Zaloguj się, aby obserwować  
LukaszSZCZ999

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -Schematy

Polecane posty

witam, czy moze mi ktos wytłumczyc skad w tych mf-ach 32 biegi... co przez co mnozyc zeby tyle wyszło... podajcie mi ile jest biegów głównych, czym zmieniam zółw-zajac i co to jest A i B???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

32 biegi biorą się z 4A 4B na zającu 4A 4B na żółwiu to razem 16+16 włączanych bez sprzęgła tak samo na wstecznym

Biegi A są to biegi wolne Biegi B są szybsze

Zmiana z żółwia na zająca jest w dźwigni 1,2,3,4 trzeba ustawić na środek i popchnąć w lewo przy zatrzymanym ciągniku


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia Dynashift 32/32:

4 biegi*4 półbiegi=16, wszystko mnożone przez dwa (żółw/zając) i wychodzi nam 32 ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o to mi chodziło chłopaki... w dynashift łatwiej mi poszło policzenie skad 32/32 .. w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Przy takiej prędkości jeszcze można, bo zwykle jest blokada od 10 - 12 km/h i powyżej tej szybkości przy przełożeniu dźwigienki rewersu w drugą strone wyrzuca na luz. Takie zabezpieczenie przed przeciążeniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn sam zachamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

 

a czym sie rózni electronic od autotronic... który jet bardziej "wypasiony"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
tzn sam zahamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

Nie, sam nie hamuje, powyżej tych ~10 km/h wrzuci luz i sie potoczy, a poniżej tej prędkości wrzuci wsteczny, tzn. płynnie rozłączy sprzęgło do jazdy w przód a włączy sprzęgło do jazdy w tył. Właśnie załączanie tego wstecznego sprzęgła tak jakby zhamuje ciągnik.

 

Ten guzik to półbiegi pod obciążeniem, czyli właśnie wzmacniacz momentu - tzw. powershift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

W dynashifcie jest rewers mechaniczny i najlepiej przełączać go po zatrzymaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dynashift ma elektrohydrauliczny na 100%... no tak ale półbieg jest od tego by przyspieszyc a wzmacniacz momentu by zwolnic i odciazyc silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim MF mam dynashift i rewers mechaniczny, być może były wersje z elektrohydraulicznym. Półbieg, wzmacniacz momentu i powewrshift to to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Działa w obie strony, zależnie od tego na jakiej pozycji sie właśnie jedzie ;) Ja najczęściej używam tego jako wzmacniacz.

 

Aha, jest jeszcze trzeci rodzaj przekładni - speedshift 32/32, podobna do 16/16 ale ma dodatkowy półbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aaa bo mi sie pomyiło dynashift z mf z serii 61xx bo tam jest elektorhydrauliczny... a co poiwecie o elec i auto-tronic'ach, czym sie różnia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dynashift ma elektrohydrauliczny na 100%... no tak ale półbieg jest od tego by przyspieszyc a wzmacniacz momentu by zwolnic i odciazyc silnik

Ja z serii 30XX dynashift nie spotkałem jeszcze z rewersem elektrohydraulicznym.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Ja w swoim MF speedshift uzywam jako półbieg i staram sie nie jeżdzic na nim cały czas ponieważ przy włączonym speedshift napęd jest przekazywany przez małe tarcze które są ściskane przez siłownik który w przypadku ciagników które maja juz troche motogodzin moze miec pewne nieszczelności. Z ich to powodu moze dochodzic do ślizgania (poślizg moze byc minimalny jednak przy bardzo długim czasie uzytkowania) tarcz i ich wcześniejszego zuzycia. kiedy speedshift jest wyłączony duza tarcza jest dociskana przez spręzyne która jednak lepiej znosi użytkowanie. takie stosowanie speedshift moze ponoć (tak twierdzi człowiek który juz kilka ładnych lat naprawia te ciagniki) wydłuzyc żywotnośc speedshift o 2-3 tys motogodzin. Czy to prawda nie wiem ale mój ciągnik ma juz 8tys motogodzin i wszystko dziła dobrze wiec moze byc to prawda.

Jeżeli chodzi o uzywanie speedshift jako wzmacniacza to jestem nastawiony sceptycznie poniewaz przy większym obciązeniu jego wyłączeniu ze wzgledu na sama konstrukcję poważnie obciąza tryby satelitarne speedhift jak i całą skrzynie. Dzieje sie tak ponieważ wyłaczenie przyspieszacza powoduje gwałtowne wyhamowanie skrzynii i dośc gwałtowne przełączenie przekazania napedu na dużą tarczę ze wzgledu na szybkośc dziłania dociskajacej ją spręzyny, która ogranicza wystapienie poslizgu tarczy który mógłby złagodzic to przełączenie. Poślizg taki wystepuje przy właczaniu speedshift ponieważ cisąnienie rosnące w siłowniku musi pokonac silę sciskajaca spręzyny co pozwala na w miarę łagodne właczenie. Wszystkie te przeciązenia przy małej prędkości moze nie sa takie wielkie jednak jeżeli taka sytuacja powtarza się ciagle może mieć pewne skutki. Dlatego kategorycznie nie dopuszczalne jest wyłaczenie speedshift bez sprzęgła przy duzej prędkości i pod obciązeniem bo skutkiem tego jest zazwyczj remont skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale wszystko wytłumaczyłes fachowo nic dodać nic ując.Ja staram się włanczas speedshift przy mniejszych predkosciach wtedy nie odczuwa sie takiego szarpniecia.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

I oto przykład jak ważne jest umiejętne korzystanie z Speedshift.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To wychodzi na to że trzeba sie z tym delikatniej obchodzić jak ze wzmacniaczem w Ursusie :) Nie wiem czy w 42xx działa to tak samo jak w 30xx ale ja (może błędnie) zasugerowałem sie kontrolkami, zielona jest od zająca a czerwona od żółwia, dlatego zazwyczaj jeżdże na zielonej i powershifta używam jako wzmacniacza. Druga, pewnie równierz mylna sugestia, to że w Ursusie pozycja robocza to właśnie zając (wiem wiem, to inna bajka). Trzecia sugestia, taktowana z dużym dystansem, to zapewnienia sprzedawcy że wszystko jedno na czym jade, w instrukcji równierz nie ma żadncyh przeciwwskazań. Teraz już sam nie wiem... To w transporcie zdrowiej lecieć na żółwiu? W polu tak samo? W takim razie cała ta skrzynia straciła dla mnie sens, po co komu przyspieszenie na chwile? :P

 

Generalnie chciałbym żeby ciągnik przechodził w miare bezawaryjnie jakieś 5000 mth, potem moge pchnąć go do rzeki, tylko wcześniej pomaluje na zielono aby żab nie wystraszyć :P Tu bezdyskusujną przewage mają JD, DF, Fendt i Claas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

nie trzeba sie obchodzić z nim tak delikatnie jedyne na co trzeba uważac to to żeby go nie wyłączać pod dużym obciążeniem i przy dużych prędkościach a jeżeli chodzi o jego włączanie to można to robić kiedy się chce i jak się chce co do tego nie widzę przeciwwskazań. Jeżeli ktoś chce żeby ten przyspieszacz wytrzymał jakies 10 tys. mth to własnie takie traktowanie jak pisałem wcześniej w tym pomoże ale nawet przy bardzo intensywnym i dośc ostrym jego użytkowaniu powinien on wytrzymać te 7 tys. jeżeli chodzi o przewage pod tym wzgledem np. modeli JD z podobnych lat to z tego co zauwazyłem na przykładzie maszyn w okolicy to przyśpieszacze w nich wytrzymuja podobny przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

A ja mam takie pytanie odnośnie skrzyń w modelach 30xx tzn 16x16 i 32x32 która jest mniej awaryjna bo ja słyszałem że 16x16 jest pod względem awaryjności dużo lepsza( mniej awaryjna) może coś słyszeliście o 16x16 bo z taką skrzynią kupiłem 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Ja mam w moim 3080 32x32 i jestem bardzo z niej zadowolony


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

No tak większość ma 32x32 ale ja chciałem dowiedzieć się coś więcej na temat skrzyni 16x16 tzn jak z awaryjnością na jakim biegu zazwyczaj się ora i czy częste włanczanie przyspieszacza jej nie zaszkodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj