym jak nie chce to jeszcze może być kwestia podciągnięcia linku od ręcznego sprzegla, no ale jak na wyłączonym nie zawsze idzie to już chyba wewnątrz trzeba szukać przyczyny. Z tym raczej nic nie podpowiem, bo nigdy takiego problemu nie mialem, ze z jednej strony sam wyskakuje ale tez nie da sie go czasem przelaczyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis się ruszył na wyłączonym da sie przełączyć te wajchę w kazda pozycje :)w ogóle to się zejdzie jeszcze troche czasu zanim go doprowadzimy do porządku :) ciągle coś wychodzi nowego :)

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Jak na wypaczonym chodzi to zobacz te linkę co idzie do wajchy od ręcznego sprzegla wom. Moze trzeba ja troche podciagnac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh... sprawa WOM-u rozwiązana wystarczyło załączyć bieg by zaczął się kręcić WOM na tej 4 pozycji :) pozostało mi poskręcać wszystko zobaczyć czy wyiana bezpiecznika pomogła z 5 biegiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203

Haha no tak zależny jest na tej pozycji chyba. Ale czemu Ci samo przeskakiwalo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj