radek5314

Ursus 4514 uklad paliwowy

Polecane posty

radek5314    72

Mam tak problem jak mi sie pojawil w listopadzie rok temu teraz znowu to samo przy temp +5 i nizszych minusowych ciagnik mi sie ciagle zapowietrza uklad paliwowy wyczyszczonu zbiornik filtr przewody pompka kupiona na wiosne byla nowa zalozona od kwietnia bylo bez problemow a teraz to samo, gdzie sie znajduje ten filterek w pompie wtryskowej tego nigdy nie rozbieralem a pompa byla regenerowana w 2013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Sprawdź filterek nad zaworem w zbiorniku paliwa o ile tam jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Opisz problem bardziej szczegółowo.

Kiedy się zapowietrza? (po kilku minutowym postoju, po kilku godzinnym, po nocy, podczas pracy silnika na niskich obrotach, podczas ciężkiej pracy, jest falowanie obrotów podczas pracy itd)

Gdy się zapowietrzy sprawdzałeś, w którym miejscu jeszcze jest paliwo a w którym już go nie ma?

 

*Szczelność całej instalacji paliwowej została dokładnie sprawdona oraz poprawność połączeń i ręczysz za nie?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Zapowietrza sie nawet jadac po drodze czy szosie i podczas orki nagle staje paliwo dochodzi ze zbiornika caly czas, szczelnie jest nigdzie nie cieknie paliwo, wystarczy odpowietrzyc pompe podpompowac odkrecic 2 wtryski i zapali przejade 50m i znowu to samo, filterek byl wyciagany z kranikiem bo nowy przewod zakladalem ten od pompki do kranika, ten filterek w pompie moze to byc zapchany tylko nie wiem gdzie on jest tam moze byc jakas maz z tych dodatkow bio i teraz przy temp zblizajacych sie do 0 moga byc problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pisałem o tym wielokrotnie, tylko nie nie pamiętam już gdzie. :D

Choćby tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

Przejrzyj kilka stron a znajdziesz odpowiedź sa swoje pytanie: Gdzie znajduje się filterek?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2421

może jest gdzieś nie szczelność w układzie p aliwowym i zaciąga powietrze


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Filterek jestw pompię jak wchodzi rurka z filtra.

Odkręć rurkę z filtra, potem tą dużą śrubę, chyba na klucz 24 mm wyciągnij szczypcami zaworek ze środka, nie obróć go i nie pogob części, i najlepiej szczypcami do pierścieni segera Z wyciągnij filterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To jest wersja dla mniej sprawnych manualnie. :D Ja jej nie zalecam, a dlaczego piszę poniżej.

 

Zachęcam zastosowanie się do zaleceń wg postu #51, strona 3 w  tym temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3 dlatego, że wyjęcie samego filtra spowoduje iż część zanieczyszczeń pozostanie wewnątrz, gdyż spłynie z filtra podczas jego wyciągania i co najgorsze przedostanie się później do pompy - co przy dużej ilości zanieczyszczeń może doprowadzić do jej uszkodzenia.

 

Filterek plastikowy w pompie wtryskowej już nie będzie taki brudny, gdyż znajduje się za filtrem paliwowym, jednak mimo wszystko zbiera się tam brud i trzeba go wyczyścić.

 

WAŻNE:

Podczas montażu PAMIĘTAJ o poprawnym złożeniu poszczególnych elementów składowych, gdyż mają one bardzo istotny wpływ na pracę pompy wtryskowej!!!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Juz wiem jak wyciagnac ten filterek, dziwi mnie to ze rok temu juz w listopadzie pod koniec prac mi sie zapowietrzal i myslalem ze to pompka zasilajaca nawalila i postawilem go na zime do garazu, na wiosne juz w kwietniu wymienilem pompke i bylo ok i teraz w listopadzie ta sama sytuacja sie powtarza jak by byl uklad paliwowy nieszczelny to by i latem nie chodzil

Edytowano przez radek5314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

Miałem to samo, a winny był przewód paliwowy idący od kranika do ostojnika (mały przekrój), wystarczył jakiś paproch i ciągnik zapowietrzony. Założyłem o większej średnicy, zalozylem rurkę w kraniku żeby do konca syfu z zbiornika nie ciągnął i ani razu się nie zapowietrzył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Jak wygląda filtr pompki zasilającej?

Mi w tym roku tak zawaliło że w przewodzie paliwowym był glut ok 30cm:)

Winne są dodatki bio i tyle w temacie. Ograniczyć to można poprzez dodatki do paliwa lub utrzymywanie małego stanu paliwa gdy ciągnik ma dłuższą przerwę a paliwo składować w duży zbiornikach aby odstało się.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wyeliminować można niemalże całkowicie przez stosowanie ON bez takich dodatków. Najbliższe źródło to Niemcy i Rosja oraz ci dostawcy, którzy takie paliwo sprowadzają do Polski.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Przewod kupilem paliwowy od pompki do zbiornika nowy a w kraniku jest filter zalozony jak odlacze przewod od pompki to paliwo leci ze zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Ale jak wygląda sitko ( filtr wstępny ) w pompce zasilającej ( ręcznej ). Masz tam pokrywę przykręconą na jedną śrubkę, odkręć i napisz co widzisz:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Filtr w pompce jest czysty pompka ma pol roku, a w pompie troszeczke zanieczyszczony byl ale nie wiem czemu tak sie robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
helus89    9

Rozbierz pompkę zasilającą i zobacz czy nie ma tam małych twardych kawałków jakby gumy miałem tak w 3p, zaworek w pompce rozleciał się po pół roku i do obrotów 1500  chodził ok powyżej się zapowietrzał. Jeszcze istnieje możliwość że jakaś gumka na przewodzie na skutek niższej temp. się kurczy wtedy nie uszczelnia i zaciaga powietrza . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Jutro pojdxie do mechanika wyciagnie pompe i sie okaze co jest wszystko co moglem to zrobilem i dalej to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

Wywal te sitko z baku, ono po prostu się zalepia  i nie do chodzi tyle paliwa ile ma, i załóż większej średnicy wężyk od kranika do ostojnika. Na tym oryginalnym przewodzie to sobie nie pojeździsz ...

Zrób tak jak jeden z użytkowników i do tego grubszy wężyk:

 med2_kranik-paliwa-ursus-5314_56902_20_9

Edytowano przez masseyf12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ile to bydle o nazwie Ursus pożera paliwa? - skoro taki sam przewód nie sprawia żadnych problemów dla Renault 180.94 TZ ze 170 KM silnikiem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

Nie pożera, tylko się zatyka, tak samo te sitko w kraniku w baku . Już to przerabiałem , ciągle się zapowietrzał , raz nawet torowisku. Przerobiłem to co wcześniej pisałem i teraz nie mam tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
    • Przez Rafal17
      Witam jak w temacie posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ursusa 3512 chodzi mi o taka gotowa  w kolorze 😅 najlepiej bo nie mogę się połapać co i jak? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj