MarsellusWallace

MTZ BELARUS 820 Zgrzyta podczas poślizgu

Polecane posty

sebe1033    397

nie dostaniesz się bez rozjeżdżania ,możesz jeszcze tylko rozebrać górne pokrywy skrzyni by może znależć jakieś uszkodzenia .Może poszło łożysko od wysprzęglania i zastanawia mnie jedno "ciągnik zwalniał kiedy dodawałem gazu" może masz sprzęgło znaczy pedał za mocno podciągnięty ,wyjmij bolec z dźwigni od sprzęgła (przy korpusie) i zobacz czy był odpowiedni luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powyzej 30km/h zaczyna tluc czy rzęzić? u nas w tedy zaczyna rzezic tzn bardziej dzwonic jakby pierscienie na tlokach ale jak sie lekko przytrzyma dzwignie od przelaczania zolw/zajac to lekko cichnie ten dziek moze chodzi ci o to w tym punkcie

Z tą dźwignią to sprawdzę, a dźwięk no to trudno określić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie dostaniesz się bez rozjeżdżania ,możesz jeszcze tylko rozebrać górne pokrywy skrzyni by może znależć jakieś uszkodzenia .Może poszło łożysko od wysprzęglania i zastanawia mnie jedno "ciągnik zwalniał kiedy dodawałem gazu" może masz sprzęgło znaczy pedał za mocno podciągnięty ,wyjmij bolec z dźwigni od sprzęgła (przy korpusie) i zobacz czy był odpowiedni luz

Nie zwalniał kiedy dodawałem gazu, tylko gdy zwalniał (zaczynał hałasować) wtedy dodawałem gazu (hałas stawał się głośniejszy).

I to chyba nie morze być łożysko od wyspszęglania bo gdy naciśnie się sprzęgło to hałas milknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Diagnostyka przez internet to wróżenie z fusów. Bez rozbierania i tak sie nie obejdzie a jak rozbierzesz to będziesz wiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMINKUS    0

kolego mam tez bielarusa

tak sie dzieje zjezeli go przeciazysz np ntrzeba sciagnac przednie ciezrki jak masz tura bo bedzie zgrzyt przy cofaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytanie chyba wydobywa się z przekładni włączającej przedni napęd bo gdy jechałem po mieście jakieś 25-29 km/h i przytrzymałem tą dźwignie(w położeniu wyłączony) to hałas milkł. Tak się zastanawiam bo chyba gdzieś słyszałem że przy jakimś tam procencie poślizgu tylnych kuł napęd z przodu sam się włącza, no morze wtedy gdy na polu ciąłem tą bronę to morze napęd próbował się z przodu włączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwy11    0
A może to nie ciągnik tylko koła zębate skrzyni wpadły w "poślizg"? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo89    0

niedawno zakupiliśmy Belarusa 820{wersja export} i mam mały problem a konkretnie to podczas włączania WOM słychać zgrzyt ,słychać go również co jakiś czas podczas jazdy i to tylko pod obciążeniem WOMU np kiedy wywoziłem obornik .kiedy włącze wałek na sucho ładnie pracuje. czy to coś ze skrzynią ? czy może jakieś tryby się słabo zazębiają ? co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

może ślizga się na taśmach wom


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Załączanie WOM jest z tyłu między zbiornikami jest okienko do regulacji takie małe ma wystający odpowietrznik (śruba taka) z boku z prawej jest dźwigienka od włączania WOM i ma miejsce na śrubę "8" wkręć ją i wtedy przez te okienko dociągnij 2 śruby regulacyjne od taśm :(

 

JAk nie pomoze to może satelity się posypały (dokładniej igiełki z nich) albo łożysko od wałka bieżni wtedy świst będzie delikatny i pod obciążeniem nie będzie się kręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj