Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wyskakujący bieg!


80 odpowiedzi na ten temat

#61 Share kaukazz

kaukazz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 23 październik 2012 - 14:46

Wyskakujący bieg! Witam, u mnie ten sam problem, wymianiona sprezynka i kula ale dalej wyrzuca 3 i 6 co panowie radzicie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyskakujący bieg! Dzisiaj, 19:17
  •  

#62 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 23 październik 2012 - 22:05

Wyskakujący bieg! Gdyby walneła sprężynka ,to biegi 3,6,i 2,5 chodziłyby wyraźnie lżej i równierz wyrzucałoby właśnie 2 i 5 bieg.
Bieg 6 to bieg bezpośredni czyli zazębia się wałek sprzęgłowy z wałkiem głównym poprzez przesówkę biegu 5 i 6,najczęściej zaokrąglają się wielowupusty na wałku sprzęgłowym i wyrzuca bieg,bieg 3 to to samo ale przy włączonym reduktorze.

#63 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2012 - 22:57

Wyskakujący bieg! Wymiana koła 3/6 biegu i wałek sprzęgłowy. :D

Edytowany przez balcerek1, 23 październik 2012 - 23:14.


#64 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 23 październik 2012 - 23:24

Wyskakujący bieg!

witam co morze byc przyczyna tego ze wybija mi bieg 3 i 6

uszkodzone trybo albo trybo na wałku.( zjechane zęby).
Tyle w temacie.
Nie wiem kolego czy teraz wogóle kupisz oryginalne trybo lub wałek.
Bo teraz są same podróby chińskiej jakości , koła zębate bez oryginalnych napisów itd.Kolega miał podobny problem to po założeniu wałka i koła zębatego po złożeniu wszystkiego jak wbijał 3 lub 6 to tylko zgrzyty były.
Nie ma jak stare oryginalne koła zębate.
Są jeszcze hurtownie co maja takie koła ale już coraz ciężej o zakup takich kół.

Edytowany przez POL1, 23 październik 2012 - 23:32.


#65 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2012 - 19:16

Wyskakujący bieg! @kaukazz tu masz link na oryginały ze Skropolu http://moto.allegro....2697829371.html
koła zębatego nie znalazłem. :D

#66 Share Farmexpert

Farmexpert

    Zaawansowany

  • FIRMA
  • PipPipPip
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:www.farmexpert.pl
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 25 październik 2012 - 07:18

Wyskakujący bieg! Są dostępne oryginały URSUS:

Dla przykładu wałek sprzęgłowy:

http://farmexpert.pl...odukt10639.aspx
http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

#67 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 25 październik 2012 - 10:38

Wyskakujący bieg! Tylko co porównujemy materiał terażniejszy a materiał z przed 20-30 lat .
Terażniejsze części chodżby były nie wiem jak robione to nie dorównają częścią z przed kilkunastu lat.
Mamy przykład na zestawach naprawczych , niedawno kupiłem 2 dziury do ciapka MAHLE w Farm Expert to po odpaleniu jedna dziura była do wymiany bo żygał olejem niesamowicie.Pojechałem do pobliskiego sklepu kupiłem zestaw zapłaciłem odziwo 20 zł taniej i chodzi elegancko.
Tak więc nawet reklamowane MAHLE to bubel.
A jak pytałem w sklepie Farm Expert to tak je zachwalali jakie to dobre itd.
Teraz wiem że Mahle to bubel tak jak THM.
Jak zestawy to tylko ZETOR.

Edytowany przez POL1, 25 październik 2012 - 10:43.


#68 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 28 październik 2012 - 17:49

Wyskakujący bieg! Ja mam właśnie w ciapku podobny problem (z tym że skrzynia z 325). Mianowicie wywala mi często 4, natomiast 1 trzyma się bardzo dobrze. A co najlepsze jak ciapek ma 'humory' to muszę luzować dźwignię zmiany biegów bo 4 sie zakleszcza. Ojciec nawet wpadł na pomysł żeby zmienić samą dźwignię bo może się od spodu wyrobiła ale to nic nie pomogło. Sprzedawca doradził mu żeby przeszlifował trochę gniazdo dźwigni żeby ta zeszła niżej, ale szczerze wątpię żeby to pomogło, bo wsteczny wchodzi dobrze i nie wyskakuje, a po zmianie dźwigni 5 i 6 wchodzą nawet z lekkim oporem.
Czy ktoś spotkał sie już z czymś takim?

#69 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 28 październik 2012 - 18:02

Wyskakujący bieg! U mnie tez kiedyś blokowały się na 4 za mocno szarpniesz i zblokowane wymieniłem dźwignie z obudową ale na długo nie pomogło. Pomogło dopiero dospawanie w miejsce gdzie jest gniazdo widełek reduktora kawałka blachy który zapobiega wyskakiwaniu pręta z widełek 4 biegu

#70 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 29 październik 2012 - 20:31

Wyskakujący bieg! Ok dzięki za pomoc, będe musiał zimą przynajmniej pokrywę ściągnąć i pooglądać co i jak

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyskakujący bieg! Dzisiaj, 19:17
  •  

#71 Share ursusmarcin

ursusmarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2012 - 21:48

Wyskakujący bieg! Witam.

U mnie też wyskakuje IV bieg. Zdemontowałem pokrywę z lewarkiem, wysunąłem wodzik wyjąłem kulkę i pękniętą sprężynkę
ale za skarby świata nie mogę zmontoważ ustrojstwa. Czy może jest jakiś magiczny sposób aby docisnąć kulkę i wsunąć wodzik?
Nie spuściłem oleju i niechciałbym aby coś mi do niego wpadło a za nic nie mogę docisnąć kulki aby wsunąć wodzik.
W wodziku są wycięcia ale nie te po,których docelowo chodzi kulka może wkłada się w nie kulkę przez otwór od góry
i przekręca wodzik? Jednak nic mi z tego nie wychodzi. Proszę o jakąś radę.

#72 Share POL1

POL1

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 04 listopad 2012 - 14:19

Wyskakujący bieg! Aby włożyć tą sprężynke mysisz dorobić specjalny klucz z druty , nałożyć kulkę na sprężynke wcisnąć i przesunąć wodzik następnie zabezpieczyć.Fajnie jak są do tego 2 osoby.

#73 Share ursusmarcin

ursusmarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2012 - 18:24

Wyskakujący bieg! Jak wygląda ten klucz? Czy to jakiś wynalazek? Mam zamiar dopasować jakąś rurkę, którą wcisnę kulkę.

#74 Share ursusmarcin

ursusmarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2012 - 23:54

Wyskakujący bieg! Witam wszystkich.

Poradziłem sobie, wymieniłem nowe sprężyny. Kulkę wcisnąłem
za pomocą suchego kawałka okrągłego drewna ( gałęzi ). Wymieniłem za jednym zamachem
sprężyny na dwóch wodzikach ( obie były pęknięte ) choć tylko wyskakiwała czwórka.

#75 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 21 grudzień 2012 - 10:19

Wyskakujący bieg! A ja z takim pytaniem: ma ktoś jakiś dobry sposób na wyciąganie tych kulek? Bo u mnie kulka siedzi jak przyspawana (tyle tylko że się kręci), magnes nie daje rady wyjdzie gdzieś na 1 mm i nic dalej

edit: udało mi się ją wyjąć, poszedłem na całość i nałożyłem na łebek gwoździa kropelki i przyłożyłem do kulki na pare minut. Operacja ryzykowna ze względu na możliwość zaklejenia się kulki, ale poszła na zewnątrz i już założona z nową sprężynką :)

Edytowany przez lukasz222, 21 grudzień 2012 - 18:08.


#76 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 14 luty 2013 - 00:24

Wyskakujący bieg! Witam

Ja mam trochę inny problem, u mnie bieg nie chce wyskoczyć, tzn. 5 trzeba na dwa razy wyłączać. Jest ktoś kto spotkał się z podobnym problemem, bądź potrafi pomóc w mojej sprawie?

#77 Share ursusmarcin

ursusmarcin

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 luty 2013 - 22:33

Wyskakujący bieg! Nie pomogę nie wiem co może być.

#78 Share Agostino

Agostino

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2013 - 18:59

Wyskakujący bieg! Witam. Mam dość ciekawy problem z IV biegiem. Podczas jazdy z ładunkiem pod górę (czyt. drapę) wyskakuje mi bieg. Sytuacja nie jest ciekawa bo hamowanie ciągnika i ładunku z góry to ostatnia przyjemność i nikomu takich przygód jakie miałem nie polecam więc obecnie jeżdżę na 3 biegu. Czytałem nieco w internecie i podejrzewam że problem leży w pękniętej sprężycę. Dziś sprawdzałem lewarek ale on raczej niema nic do tego bo jest w dobrym stanie. Moja prośba leży w tym czy ktoś mógłby mi dokładniej opisać gdzie jest ta sprężyna i jak ją wymienić. Muszę się za to zabrać (a ekspertem nie jestem) bo w moich warunkach (góry) muszę mieć sprawne biegi. Ciągnik to M'ka z 90'. Z góry dziękuje za wszelkie porady. Pozdrawiam

#79 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 maj 2013 - 20:10

Wyskakujący bieg! Zdejmiesz pokrywę skrzyni biegów i masz wodziki, sprężynki i zatrzaski pod nimi.Sugerowałbym podejrzewać zużyte koło ( lub koła ) od 4 biegu ;)

Edytowany przez pawel81, 03 maj 2013 - 11:11.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wyskakujący bieg! Dzisiaj, 19:17
  •  

#80 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 02 maj 2013 - 21:03

Wyskakujący bieg! No więc po kolei: zdejmujesz pokrywę skrzyni biegów (przy okazji dobrze żebyś miał swobodny dostęp z prawej strony ciągnika), obiekt który Cię interesuje to prawy wałek. Musisz go wysunąć maksymalnie do tyłu (potrzebne będzie poluźnienie wodzika bo ogranicza możliwość przesuwania), tak żebyś miał dostęp do przedniego "uchwytu" wałka. Tam w otworze (pod wałkiem) będzie kulka, pod nią sprężynka która będzie (najprawdopodobniej) w częściach. W tym wypadku masz dwie najgorsze roboty - wyciągnąć kulkę (i nie utopić jej w oleju), choć może pójdzie łatwo, u mnie w 28 nie chciała się zmieścić w 'przejściu'. Druga to zamontowanie kulki z nową sprężynką. Mi się udało nieco tępym śrubokrętem dociskając kulkę i wciskając na nią wałek. Robota niby skomplikowana nie jest ale można się nad tym trochę nakląć

Podobne tematy