antonio86

Czy i czym smarować uszczelki

Polecane posty

antonio86    39

Czy smarujecie czymś uszczelki przy składaniu np. skrzyni biegów? Wiem że korkowych i gumowych uszczelek się nie smaruje, a pierowe smarować? Czym? Smarem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Niczym lub masą uszczelniającą np. dirko lub odpowiednik.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan23    1

Możesz przesmarować specjalnym silikonem do uszczelniania silników który jest odporny na oleje i wysoką temperaturę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

No właśnie ten silikon mnie zastanawia, bo jaki ma sens uszczelniać uszczelkę? Kiedyś się smarowało papierowe uszczelki tawotem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli jesteś pewny że powierzchnie które są równe, nie zwichrowane jak np. w pompie wody która jest sztywna  smarowanie czymkolwiek jest zbędne. 

Ale już np. pokrywka tylna wału korbowego wichruje się i wygniata. Nie dociśnie w każdym miejscu uszczelki i wyciek gwarantowany. 

Przy  takich jak dirko czy victor reinz nie musisz dawać uszczelki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popieram Seweryna w 100%. Kiedyś mechanicy składali uszczelki papierowe na smar po to aby zmiękczyć papier. Znam takich co i korkowe pod miskę lub pod korpus podnośnika też smarowali smarem.
Ja odkąd spróbowałem dirko to niczego innego nie chcę. Żaden sylikon nie ma szans no chyba że klej sylikonowy to też fajna alternatywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Elring to światowy dostawca uszczelek i wszystkiego co z nimi związane, ma bardzo dobre produkty ale jest cała masa innych ( nie gorszych). 

Co do uszczelek korkowych to mit że się nie smaruje - są odpowiednie kleje do tego typu uszczelek różnych producentów np. Loctite. Jak ktoś nie boi się czyszczenia to bardzo dobrze sprawdza się stary sprawdzony hermetyk. Obecnie tego typu uszczelek raczej się nie stosuje, ich miejsce zajmują różnego typu masy uszczelniające np Loctite 5980.

Do uszczelek papierowych stosuje uszczelniacze jak wyżej wspomniany Elring lub podobne, ważne aby odpowiednie rozprowadzić ten specyfik, cienkie warstwy na uszczelkę ( z obu stron ) i cienka warstwa na na korpus. W zależności od producenta należy odczekać chwilę przed połączeniem. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

ja przy składaniu nawet głupich rzeczy przy ciągniku gdzie idzie uszczelka papierowa tekturowe używam zwykłego silikonu czerwonego bądź czarnego. tak kiedyś mi pokazał wujo i tak robię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejo360    27

ja przy składaniu nawet głupich rzeczy przy ciągniku gdzie idzie uszczelka papierowa tekturowe używam zwykłego silikonu czerwonego bądź czarnego. tak kiedyś mi pokazał wujo i tak robię.

Ja używam silikonu odpornego na wysoką temperaturę i olej. Nigdy nie zgłębiałam tematu z "naukowej" strony, ale moja logika podpowiada mi, że skoro czasem uszczelka przecieka, to czemu jej jeszcze bardziej nie uszczelnić, może minimalnie (ale zawsze coś ;) ) wydłużyć jej okres eksploatacji. Czy się powinno? Myśle że można to robić, z racji tego że ktoś tu wcześniej pisał o specjalnych środkach do tego stworzonych :)

Edytowano przez maciejo360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tylko cienka warstwa silikonu a nie jak nieraz widać aż sople wiszą, na zewnątrz nie szkodliwe w środku może być różnie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Problem z silikonem jest wtedy gdy ktoś zamiast uszczelki  stosuje ten silikon.Ja u siebie nakładam cienkie warstwy silikonu  czarnego i jak na razie tam gdzie uszczelniałem sucho między innymi pod pokrywą skrzynią biegów lewarka zmiany biegów czy podnośnika tak samo na pokrywie rozrządu.Pod misę olejowa nic dawałem tylko uszczelka korkowa i zdaje egzamin prawie  bo koniec misy jest uwalony w oleju ale to sprawka tylnej pokrywy silnika za kołem  zamachowym jest na odrzutniku.Jeżeli jesteśmy już przy uszczelnieniu jak ktoś ma problem że pokrywy zawory są uwalone dać podkładkę miedzianą na szpilkę gdzie nasadzamy pokrywę wtedy przy mocnym dokręceniu  nie pęknie nam pokrywa i pod nakrętką powinno to wystarczyć.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nie każdy czerwony silikon jest odporny na oleje

kiedyś było coś takiego jak hermetyk i dobrze trzymało ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

No i jest nadal. Bardzo dobrze się sprawdza, szczególnie z uszczelkami korkowymi. Jego słabą stroną jest bardzo mocna przyczepność do podłoża co powoduje prblem z demontażem. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj