dzonny

MTZ 82 podnośnik nie podnosi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Żadna sekcja nie dział przy kierownicy? 

Do sprawdzenia zawór przelewowy przy rozdzielaczu i jeszcze takie głupie pytanie - co z napędem pompy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1959    0

Rozdzielacz jest nowy więc teoretycznie wszystko powinno działać jak należy i zawór przelewowy i sekcje jest nowa więc nie chcę tam rąk póki co wsadzać bo jest na gwarancji. Pompa działa załącza się bo słychać. Jak włączam rozdzielacz to aż mi ciągnik tak jakby przygasa.


Rozdzielacz jest nowy więc teoretycznie wszystko powinno działać jak należy i zawór przelewowy i sekcje jak pisałem rozdzielacz jest nowy więc nie chcę tam rąk póki co wsadzać bo jest na gwarancji. Pompa działa załącza się bo słychać. Jak włączam rozdzielacz to aż mi ciągnik tak jakby przygasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

kolego z ta hydraulika to czarna magia.mi dla odmiany wszystkie trzy wajchy podnosza ramiona.jak chce podniesc przyczepe to najpierw ramiona a jak ma opor to dopiero przyczepe,rozdzielacz pod kierownica nowy i tlok tez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek80a    1

mam taki problem z pronarem a mianowicie gdy próbuje podnieść podnośnik wajchą nic nie reaguje podnoszenie działa tylko przy pomocy dźwigni od hydrauliki przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Krzychu1959 czy ten rozdzielacz i regulator kupiłeś takie same jak były według wszystkich oznaczeń? Bo w sklepach to czasem wciskają co popadnie a nie każdy rozdzielacz z każdym regulatorem będzie współpracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A nie zablokowałeś go przypadkiem? Trzeba było go wywalić.

Dziwne objawy że silnik przydusi a ramiona nie idą. Podłączałeś coś pod hydraulikę zewnętrzną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Popuszczaj od rozdzielacza po kolei przewody i wal ciśnienie. Zobaczysz dokąd dociera i co robi bałagan.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1959    0

mani 51 a jak go mogłem zablokować ??? Czy też jak go ewentualnie odblokować ???


Jutro będę walczył dalej :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9229

dźwignia od regulatora ma 3 położenia, w jakim masz położeniu u siebie ? Poruszaj tą dźwignią od dociążania, pokręć pokrętłem. Jeśli nie używałeś, to trzeba walić dobrze ręką, aby tą dźwignię poruszyć od dociążania. Może masz rozdzielacz, który nie współpracuje z dociążaniem? Przygasanie silnika świadczy o tym, że zawór otwiera przepływ do siłownika, a blokada jest za rozdzielaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ach te MTZ-ty.... Mój mtz 572 sprowadzony z Irlandi z 8 lat temu. Rocznik 98. Prawie wszystko to samo co 82, dźwignia przy fotelu nie działała w ogóle, po naprawie skrzyni i odłączeniu, przestawieniu dźwigni efekt był taki że przy ustawieniu jej w pozycji dociążenie wajchą przy kierownicy można było unieść tylne koła MTZ czego wcześniej nie dało się zrobić.  Może kwestia regulacji. Już wcześniej zdarzało się że agregat z rozłożonym hydropakiem raz podnosił do góry szybko i sprawnie aż przód podrywało do góry a raz to ledwo co nad ziemie i to bez różnicy czy robiłeś to z pełnym gazem czy bez. Teraz przyszedł czas na orke, pług odwracany 3-skibowy z agromaszu. I d*pa nie podnosi. Z gazem czy bez nic. Zawajchlowałem wszystkimi wajchami przy kierownicy, podniósł. Podczas obracania pług stawał na środku, ale po parokrotnym ruszeniu wajchą się obracał.

Co ciekawe im olej jest cieplejszy to problem ustępuje. Parę przejazdów i już elegancko podnosi, obraca pług. Następny dzień i znowu d*pa. Nie podnosi, po rozgrzaniu oleju problem znowu ustępuje. Na jesień problemu nie było.

Jeszcze jedno, póki zimny jak nie chciał podnieść czy obrócić pługu to przy pozycji dociążenie plus pierwsza wajcha od prawej od siebie w pozycje wymuszone spadek ciągnik bez problemu podniosło, ale pługu w górę już nie chciało.

 

Za tą wajchę z boku to się już ze 3 lata zabieram, ale zawsze machnę ręką bo przecież przy kierownicy działa... 

 

Manometr, ciśnienie, zawór przepływowy, bezpieczeństwa? jakieś pomysły? Wuny szukać w rozdzielaczu pod kierownicą czy w regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Najpierw dobrze wyreguluj cięgno od dźwigni regulatora bo wydaje mi się, że to z tym jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy przesuwałem dzwignie od ustawień pozycyjnych i siłowych dzwignia przy siedzeniu zaczynała działać. Jedno proste? głupie pytanie? Jak się ustawia pozycje neutralną siłową i pozycyjną, tylko tą dzwigienkę w lewo prawo środek czy trzeba ją przesuwać do przodu i odpowiednio zazębiać z dzwigniami po lewej i prawej :) mam rozdzielacz r80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne.... Więc czeka mnie trochę regulacji i będę miał sterowanie tuzem przy fotelu kierowcy, dzięki za szybkie i konkretne rady. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Za bardzo ci nie poradziłem powiem ci tylko że to upierdliwy mechanizm. Kuknij sobie na dwa wcześniejsze linki do miesięcznika pronara które wstawiłem

Osobiście polecił bym ci wywalić regulator i założyć jednosekcyjny rozdzielacz z pozycją pływającą. Ja na razie używam wajchy koło fotela ale na bank poleci na złom.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77628-posiadam-album-z-pronaru-do-mtz8082/

Post nr 19. Lektura. Przyda się.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia wyregulowana, działa prawie idealnie, ale nie do końca, wina leży pewnie po stronie luzów, ale tyle czasu nie był używany regulator że może coś zardzewiało albo po prostu TTTM, niestety na zimnym problem nadal jest, będę szukał dalej ale muszę zaopatrzyć się w manometr. Odnośnie tego regulatora widziałem na youtube fajny mod na elektrozaworach z regulacją prędkości opadania. Raczej pójdę w tym kierunku :) tym bardziej z racji że jestem mechatronikiem i już wiele układów pneumatycznych/hydraulicznych zbudowałem :) jeżeli coś wymodzę (jak czas pozwoli) wrzucę opis :) a instrukcję na pewno się przydadzą :) thx :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Kolego troszkę późno ale wg mnie zacina Ci się zaworek zamykający wolny przepływ w rozdzielaczu pod kierownicą
Dokladnie zapomniałem jak to jest ale związane to jest z polaczeniem regulatora i rozdzielacza tą cienką rurka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam.

Mam problem z MTZ 82 a mianowicie nie podnosi ani milimetra.

Reduktor jest nowy, Rozdzielacz nowy. Pompa podaje. Brakuje cisnienia i nie podnosi.

Prosiłbym Was o pomoc.

 

Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Regulator siłowy? Mierzone ciśnienie manometrem? Zobacz zawór przelewowy w rozdzielaczu pod kierownicą. Ciśnienia brak na tylnych wyjściach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj