dzonny

MTZ 82 podnośnik nie podnosi

Polecane posty

jahooo    9203

Daj sobie spokój z tym twom "mechanikiem"

 

3/1 - rozdzielacz do współpracy z mechnizmem dociążania albo samodzielnie.

3/2 - rozdzielacz do współpracy TYLKO z regulatorm pod siedzenem, prawdopodobnie chodzi o stary typ na 3 przewody

3/4 - rozdzielacz j/w do regulatora na 5 przewodów.

 

Reglator 3/1 idzie do starszych MTZ-ów , gdzie było ciut niższe ciśnienie w układzie (140 bar), nowsze ciągniki pracują na 165 bar.

Za 1200 zł możesz wymienić oba rozdzielacze (tzn rozdzielacz i regulator pod siedzenem)

Jak byś zrobił porządek z cięgiełkami pod siedzeniem, to oprócz podnoszena zaczęłaby jeszcze działać regulacja siłowo - pozycyjna.

 

Napisz, jaki masz typ MTZ .

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jahoo mój mtz to jest cud nad Wisłą :)

Z tego co wiem to jest 65konny mtz z tym, że kombinowałem przy silniku i ma głowicę, tłoki, tuleje bla bla bla od 920. Myślałem z początku o wymianie wszystkiego na oryginał jeśli chodzi o hydraulikę, ale zmieniłem zdanie bo za dużo inwestowania. Fakt - beż trybu siłowego w pługu jest trochę wajchowania płyciej, głębiej ale z moimi 10 hektarkami ornego to jakoś sobie poradzę a inne maszyny smigają i bez siłowego. Bo nie tylko regulator i rozdzielacz wchodziłby w grę. do tego bym musiał wymieniać tą przystawkę pod śrubę centralną bo ona powinna mieć taki haczyk, nie haczyk, który z kolei jest połączony cięgienkiem z regulatorem - u mnie to wszystko jest odcięte i wywalone. Dlatego nawet jakbym kupił nowy regulator to i niebardzo by pomogło, bo sterowanie nim byłoby niemożliwe (w sumie nie wiem czy i dźwignia sterująca (ten cały mechanizm po prawej od fotela) nie jest jakoś zepsuta bo jak odetniesz wyżej wspomniany sznurek to lata ona jak chce i nie wiem czy to też nie byłoby do wymiany. Tak że skórka za wyprawkę, i dlatego chcę przerobić na sterowanie jedynie przy kierownicy, zwłaszcza że po przedłużeniu dźwigienki rozdzielacza nawet wygodnie sie nim steruje siedząc.

Jak już wspomniałem jest to MTZ 65 konny (MTZ 50? - jakoś tak... w dowodzie ma 82) rocznik 82. Wersja eksportowa ze sprężarką przy skrzyni biegów i w dużej kabinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czyli MTZ 550, jak moj z regulatorem pod siedzeniem ale bez urzadzenia do dociazania tylnej osi. U siebie wywalilem regulator spod siedzenia i steruje podnosnikiem normalnie z rozdzielacza, w duzej kabinie jest problem z reg pozycyjna z powodu zlego rozwiazania ciegiel i dzwigni. Regulacji silowej i tak nikt nie uzywa, bo to trzeba umiec ustawic. Nad drugim gosp mam 3 Kumuruny i w zadnym nie dziala to tak jak potrzeba.

Jesli nie masz nerwow do tego, radze Ci uproscic instalacje...

W moim to nie dzialalo, bo ktos zamontowal rozdzielacz z 68 roku nie wspolpracujacy z regulatorem.

 

O otworkach w rozdzielaczu pisalem ja.

 

Jesli kupisz rozdzielacz sprawdz, czy ma pod korkiem na klucz 14 dwa otworki, jesli tak, to nie ruszaj nic, jesli nie to kupiles typ do regulatora, wtedy robisz dodatkoy przelew, na filtrze nawet wolne giazda zrobili :)

 

Radze troche poszukac na forum i poczytac, bo sporo juz jest napisane na temat hydrauliki, rozdzielaczy, rurek otworkow.

 

Radze Ci zmieniec majstra, bo on chce ci tylko sprzedac swoj szajs, a Ty mu wierzysz.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy1    0

Witam.

U siebie wymontowałem ten regulator (5- cio otworowy) i pozostała mi w zasadzie tylko ta cienka rurka. Prosiłbym, żeby ktoś dokładnie opisał kiedy łączmy ją ze zbiornikiem a kiedy normalnie można zaślepić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ty musisz zrobić przelew chyba, że wymieniłeś rozdzielacz. Skoro nie piszesz, że zmieniłeś to ten rozdzielacz co masz bez przelewu z cienkiej rurki będzie gotował olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej1957    0

Jak już tak fajnie doradzacie to i ja opiszę swój problem w moim mtz82 z 94 roku.Otuż dźwignia przy kierownicy podnosi np pług bardzo dobrze ale dźwignia boczna z boku siedzenia natychmiast go opuszcza.Jak przytrzymam ją 1-2 cm do tyłu to jest ok ,ale ta ręka potrzebna mi jest do zmiany biegów i w tym czasie maszyna opada.Jest to bardzo uciążliwe a myślę że proste w naprawie tylko trzeba wiedzieć gdzie co podregulować.Więc jeżeli ktoś wie to proszę o podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdejmij blachę z wycięciami na dźwignie gazy, podnośnika, womu pod nią jest do wajchy podnośnika przykręcone cięgno a na nim regulacja. Skróć tyle co trzeba i tyle. Układ nabrał luzów i regulator jest już w pozycji opuszczanie. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy1    0

Zarówno rozdzielacz jak i regulator chodziły w ciągniku od nowości, ja rozdzielacza nie wymieniałem więc tak jak kolega Mani51 pisze będę musiał cienką rurkę połączyć ze zbiornikiem. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

koledzy pdlacze sie do tematu z malym problemem.moj silownik fajnie podnosi ale w dol niechce opuszczac.dodaje ze z tylu ta mehaniczna blokada podniesiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

kolego sądzę że masz zapchany dławik w krućcu siłownika one jest z zaworem zwrotnym w jedną dławi w drugą nie, jak zatkany dławik to podniesie nie opuści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

moj niechce opadac a dodadkowo co dziwne nie tylko ta po prawej podnosi ramiona ale i srodkowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A masz w nim regulator pod siedzeniem? Pewnie masz bo inaczej tak by się nie robiło jak piszesz. Wygląda na to jak by na regulatorze było przestawione w pozycję podnoszenia ale nie do końca. Nic tam nie ruszałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, zakładał ktoś może jeden uniwersalny rozdzielacz zamiast tych dwóch, jeśli tak to jakie wrażenia z pracy? Otóż mam zdjętą kabinę i tak sie zastanawiam czy nie wywalić całego tego ustrojstwa, rurek itp i wstawić jeden normalny rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

nic a nin nie ruszalem.mialem podloge odkrecona bo olej do skrzyni dolewalem i odrazu troche przeczyscilem z tego syfu co na skrzyni byl.mam nadzieje ze przypadkiem czegos nie rzestawilem.pisze o takich bdrobnych sprawach bo mam go 2tygodnie zadnej ksiazki a i dziennie tylko 2godziny na goprowadzanie goi do dobrej kondycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    296

Panowie z której strony siłownika MTZ jest powrót oleju,bo muszę założyć dławik.Siedząc w kierunku jazdy.Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja to sprawdzam za każdym razem bo nigdy nie mogę zapamiętać. Opuszczam ramiona na sam dół, odkręcam oba węże i delikatnie podnoszę rękami za ramiona. Druga osoba mi mówi z którego otworu poleciał olej przy podnoszeniu ramion i wtedy wiem, że ten drugi jest od podnoszenia i w nim ma być dławik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Kolego podnośnik będzie się podnosił inną sekcją też wtedy gdy masz q wyrobiony rozdzielacz, u mnie tak było gdy robiłem na przyłączu to podnośnik szedł w górę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

zadam glupie pytanie.rozdzielacz to ten pod siedzeniem czy tak pod pojemnikiem oleju hydraulicznego bo jak pod pojemnikiem to tam jest nowy taki niebieski i tllok tez wyglada na nowy niebieski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pod deska rozdzielczą jest rozdzielacz trzysekcyjny a pod fotelem regulator.

Przesuń około centymetra dźwignie regulatora z pozycji stop do tyłu i sprawdź czy dalej dźwiga inna sekcja podnośnik. Jeśli nie to wyreguluj regulator pod fotelem skręcając cięgno na śrubce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1959    0

Witam mam pytanko posiadam mtz 52 i również nie podnosi mi podnośnik z racji tego że za mojej kadencji użytkowania ciągnika nie wymieniałem jeszcze ani pompy ani regulatora ani rozdzielacza to postanowiłem teraz to zrobić i zamówiłem wszystko jednak wykręciłem też tą część gdzie jest pokrętło do regulacji poziomu ciśnienia i nie mogę tego ani nigdzie dostać ani za bardzo nie wiem jak to się fachowo / katalogowo nazywa może ktoś coś podpowie albo podrzuci link gdzie można tą część zamówić??? Uważacie że mogło się to wogóle zużyć???

Będę wdzięczny za jakieś porady lub pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To jakiś wzmacniacz. Pewnie działa tak samo jak regulacja dociążenia w 30-ce. Nie wydaje mi się żeby w ogóle mogło się to zużyć. Może rozszczelnić tak. Jeśli tego nie używasz możesz to wywalić. Mniej powodów do nerwów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9203

To pokrętło to regulacja dociążenia. Pokrętłem zwiększasz lub zmniejszasz stopień dociążenia. Do tego jest dodatkowa dzwignia. Ma trzy pozycje. Środkowa to pozycja neutralna (nie działa). Górna - zamyka przepływ przez cylinder podnosnika. Używa się tego przy transporcie ciężkich maszyn na podnosniku. Podnosisz maszynę, zamykasz tą dźwignią zawór i maszyna nie opada. Jeśli masz słaby rozdzielacz, to maszyna potrafi szybko opaść i trzeba ją co jakiś czas podnosić (MTZ-52 nie ma regulatora). W ten sposób zamykasz przepływ i co najwyżej jak masz słabe tłoczysko z przeciekami, to może opaść.

Dolna pozycja to dociążenie.  Jak ciągnik ma ciężko np. w orce, to można za pomocą hydrauliki przenieść część ciężaru narzędzia na koła ciągnika, czyli je dociążyć. Pokrętłem regulujesz ciśnienie, jakie będzie podawane na tłoczysko, czyli siłę, z jaką ciągnik będzie próbował wyrwać narzedzie z ziemi, a tym samym siłę dociążenia tylnych kół.

 

Jeśli masz dźwignię w dolnej pozycji i maksymalnie rozkręcone pokrętło, to podnośnik nic nie podniesie, chyba że ramiona na pusto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu1959    0

Witam powróciłem na to forum znowu ponieważ dalej potrzebuję pomocy, porady. Wymieniłem w moim MTZ -cie pompę hydrauliczną, rozdzielacz i regulator pod siedzeniem i nadal nie podnosi mi podnośnik nic a nic nawet nie drgnie. Czego to może być wina ??? Siłownika ??? Dodam że olej też wymieniłem i zalałem pod korek wszystkie rurki są szczelne nie ma żadnych wycieków i mają dobry przepływ - nie są pozaginane. Czekam na jakąś podpowiedź za co z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj