Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki ciągnik na 320ha


84 odpowiedzi na ten temat

#21 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9690 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 03 wrzesień 2008 - 11:18

Jaki ciągnik na 320ha 310km ciagnik na 320ha - lekkie nie porozumienie, na co az tyle? jakie maszyny zapnie?
U mnie w okolicy jest gospodarz ktory ma na moje oko 500ha i przez dlugi czas obrabiał to 2 DFami (165 i 105km) oraz ursusem 1634, teraz widze ze ma w swojej zagrodzie 3 konie ze stajni DF - 165,120 i 105 i jakos chłopaki daja rade.
Na miejscu twojego wujka - zakupiłbym jakies 200km jako wol roboczy i jakies 120km do srednich prac - to powinno styknac na wiekszosc standardowych gospodarstw 300ha, no chyba ze tu jest jakas specyficzna działalnosc ale o tym nie bylo ani slowa.

co do wyboru konkretnej stajni to juz ci nie pomoge bo duzo zalezy od konkretnej oferty dilera jaka dostaniesz - czasem taniej wyjdzie kupic JD niz np DFa czy moze Masseya.
Dla mnie 90% zachodnich ciągników to ta sama liga. Tutaj trzeba patrzec bardziej globalnie bo w gre wchodza 2 konie - duzy i sredni.
Ja osobiscie przy takim zapotrzebowaniu szedłbym w strone JD 7930 i 6630. to powinno wystarczyc zeby obsłuzyc gospodarstwo - przynajmniej o profilu zblizonym do mojego

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 320ha Dzisiaj, 09:26
  •  

#22 Share FilipTDi

FilipTDi

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 03 wrzesień 2008 - 13:14

Jaki ciągnik na 320ha Rozmawiałem dziś z wujem i powiedział, że chciałby kupić 4 ciągniki:
1xdo ciężkich prac polowych
1xdo wielkogabarytowej prasy i żeby dopomógł w polu
2xdo transportu i drobnych prac w gospodarstwie

#23 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9690 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 03 wrzesień 2008 - 14:10

Jaki ciągnik na 320ha to ja bym zrobił cos takiego skoro tak bardzo chce tyle ciagnikow:
200, 150, 120 i 100km

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#24 Share TumeK

TumeK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polandia
  • Zainteresowania:To co widać:]

Napisany 03 wrzesień 2008 - 14:30

Jaki ciągnik na 320ha to niech weźmie Jd 200 km nie wiem 7920
Case puma 160
valtre n121 ( nie wiem czy jest tylu konna )
a do transportu jakiego Fast tracka

moje skromne zdanie choć 3 ciągniki tez by wystarczyły...
moj kolega (ten od case) dopiero teraz myśli nad 3 ciągnikiem takim 150/160 Km
Pseudo rolnik...http://img60.imageshack.us/my.php?image=puchar056zu3.jpg 64 miliony zeta

#25 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9690 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 03 wrzesień 2008 - 15:06

Jaki ciągnik na 320ha twoje podejscie Tumek uwazam za lekko chybione - uwazam ze duzo lepiej wziac ciagniki jednej marki

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#26 Share pablo21

pablo21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 wrzesień 2008 - 15:41

Jaki ciągnik na 320ha Tak lepiej jedna marke bo od dilera mozna duzo dużo więcej wyciągnąc kasy. I serwis tez chetniej przyjeżdza.

#27 Share Adik_ziel

Adik_ziel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódz(Olechów)
  • Zainteresowania:Rolnictwo i Motocross ;)

Napisany 03 wrzesień 2008 - 16:01

Jaki ciągnik na 320ha John Deere 7920 - jako główny
John Deere 6830 - on chyba ma 150km czy 160km

I takie do pomocy to 6030, 5820 ? myślę, że większe do takich prac nie potrzebne. Ale znów ile może być tego zielonego na podwórku xD

Znajomy [*] miał 400ha i jako główny miał NH TM 195 i jeszcze z 4 inne takie mniejsze praktycznie wszystko robił NH pola miał kawałek od domu bo z 20km i zawsze jak koło nas robił to właśnie tym NH. Myślę, że 3 ciągniki na tyle ha by wam wystarczyły ;]
«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

#28 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 03 wrzesień 2008 - 19:50

Jaki ciągnik na 320ha 7920 już nie produkuja ;) albo 7930 ale pojemnośc ma mniejszą od 7920 albo 8130/8230 który dobrze by sie sprawdził w cięzkiej pracy typu orka czy głębosz z racji swojej mocy i wagi.

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#29 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 wrzesień 2008 - 20:13

Jaki ciągnik na 320ha

Rozmawiałem dziś z wujem i powiedział, że chciałby kupić 4 ciągniki:
1xdo ciężkich prac polowych
1xdo wielkogabarytowej prasy i żeby dopomógł w polu
2xdo transportu i drobnych prac w gospodarstwie


Stajnia JD:
8230 -250 KM -tylko ciężkie prace polowe,
7530 -180 KM -troszkę lżejsze prace w polu + prasa wielkogabarytowa,
6830 -140 KM -transport i drobniejsze prace
6430 -120 KM -transport, opryskiwacz, rozsiewacz.

Jeśli nie będzie ładowarki to można założyć ładowacz do 6430 lub 6830 ;)

#30 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 03 wrzesień 2008 - 20:55

Jaki ciągnik na 320ha he ;)

jak ktos ma 320ha i jest zielony w temacie, to niech lepiej sprzeda gospodarstwo i zajmie sie czym innym... bo to jest tak jak z beztalenciem, choćby miało najlepszy instrument to i tak dobrze na nim nigdy nie zagra.
Mysle że twój wujek ma jeszcze słonia w lodówce i też pewnie nie wie co z nim zrobić. Może trzeba założyć temat na stronie z forum o zoo? ;)

wg mnie wogóle jak ktoś zaczyna od tekstu że: ktoś ma coś tam i chciał by się poradzic, to powinien dostać na dzień dobry bana. Wogóle powinna być jakaś blokada że poniżej 200 postów user nie może założyć tematu.


na ten areał wystarczą 2 konkretne ciągniki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 320ha Dzisiaj, 09:26
  •  

#31 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9690 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 03 wrzesień 2008 - 21:55

Jaki ciągnik na 320ha pomysł nie głupi zeby była możliwość pisania tematów od momentu napisania jakiejs ilosci postów, albo przetrzymaniu na forum okresu powiedzmy miesiaca

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#32 Share szpeniek26

szpeniek26

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 578 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie okolice Opatowa

Napisany 03 wrzesień 2008 - 21:58

Jaki ciągnik na 320ha Pisałem wcześniej o tym że warto coś z tym zrobić, dzieciak bawi sie z nami i tyle.

#33 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 wrzesień 2008 - 22:55

Jaki ciągnik na 320ha Jakby ten 'kompletnie zielony' wujo kupił sobie od razu 2 nowoczesne ciągniki plus sprzęt towarzyszący i do tego jeszcze kombajn to podejrzewam, że by dostał niezłej zadyszki ;) .

A nowy ciągnik 300KM na 300ha to wcale nie jest wielka przesada, jeśli ma się głowę do tego i nie prowadzi się gospodarstwa w technologii ekstensywnej ;)

W moich niedalekich okolicach jest gospodarstwo rodzinne, chyba w granicach 300-400ha, gdzie stare ursusy i zetory zastąpił MF 6495, a w tym roku doszedł MF 8480, i do tego 2xClass Medion.
Na tym sprzęcie pracują wyłącznie ojciec z synem :)

#34 Share FilipTDi

FilipTDi

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 04 wrzesień 2008 - 12:29

Jaki ciągnik na 320ha -------

#35 Share mietek180

mietek180

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2008 - 14:37

Jaki ciągnik na 320ha a moim zdaniem powinno się kupować ciągniki i maszyny z myślą zawsze powiększenia gospodarstwa bo nie wiadomo co będzie później chociaż przy takim dochodzie to można czesciej zmienic sprzęt

#36 Share qba333

qba333

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 04 wrzesień 2008 - 14:39

Jaki ciągnik na 320ha A to sa jakies blokady finansowe u wujka czy nie patrzy na kase?? skoro wszystko na raz chce wymieniac. A nie pytales sie wujka jakie przedzialy mocy go interesuja. Moze troche zawezisz skale poszukiwan. Ale jednym slowem jak chce brac 3 ciagniki czy tam 4 to z jednej stajni np. John Deere. Wtedy powinien dostac ladny upust.
Tylko jak juz ktos to powiedzial troche dziwnie jak sam "zielony" sprzet stoi nie.

#37 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2008 - 14:54

Jaki ciągnik na 320ha A dlaczego nie "wszystko na zielono"??Gdybym miał taki areał to na pewno poszedł bym w tym kierunku i postawił na jedna dobra marke.Majac 4 ciagniki JD i jakis duzy kombajn dealerzy traktuja cie powazniej,łatwiej sie dogadac wywalczyc wieksze upusty a przy zakupie kolejnych maszyn lub modernizacji sprzetu za kilkanascie lat to sie na pewno przyda.W okolicy mamy goscia ktory ma ponad 1500 ha i cały sprzet ma JD.Ostatnio kupił kombajn za ponad 800 tys takze JD bo powiedział ze w taki sposob najłatwiej sie rozwijac,trzymajac sie jednej dobrej sprawdzonej firmy.

#38 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9690 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 04 wrzesień 2008 - 18:01

Jaki ciągnik na 320ha ale upusty to nie wszystko
przeciez to jest podobna obsługa tych maszyn, to jest jeden serwis, jednakowe oleje, moze nawet podobne filtry, niech to bedzie NH czy moze DF, ale zawsze to jedna firma i nie wolasz do serwisu 3 gosci tylko jednego!!!! ile mniej przejazdów - a kto za nie placi?

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#39 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 wrzesień 2008 - 18:30

Jaki ciągnik na 320ha

he ;)

jak ktos ma 320ha i jest zielony w temacie, to niech lepiej sprzeda gospodarstwo i zajmie sie czym innym... bo to jest tak jak z beztalenciem, choćby miało najlepszy instrument to i tak dobrze na nim nigdy nie zagra.
Mysle że twój wujek ma jeszcze słonia w lodówce i też pewnie nie wie co z nim zrobić. Może trzeba założyć temat na stronie z forum o zoo? ;)

wg mnie wogóle jak ktoś zaczyna od tekstu że: ktoś ma coś tam i chciał by się poradzic, to powinien dostać na dzień dobry bana. Wogóle powinna być jakaś blokada że poniżej 200 postów user nie może założyć tematu.


na ten areał wystarczą 2 konkretne ciągniki.

A ja myślę że z wujkiem Filipa nie jest tak źle-z reguły ten kto ma 320 ha nie ma też źle pod sufitem poukładane a po prostu Filip chciałby mu pomóc-czy wujek tego chce czy nie :).
A tak poważnie-swego czasu mój wujek (posiadający cokolwiek większe gospodarstwo-teraz prowadzi je jego syn)-też niezbyt wierzył w zachodnie maszyny-no a teraz jak okiem sięgnąć to Case albo inny Vaderstadt :)-a Ursusy powoli przechodzą w stan spoczynku

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 320ha Dzisiaj, 09:26
  •  

#40 Share FilipTDi

FilipTDi

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 05 wrzesień 2008 - 14:37

Jaki ciągnik na 320ha Nareszcie się znalazł ktoś kto rozumie człowieka ;)

Podobne tematy