Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura


73 odpowiedzi na ten temat

#1 Share jacb

jacb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 07 wrzesień 2008 - 18:21

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Witam kolegów mam na imię Janusz i do tej pory tylko czytałem forum. Używam c-360 z turem przedłużonym o 1m, no i są dwa problemy bardzo ciężko się kręci kierownicą i słabo podnosi. Pomyślałem że oba problemy można by to rozwiązać za jednym zamachem. Chcę zamocować zewnętrzną pompę od cyklopa lub MTZ ( chyba tańsza) napędzaną z przodu od wału korbowego i z tej pompy napędzać orbitrol i rozdzielacz dwusekcyjny do tura. No i proszę Was o wypowiedzi czy jedna pompa może napędzać jednocześnie wspomaganie i hydraulikę tura. Myślę za pompą powinien być jakiś zawór rozdzielający na orbitrol i na rozdzielacz do tura, jaki to powinien być zawór najlepiej żeby można było wyregulować wydajność inną na orbitrol inną na tura. Czy musi być zawór przelewowy oprócz tych na orbitrolu i na rozdzielaczu. Może widzieliście podobne rozwiązania i wiecie jakie części zastosować, żebym wiedział co kupić i jak to poskładać. Czy pompa może być o większej wydajności na przykład 70 dm/min. A może moje rozwiązanie zawiera błąd i nie powinno się tak robić. Bardzo proszę o wypowiedzi i rady.
Pozdrawiam Janusz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Dzisiaj, 11:30
  •  

#2 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 07 wrzesień 2008 - 18:35

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Jedna pompa do Orbitrolu i TUR-a może nie pociągnąć naraz.

#3 Share kamis

kamis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 07 wrzesień 2008 - 20:21

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura do tura widziałem łatwe rozwiązanie . pompa od ładowacza trol,zbiornik na olej na przeciwwadze,rozdzielacz na błotniku . ładnie ten zestaw pracował ,szybko podnosił na małych obrotach .bardzo podobało mi się to rozwiązanie i chce sobie takie sprawić do zetora 7211.a do wspomagania chyba będziesz musiał dać drugą pompę , albo zobacz jak jest to rozwiązane w ostrówkach

#4 Share arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 07 wrzesień 2008 - 20:40

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura ja mam założoną pompę od cyklopa a napęd z wału korbowego. wałek przegubowy który ją napędza pochodzi od fiata 126p od kierownicy. a do koła pasowego od c360 jest przykręcone koło pasowe z piastą od pompy wodnej od tarpana(może być inne) a zbiornik na olej to nic innego jak butla powietrza. też mam tura dwusekcyjnego (będę dorabiał trzecia sekcję) i pompa spokojnie pociągnie jeszcze orbitrol (będę zakładał tylko czekam aż go wuja zregeneruje) tylko trzeba założyć coś takiego jak dzielnik strumienia. całkowity koszt wyniusł mnie ok 300zł. pompę zapasową dostałem razem z cyklopem więc regeneracja 100zł, tokarz za przejścia wzioł 70zł no i dodatkowe węże i redukcje nie licząc robocizny i materiału który leżał na strychu. taka przeróbka sprawuje się idealnie. 2x baloty 150x120 bez problemu podnosi a baloty 120x120 to trzy dyga (tylko raz mi się wspornik od tura złamał).

#5 Share t-tas

t-tas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 wrzesień 2008 - 22:17

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura z tego co widziałem to ostrówek ma 2 pompy- do osprzętu roboczego jest duża żeliwna pompa WARYŃSKI (oznaczenia nie znam) napędzana od wału korbowego, układ wspomagania zasilany jest drugą pompą zamontowaną podobnie jak w zetorach czy C-362, i jest to pompa krajowej produkcji, chyba PZ-10, ale głowy nie dam
jeśli chciałbyś zamontować jedną pompę podobnie jak w ta duża w ostrówku, to chyba by trzeba zamontować zawór jaki chyba stosowany jest w BIZONie Super- czyli w tym z jedną pompą(sekcją)- zawór ten tak kieruje strugę, ze priorytetem jest zasilanie orbitrola, a dopiero potem osprzętu roboczego, oczywiście wtedy podczas kręcenia kierownicą zmniejsza się ilość oleju na tur czyli spada prędkość podnoszenia

#6 Share jacb

jacb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 08 wrzesień 2008 - 16:55

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Myślałem żeby dać pompę od MTZ http://www.allegro.p...tz_belarus.html bo jest niedroga tylko nie wiem czy występuje z lewymi obrotami. Czy są w sprzedaży takie tulejki na ten wałek. Czy istnieje jakiś zawór żeby ustawić na przykład 30% na orbitrol (powinno wystarczyć) a reszte na tura. Jak działa ten zawór z priorytetem, czy dawał by na orbitrol ( myślę o orbitrolu 160) tyle ile potrzebuje czy dzieli po połowie. Co do pompy od ostrówka to na stronie http://www.hydrotor......wy typoszereg podają wydajność 9,8 l/min to chyba jakaś pomyłka.
Janusz

#7 Share arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 08 wrzesień 2008 - 20:51

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura przy pompie od cyklopa zmiana obrotów z prawych na lewe jest możliwa po odwróceniu o 180stopni tylniej pokrywy więc przy pompie od mtz też tak powinno być

#8 Share t-tas

t-tas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 wrzesień 2008 - 21:04

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura odnośnie tej pompy do ostrówka z linku do Hydrotoru- PZ2-10 ma właśnie taką wydajność, bo jest to pompa serwomechanizmu kierowniczego, stosowana również w C362- jest to ogólnie odpowiednik żeliwnej pompy wspomagania z zetora np 7211, tyle, ze o prostrzej konstrukcji(te czeskie pompy są przekombinowane)
jeśli mowa o zmianie obrotów w pompie od MTZ- jeśli ktoś miał możliwość porównywania konstrukcji pomp zębatych krajowych i tych zza Buga, stwierdzi, że także sowieci przekombinowali, nie powiem czy wystarczy tylko odwrócenie pokrywy, ale zdaje mi się że nie, bo chyba w korpusie jest dodatkowy kanał układu kompensacji, i chyba nie da się ot tak zmienić jej kierunku
co do działania i poprawnej nazwy zaworu rozdzielczego z bizona- nie pamiętam, wiem tylko, że zarówno na zajęciach na uczelni, jak i a samym kursie kombajnisty było o tym- nie wymyśliłem go sobie
dorzucam jeszcze link do pompy osprzętu roboczego od ostrówka
http://www.grene.pl/...oducts_id/11098
nie podoba mi się tylko prędkość maksymalna- wynikało by z tego, że przed pompą musi być reduktor obrotów-silnik przecież kręci się do 2200- a pompa zapięta jest na stałe do silnika

#9 Share jacb

jacb

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 10 wrzesień 2008 - 13:58

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Czy taki zawór http://www.grene.pl/...roducts_id/8967 można zastosować i doświadczalnie ustawić tak by część strumienia wyregulować na orbitrol a część na tura.

#10 Share arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 11 wrzesień 2008 - 21:20

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura otuż co do obrotów pompy to już odpowiadam. pompa potrzebuje 1600obr ale na biegu jałowym (swobodny przepływ oleju) może mieć większe obroty.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Dzisiaj, 11:30
  •  

#11 Share kgal

kgal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2009 - 10:30

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura witam - jestem nowy na tym forum
mam taka spawę - chce zmontować do tura na c-360 zewnetrzne sekcje hydrauliki - 2 - i nie wiem jak podłączyć zasilanie olejem ze skrzyni - skąd podłaczyc waż zasilający i powrót?
Koś mi powie?
Z góry dziękuje!!

#12 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 07 styczeń 2009 - 11:13

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Możesz podłączyć sie do wyjść od kipowania czyli zasilanie z wyjścia kipowania pod wejście w dodatkowy rozdzielacz a powrót oleju pod pozostałe wyjscie od hydrauliki ciągnika, olej na rozdzielaczu bedziesz miał po włączeniu kipowania.
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#13 Share kgal

kgal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2009 - 15:18

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura no tak - ale wówczas czały czas praktycznie musze mieć włączony rozdzielacz od kiprowania - i nie mogę używać koncówek np. do wywracania przyczepy - a nie można ominąć rozdzielacza - nie ma jakiegoś wyjścia bezpośredniego?

#14 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2009 - 17:33

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Jak rozumiem chcesz przerobić zwykłego tura na 3-sekcyjny?Tak? :)

#15 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 14 styczeń 2009 - 12:17

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Problem kipowania przyczep możesz rozwiązać poprzez założenie rodzielacza z większą ilością sekcji, wtedy podłączasz sie bezpośrednio przez wyjścia od kipowania do rozdzielacza, 3 sekcji używasz do tura a czwartej robisz wyjscie na szybkozłącze do kipowania i wszystko działa bez problemu
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#16 Share kgal

kgal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2009 - 15:04

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura marcina87 - tak chcę przerobić zwykłego tura na 3 sekcje,
kombajn - no to jest bardzo dobre rozwiązanie - ale czy rozdzielacz ciagnika przez który sie podłącze będzie "trzymał" czy moze się zepsuć? -i nie podawać oleju na zewnętrze sekcje? - nie wiem do końca jak to jest tam zrobione

#17 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2009 - 17:51

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura

marcina87 - tak chcę przerobić zwykłego tura na 3 sekcje,
kombajn - no to jest bardzo dobre rozwiązanie - ale czy rozdzielacz ciagnika przez który sie podłącze będzie "trzymał" czy moze się zepsuć? -i nie podawać oleju na zewnętrze sekcje? - nie wiem do końca jak to jest tam zrobione

Możesz robić tak jak ci radzi "kombajn" kupując rozdzielacz 4-sekcyjny, albo kupujesz rozdzielacz 3-sekcyjny i podpinasz się w obwód. Dwa sposoby jeden droższy drugi troche tańszy!

#18 Share lukas17d

lukas17d

    Użytkownik

  • Validating
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ciechanowiec

Napisany 20 styczeń 2009 - 17:12

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura jak byś najpierw podłączył rozdzielacz 3 sekcyjny a powrót z nigo do orbitola i z orbitola do skrzyni to wydaje mi się że powinno działać tylko że jak będziesz operował turem to słabo wspomaganie będzie chodziło- nie daje ci gwarancji bo tego nie sprawdziłem

#19 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 20 styczeń 2009 - 21:55

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Rozdzielacz napewno wytrzyma jeśli bedzie na stałe pracował na włączeniu, np. jeśli współpracuje z maszynami wyposażonymi w silnik hydrauliczny to masz włączony przepływ olej na stałe i rozdzielacz wytrzymuje. a włączał bedziesz dopływ na rozdzielacz gdy bedziesz pracował z turem lub kipował, ja założył bym rozdzielacz 4sekcyjny koszt takiego na giełdzie na gratach to jakieś 200zł max :)
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura Dzisiaj, 11:30
  •  

#20 Share PRZEMEK44151

PRZEMEK44151

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2009 - 07:47

Zewnętrzna hydraulika do wspomagania i do tura a niemyśleliście o takiej pompie http://www.pompy-hyd...125178080_1.jpg i jedno do wspomagania a druga do tura <_< a na zbiornik oleju może być butla po gazie

Podobne tematy