Zaloguj się, aby obserwować  
LukaszSZCZ999

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -Schematy

Polecane posty

swat24    64

Jesteś zadowolony z tej 16x16, nie miałeś żadnych awarii, z którego roku jest twój MF ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tej skrzyni jestem zadowolony przełożeń mi spokojnie wystarcza ciągnik jest z 96roku awarii żadnych nie miałem.Ta skrzynia jest napewno prostsza od Dynashift(mniej skomplikowana) :o


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie czym róznią się autotronik i elektronik?

No własnie ja posiadam wersje electronic i nie wiem czym sie rózni od autotronic... Prosze o pomoc!;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Na wstępie chciał bym przeprosić że odgrzebuje stary temat ale to lepsze niż zakładanie nowego. Jako że chcę aby mój MF wytrzymał nie mały przebieg chciał bym aby ktoś mi odpowiedział na moje pytania dotyczące skrzyni 32x32.

 

Czy nie można przerzucać podczas jazdy grup biegów z A na B i odwrotnie ?

Jak wyłączać przyśpieszacz, przy zatrzymanym ciągniku ? Bo z tego co wyczytałem to z obciążeniem za bardzo nie można pod czas jazdy.

Dla czego jak wcisnę sprzęgło to pali się kontrolka od przedniego napędu i ciśnienia oleju w skrzyni ? Czemu to służy ?

 

Kiedyś miałem problem ze skrzynią że się blokowała tzn. że wajchę od zmiany biegów mogłem przełączyć do przodu i do tyłu czyli na 1 lub 2, a na 3 , 4 albo zmianę zółw zając się nie dało, po prostu coś ją blokowało. Znalazłem na to lekarstwo, po prostu zaraz po odpaleniu wciskam sprzęgło i zapalają mi się kontrolki od ciśnienia oleju w skrzyni i przedniego napędu i gdy one zgasną to wszystko wraca do normy i wszystko działa bardzo dobrze.

 

Pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

Grupy biegów A,B powinno się zmieniać na postoju. Co do przyśpieszacza to używam go jako dodatkowy bieg, czyli włączam razem ze sprzęgłem, i tak samo przy wyłączaniu. Co do kontrolek to w każdym MF tej serii po wciśnięciu sprzęgła będą palić się te dwie kontrolki. Gdyż napęd przed odpaleniem masz włączony, a skrzynia nie ma smarowania. Co do reszty to nie wiem


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

@kraker przy odpalonym silniku po naciśnięciu sprzęgła nie powinny zapalać się żadne kontrolki!!! Takie rzeczy jaki piszesz powinny mieć miejsce tylko i wyłącznie przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu powinna świecić tylko kontrolka o przedniego napedu tak długo az sam go nie wyłączysz. Dlaczego nic z tym nie zrobisz przecież u ciebie przy każdym wciśnięciu sprzęgła włącza sie przedni napęd.

 

Wydaje mi się że przyczyna tego stanu rzeczy może być problem z podłączeniem przewodu impulsacji sprzęgła z autotronic. Odkręć osłonę autotronic i sprawdź podłączenie pomarańczowego przewodu, który znajduje sie w kostce najbardziej wysuniętej w stronę przodu ciągnika (po prawej stronie jest tylko jedna). W tej kostce musisz patrzeć na szereg który także jest od strony przodu cięgnika. Przewód którego poszukujesz będzie jako trzeci od ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Po odpaleniu od razu jak wcisnę sprzęgło to zapalą się te kontrolki zaczyna działać skrzynia (odblokowuje się) i potem mogę ile razy chcę je wciskać i mi się te kontrolki nie zapalą no i napęd się nie załączy. Ciekawi mnie to dlaczego w ogóle mi się ta skrzynia blokuje, to dopiero zagadka. Z tego co widzę ciągnik nie miał nic nigdzie kombinowane wszystko w oryginale i działa bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

@matis251 czy to blokaowanie dzwigni zmiany biegów wystepuje bez wzgladu na to czy zgasisz ciągnik na zółwiu czy zającu?? Moze wystepuje jas różnica?? Moze jezeli zgasisz na żółwiu po jest odpaleniu dobrze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

To bez różnicy czy zostawię na żółwiu czy na zającu. I to mi się nie robi co odpalenie tylko jak się odblokuje to śmiga cały dzień bardzo dobrze a nawet parę dni jak nie jest zimniej. Jak po niżej -10 to to się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

@ rafik256 sorki, myślałem że chodziło o palące się kontrolki przy zgaszonym silniku


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

w twoim przypadku objawy nie sa regularne dlatego nie moge z całą pewnościa powiedzie czy to siłownik reduktora, moze wybierak. Najprościej będzie jak zdejmiesz dekiel i zobaczysz. Jakby co masz mój numer. Dzwoń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Jak bym chciał zdjąć dekiel to ten w który wchodzą dźwignie od zmiany biegów ?? Musze spuszczać olej chcąc je odkręcić? żeby nic mi nie wyciekło jak bym odkręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekkam    0

witam w związku z tymi nieszczęsnymi skrzyniami mam pytanko co jest nie tak że pod dużym obciążeniem wyskakuje mi rewers ale tylko podczas jazdy do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik189    0

przyczyn moze byc kilka zaczynajac od tych dzwigienek zewnetrznych zle wyregulowane

widelec synchronuizatora zdarty na skutek np przetrzymania i nie dociaga do konca pierscienia, lub sam synchronizator

 

 

 

a ja mam pytanie odnosnie tego widelca(widelek) synchronizatora czym sa pokryte koncowki co opieraja sie na pierscieniu???

Chodzi mi o to czy mozna kupic taka powloke, cos co bardzo przypomina plastik(czarne), poniewaz u mnie przedarlo tą powloke i teraz drze metal-metal

a 7stow to nie tak malo na nowy wydac

 

jak macie pomysly to piszcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioootrek    0

Wyświetl postUżytkownik pablo21 dnia Aug 31 2008, 18:25 napisał

Właśnie czym róznią się autotronik i elektronik?

 

No własnie ja posiadam wersje electronic i nie wiem czym sie rózni od autotronic... Prosze o pomoc!;)

 

 

ja słyszałem jeszcze o wersji datatronic (czy coś takiego)

 

 

i czym te 3 wersje się różnią

 

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Datatronic ma ten taki wyświetlacz w kabinie na prawym słupku.

Autotronic i electronic chyba niczym się nie różnią, moduł sterujący jest taki sam, jedynie różnica to napis na drzwiach;) electronic był tylko w tych młodszych;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj