Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie


41 odpowiedzi na ten temat

#1 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 30 sierpień 2008 - 19:43

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie witam, czy moze mi ktos wytłumczyc skad w tych mf-ach 32 biegi... co przez co mnozyc zeby tyle wyszło... podajcie mi ile jest biegów głównych, czym zmieniam zółw-zajac i co to jest A i B???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Dzisiaj, 07:35
  •  

#2 Share nasil90

nasil90

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1055 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów, Siedlce, Mińsk Maz wszędzie daleko :D

Napisany 30 sierpień 2008 - 19:52

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie 32 biegi biorą się z 4A 4B na zającu 4A 4B na żółwiu to razem 16+16 włączanych bez sprzęgła tak samo na wstecznym
Biegi A są to biegi wolne Biegi B są szybsze
Zmiana z żółwia na zająca jest w dźwigni 1,2,3,4 trzeba ustawić na środek i popchnąć w lewo przy zatrzymanym ciągniku
Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
Technik Węgrów solidna firma polecam.!!

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 sierpień 2008 - 20:01

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Skrzynia Dynashift 32/32:
4 biegi*4 półbiegi=16, wszystko mnożone przez dwa (żółw/zając) i wychodzi nam 32 ;) .

#4 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 31 sierpień 2008 - 08:46

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie o to mi chodziło chłopaki... w dynashift łatwiej mi poszło policzenie skad 32/32 .. w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

#5 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 sierpień 2008 - 09:05

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Przy takiej prędkości jeszcze można, bo zwykle jest blokada od 10 - 12 km/h i powyżej tej szybkości przy przełożeniu dźwigienki rewersu w drugą strone wyrzuca na luz. Takie zabezpieczenie przed przeciążeniem ;)

#6 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 31 sierpień 2008 - 09:09

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie tzn sam zachamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

a czym sie rózni electronic od autotronic... który jet bardziej "wypasiony"??

#7 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 sierpień 2008 - 10:07

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie

tzn sam zahamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

Nie, sam nie hamuje, powyżej tych ~10 km/h wrzuci luz i sie potoczy, a poniżej tej prędkości wrzuci wsteczny, tzn. płynnie rozłączy sprzęgło do jazdy w przód a włączy sprzęgło do jazdy w tył. Właśnie załączanie tego wstecznego sprzęgła tak jakby zhamuje ciągnik.

Ten guzik to półbiegi pod obciążeniem, czyli właśnie wzmacniacz momentu - tzw. powershift

#8 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 sierpień 2008 - 11:13

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie

w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

W dynashifcie jest rewers mechaniczny i najlepiej przełączać go po zatrzymaniu.

#9 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 31 sierpień 2008 - 11:31

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie dynashift ma elektrohydrauliczny na 100%... no tak ale półbieg jest od tego by przyspieszyc a wzmacniacz momentu by zwolnic i odciazyc silnik

#10 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 sierpień 2008 - 11:35

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie W moim MF mam dynashift i rewers mechaniczny, być może były wersje z elektrohydraulicznym. Półbieg, wzmacniacz momentu i powewrshift to to samo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Dzisiaj, 07:35
  •  

#11 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 sierpień 2008 - 11:45

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Działa w obie strony, zależnie od tego na jakiej pozycji sie właśnie jedzie ;) Ja najczęściej używam tego jako wzmacniacz.

Aha, jest jeszcze trzeci rodzaj przekładni - speedshift 32/32, podobna do 16/16 ale ma dodatkowy półbieg.

#12 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 31 sierpień 2008 - 11:52

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie aaa bo mi sie pomyiło dynashift z mf z serii 61xx bo tam jest elektorhydrauliczny... a co poiwecie o elec i auto-tronic'ach, czym sie różnia??

#13 Share pablo21

pablo21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 31 sierpień 2008 - 17:25

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Właśnie czym róznią się autotronik i elektronik?

#14 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 01 październik 2008 - 07:52

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie

dynashift ma elektrohydrauliczny na 100%... no tak ale półbieg jest od tego by przyspieszyc a wzmacniacz momentu by zwolnic i odciazyc silnik

Ja z serii 30XX dynashift nie spotkałem jeszcze z rewersem elektrohydraulicznym.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#15 Share rwolski

rwolski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 13:54

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie w skrzyni 16/16 nie ma roznicy czy jezdzi sie na wlaczanym czy wylaczonym polbiegu ???????

#16 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 październik 2008 - 17:47

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Ja w swoim MF speedshift uzywam jako półbieg i staram sie nie jeżdzic na nim cały czas ponieważ przy włączonym speedshift napęd jest przekazywany przez małe tarcze które są ściskane przez siłownik który w przypadku ciagników które maja juz troche motogodzin moze miec pewne nieszczelności. Z ich to powodu moze dochodzic do ślizgania (poślizg moze byc minimalny jednak przy bardzo długim czasie uzytkowania) tarcz i ich wcześniejszego zuzycia. kiedy speedshift jest wyłączony duza tarcza jest dociskana przez spręzyne która jednak lepiej znosi użytkowanie. takie stosowanie speedshift moze ponoć (tak twierdzi człowiek który juz kilka ładnych lat naprawia te ciagniki) wydłuzyc żywotnośc speedshift o 2-3 tys motogodzin. Czy to prawda nie wiem ale mój ciągnik ma juz 8tys motogodzin i wszystko dziła dobrze wiec moze byc to prawda.
Jeżeli chodzi o uzywanie speedshift jako wzmacniacza to jestem nastawiony sceptycznie poniewaz przy większym obciązeniu jego wyłączeniu ze wzgledu na sama konstrukcję poważnie obciąza tryby satelitarne speedhift jak i całą skrzynie. Dzieje sie tak ponieważ wyłaczenie przyspieszacza powoduje gwałtowne wyhamowanie skrzynii i dośc gwałtowne przełączenie przekazania napedu na dużą tarczę ze wzgledu na szybkośc dziłania dociskajacej ją spręzyny, która ogranicza wystapienie poslizgu tarczy który mógłby złagodzic to przełączenie. Poślizg taki wystepuje przy właczaniu speedshift ponieważ cisąnienie rosnące w siłowniku musi pokonac silę sciskajaca spręzyny co pozwala na w miarę łagodne właczenie. Wszystkie te przeciązenia przy małej prędkości moze nie sa takie wielkie jednak jeżeli taka sytuacja powtarza się ciagle może mieć pewne skutki. Dlatego kategorycznie nie dopuszczalne jest wyłaczenie speedshift bez sprzęgła przy duzej prędkości i pod obciązeniem bo skutkiem tego jest zazwyczj remont skrzyni.

#17 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 01 październik 2008 - 20:41

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Ale wszystko wytłumaczyłes fachowo nic dodać nic ując.Ja staram się włanczas speedshift przy mniejszych predkosciach wtedy nie odczuwa sie takiego szarpniecia.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#18 Share RobertN

RobertN

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 201 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 01 październik 2008 - 21:36

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

#19 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 02 październik 2008 - 18:06

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie

Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

I oto przykład jak ważne jest umiejętne korzystanie z Speedshift.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie Dzisiaj, 07:35
  •  

#20 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 październik 2008 - 12:29

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie To wychodzi na to że trzeba sie z tym delikatniej obchodzić jak ze wzmacniaczem w Ursusie :) Nie wiem czy w 42xx działa to tak samo jak w 30xx ale ja (może błędnie) zasugerowałem sie kontrolkami, zielona jest od zająca a czerwona od żółwia, dlatego zazwyczaj jeżdże na zielonej i powershifta używam jako wzmacniacza. Druga, pewnie równierz mylna sugestia, to że w Ursusie pozycja robocza to właśnie zając (wiem wiem, to inna bajka). Trzecia sugestia, taktowana z dużym dystansem, to zapewnienia sprzedawcy że wszystko jedno na czym jade, w instrukcji równierz nie ma żadncyh przeciwwskazań. Teraz już sam nie wiem... To w transporcie zdrowiej lecieć na żółwiu? W polu tak samo? W takim razie cała ta skrzynia straciła dla mnie sens, po co komu przyspieszenie na chwile? :P

Generalnie chciałbym żeby ciągnik przechodził w miare bezawaryjnie jakieś 5000 mth, potem moge pchnąć go do rzeki, tylko wcześniej pomaluje na zielono aby żab nie wystraszyć :P Tu bezdyskusujną przewage mają JD, DF, Fendt i Claas :)

Podobne tematy