Polecane posty

mir36    0

podobny problem miałem w 360 ale okazało sie ze była winna pompka hamulcowa poprostu dostała ,,wrzerów '' i płyn spływał. po drugie radze sprawdzić stan sprezyn które sciagają szczeki hamulowe prawdopodobnie się wypracowały i nie sciagają szczek jak powinne lub na sworzniach mocujacych szczeki pojawiła się sniedz i sprezyny nie daja rady sciagniąć szczek spowrotem na swoje miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

U mnie też czasem się przyblokują, że nieraz i dymek poleciał-wtedy przy pedałach w kabinie popuszczam te śruby od tłoczków i puszczają. Z tymi hamulcami hydraulicznymi tak już jest- a to zapowietrzanie, blokowanie, przecieki płynu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

To masz je źle wyregulowane, jak Ci sie odblokowuje hamulec od popuszczenia na pompce to masz tam właśnie przeciągnięte z wstępnym naprężeniem i niby fajnie sie hamuje ale po kilku szybkich puszczeniach pedału do przewodów dostaje sie zbyt duża ilość płynu który nie ma jak wrócić do zbiorniczka i blokuą sie hamulce-przerabiałem to az sie zapiekły. Zrobiłem na wiosne po zakupie i zapieczeniu remont hamulców i mam swięty spokój..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Tylko że wczesniej przed remontem skrzyni wszystko chodzi bardzo dobrze. Moim zdaniem są tylko zapowietrzone bo widać banki powietrza w wężyku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kombo    0

Witam. Posiadam ciągnik Zetor 7011 z 1984 roku. Jedyny problem jaki występuje to że jak włączę bieg wsteczny to blokują mi się hamulce. Przy jeździe do przodu nie ma takiego problemu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub wie co może być przyczyną blokowania hamulców???

Za pomoc serdecznie dziękuję.

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

U mnie była taka sytuacja że ręczny hamował i faktem było to że gdy jechało się np. na trójce to nie odczuwalne było to hamowanie ale na wstecznym ledwo co można było ruszyć. Ale za to jak jechałem na piątce dłuższy czas to zaczynało dymić-tzn. z hamulców, było tyle dymu w kabinie ze nic nie było widać, radzę sprawdzić ręczny czy nie jest za bardzo podciągnięty no i czy hamulce nie są zapowietrzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kombo    0

dzięki za radę sprawdzę to zetora mam dopiero od miesiąca ijeszcze go nie rozszyfrowałem pozdrowienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

zerknij gdzie idzie linka od hamulca ręcznego, połóż się pod ciągnik i w odpowiednią stronę postukaj młotkiem w tą dźwignię(przeciwną od zaciągania). U mnie tak mam.

To raczej trzeba zdemontować dźwignie (tą od ręcznego na dole) przeczyścić, nasmarować i zamontować z powrotem, i sprawdzić czy linka się nie blokuje.

To jest moja opinia, bo tak bym musiał u siebie zrobić, ale możliwe że to samo będzie u Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

U mnie bylo identycznie. Tez na wstecznym trzymal hamulec reczny. Ojciec troche poluzował ta tasme od recznego (nie wiem jak to sie dokladnie nazywa) przy kole. Teraz jest w porzadku.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

w zetorach tak już jest ,że się hamulca ręcznego nie używa .

w moim 7211 nie dotykam się do tej wajchy i mam spokój.

zapomnij o tym hamulcu możesz zostawić na biegu .

Ja tak robię i nie muszę wchodzić pod ciągnik z młotkiem i odbijać dzwignie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

też nie używam ręcznego, ale czasami by się przydał

sama ta wajcha (dźwignia) w ciągniku się mi blokuje, tzn. ten przycisk od odblokowania hamulca, a powinno chodzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

U mnie to ten przycisk do odblokowania dzwigni ręcznego wypada ;) Chyba trzeba wymienic tą wajche, albo moze najpierw zobacze co jest nie tak.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

przycięcie hamulca ręczne lub niedpowietrzenie hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Hamulec ręczny powinien działać ale w 7211 się zacina . Nie wiem jak jak jest w większych zetorach,podobno lepiej.

ręczny nie powinien blokować jeśli po naciśnięciu przycisku na gałce nie ma ona luzu.Jeśli można ją podnieść swobodnie do pewnego momentu to hamulec nie odbija i hamuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

scannedimagej.jpg

w1700.png

scannedimage2.jpg

w1700.png

bardziej przejrzystych shematów nie znalazłem XP a chciałem jakieś kolorowe wstawić ;)

teraz możecie mówić co i z czym u was nie gra, podawać numer, problem, i opis z czym to sie je, jak kto woli

i powiedzcie czy w 7011 jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

recznego sie nie uzywa ;););) ,wy jezdzicie ciagnikami czy tylko na drodze je widzicie.ciagnikom trzeba poswiecic troche czasu-hamulec to podstawa,jak chcecie troche dluzej pozyc.jak stajesz na gorce to za kazdym razem gasisz czy co?


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ciągnik z 1986 roku i nigdy się nie zaciął anie nie blokował przy cofaniu. Używany cały czas, w garaży stoi na ręcznym. Po prostu trzeba smarować regulować i czyścić- od czasu do czasu.Jak sprzęgło źle działa to też lepiej nie używać? Za to słowo "zostawić na biegu", to język uciąć, bo lepiej go stracić niż życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

a co jeśli nie masz na to wpływu?

mam 7211 a dopiero od tygodnia stoi pod dachem, zrobiłem porządek z tym

ale przyzwyczajenie zostało, zostawiam na biegu bo tak zostałem nauczony, chciałem to zmienić ale muszę naprawić ręczny.

powiedzcie może co ja mogłem poradzić mając kilkanaście lat?

tata nie dbał o maszyny wręcz wcale, nie ma maszyny której nie trzeba było by naprawić lub wymienić

teraz ja płacę za jego błędy, ale w warsztacie siedziałbym od rana do nocy, czyli idę w dobrym kierunku

 

mam łąki i pola o dużym stopniu nachylenia, więc jak przyjdzie mi stanąć na górce to nie robie nic innego jak włanczam bieg i gaszę ciągnik, jeszcze nie zdarzył się żaden wypadek przez brak ręcznego, głównie przez rozwagę

 

mam sprzęt jaki mam, podobno lepiej go mieć choćby nie w pełni sprawnego choćby nie mieć go wcale i pola ugorowane.

i proszę się z tego nie śmiać, bo mnie to wcale nie śmieszy

ciekaw jestem co wy byście zrobili na moim miejscu, kiedy wszystko się wali, nie ma pieniędzy na naprawy i nie wiesz od czego zacząć, więc zaczynasz od porządku i wykonywania ważnych i istotnych prac, czyż nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Smarować i regulować i nic nie robić tylko chodzić w koło ciągnika . Znam takich , ciągle im coś nie pasuje i tylko by smarowali i regulowali i ręce brudne mieli .Język chcesz odcinać .

hamulec powinien działać zgadza się ,ale ciągnik to nie samochód ,tam są inne przełożenia

Mam fronterre i tam hamulec działa i go używam,ijest super ale w 7211 się zacina .

Nie wiem co trzeba zrobić by go naprawić .Chyba trzeba rozebrać pół ciągnika tj.zdjąć koła i zwolnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Dziś mama wsiadła do ciągnika ale nie wiedziała że że ręczny się zacina, lekko pociągnęła, na szczęście nie do końca i tak odbić nie może.

Myślę że trzeba będzie sprawdzić sprawność tej ośki na której są dźwignie 22 i 25. Ale może mieć też winę sama linka, za dużo brudu się w niej nagromadzi i się zacina. Jest tam też sprężyna odciągająca pod numerem 19, możliwe że jest za słaba.

Tak czy siak pod ciągnik położyć się trzeba. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Każde urządzenia wymaga obsługi i konserwacji. Przy braku kultury technicznej widzimy na drogach maszyny bez

lamp, świateł, hamulców, zachlapane olejem itp. Pisanie, nie używaj hamulca ręcznego jest niedorzecznością, można napisać nie używaj ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Jednak linka zabrudzona ciężko chodziła, przeczyściłem i teraz chodzi dobrze. Ale jeśli zaciąga się sprzęgło WOM to ręczny hamulec się zacina, jak WOM się włączy problem znika.

Linke hamulca i tak mam mocno rozkręconą, czyli musiałbym już wymienić taśmę hamulcową z okładzinami.

Chodzić chodzi ale to nie jest jeszcze to co powinno, czasami się przycisk zacina głównie przez tarcie choć nie mam mocno dźwignię skręconą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie koniecznie, o ile dobrze pamiętam to one (dźwignie) mają wspólną oś. Jeśli dźwignia nie obraca się na niej swobodnie to porusza drugą. W każdym bądź razie poruszają się obie dźwignie.

Ta wspólna oś to chyba nie przy samych dźwigniach tylko przy korpusie zespołu napędowego, taki układ zmiany kierunku ruchu cięgieł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam zetora 5320 kupiłem go nowego po jakimś czasie podły hamulce ręczny działa a nożny nie jak odpowietrze to pochodzą troche i od nowa niema prosze o pomoc

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj