Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z hydrauliką


327 odpowiedzi na ten temat

#41 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 04 marzec 2011 - 19:30

Problem z hydrauliką Mam do was takie pytanie: tak jak pisałem mam do wymiany rozdzielacz dwu-sekcyjny, tylko myśle czy jak go wymienię to z nim nie stanie się to samo. Rzecz w tym, że mój bizon jest z 1983 roku i ma odciążanie na akumulatorze hydraulicznym, który napewno już nie działa bo nigdy nie był wymieniany ani nabijany azotem. I teraz pytanie czy lepiej kupić nowy akumulator, nabić i założyć czy zmienić siłowniki na te ze sprężynami jak to było w nowszych bizonach. Chyba, że mogę założyć na stare siłowniki te sprężyny. Jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką Dzisiaj, 19:30
  •  

#42 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 marzec 2011 - 21:55

Problem z hydrauliką Na stare siłowniki sprężyn nie założysz, wymiana na nowy typ to nie będzie tania sprawa. Akumulator jak odkręcisz to łatwo można sprawdzić czy jest w nim cisnienie, włóż palec w otwór olejowy wyczujesz membrane jesli uszkodzony to membrana jest ruchoma. Akumulator można dać nabić lub są w składnicach po regeneracji na wymianę ja zmieniałem ale ile kosztuje to nie pamiętam. Sprężyny czy akumulator na trwałosc rozdzielacza to większego wpływu nie mają bo cisnienie jest to samo, one amortyzują ciężar hedera np. jak gwałtownie opuscisz to na sprawnym nie ma takiego szarpnięcia tylko tak jakby lekko uniesie, po tym też można poznać czy akumulator jest sprawny nie dostają tak popalić uszy przy przenosniku pochyłym no i powinien kopiować teren ale z tym to trochę przesadzili.

#43 Share jaro30

jaro30

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 647 postów

Napisany 05 marzec 2011 - 11:14

Problem z hydrauliką Wymiana akumulatora to koszt około 250 zł i będziesz miał lepszą amortyzację niż na sprężynach.

#44 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2011 - 11:56

Problem z hydrauliką Co ciekawe spotkałem kiedyś Bizona Z056/8 z 1994 roku i miał akumulator hydrauliczny, a nie sprężyny na siłownikach. Widać stare rozwiązanie lepiej się sprawdzało.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#45 Share wojtex123

wojtex123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Motoryzacja i rolnictwo , piękne kobiety :)

Napisany 06 marzec 2011 - 14:07

Problem z hydrauliką Ja kiedyś miałem bizona własnie z akumlatorem hyd. a teraz mam bizona na sprężynach i moim zdaniem jeżeli będzie sprawny akumlator to o wiele lepiej się pracuje szczególnie można zobaczyć na polegietym zbożu heder bardzo dobrze się dopasowuje do terenu i reaguje na każde wzniesienie a sprężyny nie dają takiego efektu ;) takie jest moje zdanie :rolleyes:

#46 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 07 marzec 2011 - 20:37

Problem z hydrauliką Z tego co mówicie rozumiem że jak się pojawi jakiś np. kopiec na polu to heder sam się podniesie?? Zauważyłem właśnie że najpierw zakładali akumulator, pózniej sprężyny a już w tych niebieskich rekordach znowu akumulator tylko że dwie sztuki czyli wychodzi na to, że akumulator to najlepsze rozwiązanie. Tylko ja dalej do końca nie wiem czy niesprawny akumulator ma wpływ na żywotność rozdzielacza??? Czy on jest tylko od "kopiowania terenu"?

#47 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 czerwiec 2011 - 23:20

Problem z hydrauliką ja mialem tak
kosze , chce podniesc bo chomik a tu nawet nie drgnie wszystko dziala skret wysuw nagarniacza podnoszenie tylko cheder nie idzie sprawdzalem wszystko rozkrecilem caly rozdzielacz a okazalo sie ze syfek podlaz pod rozdzielacz wyjolem (kawalek gomki) i dziala ^^

Z tego co mówicie rozumiem że jak się pojawi jakiś np. kopiec na polu to heder sam się podniesie?? Zauważyłem właśnie że najpierw zakładali akumulator, pózniej sprężyny a już w tych niebieskich rekordach znowu akumulator tylko że dwie sztuki czyli wychodzi na to, że akumulator to najlepsze rozwiązanie. Tylko ja dalej do końca nie wiem czy niesprawny akumulator ma wpływ na żywotność rozdzielacza??? Czy on jest tylko od "kopiowania terenu"?


super tez mial 2 ale ten na export
akumulator daje to ze heder nie szarpie tak kiedy podskoczy czyli zawieszenie silownika i silownik nie cierpi tak rozdzielacz oczywiscie tez bo nie ma takiego udezenia a co za tym idzie cisnienia ( u mnie ten akumulatorek wybuch ^^)

#48 Share wsiok

wsiok

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 postów

Napisany 10 lipiec 2011 - 08:52

Problem z hydrauliką Czy hydraulikę w Bizonie trzeba odpowietrzać?? Chodzi o to ze wymieniłem filtr hydrauliki i wlałem olej i weszło około 10-14l a wylałem około 28l. Jeżeli można to w jaki sposób??

#49 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 lipiec 2011 - 09:37

Problem z hydrauliką Odpal silnik,filtr i obieg sam się odpowietrzy oprócz siłowników ,ale z nich oleju nie spuszczałeś czyli nie rozbierałeś ich ,do hydrauliki musi wejść przynajmniej ok 40 litrów, inaczej poprostu ci go braknie

Nie wolno ZAMIENIAĆ obwodów orbitrola i rozdzielaczy. Ten regulator jest tam po to, żeby OBNIŻYĆ ciśnienie na orbitrolu do około 50 bar. W przeciwnym razie można uszkodzić orbitrol.

Regulator przepływu jest po to panie moderatorze aby do orbitrola dochodziła stała ilość oleju niezależnie od obrotów silnika czyli wydatku pompy , czy obciążenia układu hydrauliki czyli poboru oleju przez inne odbiorniki,BEZ WZGLĘDU NA CIŚNIENIE W UKłADZIE!!!.
W pierwszych wersjach bizonów montowane były regulatory o przepływie 6l/min, później trafiały się 7-8l/min, a ja wam radze zakładać regulator o przepływie 9l/min i chodzi leciutko kierownica ,a orbitrol sobie radzi z tą ilością oleju.
Przepraszam że odgrzałem ale ten post strasznie razi w oczy.

Edytowany przez bobytempelton, 10 lipiec 2011 - 11:10.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#50 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 10 lipiec 2011 - 11:59

Problem z hydrauliką A jeśli kierownicą ciężko się kręci na wolnych obrotach to można ten regulator jakoś podkręcić ? bo rozumiem ,że pozostałe rozdzielacze 2 i 3 sekcyjne tak .

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką Dzisiaj, 19:30
  •  

#51 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 lipiec 2011 - 12:34

Problem z hydrauliką Zobacz sobie na każdym regulatorze jest taka mała etykietka, a tam nr. seryjny i przepustowość regulatora USTAWIONA FABRYCZNIE (w l/min) która nie podlega żadnym modyfikacją, nie radze go rozbierać, a już o podkładaniu jakiś tam podkładek nie wspomnę,95% źle działających układów kierowniczych to właśnie wina regulatora przepływu, a większość nieświadomych operatorów niby mechaników , w następstwie rozbiera dobry orbitrol jednocześnie go psując.
Pewnie możesz mieć zbyt mały przepływ regulatora, lub jest już zużyty, załóż taki jak napisałem 9l/min(pasuje od innych maszyn traktorów), inne objawy zużytego lub uszkodzonego regulatora to głośna nierówna praca(on ma równo syczeć), gotowanie oleju(na wejściu jest ciepły, na wyjściu na powrót wrzątek), samo skręcanie się kierownicy i kół(zbyt duży przepływ), i ten objaw czyli ciężko kręcąca sie kierownica (zbyt mały przepływ).
Niezrozumiałem co masz na myśli podkręcić rozdzielacze, chodzi ci o te zaworki redukcyjne z tyłu? ich nie można dokręcać zbytnio, one powinny być ustawione na 160bar w podwójnym, a w potrójnym niepamiętam czy tyle czy mniej, ale chyba mniej(chyba80bar),w razie wątpliwości najlepiej też kupić nowy ustawiony i zapląbowany. Gdy są za bardzo dokręcone to objawia się to gotowaniem oleju, spluwaniem węży, i przede wszystkim wyższym ciśnieniem czyli obciążeniem pompy co prowadzi do "młócenia oleju" przez pompę(gotowania oleju), a gdy pompa jest dobra i szczelna nawet ukręcenia wałka pompy. Także nie jesteście pewni to trzeba to ustawić, a jak nie macie możliwości to kupić nowe ustawione i zapląbowane.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#52 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 10 lipiec 2011 - 12:54

Problem z hydrauliką Z tego co mówią moje notatki to podnoszenie układu żniwnego i nagarniacza zawór bezp. 130 bar, przekładnia bezstopniowa jazdy, obrotów, wysuwem nagarniacza (rura + cofanie podajnika) zawór bezp. 60-65 bar.

I jeżeli podchodzimy do regulacji zaworów należało by się wyposażyć w manometr bo tak na "oko" to różnie bywa.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#53 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 10 lipiec 2011 - 13:20

Problem z hydrauliką Pisząc o regulacjii ciśnienia zaworów miałem na myśli to co koledzy wyżej napisali ,że reguluje się to nakrętką i srubą na srubokręt wkręcając ją i kontrując przeciwnakrętka , jesli cos pomyliłem albo źle zrozumiałem to wybaczcie :unsure:

Dzięki za odpowiedz w sprawie regulatora :)

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#54 Share Marian1986

Marian1986

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2011 - 20:46

Problem z hydrauliką

Odpal silnik,filtr i obieg sam się odpowietrzy oprócz siłowników ,ale z nich oleju nie spuszczałeś czyli nie rozbierałeś ich ,do hydrauliki musi wejść przynajmniej ok 40 litrów, inaczej poprostu ci go braknie


a jak odpowietrzyć siłowniki bo je wyjmowałem i teraz jakby gorzej podnosi?

#55 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 17 lipiec 2011 - 08:22

Problem z hydrauliką Który siłownik?
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#56 Share Marian1986

Marian1986

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2011 - 10:01

Problem z hydrauliką

Który siłownik?

oba od podnoszenia hedera.

#57 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 17 lipiec 2011 - 10:45

Problem z hydrauliką U góry przy końcu cylindra siłowników od strony hedra , jest na siłowniku mała śrubka, czasami jest na wkrętak czasami na kluczyk 10-13, trzeba podnieść do góry podajnik (najlepiej bez hedera) i lekko poluzować te śrubki wtedy zacznie z nich uciekać powietrze, i w momęcie gdy zacznie wypływać olej niespieniony dokręcić, czynność powtórz dla drugiego siłownika. I bardzo ważna rzecz : na opuszczonym hedrze przed odpowietrzeniem odkręć całkiem te śrubki i powinna być tam uszczelka gumowa o-ring, wywal go i na jego miejsce wstaw podkładke aluminiową czy miedzianą, tamte gumowe często po odpowietrzaniu spluwa potem i cały olej idzie w ściernisko.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#58 Share Marian1986

Marian1986

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2011 - 16:34

Problem z hydrauliką No dzięki kolego za poradę. Pozdrawiam.

#59 Share Marian1986

Marian1986

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2011 - 14:07

Problem z hydrauliką Kolego bobytempelton sprawdzałem i ten odpowietrznik jest tylko przy prawym siłowniku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z hydrauliką Dzisiaj, 19:30
  •  

#60 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 lipiec 2011 - 18:42

Problem z hydrauliką A czasem w tym drugim lewym nie ma go od spodu , czyli siłownik do dołu odpowietrznikiem? albo zmieniony był siłownik na jakiegoś dziada bez odpowietrznika, oryginalny jest?
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy